Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ihmisiä joilla ei ole ajokorttia!!

Vierailija
27.04.2012 |

Jatkuvasti toisten armoilla elämistä ja kyydin pummaamista! Minusta aikuisen ihmisen kuuluu omistaa ajokortti. Jos ei heti 18v. niin ainakin varhaisella aikuisiällä. Ajokortittomat ovat jotenkin luusereita...

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät omista autoa vaikka olisikin kortti. Kyydin pummaajat ovat omalajinsa, mutta koska ovat luonteeltaan pihejä kortittomia voi olla enemmän. Pummaaminen ei yleensä jää pelkkiin kyyteihin. Se taitaa olla elämäntapa.

T: Kortti löytyy, autoa ei mutta silti en pummaa

Vierailija
22/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tyhmät vuokrasimme kesämökin ajokortittomalle perheelle. Bussipysäkiltä mökin pihaan on noin 4 km. Sama matka on kauppaan, postiin jne.

Alusta alkaen he olettivat, että vuokrasopimukseen kuuluu ilmainen kyyti aina halutessaan. Me typerykset kun olimme silloin näyttökerralla hakeneet perheen sieltä pysäkiltä katsomaan tiluksia. Asumme itse noin 2 km päässä mökistä, joten asia ei silloin ollut ongelma.

Sen jälkeen tuli usein torstaina soitto, että voisimmeko käydä kaupassa perjantaina noin 17.30, jotta veisimme heidät mökille. Se ei todellakaan onnistunut, joten annoimme paikallisen taksin yhteystiedot. Kuulemma tulee kovin kalliiksi käydä mökillä, kun me emme jousta. Pyöriä ei voinut jättää viikoksi minnekään kaupan nurkille, ettei niitä varasteta, joten paikallisten asukkaiden talkoohenkeä olisi toivottu.

Noin tyhmille vuokralaisille voi kyllä sanoa, että satunnaiset taksimatkat mökille ja sieltä kylille tulevat paljon halvemmaksi kuin auto ylläpitokustannuksineen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt ihminen käyttää julkisia. Ymmärrän auton vain syrjäseudulla, jossa julkisia ei ole.

Vierailija
24/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden kotoa 5.45, jos aion olla julkisilla kuluneuvoilla töissä klo 8.00, vaikka asun pääkaupunkiseudulla. Kotona olen joko 18.00 (jos lähden töistä 10 min liian aikaisin) tai 19.45, jos olen kiltisti 16.15 asti.

Päiväkodissa eivät ymmärtäneet, että toisin lapset noin 5.30 hoitoon ja noutaisin 20.00, onhan työpäivälläni mittaa vain 8h15min.

Vierailija
25/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä teidän yliopistokaupungissa kuultu sellaisesta asiasta kuin ilmastonmuutos?

Koen kuitenkin, että maailmassa on kuitenkin huomattavasti pahempia saastuttajia kuin minun henkilöauto. Lähdetään nyt vaikka tuolta itärajan takaa pelastamaan tätä maailmaa. En myöskään harratsa esim. kaukomatkailua, joten voin huoletta ajaa autolla. Kierrätän kaiken ja valitsen lähiruokaa :) Ok?

-ap

Vierailija
26/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä teidän yliopistokaupungissa kuultu sellaisesta asiasta kuin ilmastonmuutos?

Koen kuitenkin, että maailmassa on kuitenkin huomattavasti pahempia saastuttajia kuin minun henkilöauto. Lähdetään nyt vaikka tuolta itärajan takaa pelastamaan tätä maailmaa. En myöskään harratsa esim. kaukomatkailua, joten voin huoletta ajaa autolla. Kierrätän kaiken ja valitsen lähiruokaa :) Ok?

-ap

Jep. Ja aivan kaikista parhain ilmastotekosi on haukkua täällä netissä niitä, joilla ei ole ajokorttia luusereiksi ja pummeiksi, eikö vain? ;)

Vierailija
27/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asuu voi vaikuttaa. Mä en kuvittelisikaan olevani töissä yli puolen tunnin matkan päässä (ja siis näin julkisilla).

Vierailija
28/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kahden lapsen leski, ikää 50v. Ei ole koskaan tarvinnut kyytiä.

Huonekalut on tuotu kotiin huonekaluliikkeen autolla. Kirppareillakin on kuulemma kotiinkuljetus. Taksilla käy sellaiset reissut, mihin tarvitsee autoa. Sanoo, että on varaa taksilla ajaa joskus ne menot verrattuna siihen, mitä oman auton käyttökulut ja ajokortti olisi maksanut. Pitää varmaan paikkaansa.

