En ymmärrä ihmisiä joilla ei ole ajokorttia!!
Jatkuvasti toisten armoilla elämistä ja kyydin pummaamista! Minusta aikuisen ihmisen kuuluu omistaa ajokortti. Jos ei heti 18v. niin ainakin varhaisella aikuisiällä. Ajokortittomat ovat jotenkin luusereita...
Kommentit (160)
niin hän on pihi, tyhmä tai laiska. Syytä itseäsi, jos juokset sellaisten pillin mukaan. Meillä ei ole autoa, mutta emme koskaan kulje muiden kyydillä, vaan julkisilla tai taksilla. Saa muuten ajaa aika paljon taksilla, että tulisi kalliimmaksi kuin auto.
Koska tiedän että olisin huono kuski. En jaksa keskittyä, nuorena ajoin mopolla 7 kolaria.. ei, uskon että mielummin annatte mulle kerran kahdessa vuodessa kyydin kuin se että ajan teidän lasten päälle kun oli niin kauhee mekko tuolla tätillä joka käveli tuolla..
Mulla ei ole korttia, kun ei ole toistaiseksi ollut mahdollisuutta sitä hankkia. Vanhemmat ei sitä aikoinaan kustantaneet, ja olen pienituloinen, joten ei korttia tuosta vain ajeta. Etenkin kun autoa ei ole varaa ostaa, eikä sille tällä hetkellä ole tarvetta, kun asun kaupungissa.
Paljon suurempaa luuseriutta on vaikka se, ettei ole hankkinut toisen asteen jälkeistä tutkintoa tms., mutta kukin tehköön omat valintansa. Kettuako se mulle kuuluu.
P.S. Ja sille yhdelle, miten potkurilla pääsee eteenpäin...?
Kaksi kertaa päivässä 3 km edestakaisin vie aikuiseltakin n. kaksi tuntia kävellen. Eskarilaisen kanssa vielä enemmän.
Ihmettelen kyllä tuota. Minä kuljen 1 kilometrin 10 minuutissa eli 3 kilometriä 30 minuutissa. Edestakaiseen matkaan menee siis tunti, ei kaksi tuntia. Sitten siihen vasta lisätään se lapsien kävelyaika. Ja jos lapsi on rattaissa niin ei kauhesti pitäisi aikaa tulla lisää.
ole aika lopettaa keskustelu sellaisten kanssa jotka ovat eläneet ikänsä kehä 3:n sisäpuolella :D
Olihan tuo puujalkavitsi? olihan? (Vai etkö oikeasti tiedä mikä on potkuri, potkukelkka....)
P.S. Ja sille yhdelle, miten potkurilla pääsee eteenpäin...?
en tarvitse ajokorttia Helsingissä. Arjessa voin hyvin kulkea pyörällä paikasta toiseen.
Mutta on totta, että en voi käydä sen kerran vuodessa meidän yhdellä kesämökillä, koska ei ole korttia eikä autoa. Ei tosin olisi varaakaan.:)
Kaksi kertaa päivässä 3 km edestakaisin vie aikuiseltakin n. kaksi tuntia kävellen. Eskarilaisen kanssa vielä enemmän.
Ihmettelen kyllä tuota. Minä kuljen 1 kilometrin 10 minuutissa eli 3 kilometriä 30 minuutissa. Edestakaiseen matkaan menee siis tunti, ei kaksi tuntia. Sitten siihen vasta lisätään se lapsien kävelyaika. Ja jos lapsi on rattaissa niin ei kauhesti pitäisi aikaa tulla lisää.
Kahdesti päivässä tunti edestakaisin on kaksi tuntia.
toinen tunti sitten kun se lapsi haetaan. Eli 3+3 aamulla ja 3+3 iltapäivällä. Tulihan siitä sitten kuitenkin se kaksi tuntia.
TUossa varmaan viitattiin siihen että äiti ja kaksi nuorinta kulkee eskarilaisen eskarimatkan kaksi kertaa eli eskrilainen vain meno-paluu kun muut meno-paluu ja taas meno-paluu. Siihen menee enemmän kuin 3km-30min.
kertoo, että poika on käynyt 4 km päässä ihanassa päiväkodissa 4-vuotiaasta lähtien. Ei siis haluttu vaihtaa päiväkotia kun muutimme, koska matka oli meistä mitätön. Suurimman osan ajasta poika pyöräilee tai potkulautailee matkan -- bussilla mennessä joutuu kuitenkin kävelemään 1, 5 km/suunta, joten se on aika hidasta. Hyvin on mennyt ja lapsi on loistokunnossa. Ei koskaan valita kävelystä ja niinpä perhe liikkuu lyhyet matkat aina kävellen tai pyörällä -- julkisiakin käytetään siis harvoin. Tosin kakkonen on vasta vauva -- myönnän, että liikkuminen vaikeutuu kun lapsi on liian iso rattaisiin muttei vielä osaa kunnolla pyöräillä. Apupyörien kanssa pyöräily on hidasta aikuisten näkökulmasta ja tosi raskasta lapselle jos matkat ovat 5-6 km pituisia vaikka...
