Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paulo Coelho, ei jumalauta

Vierailija
27.04.2012 |

Voiko missään enää törmätä naisen kirjoittamaan blogiin tai Facebook-sivustoon, missä EI siteerata Paolo Coelhon latteuksia tyyliin:

"Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen"

Paolo Coelho on kuin café latte tai sushi, kai tiedätte...

Tero

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan lukenut riviäkään Coelhoa, mutta olen tietävinäni, että hän on naurettava mukasyvällisyyksien suoltaja. Sen olen kuullut varmaan sata kertaa. Mutta ehkä se ei ole fakta?

Vierailija
82/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteistettu syvällisyys on vähän paradoksaalista

Eikö syvällinen ihminen halua monien kuulevan ajatuksistaan? Eikö Jeesusta ja montaa muuta ole tuotteistettu? Ottamatta kantaa Coelhoon, jota en ole lukenut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lie olikaan. Tykkäsin tarinasta kyllä, mutta kun se oli sen hölynpölydiipadaapalöydäelämäntarkoitusitsestäsiskeidan sisään kirjoitettu ni vituttamaanhan se alkoi.

Huvittavaa kun ihmiset on niin kovin henkeviä luettuaan Coelhon juttuja.

Vierailija
84/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-" Päämäärää kohti kulkiessaan

ihminen joutuu usein muuttamaan suuntaa.

Kaikki eivät osaa pitää karttaa oikeinpäin."

-" Rakkaus ei ole toisessa ihmisessä vaan meissä itsessämme; me herätämme sen.

Mutta jotta se heräisi, tarvitsemme toista.

Itse en heräisi ilman kännykkää."

-" Elämässä on hetkiä, jolloin ainoa vaihtoehto on menettää tilanteen hallinta.

Kyllä äiti tietää. "

Vierailija
85/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustaa lukeneneeni sen kirjoja. Olen kuitenkin taistellut hehkutetun Alkemistin läpi. Ihan hirveää scheissea.

Vierailija
86/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ette etsi sisintänne. Coelho on tietysti vain yksi "valaistuneista" ja hän kirjoittaa siitä mitä on löytänyt ja meidän kaikkien on mahdollista löytää. Minäkin elin harhassa pitkään, sitten löysin itseni, Jumalani, valoni. Elämä muuttui täydellisesti.

Mutta totuushan on se, että sairaat eivät halua parantua, köyhät eivät halua rikastua eivätkä onnettomat halua tulla onnelliseksi. Niinkuin Raamatussakin sanotaan: "Ei helmiä sioille".

Vierailija
87/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ette etsi sisintänne. Coelho on tietysti vain yksi "valaistuneista" ja hän kirjoittaa siitä mitä on löytänyt ja meidän kaikkien on mahdollista löytää. Minäkin elin harhassa pitkään, sitten löysin itseni, Jumalani, valoni. Elämä muuttui täydellisesti.

Mutta totuushan on se, että sairaat eivät halua parantua, köyhät eivät halua rikastua eivätkä onnettomat halua tulla onnelliseksi. Niinkuin Raamatussakin sanotaan: "Ei helmiä sioille".

Vierailija
88/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin Alkemistin kun sitä kovasti kehuttiin. Ei kolahtanut, vaan tuntui teennäiseltä ja naiivilta.... Ihan oikeasti yritin lukea sitä avoimin mielin. Raamattu kolahtaa minuun paljon enemmän!

.....En silti arvostele ihmisiä jotka pitävät Coelhon kirjoista, hienoa jos ne antavat jollekin jotain. Voisin jopa kokeilla lukea jonkun toisenkin kirjan häneltä.

Vierailija
89/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä voisin valaistua? kerro sinä viisaan kuuloinen ihminen...

Vierailija
90/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin Raamatussakin sanotaan: "Ei helmiä sioille".

Mikäli Coelho tekee kaltaiseksesi ylimieliseksi kusipääksi niin en todellakaan ole kiinnostunut lukemaan sitä.

Vierailija
91/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, että tunnen elävässä elämässä tällaisen aforismitehtailijan. Jokaisesta arkisesta asiasta on tehtävä elämää suurempi yleistys ja oivallus. VOI JUMALAUTA!

Siis esim. "paistaapa kirkkaasti tuo aurinko" -hän vastaa: "auringon kirkkaus on omaasi"

"kylläpä vituttaa" - "vitutus paljastaa heikkoutemme. Siinä piilee kuitenkin salaisuus: sen takana on herkkyyytemme ja voimamme."

AAAAAAAAARGH!

Kai tallennat noita helmiä johonkin? Olen vähän kateellinen tuttavauudestasi.

En ole tallentanut. Hän tekee sitä itse, suunnittelee kai kirjaa.

Vierailija
92/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnenkohan mä tuon tyypin...

Vierailija
93/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteekohan jokainen tuollaisen tyypin... kuulosti kyllä suoralta lainaukselta eräältä minun tutultani :D

Vierailija
94/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustaa lukeneneeni sen kirjoja. Olen kuitenkin taistellut hehkutetun Alkemistin läpi. Ihan hirveää scheissea.

Sinäkin olet tahrannut tassusi Coelhon mämmiin.

Nyt meitä kaikkia yhdistää jämät.

T: 11cm mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä