Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääkutsussa käyttäytymisohjeet ja rahastustili

Vierailija
15.04.2012 |

Saimme kesälle jo hääkutsun jossa oli liitteenä käyttäytymisohjeet. Lisäksi ohjeisiin oli laitettu tilinumero kun toivotaan rahaa hääparin yhteisen hyvinvoinnin ylläpitämiseen!?

Onhan tässä oltu useissa häissä ja tiedetään miten pitää käyttäytyä.

Olettekos saaneet tuollaisia kutsuja vai onko tässä jo rahastuksen makua kyseessä (morsiankin ollut työttömänä 1,5 vuotta).

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 19:52"]

niin ilmoittakoon sitten etteivät halua mitään, kyllä lahjan antaja saa päättää sen sisällön, rahan pyytäminen on verrattavissa romanien kerjäämiseen..

[/quote]

Nämä ovat heidän häänsä. Eiköhän heillä ole oikeus esittää lahjatoive oman mielensä mukaan. Häihin ei ole pakko osallistua, ellet tiedä.

Itse aiomme myös laittaa hääkutsuumme tilinumeron, lahjatoivelistan lisäksi toki. Jos joku vieras ei ole sujut asian kanssa, saa aivan vapaasti kyllä jättää tulematta. En jää kaipaamaan häihimme sellaisella asenteella varustettua henkilöä.

[/quote]

miksi sitten edes kutsut sellaisia ihmisiä?

tulee listaa ja tilinumeroa...mikä olikaan pääasia, kemut vai lahjat?

Vierailija
82/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 19:52"]

niin ilmoittakoon sitten etteivät halua mitään, kyllä lahjan antaja saa päättää sen sisällön, rahan pyytäminen on verrattavissa romanien kerjäämiseen..

[/quote]

Nämä ovat heidän häänsä. Eiköhän heillä ole oikeus esittää lahjatoive oman mielensä mukaan. Häihin ei ole pakko osallistua, ellet tiedä.

Itse aiomme myös laittaa hääkutsuumme tilinumeron, lahjatoivelistan lisäksi toki. Jos joku vieras ei ole sujut asian kanssa, saa aivan vapaasti kyllä jättää tulematta. En jää kaipaamaan häihimme sellaisella asenteella varustettua henkilöä.

[/quote]

miksi sitten edes kutsut sellaisia ihmisiä?

tulee listaa ja tilinumeroa...mikä olikaan pääasia, kemut vai lahjat?

[/quote]

:D tulipa mieleen hyvä idea. Ennen kuin lähettää hääkutsut, lähettääkin kyselyn jokaiselle. Eli kysytään: "loukkaanutko hääparin lahjatoiveista vai kunnioitatko sitä". Ja saatujen vastauksien mukaan sitten lähetetään oikein vastanneille hääkutsut. Tämähän on kätevä tapa kaikille niille, jotka eivät ole selvännäkijöitä tai ajatustenlukijoita!

Kun kysyt, oliko pääasia kemut vai lahjat, niin vastaan omasta puolestani: häälahjat ovat osa häitä. Katson, että minulla on täysi oikeus järjestä sellaiset häät kuin haluan ja tuoda ilmi lahjatoiveeni. Jos se ei jotakuta vierasta miellytä, niin aivan vapaasti saa jäädä pois. Minua ei se haittaa, enkä siitä loukkaannu missään nimessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:26"]

Meidän työyhteisössä on VAIN akateemisia hyväpalkkaisia työntekijöitä. KAIKKI, jotka ovat avioituneet työssäoloni aikana, ovat käyneet ns.  ruoksiksessa maistraatissa. Onkohan tämä hääjuhlasekoilu vain reppanoitten prinsessahaihatusta.

[/quote]

Mikä oikein on tämmöinen ruoksis-maistraatti..? Siis ymmärsin että vain akateemisille ja hyvätuloisille, mutta muuten ihan uusi juttu mulle. Tosin en olekaan erityisen hyvätuloinen :)

Vierailija
84/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 19:09"]Numeroille 54 ja 56:

Miksi ihmeessä ei voi säästää häitä varten niin että on itse kustantaa juhlat JA matka? Että ei laskisikaan mitään sen varaan mitä vieraat tuovat?

Siinä on minusta juhlien idea, että ihmiset tulevat todella juhlimaan juhliini jotka kustannan, ilman että odotan heiltä lahjaa/rahallista panostusta saati että laskisin mitään sen varaan.

Todellakin tuntuu että näin ei ajatella, hääjuhlien lahja pitää laskea sen mukaan montako menee ja mitä syödään ja hääpari vielä laskee rahan varaan koska vasta sitten kyseessä on häämatka eikä tavallinen matka.

[/quote]

Meillä ei ole pakottavaa tarvetta häämatkaan,mietitään sitten yäiden jälkeen lähdetäänkö. Jos ihmiset haluavat antaa meille rahalahjaa, käytämme ne mielellämme matkaan. Mielestäni on kohteliaampaa kerätä rahaa jotain tiettyä varten, kuin ruokakauppaan. Rippilahjaksikin toivoin rahaa kitaraan. Toive on kuitenkin toive, ei vaatimus. Meille saa antaa sellaisen lahjan kuin haluaa tai olla antamatta.

En myöskään ymmärrä tuota, että ihmiset sanovat että tilille on laitettava rahaa vähintään 50e. Tilillehän voi laittaa vaikka 2,60€, kun taas lahjalistalla saattaa olla vain kalliita lahjoja ja lahjakortillekin laitettava ssen verran että sillä kyseisestä paikasta jotain saa.

Vierailija
85/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? Kutsussa yleensä tulee lisäohjeita esim. Juhlapaikka täällä ja täällä ja miksei tuota kirkkosääntöäkin? Jos kutsussa ei laiteta " rahat voitte laittaa xxxx tilille"-lausetta vaan kuten aina meillä päin laitettu " jos haluatte muistaa hääparia jotenkin, niin ne voi osoittaa xxxx tilille. Tärkeintä olisi että tulisitte juhlistamaan meitä ja meidän päiväämme" plaaplaajotenkinnäin. Kuks ottaa nokkiinsa. Kiva vaan ku ei tarvi miettiä :D ja ne jitka suuttuu ettei lapsia saa tulla, niin menkää itseenne.

Vierailija
86/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:56"]

Miksi ihmeessä ei voi säästää häitä varten niin että on itse kustantaa juhlat JA matka? Että ei laskisikaan mitään sen varaan mitä vieraat tuovat?

Siinä on minusta juhlien idea, että ihmiset tulevat todella juhlimaan juhliini jotka kustannan, ilman että odotan heiltä lahjaa/rahallista panostusta saati että laskisin mitään sen varaan.

Todellakin tuntuu että näin ei ajatella, hääjuhlien lahja pitää laskea sen mukaan montako menee ja mitä syödään ja hääpari vielä laskee rahan varaan koska vasta sitten kyseessä on häämatka eikä tavallinen matka.

[/quote]

Meillä ei ole pakottavaa tarvetta häämatkaan,mietitään sitten yäiden jälkeen lähdetäänkö. Jos ihmiset haluavat antaa meille rahalahjaa, käytämme ne mielellämme matkaan. Mielestäni on kohteliaampaa kerätä rahaa jotain tiettyä varten, kuin ruokakauppaan. Rippilahjaksikin toivoin rahaa kitaraan. Toive on kuitenkin toive, ei vaatimus. Meille saa antaa sellaisen lahjan kuin haluaa tai olla antamatta.

En myöskään ymmärrä tuota, että ihmiset sanovat että tilille on laitettava rahaa vähintään 50e. Tilillehän voi laittaa vaikka 2,60€, kun taas lahjalistalla saattaa olla vain kalliita lahjoja ja lahjakortillekin laitettava ssen verran että sillä kyseisestä paikasta jotain saa.

[/quote]

Häärahalahjasta sanoisin, että alle 30 e / henkilö on hävettävää. Kuka kehtaa antaa häälahjkasi 2,60 euroa? Ymmärrän, jos olet alle täysi-ikäinen, joka ei vielä hahmota raha-asioita. Mutta iakuiselta ihmiseltä aika noloa. Itse ainakin vetäisin häiden jälkeen tietyn johtopäätöksen lahjan antajasta. Että eipä tämä paljoa arvosta suhdetta meihin.

