Paulo Coelho, ei jumalauta
Voiko missään enää törmätä naisen kirjoittamaan blogiin tai Facebook-sivustoon, missä EI siteerata Paolo Coelhon latteuksia tyyliin:
"Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen"
Paolo Coelho on kuin café latte tai sushi, kai tiedätte...
Tero
Kommentit (94)
Kannattaa lukea Coelhon lisäksi esim. Wayne W. Dyeriä, Tuomaan evankeliumia, Caroline Myssiä...ja onhan näitä hyviä kirjoja valtavan paljon.
Maailmankaikkeudessa toimii vetovoiman laki; mitä ajattelet päivät pitkät, mitä puhut, miten toimit, sitä vedät puoleesi. Siihen uskovat menestyvät.
Kun sydän on täysi, se täytyy tyhjentää.
Kun mitta on täysi, lisää riisi.
Kun sielu harhailee, ota se kiinni.
Jos saat.
Jos et saa, hanki toinen sielu.
Kuori se kuin sipuli, että tietäisit
mitä sen sisällä on.
Jos se on mitä on,
palsternakka ajaa saman asian.
Kun maha on täysi, tyhjennä se.
Mutta tässä vähän tilannetajua, pliis.
Meidän talossa et kyllä tyhjennä.
tuontyperän Kohelon sijaan:
"Jos ihminen tietää mitä haluaa elämältä, hänellä on kaikki mahdollisuudet onnistus toteuttamaan unelmansa."
Paulo Coelho
Hiemanko on tuossa enemmän elämän henkeä, viisautta ja ripaus mystiikkaa.
Vaatii ehkä tietenkin joogaa, jotta voi keksittää kaikki ajatuksensa tuon elämänviisauden ytimeen, zeniä
Voiko missään enää törmätä naisen kirjoittamaan blogiin tai Facebook-sivustoon, missä EI siteerata Paolo Coelhon latteuksia
Mä inhoan sitä nollatasoista tyhjänpuhujaa. Tai -kirjoittajaa, pikemmin.
t. Nainen
mutta menee jotenkin, että
Katsoin aurinkoon.
Katsoin silmiisi.
Katsoin tiliotetta.
Ei perkele.
Katsoin takaisin aurinkoon.
Paolo Cohelon kirja oli esim. Akateemisessa Kirjakaupassa ja Suomalaisen kirjakaupan alessa laitettu esille heti sisäänkäynnin yhteyteen!
Joten mistäs se kertoo?
En näe hänen teoksissaan mitään ihmeellistä. Joka vuosi kyllä jotain tuottaa. Herää jo epäilys, että käyttää apuna jotain kirjoittajaa. Pauli Kohelo :)
myyvät kuin häkä.
Ja aivan varmasti Coelho on Hertta- Linna- ja Lääkäri-sarjojen lukijoille kuin Jari Sarasvuo Talouselämän lukijoille.
Ja aivan varmasti Coelho on Brasilian ellei koko Etelä-Amerikan Hannu Tarmio.
Mutta nuo lainaukset Facebookiin, voisi kai sinne kehittää jotain omintakeisempaa..
Toisaalta, kuten mainitsein, on kai se hienompaa ilmaista asiat "Join juuri ihanan cafe latten", kun kävi sumpilla, "Sain tänään loistavaa sushia", kun lautasella oli riisiä ja graavilohta niin samaan syssyy Coelho tuntuu jotenkin luontevammakta kuin vanha järkäle, aforismikokoelma Elämänviisauden kirja.
"Paksu lompakko. Helppo on lempeä pyytää. En osaa elämää syyttää en kiittää."
Tero
tuontyperän Kohelon sijaan:
"Jos ihminen tietää mitä haluaa elämältä, hänellä on kaikki mahdollisuudet onnistus toteuttamaan unelmansa."
Paulo Coelho
Hiemanko on tuossa enemmän elämän henkeä, viisautta ja ripaus mystiikkaa.
