Sain tietää, että äitini on tehnyt abortin
Olen pitänyt häntä aina hyvin lapsirakkaana ja lasten oikeuksien puolustajana. Nyt sain kuitenkin tietää, että hän on tehnyt abortin ensimmäiselle lapselleen, siis minun isosiskolle / -veljelle.
Eipä tunnu kivalta :(
Kommentit (90)
sanoit, että olet aina pitänyt äitiäsi lapsirakkaana jne. ja nyt kuva on saanut kolauksen kuultuasi, että hän on kyennyt tekemään abortin. Asiasta on todennäköisesti 20-30 vuotta? Ihmiset muuttuvat siinä ajassa ja lyhyemmässäkin. Teot, joita teimme kymmenen vuotta sitten eivät ole me tänä päivänä. Ihmisen ajatusmaailma ja arvot muuttuvat. Moni katuu tekemiään asioita ja tekemättä jättämiään asioita. Moni tekisi toisenlaisia valintoja jos voisi. Se kertoo siitä, että ihminen on kasvanut henkisesti ja (hyvinkin) erilainen kuin vaikkapa 10 vuotta sitten.
Ymmärrän, että sinun voi olla vaikea hyväksyä asiaa. Anna itsellesi aikaa sulatella sitä. Kun olet valmis, anna myös äidillesi armo hänen teostaan. Hän on toiminut silloisen parhaan tietonsa mukaan, hän ei ole sama ihminen enää, vaan saanut lisää kokemuksia, kasvanut ihmisenä. Me jokainen teemme virheitä. Älä ole armoton.
että sinua ei mitä luultavammin olisi jos äitisi ei olisi tehnyt aborttia. (aika havoin jatkosuunnitelmat ja lasten hankkimiset menee identtisesti jos lapsen saa tai ei saa)
Joten ole nyt herranjumala onnellinen, että teki abortin ja sinä olet siinä nyt märisemässä!
kesken noin viikolla 10, mutta en minä koskaan puhu tästä lapsesta esikoisenani. Eikä tulisi mieleenkään ajatella kenenkään keskeytetystä raskaudesta vastaavin termein.
"Parisenttisiä alkioita menee kesken jatkuvasti, joten onko keskenmenokin sitten tappo?"Mä ainakin toivon, ettei mua tapeta sillä perusteella, että saatan muutenkin kuolla koska vaan.
Tai ettei mun mies tapa mua siksi, etten mä nyt sovikaan sen perhekuvioon just nyt.
T. Ei uskis
Niin, ja jos abortti ei kaduta, niin miksi pitää sanoa, että oikea esikoinen syntyy joskus myöhemmin - miksi ei voi sanoa, että esikoinen abortoitiin, tää on meidän toinen lapsi mutta eka elävä?
jos viikolla 5 abortoitua alkiota pitää kutsua esikoiseksi niin ei ole sulla kaikki muumit laaksossa. Entäs ne kaikki keskenmenot mitä naiset saa tietämättään pitkin elämää? Onko ne meidän ensimmäisiä, toisia, kolmansia ja neljänsiä lapsia? Sitten saadaan viides elävä, sitten taas kuudes, seitsemäs ja kahdeksas kesken mennyt. Ei hyvää päivää!!! Ja entä keinohedelmöityksessä pois heitetyt alkiot? Eikös nekin ole ihan saman arvoisia alkioita? Nekin on alkanut kehittymään ja sitten ne vaan heitetään roskiin. Onko nekin sitten ensimmäinen, toinen, kolmas, neljäs ja viiden roskiin heitetty lapsi ja sitten syntyy kuudes.
Ja eikös joku ehkäisykin ole sellainen, että alkio pääsee kehittymään, mutta ei kiinnittymään. Joka kuukausi näiden parejen lapsia siis kuolee...joka ikinen kuukausi.
Ap muistuttaa minulle, miksi en aio hankkia lapsia, vaan ehkäisen huolella ja abortoin tarvittaessa (vielä ei ole tarvinnut eikä toivottavasti koskaan tarvitse). Olisi kauheaa tajuta synnyttäneensä ja kasvattaneensa tuollainen ihminen, joka kaiken huolenpidon jälkeen juoksee moralisoimaan äitinsä nuoruudenratkaisuja keskustelupalstalle edes syitä kysymättä.
Tuskin äiti siitä abortista katkeroitui, sinusta saattoi katkeroituakin, ap.
Jos tarkemmin ajattelee, niin oikeastaan kaikki merkittävät asiat, jotka elämässä tapahtuvat (ehkä kuolemaa lukuunottamatta, joka joka tapauksessa on väistämätöntä) ovat erilaisten sattumien summia.
Uskoisin kuitenkin, että äitini olisi saattanut olla onnellisempi, jos ei olisi tehnyt aborttia. Ehkä hän olisi saanut myös myöhemmin jonkun toisen lapsen minun sijasta. Tuskinpa se minua hirveästi siinä tilanteessa olisi haitannut, koska en olisi sitä täällä märehtimässä.
Näin siis jos alkaisi oikein urakalla jossittelemaan.
ap
Mitäköhän 88 ajattelee oman äitinsä ajatelleen, abortoinko vaiko enkö? Uskon, että hän on kuitenkin ollut onnellinen saadessaan sinut, vaikka varma en tietenkään voi olla.
Löysit joka tapauksessa ihan toisen asian ytimeen. Ihminen ei voi olla tyytyväinen toiseen ihmiseen tai täysin rakastaa toista ihmistä (edes vanhempiaan tai lapsiaan) jos ei hyväksy tämän vajavaisuutta.
ap
eikö ongelmasi ole enemmän se, millainen ihminen äitisi on, eikä niinkään se abortti? Eihän abortti automaattisesti tee ihmisestä katkeraa jne. Mitä ajattelit äidistäsi ennen kuin sait kuulla tästä abortista?
Uskoisin kuitenkin, että äitini olisi saattanut olla onnellisempi, jos ei olisi tehnyt aborttia. Ehkä hän olisi saanut myös myöhemmin jonkun toisen lapsen minun sijasta. Tuskinpa se minua hirveästi siinä tilanteessa olisi haitannut, koska en olisi sitä täällä märehtimässä.
Näin siis jos alkaisi oikein urakalla jossittelemaan.
ap
Näin päin ap kyllä tajuaa asian ytimen. Arvaappa mitä? Tuskin se sitä abortoituakaan solumöykkyä haittaa, joka ehkä olisi teoriassa voinut 5-9kk päästä saavuttaa jonkinlaisen tietoisuuden tason. Se ei ole täällä asiaa märehtimässä. Sen sijaan abortti on ehkä pelastanut hyvinkin monen jo elossa olevan ihmisen elämän laadun.
Saattoihan se olla vaikka jo viides sikiö ko. naisen kohdussa. Aikaisemmat ovat vain abortoituneet omia aikojaan. Jos jokainen kohdussa käynyt sikiö laskettaisiin lapsikatraaseen kuuluvaksi, niin aika moni olisi suurperheellinen.