Vierailija
87/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 19:45"]

Ohjeina oli mm. millä puolella kirkossa istutaan, ketkä aloittaa ensimmäisenä ruokailut, kuka tanssii ensimmäisenä häävalssin ja kuka sen jälkeen...

[/quote]

Nuohan on tosi hyvä ohjeita, jos vieraiden joukossa on ensikeratalaisia.

Ja yleensähän hääkutsussa kerrotaan mistä lahjalista löytyy. Jos lahjalistaa ei ole, vaan hääpari toivoo kippojen ja kuppien sijaan rahaa, niin silloin tilinumero kannattaa painaa suoraan kutsuun.

P.S. Ihme valitusta. Mitä olet vetänyt launtai-illan kunniaksi?

Vierailija
88/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öm... Meillä taisi lukea että lahjoja emme tarvitse/kaipaa ja tärkeintä on että vieraat osallistuvat. Jos kuitenkin joku välttämättä halusi muistaa, niin häämatkaa silmällä pitäen oli tilinumero mukana kutsussa.

En ollut aikaisemmin tullut ajatelleeksikaan että joku olisi tuosta loukkaantunut O.o Tosin hääjuhlamme vierasmäärä oli n. 23 ja maistraatissa olimme käyneet aikaisemmin. Juhlat järjestettiin, koska tiesin että kummankin pieni lähisuku pahastuisi jos mitään juhlallisuuksia ei olisi ollut. Prinsessapäivästä ei ollut kyse, pikemminkin kammosin olla huomion keskipisteenä :P

Kaipa ne vieraat sitten vihalla muistelevat kun kehdattiin laittaa se tilinumero :D

Vierailija
89/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi  ihmeessä joidenkin on niin vaikea hyväksyä, että ihmisillä on omia mielipiteitä? Jos esimerkiksi minä olen sitä mieltä, että häälahjatkin merkitsevät minulle jotain, pitäisikö minun valehdella vieraille päin naamaa että ei lahjoilla ole väliä? Häälahjat ovat aivan yhtä suuri muisto häistä kuin häävalokuvat tai vihkisormus yms. Siksi käytän lahjalistaa ja tilinumeroa. Mitä me tekisimme esimerkiksi silitysraudalla, kun meillä jo on sellainen? Tai mitä teemme kipoilla, jotka eivät vastaa makuamme ja sovi kaappeihimme? Myymme eteenpäin? Haluaisitko sinä kuulla jälkikäteen, että olen myynyt sinun antamasi häälahjan eteenpäin, jotta voisimme hankkia sen tilalle jotain oikeasti tarpeellista ja mieluista? Tuskin. Molemmilla osapuolilla olisi vain paha mieli.

Se, mikä on sinulle tärkeää, ei välttämättä ole tärkeää minulle. Se, mikä on minulle tärkeää, ei välttämättä ole tärkeää sinulle. Kunnioittakaamme silti toistemme toiveita, varsinkin tuona elämän suurena päivänä! Jos emme siihen kykene, älkäämme sitten osallistuko juhliin.

Vierailija
90/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut hääkutsun, jossa suoraan sanottiin tilinumero ja että rippikoulun käyneet 50e, muut 30e. Ei menty häihin, harmitti niin paljon. Rahan tai lahjan pyytäminen on typerää. Eikö juhliin kutsuta vieraat nauttimaan ja jakamaan juhlan hääparin kanssa. Toki jokainen vieras varmaan jotain tuo, mutta jokainen oman tahdon ja mielen mukaan.

Vierailija
91/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 19:35"]

Saimme kesälle jo hääkutsun jossa oli liitteenä käyttäytymisohjeet. Lisäksi ohjeisiin oli laitettu tilinumero kun toivotaan rahaa hääparin yhteisen hyvinvoinnin ylläpitämiseen!?
Onhan tässä oltu useissa häissä ja tiedetään miten pitää käyttäytyä.
Olettekos saaneet tuollaisia kutsuja vai onko tässä jo rahastuksen makua kyseessä (morsiankin ollut työttömänä 1,5 vuotta).

