Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ihmisiä joilla ei ole ajokorttia!!

Vierailija
27.04.2012 |

Jatkuvasti toisten armoilla elämistä ja kyydin pummaamista! Minusta aikuisen ihmisen kuuluu omistaa ajokortti. Jos ei heti 18v. niin ainakin varhaisella aikuisiällä. Ajokortittomat ovat jotenkin luusereita...

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan ehkä pitänyt rajata pk-seutu pois tästä päivittelystä ;D Niin se on elämä erilaista täällä "maalla" jossa bussit kulkee tunnin välein ja pysäkillekin on matkaa se 1 km omakotialueen reunamilta. Lapset hiihtää tai menee potkurilla kouluun talvella.

-ap, ei ihan tyhmä kuitenkaan

Vierailija
42/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pääsen hyvin liikkumaan polkupyörällä, jopa talvisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti toisten armoilla elämistä ja kyydin pummaamista! Minusta aikuisen ihmisen kuuluu omistaa ajokortti. Jos ei heti 18v. niin ainakin varhaisella aikuisiällä. Ajokortittomat ovat jotenkin luusereita...

Ja minä menin ajokortittoman naisen kanssa naimisiin. Ja on vielä laiska kävelemään. On kotona lasten kanssa, ei voi edes kaupassa käydä (lähikauppaan 700m) vaan mun pitää työpäivän jälkeen lähteä kuskaamaan häntä sinne.

Asutaan paikassa jossa julkisia kulkee, muttei kyse ole edes siitä: Rouva haluaa kulkea joka paikkaan autolla, mutta ei voi ajaa ajokorttia kun ei uskalla.

Tuntuu ettei puolisona ole aikuinen nainen vaan semmoinen 12v kiukutteleva tyttö.

Vierailija
44/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo ajokortittomia luusereiksi kertoo jotain hänen omista saavutuksistaan elämässään. Joillekin se autokoulun käyminen ja kortin saaminen on niin suuri saavutus, että ihan nousee sillä pois luuseriudesta. Huoh.

hieman kärjistää asioita ;)

-ap

Vierailija
45/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäkakkoselle. Kiva että joku ymmärsi pointtini. Perheessämme on siis kolem lasta. Eskarilainen, 4 vuotias ja vajaa 1 vuotias joka onneksi kulkee rattaissa mutta silti.

Vierailija
46/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä menin ajokortittoman naisen kanssa naimisiin. Ja on vielä laiska kävelemään. On kotona lasten kanssa, ei voi edes kaupassa käydä (lähikauppaan 700m) vaan mun pitää työpäivän jälkeen lähteä kuskaamaan häntä sinne.

Asutaan paikassa jossa julkisia kulkee, muttei kyse ole edes siitä: Rouva haluaa kulkea joka paikkaan autolla, mutta ei voi ajaa ajokorttia kun ei uskalla.

Tuntuu ettei puolisona ole aikuinen nainen vaan semmoinen 12v kiukutteleva tyttö.

Joku on sentään kanssani samoilla linjoilla, mutta hän taitaakin olla mies ;D

-ap

Vierailija
47/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ajokortti on ollut kätevä henkkari ja viivotin. Viimeksi olen ajanut about 15 vuotta sitten. Ikää 40 v. Mutta onhan se hyvä, että kortti löytyy, voi tulla tilanne, jossa on vaan mentävä auton rattiin. En erikoisemmin pidä ajamisesta mutta en ole täysin toistaitoinenkaan.

Vierailija
48/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen ajanut about 15 vuotta sitten. [...] En erikoisemmin pidä ajamisesta mutta en ole täysin toistaitoinenkaan.

:) Suloinen viesti.

Vierailija
49/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän pari tyyppiä helsingistä jotka hankki kortin 18-vuotiaana ja sen jälkeen ei ole sitten autolla pahemmin ajelleet. Nyt on kynnys jo niin iso että eivät uskalla ajaa. Itse hankin kortin heti kun se oli mahdollista ja sain auton. Autosta en luovud vaikka helsingissä asutaan. Toisaalta tiedän paljon ihmisiä täältä joilla ei ole korttia, ei täällä välttämättä korttia tarvitse joten miksi laittaa rahaa sellaiseen mitä ei tarvitse? Oma tytär täyttää tänä vuonna 18-vuotta ja ei ole vielä menossa autokouluun. Me oltaisiin hänelle kustannettu, mutta hän ei vielä halua. Syystä että opiskelee ja ei ole varaa pitää autoa. Sanoi että sitten muutaman vuoden päästä ehkä?

Kun opiskeluaikanakaan ei ole varaa omaan autoon (ylläpitokin kallista), niin kestää aika kaunan, kun voi autolla ajaa. Tämä koskee tietenkin niitä, joiden vanhemmat eivät osta lapsilleen autoa. Ja ovat siis luusereita mielestäsi?

Vierailija
50/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki maalla asuvat ajokortittomatkaan ole pummaajia. Ja toisaalta sitten taas löytyy niitäkin joilla on kortti ja auto mutta ovat silti aina käyttämässä toisten kyytiä hyväkseen jotta itse säästävät kuluissa.

Itse asun Helsingissä hyvien yhteyksien päässä, mutta silti välillä kaipaan autoa. Kortti löytyy, mutta autoa ei ole ollut vuosikausiin. Huonekalukaupoista saa kotiinkuljetuksen, tai auton voi vuokrata itsekin. Kieltämättä silti välillä pyydän kyytiä jos joku on menossa samaan suuntaan kuin minäkin, mutta hyvin harvoin kuitenkin, koska olenhan itse tehnyt valinnan elää autottomana. Taksilla ajelu on kallista mutta silloin tällöin käytettynä ei juuri mitään verrattuna oman auton hankinta- ja käyttökustannuksiin.

