Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ihmisiä joilla ei ole ajokorttia!!

Vierailija
27.04.2012 |

Jatkuvasti toisten armoilla elämistä ja kyydin pummaamista! Minusta aikuisen ihmisen kuuluu omistaa ajokortti. Jos ei heti 18v. niin ainakin varhaisella aikuisiällä. Ajokortittomat ovat jotenkin luusereita...

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti toisten armoilla elämistä ja kyydin pummaamista! Minusta aikuisen ihmisen kuuluu omistaa ajokortti. Jos ei heti 18v. niin ainakin varhaisella aikuisiällä. Ajokortittomat ovat jotenkin luusereita...

Samaa mieltä. Olen ikäni asunut Helsinki/Vantaan alueella ja lukuisia kertoja olen tarvinut autoa, jonka hankinkin heti kun sain kortin.

Oma auto on parasta vapautta mitä rahalla saa. Ikinä en luopuisi autosta ja olen aina asunut Helsingissä kymmenen minuutin päässä metroasemasta.

Vierailija
142/160 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma auto on parasta vapautta mitä rahalla saa.

Parasta vapautta on, kun ei tarvitse maksella autoveroa, bensoja ja muita autokuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain on löytynyt mun aikoinaan tekemä "pikkuisen provokatiivinen" aloitus ;D

Aika isoksi kyllä paisunut, jeeee!!!

-ap

Vierailija
144/160 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pääkaupunkiseudulla asuvat ajokortilliset, jotka käyttävät omaa autoa, ovat laiskoja ja itsekeskeisiä saastuttajia... :D

Vierailija
145/160 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta sitten vietin lahes vuoden julkisten varassa, koska en uudessa kotimaassani Ranskassa uskaltautunut auton rattiin. Sitten otin muutaman ajotunnin, ajelin tuttuja reitteja sunnuntaiaamuisin, ja siita se taas lahti. Elaman laatu parani kummasti, kun paasee paikkaan kuin paikkaan nopeasti ja suorinta reittia ja kysymatta miehen apua!

Olen kylla tyytyvainen siitakin, etta lapset sen vuoden aikana oppivat kayttamaan julkisia. Ranskalaiset ikatoverinsa ovat liian tottuneita siihen, etta autolla kuskataan paikkaan kuin paikkaan.

Vierailija
146/160 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mä täällä tarvitsisin sitä ajokorttia?

Vierailija
147/160 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgin keskustassa en tarvinnut sitä koskaan. Ja asuisin siellä Hgin keskustassa vieläkin, jos ois lasten kanssa varaa.

Vierailija
148/160 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan harmi. Oli minullakin kortti, mutta perhana veivät sen kun aatteli lääkäri ettei oo kiva jos epilepsiakohtauksen aikana ajan vaikka sun lapsesi yli. Anteeksi :((((

Vierailija
149/160 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan harmi. Oli minullakin kortti, mutta perhana veivät sen kun aatteli lääkäri ettei oo kiva jos epilepsiakohtauksen aikana ajan vaikka sun lapsesi yli. Anteeksi :((((

Vierailija
150/160 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia, kun en vain tarvitse. Enkä edes pummaile kyytejä. Kuljen joko kävellen tai bussilla/junalla. Ja miehelläni on auto, jonka kyydissä pääsee kun hänkin on menossa johonkin.

Vierailija
151/160 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Keski-Euroopassa ja tuttuja/sukulaisia on hajaantuneena ympäri Suomea. Voidaan lyhyelläkin varoitusajalla nakata tavarat autoon ja ajaa Suomeen. Suomessa sitten auto käytössä, että voidaan kyläillä. Se olisi täysin mahdotonta joillain juna-/bussiyhdistelmillä.

Toki usein myös lennetään sinne kotosuomeen, mutta kyllä sitä autoa aina jää kaipaamaan.

Ilman autoakin varmaan pärjää, mutta kun sellaisen kerran hankkii niin harvapa siitä luopuu ja siirtyy julkisiin aikataulujen armoille.

Vierailija
152/160 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalina arkipäivänä auto seisoo tallissa. Lapsi kävelee kouluun, samoin vanhemmat töihin. Ostoksiin ei tarvita autoa, kun 10 minuutin kävelymatkan sisällä (työmatkan varrella) on 4-5 ruokakauppaa, joista yksi Stockmann.

Viikko-ostokset kuljetamme isossa vetokärryssä, jonne mahtuu noin 3-4 muovikassillista, ja sen jälkeen jää vielä kolme kättä kasseille (vastaus sille, joka ihmetteli, miten lapsiperhe hoitaa ostokset). Usein kärryllinen kuitenkin riittää.

Juna-asemalle on 12 minuutin kävelymatka ja bussiasemalle vähän vähemmän. Kaikki virastot ym. ovat kävelymatkan päässä.

Autoa tarvitaan vain, kun mennään katsomaan vanhempiani maalle.

