Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää, että äitini on tehnyt abortin

Vierailija
22.04.2012 |

Olen pitänyt häntä aina hyvin lapsirakkaana ja lasten oikeuksien puolustajana. Nyt sain kuitenkin tietää, että hän on tehnyt abortin ensimmäiselle lapselleen, siis minun isosiskolle / -veljelle.

Eipä tunnu kivalta :(

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä yhdestä abortista, kun niitä tehdään joka päivä ympäri Suomea vaikka millä mitalla... :(

ap

Vierailija
22/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märiset nyt täysin turhasta. Jos ei sulla muita ongelmia ole, niin mitä jos vaikka olisit tyytyväinen elämääsi? Olet aika helkkarin onnekas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että abortin tehdessään äitisi ei ollut vielä valmis äidiksi, ei uskonut kykenevänsä tarjoamaan lapselle hyvää elämää - ja mistäs tiedät, kuka lapsen isä olisi ollut? Mitä hittoa oikein vingut? Uskomatonta. Ei niitä abortteja ihan tuosta vaan tehdä, ellei nyt ihan aivoton ole...

Vierailija
24/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se, että yhden lapsen ei annettu syntyä. En ymmärrä miksi. En keksi siihen hyvää selitystä, enkä aio sitä myöskään kysyä.

Tuo raadollinen tieto saa minut näkemään äitini hyvin mustavalkoisena ihmisenä, siis ihmisenä ilman värejä.

Vierailija
25/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itselle rakas ihminen on voinut tietoisesti lopettaa elämän ennen se syntymää.

Ja kaikkitietävät vinkujat voi mennä vinkumaan muille palstoille.

ap

Vierailija
26/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sinä esiinyt kaikkitietävänä.

On vaikea ymmärtää tai hyväksyä, että itselle rakas ihminen on voinut tietoisesti lopettaa elämän ennen se syntymää.

Ja kaikkitietävät vinkujat voi mennä vinkumaan muille palstoille.

ap

Vierailija
27/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kasvat, alat nähdä harmaassakin värejä ja nyansseja ja ehdottomuutesi rapisee. Ja äitisikin on ollut nuori, tehnyt virheitä ja mahdollisesti virhearviointeja - tai oikeita, tilanteeseen ainoan sopivan ratkaisun. Äidit eivät ole pyhiä, pyyteettömiä ja täydellisiä ihmisiä, vaikka lapsesta niin tuntuu, että pitäisi olla. Voisitko tästä lähtien moralisoida vain omia tekemisiäsi/tekemättäjättämisiäsi, jätä muille ihmisille, suku ja äiti mukaan lukien, oma elämänsä.

Vierailija
28/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ihmiset valittaakin. Eiköhän se abortti ole ollut äidillesi ihan tarpeeksi kova pala jo silloin ilman sinun naurettavaa tuomitsemistasi joskus monen kymmenen vuoden jälkeen.

Vierailija
29/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinun mielipiteesi on se joka on oikea ja SINÄ saat nyt tuomita äitisi HÄNEN ratkaisustaan?

T: "Esikoisensa" abortoinut ja oikean ratkaisun tehnyt.

Vierailija
30/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin pääni muurahaispesään kun alan ihmettelemään vauva-palstalla äitini tekemää aborttia johon ei järkiselitystä löydy.

Pahoittelen koska ymmärrän, että keskustelun avaukseni todennäköisesti saattaa loukata monia, jotka ovat tehneet abortin. Abortteja valitettavasti tehdään Suomessa nykyisinkin hyvin paljon, liian paljon.

Olen nähnyt millaista elämää äitini on elänyt, katkeraa ja pettyneen ihmisen elämää. Tämän kohtalon hän on sinetöinyt tehdessään abortin, koska ei ole sitä pystynyt itselleen antamaan anteeksi. En ole äidilleni vihainen, hän on oman itsensä takia joutunut kärsimään asiasta ja tulee kärsimään hautaan asti. Olen pettynyt siihen, että näin on tapahtunut, koska äitini olisi voinut olla toisenlainen, elää ilman jatkuvaa katkeruutta, jos olisi jättänyt abortin tekemättä.

ap

Vierailija
31/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sitä aborttia, sinua ei olisi olemassa, äidilläsi olisi isosiskosi/veljesi mutta ei sinua.

Ole siis kiitollinen että teki abortin, niin sinä sait syntyä.

Vierailija
32/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehty abortti kolmekymppisenä. Olisi kyllä saanut abortoida minutkin.