[/quote]

Olen saanut ja kiittänyt kutsusta, kieltäytynyt sekä toivottanut kaikkea kaunista ja hyvää nuoren parin yhteiselle polulle.

Vierailija
92/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:42"]

Itse olen saanut hääkutsun, jossa suoraan sanottiin tilinumero ja että rippikoulun käyneet 50e, muut 30e. Ei menty häihin, harmitti niin paljon. Rahan tai lahjan pyytäminen on typerää. Eikö juhliin kutsuta vieraat nauttimaan ja jakamaan juhlan hääparin kanssa. Toki jokainen vieras varmaan jotain tuo, mutta jokainen oman tahdon ja mielen mukaan.

[/quote]

Se on sinun käsityksesi. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Sinä voit järjestää omat juhlasi omalla periaatteellasi ja he omallaan. Luultavasti häiden tarjoilut ovat maksaneet runsaasti. Jos tuo 50 euroa oli henkeä kohti (pariskunnalta 100 e?), en kyllä itsekään olisi mennyt. Mutta on erittäin todennäköistä, että hääpari ennakoi sen, että vierashävikkiä tulee olemaan.

Vierailija
93/103 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:59"]-polttareihin 250e

-hääkutsu tuli: molempia pariskunnasta ei kutsuta

-häälahja pitäisi olla rahaa

huhhuh mikä meininki

[/quote]

No, polttareiden budjetti ei varmaan ollut pariskunnan itse päättämä.

Vierailija
94/103 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:56"]

[/quote]

[/quote]

Häärahalahjasta sanoisin, että alle 30 e / henkilö on hävettävää. Kuka kehtaa antaa häälahjkasi 2,60 euroa? Ymmärrän, jos olet alle täysi-ikäinen, joka ei vielä hahmota raha-asioita. Mutta iakuiselta ihmiseltä aika noloa. Itse ainakin vetäisin häiden jälkeen tietyn johtopäätöksen lahjan antajasta. Että eipä tämä paljoa arvosta suhdetta meihin.

[/quote]

No en itse ole antanut rahaa ollenkaan yleensä ravintola tms. lahjakortin noin 40 eurolle (olen opiskelija) ja nyt omat häät tulossa ja oikeen toivon, että muutama hyvin pienituloinen ei toisi lahjaa ollenkaan. Parille kaukaa tulevalle sanoin suoraan, että älkää sitten tuoko mitään, kun teillä menee matkoihin niin paljon rahaa.

Se 2,60 nyt oli vaan esimerkki. Mikä maaginen raja joku 30e per henki on? Jollekulle tuo on tosi iso raha, jollekin toiselle todella vähän.

Vierailija
95/103 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

98 vielä. Me ainakin kutsumme ihmisiä, jotka haluamme paikalle. Ei lahjat oo tärkeimpiä, vaikka toki kivoja saada.

Vierailija
96/103 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin häissä joissa oli "osallistumismaksu" 35€ lärvi,lapset 20€/kpl. Syynä oli kulujen "kattaminen"... Juhlat olivat tasokkaan oloisessa ravintolassa yksityistilaisuutena. Omia juomia ei saanut olla, tarjoiluun kuuluivat kakkukahvit, pientä suolaista ja pienet kuohuvat... Alkoholia sai ostaa normaaliin baarin tapaan tiskiltä, itse maksaen.

Ravintolassa oli vieraita varmaan reilut parisataa ja järjästyksenvalvojia 4kpl. Jos jollakin humalatila, tai tunteet alkoivat lämmetä ohjasivat järkkärit nämä pihalle...Tietenkin narikasta piti maksaa ja ovimiehet ottivat "palvelumaksua" 2€ / naama, lapset 0,50€ / naama.  Ohjelmaakin oli, joku pikku rock bändi, dj/karaoke ja joku visailutyyppi...