Vierailija
153/160 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auto ja kummallakin ajokortti, kilometrejä tulee vuodessa noin 5000. lapsia kolme ja helsinkiläinen lähiö.

Meidän arkipäivä menee näin.

Lapset tarhaan, matkaa n. 500 m kävellen tai pyörällä, mennään 8.15, töissä noin 8.45, bussimatka kävelyineen vartti.

Tarhasta hakija on mennyt töihin seiskaksi kävellen, pyörällä tai bussilla, matkaa alle 5 km. Lapset haetaan viimeistään 15.30.

Me käydään autolla kaupassa kerran viikossa, samoin lasten harrastuksiin käytetään tuota autoa jonkin verran. Vähäistähän se ajo on, jos kilometrejä tulee se 5000 vuodessa. Mummulareissut tehdään autolla pääosin ja kesäisin tehdään yleensä joku autoretki.

Huonekalut ja kodinkoneet me kyllä ostetaan ihan aina kotiinkuljetuksella.

M

Vierailija
154/160 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisia ei muualla ole, ystävätkin täällä. Huonekalut kotiinkuljetuksella ja ruuat repussa ja kasseissa kotiin. Julkinen liikenne kulkee,. Ja jos haluan poistua pidemmälle, on olemassa myös vr, sekä eb:t ym yhtiöt.

Vierailija
155/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 ja opiskelija edelleen, asun isohkossa kaupungissa (keskustassa), joten mitään järkeä ei ole hankkia autoa. Täällä pärjää täysin ilmankin, auton kanssa oppisi vaan hirveän mukavuudenhaluiseksi ja siihen palaisi rahaa ihan älyttömästi (eihän mulla olisi varaa sitä pitääkään).

Olen maalta kotoisin, siellä oli ihan normi ajaa se kortti. Mulle jopa maksettiin se, mistä olen tosi kiitollinen. En ole ajanut hirveästi enää vuosiin, mitä nyt viime kesänä sain auton käyttööni pitkien työmatkojen takia. Muutenkin aina silloin tällöin ajellut, hoitanut muutot itse pakettiautolla ym. On siitä kortista paljon hyötyäkin. Ajelin myös sen verran paljon kortin saatuani, että vaikka en ole kohta kymmeneen vuoteen ajanut aktiivisesti niin ei ole mitenkään ongelmallista mennä rattiin. Miehellä ei ole korttia, minkä ymmärrän. Ei sitä täällä kaupungissa mihinkään tarvitse.

Mäkin kuitenkin vähän ihmettelen niitä aikuisia naisia, jotka käytännön syistä hyötyisivät siitä kortista oikeasti JA joilla olisi rahaa se ajaa, JA joilla on perheessä auto joka tapauksessa (mies ajaa). Tuntuu jotenkin "vanhanaikaiselta" että nainen on riippuvainen miehestä tuon autoilun suhteen. Kyllä se useimmissa tapauksissa kuitenkin vähän rajoittaa, jos vain toisella on kortti.

Vierailija
156/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia ja tunnen kymmeniä ajokortittomia ihmisiä.

Vierailija
157/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä kortti, ei autoa.

Emme pummaa kyytejä, ellei kyse ole siitä että joku tuttu on joka tapauksessa menossa samaan aikaan samaan paikkaan (esim. Helsingistä Turkuun samana päivänä kuin me), silloin usein kysymme mahtuuko kyytiin ja toki tarjoudumme kyydistä myös maksamaan. Mutta koskaan emme pyydä että voisitko viedä meidät sinne tai tänne ihmiseltä joka ei muutenkin ole sinne menossa.

Jos pitää käydä esim. Ikeassa, niin halvemmaksi kuin auton omistaminen, tulee sen vuokraaminen.

Kesämökkikin on, sinne mennään bussilla ja kävellään mökille 3 km. Kauppaan mökiltä sama km, sen kuljemme pyörillä (mökillä on pyörät).

Vierailija
158/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätkääkään, vaikka olisin mielestäsi luuseri.

Kuulun mielelläni autottomiin julkisen liikenteen kannattajiin.

En pummaile koskaan kyytiä keneltäkään, kuljen julkisilla koska pääsen liikkumaan niin hyvin täällä Helsingissä.

Miehelläni on kortti ja hänellä auto. Se riittää meille.

Vierailija
159/160 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rahat  käyttää muuhunkin, kuin vain viinaan, on kaikilla varaa, paitsi poislukien vammaiset omata ajokortti joka on positiiivinen objekti työnsaamiseksi. 

Lähinnä sosialipummien ja Kallion juoppojen elämäntyyliä tämä kortittomuus. Kerrankin yksi pultsari sanoi minulle, en välittäisi miljoonastakaan eurosta, ellei se ole samaa kuin viinaa. Tämän jälkeen kun anniskelut oli kys. herralta päätetty siltä päivältä.

Vierailija
160/160 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi saada ajokorttia näkökenttäpuutoksen vuoksi. En varmaankaan ole luuseri... Nautin siitä, että ei tarvitse pelätä ajavani kolaria.