Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralaiseni saivat varoituksen ja minä tiukkaa viestiä.

Vierailija
15.04.2012 |

Tarina menee näin: 1,5 vuotta sitten sijoitusasuntoni vuokralaiset saivat taloyhtiöltä varoituksen, koska heillä oli puoleen yöhän asti jatkuvat juhlat.

Nyt sain tekstiviestejä yöllä vuokralaisten alakerran naapurilta samasta syystä: asunnossa oli juhlat. Naapuri soitti lopulta paikalle poliisin. Aamulla soitin naapurille ja kysyin tilanteesta. Oli kuulunut kuulemma naurua ja laulua ja kovaäänistä puhetta, joka oli jatkunut poliisin käynnin jälkeenkin.

Kysyin, ovatko vuokralaiseni häirinneet enemmänkin. Kuulemma eivät. Kahdet juhlat puolessatoista vuodessa. Olenko minä tosiaan vuokralaisteni valvoja, jolle kuuluukin kannella heti, jos kuuluu ääniä? Minäkö siis olen vastuussa? He maksavat vuokransa aina ajallaan ja ovat siinä mielessä hyviä vuokralaisia. Voiko yhdestä äänekkäästä illasta saada tosiaan varoituksen ja kolmesta häädön?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka sitten antaa tai on antamatta varoituksen. Jos taloyhtiö päättää nämä vuokralaiset häätää, et sille tietenkään mitään voi, mutta eivät nuo perusteet kyllä taida riittää. Tarvittaisi jatkuvaa häiriötä, ei kerran puoleen vuoteen.

Vierailija
2/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloyhtiö ottaa huoneiston hallintaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle toki on ihan kohtuullista ilmoittaa, mutta niin pitää tehdä isännöitsijällekin.

Vierailija
4/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokralaiselle ettei pidä bileitä ilman ilmoitusta,ja silloinkin juhlivat hillitysti eli ei myöhään eikä kovaa.Jos ei ala uskoa niin uutta varoitusta putkeen.

Vierailija
5/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se sinun on tehtävä itse. Isännöitsijätoimisto lähettää sinulle hallintaanottovaroituksen, jossa todetaan, että jos ei tavat parane, niin taloyhtiö ottaa asunnon hallintaansa 3 vuodeksi. Tässä vaiheessa pidät puhuttelun vuokralaisille. Jos edelleen tulee häiriötä, sinun tulee irtisanoa heidät tai muuten uhkaus toteutuu.

Eikä ole kolmen varoituksen sääntöä vaan voi hallintaanottovaroitus voi tulla nopeamminkin.

On täysin is.tstosta kiinni, miten reagoivat valituksiin ja miten toimivat.

t. kiinteistösihteeri

Vierailija
6/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloyhtiö ottaa huoneiston hallintaansa.

Näin yksinkertaista tämä av:lla on!

Vierailija
7/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se sinun on tehtävä itse. Isännöitsijätoimisto lähettää sinulle hallintaanottovaroituksen, jossa todetaan, että jos ei tavat parane, niin taloyhtiö ottaa asunnon hallintaansa 3 vuodeksi. Tässä vaiheessa pidät puhuttelun vuokralaisille. Jos edelleen tulee häiriötä, sinun tulee irtisanoa heidät tai muuten uhkaus toteutuu.

Eikä ole kolmen varoituksen sääntöä vaan voi hallintaanottovaroitus voi tulla nopeamminkin.

On täysin is.tstosta kiinni, miten reagoivat valituksiin ja miten toimivat.

t. kiinteistösihteeri

Vierailija
8/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edelliset juhlat ovat olleet puolitoista vuotta sitten ja nyt seuraavat, niin ei ole liian usein. Ja ihanko puoleen yöhön asti olivat juhlineet. Siis vain muutaman tunnin hiljaisuuden jälkeen ja heti poliisit paikalla?

Harmi, ettei naapuria voi vaihtaa. Sinuna puhuisin vuokralaisten kanssa ja kertoisin naapurin ottaneet yhteyttä. Ja varottaisin tästä kyylä naapurista.

Vierailija
9/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että alakerran naapuri on kyylä

Itse teen vuorotyötä. Eli jos menen lauantaiaamuna töihin kello 8.00, minua häiritsee, jos naapurissa on bileet perjantai-iltana kello 0.00. Se ei tee minusta hullua kyylää. Ihmisiä häiritsee mikä häiritsee. Joitakuita muita taas häiritsee joku muu metelöinti. Taloyhtiössä on myös järjestysssäännöt. Jos tuo valittanut naapuri ei ole myöskään uskaltanut reippaasti ottaa ensin itse naapuriinsa yhteyttä, sekin kertoo jo jotain.

Mutta jotain kertoo sekin, että asunnossa käy poliisi ja bileitä ei silti lopeteta heti.

Vierailija
10/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ole kohtuutonta, että ihmiset juhlivat kerran vuodessa tai jopa harvemmin? Väkeä asunnossa oli ollut 3-5. Naapuri lähetteli minulle viestejä yöllä ja oli käynyt vuokralaisten ovellakin. Minulle hän naureskellen sanoi, että olivat siellä nauraneet ja oli kuulunut laulua. Minullakin on naapureita, joilla on joskus juhlia, mutta ei ole tullut mieleenikään valittaa, koska se ei ole jatkuvaa.

ap

Vierailija
11/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran juhlia on jatkettu poliisin käynninkin jälkeen (eli virkavalta ei edes käskenyt lopettamaan), niin ei siellä kyllä mitään valituksen arvoista ole ollut käynnissä. Annat sen motkotuksen vaan mennä toisesta korvasta ulos.

Vierailija
12/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohtuuntonta pitää kahdet juhlat pienellä porukalla kahdeksantoista kuukauden sisällä pienellä porukalla.

Jos koettaisivat seuraavalla kerralla saada ilmoituksen juhlista etukäteen rappuun?

Vierailija
13/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää nousta aamuisin ylös vaihteleviin aikoihin, joskus 4:30 tai 5:00, joskus kuudelta, joskus kahdeksalta ja joskus kymmeneltä.

Silti en vedä hernettä nenääni jos naapurit kerran tai pari vuodessa juhlivat, ja juhlat vielä sattuvat sellaiselle illalle että minun pitää nousta kukonlaulun aikaan seuraavana aamuna. Se on vaan elämää. Toki väsyttää jos en saa kunnolla nukuttua, mutta se on vain yksi tai kaksi aamua vuodessa. Kun joustetaan puolin ja toisin niin kaikilla on mukavampaa asua kerrostalossa.

Se, että poliisit lähtivät eikä bileitä lopetettu, voi kertoa myös siitä, että poliisien mielestä meteli ei ollut turhan kovaa. Jos oikeasti olisivat häiriöksi poliisi lopettaisi juhlat siihen paikkaan ja pyytäisivät vieraita poistumaan yms. mutta muuten vain toteavat että juhlikaa vähän rauhallisemmin ja hauskaa illan jatkoa.

Kuulostaa siltä, että alakerran naapuri on kyylä

Itse teen vuorotyötä. Eli jos menen lauantaiaamuna töihin kello 8.00, minua häiritsee, jos naapurissa on bileet perjantai-iltana kello 0.00. Se ei tee minusta hullua kyylää. Ihmisiä häiritsee mikä häiritsee. Joitakuita muita taas häiritsee joku muu metelöinti. Taloyhtiössä on myös järjestysssäännöt. Jos tuo valittanut naapuri ei ole myöskään uskaltanut reippaasti ottaa ensin itse naapuriinsa yhteyttä, sekin kertoo jo jotain.

Mutta jotain kertoo sekin, että asunnossa käy poliisi ja bileitä ei silti lopeteta heti.

Vierailija
14/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iItse teen vuorotyötä. Eli jos menen lauantaiaamuna töihin kello 8.00, minua häiritsee, jos naapurissa on bileet perjantai-iltana kello 0.00. Se ei tee minusta hullua kyylää. Ihmisiä häiritsee mikä häiritsee. Joitakuita muita taas häiritsee joku muu metelöinti. Taloyhtiössä on myös järjestysssäännöt. Jos tuo valittanut naapuri ei ole myöskään uskaltanut reippaasti ottaa ensin itse naapuriinsa yhteyttä, sekin kertoo jo jotain.

[/quote]

Itse taas teen kolmivuorotyötä ja aamuvuoroviikolla herään kuutena päivänä viikossa viimeistään klo 4.30. En silti odota että kaikkien on taivuttava meikäläisen rytmiin.

Vierailija
15/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova ääninen metelöinti kaikuu ympäri rappua, ei se rajoitu pelkästään ylä ja alakertaan. Jos on esim 24 naapuria ja jokainen järjestää 2-3 viikonloppuna vuodessa bileet, ni kukahan sitä jaksaa kuunnella? Ei niitä järjestyssääntöjä huvikseen ole laadittu. Ja ravintoloita on joka nurkassa, järkevät ihmiset menee jatkoille niihin eikä möykkäämään toisten koteihin, eikö?

Vierailija
16/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit eivät ehdi pienen kikatuksen takia käymään, joten kyllä se remakka on ollut paljon pahempaa. Toiseksi: kävisin tarkastuksella kämpässä, kertoo aika paljon vuokralaisen moraalista, jos ei edes poliisin varoitus hetkauta vaan entinen meno jatkuu = todella piittaamatonta sakkia. Ite miettisin, että missä jamassa kämppä on.

Kiitä naapuriasi, että ilmoittivat sinulle. Meillä oli sama ongelma, paitsi ettei kukaan kertonut, ei edes isännöitsijä ja vasta poismuuton jälkeen selvisi parit poliisivisiitit sekä laittomasti loisiva alivuokralainen. Olisimme ollut kiitollisia naapurien ilmoituksesta!

t. vuokranantaja itsekin

Vierailija
17/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuulla se tarinan toinenkin puoli. En usko että siellä mitään sen kummempaa, jos oikein kahdet juhlat ovat vuoden aikana pitäneet ja muuten olleet hyviä vuokralaisia.

Vierailija
18/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin, mitä muuta siellä on ollut, mutta ovat kuulemma hyvin rauhassa elelleet. Sitähän en tiedä, onko poliisi oikeasti käynyt paikan päällä vai halusiko naapuri minua hätyyttää silloin yöllä. Jos sattuu lähellä liikkumaan, kyllä poliisi helposti käy tsekkaamassa tilanteen.

ap

Poliisit eivät ehdi pienen kikatuksen takia käymään, joten kyllä se remakka on ollut paljon pahempaa. Toiseksi: kävisin tarkastuksella kämpässä, kertoo aika paljon vuokralaisen moraalista, jos ei edes poliisin varoitus hetkauta vaan entinen meno jatkuu = todella piittaamatonta sakkia. Ite miettisin, että missä jamassa kämppä on. Kiitä naapuriasi, että ilmoittivat sinulle. Meillä oli sama ongelma, paitsi ettei kukaan kertonut, ei edes isännöitsijä ja vasta poismuuton jälkeen selvisi parit poliisivisiitit sekä laittomasti loisiva alivuokralainen. Olisimme ollut kiitollisia naapurien ilmoituksesta! t. vuokranantaja itsekin

Vierailija
19/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlinta missä musiikkia soitetaan kohtuudella ja jutellaan iloisen reippaasti, ei kaiu ympäri rappua. Meillä naapurin opiskeijatytöt soittavat musiikkia päiväaikaan melkoisen kovalla, mutta en kuule sitä tänne asuntoon ollenkaan ja rapussakin vain vähäsen. Sitten jos sattuvat oven avaamaan kun olen rapussa niin silloin vasta huomaan miten kovalla se musiikki oikein onkaan. Alakerroksien asunnoista ei kuulu yhtään mitään vaikka kuinka metelöisivät (ehkä jos olisi kymmenien henkien örvellysbileet niin sitten) ja yläkerrasta sekä seinänaapureilta kuuluu jonkin verran mutta eipä ole tarvinnut heidän takiaan herneitä nenään vetää.

kova ääninen metelöinti kaikuu ympäri rappua, ei se rajoitu pelkästään ylä ja alakertaan. Jos on esim 24 naapuria ja jokainen järjestää 2-3 viikonloppuna vuodessa bileet, ni kukahan sitä jaksaa kuunnella? Ei niitä järjestyssääntöjä huvikseen ole laadittu. Ja ravintoloita on joka nurkassa, järkevät ihmiset menee jatkoille niihin eikä möykkäämään toisten koteihin, eikö?

Vierailija
20/73 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään niuho mutta ihan sama onko ne bileet kerran viikossa vai kerran vuodessa. Järjestyssääntöjä on silti noudatettava. Jos hiljaisuus alkaa klo 22 tai 23, se tarkoittaa sitä että sen jälkeen ei biletetä kovaäänisesti.

Eikä siihen saakkakaan saa metelöidä tolkuttomasti.