Kivaa oli, ja ymmärrän kyllä tämän kuluje kattamisen... Lahja oli "vapaa rahasumma" tilille tai tiettyjen kaupparyhmien lahjakortit! Totta sinänsä ettei kukaan mitään turhaa krääsää tahdo! ;)

Vierailija
97/103 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hääkutsun lopussa tilinumero, jonne toivoimme rahaa häämatkaamme varten. Mitään tavaraa ei pyydetty eikä tosiaan oltais tarvittu, onneksi vieraat hyvin ymmärsivät sen (monta vuotta yhdessä asuttu ja materiaa kerätty).

Vierailija
98/103 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei toimi, mutta näille tilinumerosta loukkaantujille, jotka itse meni naimisiin vuonna miekka ja kirves, jolloin oli siihen aikaan täysin normaalia tuoda häälahjaksi vaikka käpylehmiä tuleville lapsosille:

Tervetuloa vuoteen 2014. Tilinumerot ovat tulleet jäädäkseen hääkutsuihin, vaikka miten itkisitte, potkisitte ja raivoisitte, uhkaisitte tuoda kymmenennen leivänpaahtimen ihan kiusallanne ja muuta naurettavaa. Tätä se nykyaika on, maailma ja tavat muuttuvat. Vaan miten saisi paatuneen av-mamman muutokseen mukaan ilman, että se jäisi haikailemaan jollekin menneelle vuosikymmenelle ja itkemään, miten ihmiset ovat nykyään niin röyhkeitä ja sitä ja tätä ja tuota ja kun minä olin nuori ja niin edelleen.

Vierailija
99/103 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 19:52"]niin ilmoittakoon sitten etteivät halua mitään, kyllä lahjan antaja saa päättää sen sisällön, rahan pyytäminen on verrattavissa romanien kerjäämiseen..

[/quote] Olen samaa mieltä. Tilinumeroiden levittäminen eri juhlien lahjatoiveeksi on silkkaa rahastusta ja pääsymaksu kemuihin. Sitäpaitsi 20 e ei riitä enää näihin vaan se pitää olla min 50 e. Ei pienituloiset voi johta juhliin lähteäkään.

[/quote]

Eikös tuolla logiikalla kaikki lahjat ja toiveet ole rahastusta, röyhkeyttä ja muuta vastaavaa? Av-mamman pitää saada vähintään pressan linnan vastaanotto ruokineen päivineen häissä, hienoa ruokaa, paljon viinaa (siis viiniä) ja sirkushuveja jos minkämoisia, mutta mitään lahjaa ei hääpari saa toivoa, tai varsinkaan tilinumeroa laittaa. Silti av-mamma suuttuu silmittömästi, jos kutsua häihin ei tule ja jos joku kehtaa pitää ne pienen budjetin kahvikakkuhäät, ne parit vasta onkin wt:tä ja muuta vastaavaa. Niin tai näin, ihan sama miten toimii, ammattiloukkaantuja loukkaantuu aina, ihan sama asiasta. Kaikesta löytyy nuristavaa ja kaikki asiat ovat henkilökohtainen loukkaus tällaiselle päivänpaisteelle. 

Vierailija
100/103 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:33"]

En käy enää ikinä häissä, enkä ristiäisissä. Se on ollut helpotus, ei tartte olla nyhdettävänä, ei tarvi sietää sattumalta samaa sukuun pamahtaneita ääliöitä, eikä tentattavana.

Häistä on tullut jotenkin muovinen, jenkkien tapoja matkiva näyttäytymisareena. Siihen tunnutaan ladattavan kaikennäköisiä odotuksia ja en ole oikein päässyt jyvälle, että miksi. Ehkä ihmisten elämä on niin tylsää, et se tarttee kohokohtia, vaikka sitten kuinka mauttomia.

[/quote]

Tämä on oikeasti tosi hankalaakin ja aiheuttaa ristiriitoja. Ennen nuorempana kävin häissä mielellään, kun silloin ne oli vielä rakkauden juhlia. Ostettiin kavereille hassujakin lahjoja ja häät oli pienempiä ja vapaampia.