Vaatii ehkä tietenkin joogaa, jotta voi keksittää kaikki ajatuksensa tuon elämänviisauden ytimeen, zeniä
Blääblää, sanahelinää. Taitava kirjailija ei sanoisi tuota noin suoraan, vaan kertoisi tarinan, josta lukija itse heräisi ajattelemaan noin. Toisaalta tuo ei mielestäni ole edes mikään kovin hieno elämänviisaus, vaan enemmänkin sellaista jenkkityylistä huttua.
Kannattaa lukea Coelhon lisäksi esim. Wayne W. Dyeriä, Tuomaan evankeliumia, Caroline Myssiä...ja onhan näitä hyviä kirjoja valtavan paljon.
Maailmankaikkeudessa toimii vetovoiman laki; mitä ajattelet päivät pitkät, mitä puhut, miten toimit, sitä vedät puoleesi. Siihen uskovat menestyvät.
Miten tämä viesti vastaa yhtään mihinkään? Samaa tyjää sanahelinää kuin Coelhon tekstitkin. Tunnollinen opetuslapsi asialla, onneksi olkoon!
Pitää silti todeta, että todistamisen taakka on edelleen sinulla. Perustele väitteesi, niin voimme keskustella.
pauli kekko tuo yhden tähden hitti. ihan hyvä kirjahan se oli.
T: 11cm mies
Sinä, joka pimeydessä vaellat.
Sinä, joka valkeudesta häikäistyt.
Sinä, joka et osaa päättää, tule minun tyköni.
Minulla on sekä taskulamppu että aurinkolasit."
ja olen tukehtua nauruun täällä :D. Niin parasta, toi Ohessa tlinumeroni on pakko saada. En muista koska olisin nauranut näin viimeksi...
Kun sydän on täysi, se täytyy tyhjentää.
Kun mitta on täysi, lisää riisi.
Kun sielu harhailee, ota se kiinni.
Jos saat.
Jos et saa, hanki toinen sielu.
Kuori se kuin sipuli, että tietäisit
mitä sen sisällä on.
Jos se on mitä on,
palsternakka ajaa saman asian.
Kun maha on täysi, tyhjennä se.
Mutta tässä vähän tilannetajua, pliis.
Meidän talossa et kyllä tyhjennä.
mutta Mielensäpahoittajani olen lukenut. Tää lähtee kans ostamaan tuon kirjan.
Luin ääneen miehellekin, lupasi ostaa kirjan vaikka äitienpäiväksi.
Juuri kun olin lakannut
uskomasta ihmeisiin
Kuulin siipien havinan
Kotka laskeutui nenälleni
ja pesi sieraimeeni
En ole Coelhoa lukenut lainkaan mutta pakko se varmaan on kokeilla, Coelhon haukkuminen kun tuntuu olevan muodikkain asia tällä hetkellä (muodikkaammaksi menee ehkä vain muka-kiinnostavat ihanan harmoniset blogit, joissa on 27 valkosävyistä kuvaa ja kolme sanaa tekstiä sisustamisesta).
Alkemisti on lahjaksi saatuna ollut hyllyssä, avaamattomana, jo muutaman vuoden. Jospa sen kesälomalla saisi aikaiseksi lukea.
siten että ne vahvistavat stereotypioitasi.
Tai ehkä olet tietoisen sokea niille tyypeille jotka eivät sovi kliseisiin bimbomääritelmiisi.
Tai kenties elät "luonnostaan persoonattomien" ihmisten eli insinöörien parissa, no, siihen ei valitettavasti sitten mitään apua olekaan.
Ihan niinkuin kaikki uskonnot ovat osoitus ihmiskunnan kehittymisestä ja älykkyydestä, vai? Voi salli mun nauraa. Mikä helvetin maailmankaikkeus? Kerro toki, mikä se on ja minkälaisten mekanismien kautta se voi minua auttaa? Oletko koskaan kuullut placebosta?