Vierailija
51/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan epilepsiaa ja sen takia en saa ajokorttia, mutta onneksi sinä et joudu minua kuskaamaan. Muutenkin aikuisen ihmisen luulisi osaavan sanoa jos se on vaivaksi.

Vierailija
52/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskeluaikanakaan ei ole varaa omaan autoon (ylläpitokin kallista), niin kestää aika kaunan, kun voi autolla ajaa. Tämä koskee tietenkin niitä, joiden vanhemmat eivät osta lapsilleen autoa. Ja ovat siis luusereita mielestäsi?

Luitko aloituksen ihan väärin? Sanoin että varhaisella aikuisiällä, ei välttämättä heti 18v. Ja monet lukiolaisethan esim. asuvat vielä käsittääkseni kotona ja jos perheessä on auto niin miksi tarvitsisi oma olla, en sitäkään tarkoittanut! Ylipäätään tarkoitan, että ajotaito kuuluu yleissivistykseen nykyään!

-ap

Vierailija
53/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asuu voi vaikuttaa. Mä en kuvittelisikaan olevani töissä yli puolen tunnin matkan päässä (ja siis näin julkisilla).

että työpiste siirtyy paikasta toiseen. Siihen kun ei välttämättä voi vaikuttaa.

Vierailija
54/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan epilepsiaa ja sen takia en saa ajokorttia, mutta onneksi sinä et joudu minua kuskaamaan. Muutenkin aikuisen ihmisen luulisi osaavan sanoa jos se on vaivaksi.

Ehkä sä nyt sairautesi takia jäät luonnollisesti tämän keskustelun ulkopuolelle. Sullahan on selvä lääketieteellinen syy.

-ap

Vierailija
55/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia luusereita, kun menivät sairastumaan?! Ihmisillä on syynsä miksei ole ajokorttia ja ne voi olla arkojakin asioita..

Vierailija
56/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään tarkoitan, että ajotaito kuuluu yleissivistykseen nykyään!

-ap

Kuuluuko yleissivistykseen myös se, että haukkuu luusereiksi ja pummeiksi ihmisiä, jotka ovat tehneet erilaisia valintoja ja kuin arvoisa ap? ;)

Vierailija
57/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia luusereita, kun menivät sairastumaan?! Ihmisillä on syynsä miksei ole ajokorttia ja ne voi olla arkojakin asioita..

Luulis että järkikin sanoo että ei koske sairaita joilla on oikeesti syy olla ajamatta. Ei kai kukaan kuvittele että esim. sokea hankkii ajokortin?

EI!

Mutta aina pitää jonkun sääliä hakevan tulla vinkumaan ketjuun joka ei heitä edes koske.

Enkä muuten ole ap!

Vierailija
58/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Kuuluuko yleissivistykseen myös se, että haukkuu luusereiksi ja pummeiksi ihmisiä, jotka ovat tehneet erilaisia valintoja ja kuin arvoisa ap? ;)

Jos vaan pysyisivät sitten niissä valinnoissaan, eivätkä yrittäisi käyttää hyväksi niitä jotka ovat valinneet toisin. Ei sekään ole kovin sivistynyttä vai kuinka? ;)

Vierailija
59/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Jos vaan pysyisivät sitten niissä valinnoissaan, eivätkä yrittäisi käyttää hyväksi niitä jotka ovat valinneet toisin. Ei sekään ole kovin sivistynyttä vai kuinka? ;)

Noniin, tulihan se sieltä. Oikeasti ongelma sinulle ei ole ne ajokortittomat ihmiset, vaan sellaiset ihmiset jotka käyttävät sinua hyväksi. Ihan hölmöä leimata sen vuoksi kaikki ajokortittomat tietynlaisiksi sen vuoksi, että tuttavissasi on urpoja, jotka vaivaavat sinua liikaa. Ehkä olisi myös peiliinkatsomisen paikka, jos et osaa sanoa EI näille avun pyytäjille, jotka sinua rassaavat.

Vierailija
60/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kaveria joilla ei ole ajokorttia, ja molemmat sanoo, ettivät sitä koskaan hanki, kun eivät autoa tarvitse. Silti molemmat ovat jatkuvasti pummaamassa kyytiä, milloin kauppaan, milloin juna-asemalle. Bussilla on kuulemma niin hankala kulkea jos on kasseja mukana. Olen heille kyytejä tarjonnutkin, mutta koskaan en ole saanut bensarahaa tai muuta korvausta. Ei sillä, etteikö olisi varaa heitä välillä paikasta toiseen heittää, mutta olisihan se kohteliasta bensarahaa tarjota, niin teen ainakin itse jos jonkun kyytiin nousen.

Toinen kavereista on tullut vuosien saatossa perheelliseksi, hankkinut miehen ja kaksi muksua. Nyt hänellä on hoitovapaat loppu, ja olisi aika mennä töihin, mutta hän ei voi sinne mennä, kun pitäisi viedä lapset hoitoon linja-autolla, ja siihen kuluisi aikaa melkein tunti!! Autollinen mies on vuorotöissä, eikä hän voisi aina olla lapsia kyyditsemässä. Siltikään ei vielä halua korttia ajaa, kun ei sitä kuulemma tarvitse...