Nyt on tilinumerot ja 200 euron polttarit ja lapsettomat häät ja vaate-etiketit ja leikit samanlaisia kaikilla. Muutkin juhlat tällä sukupolvella alkaa olla samanlaisia. Ristiäisiin on lahjatoiveita ja toivotaan, että niihinkään ei lapsia tulisi, että vauva saa kokea olevansa päähenkilö.

Mutta jos et mene, itketään, että nykyään ei kukaan enää halua juhlia, vaan kaikki vain mököttää mökillään.

Miksiköhän ihmiset siellä mökillä mököttää mieluummin, kuin lähtee serkkutytön rippijuhliin, missä on tilinumero, että 100 euroa kiitos lahjaksi, tai häihin, mihin on kahmittu kumminserkun kaimat ja lapsikielto ja tilinumero ja sulhanen kulkee omissa häissään, kuin orpo piru, kun häntä ei oikeastaan koko juhlassa tarvita.

Viimeisinä parina kesänä on alkanut tulla ihmeellisiä mahatauteja juhlien aikaan. Nyt kun on vielä yleistynyt nämä 30v ja 40v juhlat, kun ennen vietettiin isosti vain 50v juhlia. Nyt jo nelikymppiset viettää lahjalistoineen isoja juhlia.

No, joku tähän vastaa, että parempi ettet menekään, ettei tommosta kukaan kaipaa juhliinsa. No en menekään, koska arvelen, että silloin voitamme me kaikki ja se on meille kaikille parasta niin.

[/quote]

No kyllä niistä vieraistakin on tullu ihan hiton paljon vaativampia ja hankalampia. Pitää olla hienoa esitystä, jokaisen vieraan maun mukaista koristelua, kumminkaimoja ei saisi kutsua, mutta jos ei kutsuta, tulee haukkumispuheluita ja vaatimuksia, että kaikki mahdolliset kumminkaiman siskon kissatkin pitää kutsua, koska muuten köyhäillään ja köyhät ei saa mennä häihin. Häät ei saa olla isot eikä pienet, mitkään leikit, tai ohjelma ei käy (ellei ole "korkeakulttuuria") mutta tylsät häät ei saa olla, lahjatoiveita ei saa missään nimessä olla ja morsiammen tulee näyttää hillityn kauniilta, muttei kuitenkaan, koska muuten leimautuu bridezilla-hirviöksi, jos on liian hieno ja nätti. Pitää panostaa, mutta ei kuitenkaan saa panostaa, koska muuten on prinsessajuhlat, hiljaisia lapsia saisi olla mutta lapsia ei saisi jättää kutsumatta. Häät ei saa olla minkään teeman mukaisia, koska kaikki erikoinen tulkitaan oman ideologian tuputtamisena, mutta häät ei saa myöskään olla sellaiset perinteiset tylsät kesähäät, vaan jotain mystistä ekstraa pitää olla, että vieraat viihtyy. Yritäppä tänä päivänä järjestää rennot ja mukavat, kohtuuhintaiset häät ilman, että yksi jos toinen ei vedä sitä melonia nenäänsä syystä taikka toisesta. Ihmiset valittaa ihan kaikesta, arvostelee ihan kaikkea mahdollista mahdollisimman inhottavalla tyylillä ja katsovat kaikkia asioita mahdollisimman negatiivisten lasien läpi. Kaikki asiat tehdään tahallaan ja hääparikin on oikeasti vain ahne paska pariskunta, joka ei oikeasti rakasta toisiaan, vaan haluaa sukulaisten kustantamat ryyppyjuhlat, vaikka maksaisivat kaiken itse, eroavat muutaman vuoden päästä jne.

Tätä negatiivisuuden ja paskanpuhumisen määrää ei voi aina käsittää näinä päivinä. Jos ihmiset laittaisivat kaiken tämän tarmonsa vaikka siihen aitoon iloitsemiseen ja positiiviseen ajatteluun (niistä kanssaihmisistäkin ja hääparista, kaikkea ei tarvitse ottaa henkilökohtaisena loukkauksena ja vittuiluna juuri SINUA kohtaan), niin miten paljon parempi paikka tämä maailma olisi?

Hitto, kohta ei järjestetä häitä ollenkaan ja siitäkös se paskamyrsky vasta alkaakin...