Minä olen köyhästä perheestä, eikä vanhemmillani ollut varaa maksaa mitään ajokortteja. Itseasiassa sellaista summaa ei nyt muutenkaan ole yhtäkkiä tullut vastaan, vaikka nykyään olenkin aikuinen ja ihan töissäkin käyn. Ja vaikka se kortti olisikin varaa hankkia, niin autoa ei todellakaan, bensa on sikakallista ja vakuutukset ym.
Olen järjestänyt elämäni niin, etten tarvitse ajokorttia. En hanki mitään isoa lainarahalla ostettua taloa hornantuutista, vaan asun edelleen lapsuudenmaisemissani Helsingin lähiössä. Jos keksin haluta jollain kirpparireissulla nojatuolin (mitä muuten käy tosi harvoin, koska isommat hankinnat mietin aina etukäteen ja siihen miettimiseen sisältyy se miten sen saa kotiin), kysyn onko kotiinkuljetusta. Jos ei, no elämä on ja sitten ei osteta sitä nojatuolia. Jos tarvitsen uutta telkkaria, niin Gigantillakin on se kotiinkuljetus. Ja olenpa pari kertaa taksillakin mennyt kotiin jos on ollut isoja, painavia ostoksia joita varten ei kotiinkuljetusta viitsi ottaa.
Eläissäni en ole kyytiä pummannut, joskus kavereiden kanssa ollaan menty kimppakyydillä jonnekin ja silloin maksan vähän enemmän bensarahaa, kun en itse aja. Töihin menen pyörällä tai talvisin/huonolla ilmalla bussilla. Jos se lasketaan kyydin pummaamiseksi että joku tarjoaa kyydin ja sen otan vastaan niin hohhoh.
Ärsyttää aina tällaisissa keskusteluissa, kun ajokortista puhutaan ikäänkuin se ei maksaisi mitään. Teille marisijoilleko on mamma ja pappa sen maksanut kun täytitte 18? Ja autonkin ostaneet että saatte ajokokemusta?
julkisten varrella, siirtolapuutarhamökki! :) Ja ihan hyvää mökkielämää siellä pystyy viettämään! -27-
Siis oikeasti, meitä on tosiaan moneksi. Olen 27 v nainen, kohta kahden lapsen äiti ja asun pienellä paikkakunnalla jossa julkinen liikenne ei tod. toimi kuten Helsingissä tms. Enkä ole varmasti kenellekään ollut taakka kyytieni kanssa :D Ihan olen pyörällä tai jaloilla selvinnyt paikasta A paikkaan B. Enkä todella ajatellut ajaa ajokorttia, jotta kaltaisesi idiootit (ap) eivät siitä enää ärsyyntyisi tai pitäisi minua luuserina, kun sitä ei minulla satu olemaan :DDDD
joilla ei ole ajokorttia eikä autoa. Jostain syystä 40 euroa taksille on liian iso summan maksettavaksi, kun vaa'assa toisella puolella on ilmainen kyyti minulta.
mulla ei oo ollu varaa mihinkää ajokorttiin, koska ne ajokoulutki on niin helvetin kalliita. Aion kyllä sen hankkia joskus, mutta vielä ei pysty :) mulla oo muutenkaa kiire. Pyörälläki pääsee.
on sekä kortti että mahdollisuus ajaa autoa, mutteivät sitten aja koska eivät uskalla. Opetellakaan ei voi. Mies joutuu sitten aina olemaan kuskina.
joten jos tarkkoja ollaan, ketju voisi koskea jokaista. Minulla ei ole mitään sairautta, mutta puutuin asiaan vaan siksi, koska moni ei edes tiedä, että nykyäänkin on sairauksia jotka estävät ajokortin saamisen. Eivätkä nämä sairaudet näy välttämättä päällepäin. Ja vieraillehan voi aina sanoa kortittomuuden syyksi vaikka ilmastonmuutoksen..