Kummia pummituttuja teillä kun pummaavat teiltä jatkuvasti jotain. Kannattaisko vaihtaa vähän kaveripiiriä. Normaalisti ihmiset ei pummaa koko ajan jotain.

helposti kantaa perheen ostokset kerralla. Esimerkiksi kirppikseltä hankittu nojatuoli on näppärä kantaa selässä kotiin.

Joo, minulla on auto ja ajokortti, ja nimenomaan nämä julkisten liikenneyhteyksien varressa asuvat haluavat vähän väliä pientä apua, kun se Jumbo on niin kaukana tai pitäisi käydä jossain, minne bussilla ei pääse. Tietenkään he eivät itse koskaan muista näitä pyyntöjään.

Vierailija
29/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Mä tunnen vaikka kuinka paljon ilmastonmuutoksesta vouhottajia, jotka itse syövät lihaa ja lentelevät toiselle puolelle maapalloa lomailemaan. Sitä ei kuitenkaan saa kutsua kaksinaismoralismiksi, koska "ei heidän tarvitse olla täydellisiä". Muiden yksityisautoilusta ne kyllä jaksavat paasata, tosin kyyti kelpaa. :D Mun mielestä ilmastonmuutosvouhotus on kääntynyt jo vähän itseään vastaan. Ehkä otsoniaukko ja happosateet tekevät paluun? Niistä ei kukaan ole paasannut aikoihin vai joko ne on peruttu?

Vierailija
30/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Jep. Ja aivan kaikista parhain ilmastotekosi on haukkua täällä netissä niitä, joilla ei ole ajokorttia luusereiksi ja pummeiksi, eikö vain? ;)

Koska tietämäni autottomat/kortittomat kuitenkin olettavat, että tiettyihin paikkoihin MENNÄÄN AUTOLLA! Ja kukas silloin ajaa ja kenen autolla?? Viherpiiperöt eläköön omaa elämäänsä jopoineen ja julkisineen. Siihen saakka kunnes saavat lapsia enemmän kuin jopolla mahtuu kuskaamaan ;)

-ap (ihan huumorilla)

Vierailija
31/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei autoa. Kaipaan kyllä aikaa, kun oli auto. Julkisilla liikkuminen on aika rasittavaa, mutta toisaalta täällä Helsingissä auto olisi aika turha.

Tiedän erään äidin, joka on 2 lapsen yh eikä hänellä ole korttia. Asuu vielä kaupungin laidalla aika huonojen bussiyhteyksien päässä. On varmaan herkkua reissata pikkulasten kanssa...

Vierailija
32/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka valitti pitkästä (reilu 3km) eskarimatkasta.

En ole vielä tarvinnut ajokorttia koska olemme aina asuneet paikassa jossa palvelut ovat lähellä. Ja ei, en ole helsingistä vaan pieneltä paikkakunnalta.

Eikä nytkään olisi tarvetta autolle jos palvelut yhä olisivat lähellä syksylläkin. Itse kyllä kävelen mielelläni pitkiäkin matkoja mutta on kohtuutonta laittaa 4vuotias kulkemaan yhteensä päivän aikana 12 km kävellen (ja myös se 6vuotias eskarilainen). Siksi hieman valitin toisessa ketjussa. Anteeksi jos täälläkin avaudun mutta kestäkää tai kivittäkää.

p.s. En ole pummannut kyytiä muilta kun mieheltäni joka ei kyllä ole koskaan ajatellut että vaimon ja lasten kyyditseminen on jotenkin vaivalloista.

Vierailija
33/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi toisen ketjun innoittamana, missä äiti valitti pitkää (3km) eskarimatkaa ja kun ei ole ajokorttia. Saattaa se helsinkiläinenkin joskus muuttaa vaikka miehen perässä syrjemmäksi sieltä keskustasta ja sitten uikuttaa kun ei saa lastaan eskariin.

-ap ;)

3 km on vielä aika lyhyt matka! Itse ihmettelen, kun usein autolliset menevät jopa kilometrin päähän kauppaan autolla, vaikka pyörällä pääsisi ihan hyvin. Oma liikkuminen vähenee. 3 km:n eskarimatkaa varten ei todellakaan tarvita autoa!

Vierailija
34/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajokortti kuitenkin helpottaisi elämääsi??

joka valitti pitkästä (reilu 3km) eskarimatkasta.

En ole vielä tarvinnut ajokorttia koska olemme aina asuneet paikassa jossa palvelut ovat lähellä. Ja ei, en ole helsingistä vaan pieneltä paikkakunnalta.