Vierailija
33/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt millaista elämää äitini on elänyt, katkeraa ja pettyneen ihmisen elämää. Tämän kohtalon hän on sinetöinyt tehdessään abortin, koska ei ole sitä pystynyt itselleen antamaan anteeksi. En ole äidilleni vihainen, hän on oman itsensä takia joutunut kärsimään asiasta ja tulee kärsimään hautaan asti. Olen pettynyt siihen, että näin on tapahtunut, koska äitini olisi voinut olla toisenlainen, elää ilman jatkuvaa katkeruutta, jos olisi jättänyt abortin tekemättä.

ap

Vierailija
34/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi sinä omastasi ja tukehdu oikeaoppisuuteesi. Äitisi ei ole sinulle velkaa edes selitystä.

Vierailija
35/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on elänyt, katkeraa ja pettyneen ihmisen elämää. Tämän kohtalon hän on sinetöinyt tehdessään abortin, koska ei ole sitä pystynyt itselleen antamaan anteeksi. En ole äidilleni vihainen, hän on oman itsensä takia joutunut kärsimään asiasta ja tulee kärsimään hautaan asti. Olen pettynyt siihen, että näin on tapahtunut, koska äitini olisi voinut olla toisenlainen, elää ilman jatkuvaa katkeruutta, jos olisi jättänyt abortin tekemättä.

ap

että äitisi niin erityisesti katuisi tuota aborttia että hän sen vuoksi olisi katkeroitunut ja elämänsä pilalla?

Itse en kadu aborttiani hetkeäkään, enkä takuulla sen vuoksi tule katkeroitumaan. Pikemminkin olen onnellinen, kun minulla on ollut mahdollisuus opiskella loppuun ja hankkia se vakaa perusta jolle oikean esikoisen elämä rakennetaan.

T: 12.

Vierailija
36/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain vasta vuosi sitten tietää että mulla olisi pikkusisarus jos äitini ei olisi tehnyt aborttia. Oli tehnyt hätäpäissään kun tuli ero isäni kanssa. Surullista, äiti ei tiedä että tiedän...tapahtuneesta 30 vuotta jo.

Vierailija
37/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi samantekevää, niin eipä herättäisi tunteitakaan.

ap

Vierailija
38/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

murhanneesi lastasi?

Melko kylmäveristä.

äitini on elänyt, katkeraa ja pettyneen ihmisen elämää. Tämän kohtalon hän on sinetöinyt tehdessään abortin, koska ei ole sitä pystynyt itselleen antamaan anteeksi. En ole äidilleni vihainen, hän on oman itsensä takia joutunut kärsimään asiasta ja tulee kärsimään hautaan asti. Olen pettynyt siihen, että näin on tapahtunut, koska äitini olisi voinut olla toisenlainen, elää ilman jatkuvaa katkeruutta, jos olisi jättänyt abortin tekemättä.

ap

että äitisi niin erityisesti katuisi tuota aborttia että hän sen vuoksi olisi katkeroitunut ja elämänsä pilalla?

Itse en kadu aborttiani hetkeäkään, enkä takuulla sen vuoksi tule katkeroitumaan. Pikemminkin olen onnellinen, kun minulla on ollut mahdollisuus opiskella loppuun ja hankkia se vakaa perusta jolle oikean esikoisen elämä rakennetaan.

T: 12.

Vierailija
39/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä huolimatta en näe normaaliviikoilla tehdyssä abortissa mitään pahaa, valitettavaa tai kaduttavaa. Jos joutuisin joskus tekemään abortin, en usko, että kärsisin, katuisin tai pitäisin päätöstä vaikeana. En ole uskossa, joten en usko sieluun. Alkion tai varhaisen sikiön kohtalo alkiona tai varhaisena sikiönä ei siis hetkauta pätkän vertaa, koska tiedän, ettei se pysty mihinkään toimintoon, jota pidän inhimillisyyden merkkinä. Toisin sanoen se ei ole minulle ihminen, eikä sen kohtalo liikuta minua, jollen ole kohdistanut siihen toiveita.

Abortin tehneitä, joiden kanssa asia on tullut puheeksi, tunnen kaksin kappalein. Kumpikaan ei pitänyt päätöstä vaikena eikä asia herätä heissä sen enempää katkeruutta tai kärsimystä, koska he eivät laillani näe syitä pitää alkiota ihmisenä eivätkä halunneet lasta noina hetkinä.

Jos ei näe abortissa mitään väärää eikä halua lasta, abortti ei ole vaikea ja raskas päätös.

Vierailija
40/90 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on tehnyt joskus abortin. Hän ei tiedä, että tiedä, mutta eipä ole tullut mieleenikään häntä siitä syyllistää. Jokainen tekee asiat kuten omaksi parhaaksi näkee. Itse en aborttia kykenisi tekemään, mutta en tuomitse niitä jotka niin tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän