Käytättekö salaateissa raakaa sipulia,
esim. punasipulia renkaina, hopeasipulia, ruohosipulia, kevätsipulia, purjoa?
Ihmettelin vaan kun joku tuossa kyläpaikan inhokkiruokaketjussa meinasi, että salaatti oli pilattu raa' alla sipulilla.
Kommentit (24)
mutta kiinalaisissa ruuissa kuumennettuna käy!
ap, joka on todellakin sipulin ystävä
en tykkää missään muodossa raa´asta sipulista.
punasipulia yleensä, myös ruoho-, kevät- ja etenkin alkukesän omaa ihanaa mitäliesipulia.
Siis ihan oikeaa sipulia! Punasipuli menee, itse en sitä laita salaattiin mutta voin syödä jos sitä siinä on, mutta tavallinen keltasipuli YÄK!!
niin moni vieras ja suuri osa omastakin väestä haluaa itse valita, onko perussalaatissa sipulia vai ei.
Sitten on erikseen salaatit, joihin sipuli kuuluu tärkeänä osana, niihin kyllä laitan.
Kaiken muunkin vähän erikoisemman tarjoan erikseen, ihmiset kun on allergisiakin vaikka mille. Ikävä, jos ei voikaan syödä salaattia, kun joukossa on jotain allergisoivaa.
Raaka sipuli tekee vatsan kipeäksi, ja tympeä maku jää suuhun valvottamaan seuraavan yön.
Sipulia muuten käytän kypsennettynä, mutta raaka ei minulle sovi.
Minäkin voisin todeta, että ruoka on pilattu raa'alla sipulilla.
Ruoka on pilalla jos siinä on raakaa sipulia.
Ruoka on pilalla jos siinä on raakaa sipulia.
Usein myös päivittäin :(
Muita sipuleita ruoanlaitossa, varsinkin valko,-purjo-ja keltasipulia.
Ei olisi salaatti maukasta ilman sitä.
Punasipulia enimmäkseen ja meille maistuu hyvin ainakin. :)
Mutta ei mun mielestä tosiaankaan salaattia voi pilata sipulilla. Meillä lapsetkin syövät sipulia.
Samoin esim. kesällä tehty tomaatti-keltasipulisalaatti on mahdottoman hyvää!
Antaa makua, rouskuu kivasti hampaissa ja esimerkiksi fetasalaatti ei ole fetasalaatti ilman sipulia.
mikrossa ja sitten taas jäähdyttänyt, siitä tulee makeampaa eikä ollenkaan kitkerää.
mutta raskauksien myötä maku jotenkin herkistynyt ja raa'an sipulin maku on liian voimakas. Nykyään käytän ruohosipulia, siitä saa saman säväyksen, mutta miedomman makuisena!
salaatteihin lähinnä noita miedoimpia tai makeita sipuleita. Itse en kestä kiinankaalia, sain sitää lapsena liikaa:-)). Mutta kiinalaisessa ruuassa on, kuumana.