Eikä nytkään olisi tarvetta autolle jos palvelut yhä olisivat lähellä syksylläkin. Itse kyllä kävelen mielelläni pitkiäkin matkoja mutta on kohtuutonta laittaa 4vuotias kulkemaan yhteensä päivän aikana 12 km kävellen (ja myös se 6vuotias eskarilainen). Siksi hieman valitin toisessa ketjussa. Anteeksi jos täälläkin avaudun mutta kestäkää tai kivittäkää.

p.s. En ole pummannut kyytiä muilta kun mieheltäni joka ei kyllä ole koskaan ajatellut että vaimon ja lasten kyyditseminen on jotenkin vaivalloista.

Vierailija
35/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla, joten julkisilla olen aina päässyt hyvin. Jos nyt hankkisin auton, tarvitsisin myös ajotunteja.

Ap:n kysymys on sikäli typerä, että kyllä ajotaitoon tarvitaan myös ajoharjoittelua, ei pelkkää korttia.

Vierailija
36/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä otsoniaukko ja happosateet tekevät paluun? Niistä ei kukaan ole paasannut aikoihin vai joko ne on peruttu?

Otsoniaukko ei enää suurene, koska freonit on kielletty. Aukkoa on edelleen Antarktiksen päällä ja vaikuttaa esim. Australiassa. Harventumaa on myös pohjoisilla napa-alueilla. Tavallaan yhteistyön riemuvoitto, paha ongelma ratkaistiin, kun vain haluttiin tarpeeksi ja oltiin valmiit maksamaan vaihtoehtoisesta tavasta tuottaa ponnekaasuja.

Happosateiden kanssa on vähän sama homma. Kun Euroopassa tajuttiin tilanne, teollisuuden tuottamat happamat savukaasut alettiin filtteröimään pois ja nyt sade ei enää ole niin hapanta. Kalliita investointeja, mutta tehosivat.

Ilmastonmuutoksen kanssa pitää tehdä samanlaisia liikkeitä. Kasvihuonekaasut vähemmäksi.

Vierailija
37/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ajokortti helpottaisi elämääni. Ja pakkohan se on hankkiakin mutta ei ollut tarkoitus vielä tänä vuonna mutta. Mutta näin ne suunnitelmat muuttuu.

Vierailija
38/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo ajokortittomia luusereiksi kertoo jotain hänen omista saavutuksistaan elämässään. Joillekin se autokoulun käyminen ja kortin saaminen on niin suuri saavutus, että ihan nousee sillä pois luuseriudesta. Huoh.

Vierailija
39/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän pari tyyppiä helsingistä jotka hankki kortin 18-vuotiaana ja sen jälkeen ei ole sitten autolla pahemmin ajelleet. Nyt on kynnys jo niin iso että eivät uskalla ajaa.

Itse hankin kortin heti kun se oli mahdollista ja sain auton. Autosta en luovud vaikka helsingissä asutaan.

Toisaalta tiedän paljon ihmisiä täältä joilla ei ole korttia, ei täällä välttämättä korttia tarvitse joten miksi laittaa rahaa sellaiseen mitä ei tarvitse?

Oma tytär täyttää tänä vuonna 18-vuotta ja ei ole vielä menossa autokouluun. Me oltaisiin hänelle kustannettu, mutta hän ei vielä halua. Syystä että opiskelee ja ei ole varaa pitää autoa. Sanoi että sitten muutaman vuoden päästä ehkä?

Vierailija
40/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi toisen ketjun innoittamana, missä äiti valitti pitkää (3km) eskarimatkaa ja kun ei ole ajokorttia. Saattaa se helsinkiläinenkin joskus muuttaa vaikka miehen perässä syrjemmäksi sieltä keskustasta ja sitten uikuttaa kun ei saa lastaan eskariin. -ap ;)

3 km on vielä aika lyhyt matka! Itse ihmettelen, kun usein autolliset menevät jopa kilometrin päähän kauppaan autolla, vaikka pyörällä pääsisi ihan hyvin. Oma liikkuminen vähenee. 3 km:n eskarimatkaa varten ei todellakaan tarvita autoa!

Perheessä on pienempi lapsi, jota pitää kuljettaa mukana. Kaksi kertaa päivässä 3 km edestakaisin vie aikuiseltakin n. kaksi tuntia kävellen. Eskarilaisen kanssa vielä enemmän. Tietysti sulan maan aikaan matka menee pyörällä hyvin (pienempi turvaistuimessa tai kärryssä), jos vain liikenne on sellainen, että eskarilaisen voi antaa ajella.

EI mahdotonta, mutta ymmärrän, että äiti toivoisi pääsyä lähieskariin, kun sellainen on.