Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa enää miehiä, joille on kunnia elättää koko perhe?

Vierailija
30.08.2013 |

Niin, näinä leikkausten aikoina: onko? Tuntuu, että miehet pyrkivät ottamaan rusinat pullasta tasa-arvosta, eli että lastenhoitoon ei kauheasti osallistuta, mutta mitään elatusvastuutakaan ei oteta, vaan vedotaan "tasa-arvoon" ja kotiäitiyttä haluavia naisia haukutaan hyvinkin rumin sanankääntein. Eli mies haluavat, että mies tekee yhden työpäivän ja nainen kaksi, tai oikeastaan vielä kolmannen, eli se kolmas on seksipalvelujen tarjoaminen miehelle läpi yön, muuten miehellä on oikeus pettää. Näin kärjistäen.

Onko tuo mieslaji kuollut jo kokonaan sukupuuttoon, vai onko olemassa miehiä, jotka haluavat miehinä elättää perheensä, jossa vaimo hoitaa lapset kotona esim. kouluikään asti? Vaikka se tarkoittaa perheelle pienempiä kokonaistuloja (mutta myös  pienempiä kokonaismenoja). Onko esim. helsinkiläismiehissä tällaisia enää ollenkaan?

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs koti rouvat ajattelitte elää vanhana kun ette saa työeläkettä?? entäs jos mies löytää uuden nuoren vaimon ja heittää teidät pellolle?

Vierailija
82/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläismieheni on tuollainen. Meillä ei ole (eikä tule) lapsia, eli olen vain kotirouvana. Luonnollisesti hoidan kaikki kotityöt siivouksesta hajulukon avaamiseen, kokkailuun ja kauppakassien kantamiseen. Hämähäkkien tappaminen on ainoa aktiviteetti, jonka pyydän mieheni tekemään. :>

Olin aikaisemmin työelämässä, ja meidän elämänlaatu on parantunut huomattavasti. Olen iloisempi, energisempi ja seksi on loistavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostuisi miehen elätiksi!

Vierailija
84/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita miehiä saa?

Vierailija
85/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:25"]

Milläs koti rouvat ajattelitte elää vanhana kun ette saa työeläkettä?? entäs jos mies löytää uuden nuoren vaimon ja heittää teidät pellolle?

[/quote]

Ihan säästöillä ja eläkkeellä ajattelin elää. Jos mies ottaa avioeron, saan puolet omaisuudesta ja menen töihin - en mä työntekoa kuitenkaan pelkää.

- 6

Vierailija
86/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillekin työssäkäyville uranaisille kotirouvat ovat niin kova pala?

Itse olen ulkomailla kotirouvana, lapsia ei meillä ole, eikä ole suunnitelmissakaan.

Vierailija
87/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millä varmuudella uskotte, että koko eläkejärjestelmää on, kun olette eläkeiässä (tuolloin luultavasti ikäraja on 70v)?

Vierailija
88/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:28"]

Mistä noita miehiä saa?

[/quote]

Miknä löysin pohjoisesta. Ihmisillä on vähän vanhanaikaismpi ajattelumaailma. On ihan normaalia, että rouva on kotona, pitää sen nättinä ja ja mies hoitaa tilipussin kantamisen kotiin.

Vierailija
89/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläismieheni on tuollainen. Meillä ei ole (eikä tule) lapsia, eli olen vain kotirouvana. Luonnollisesti hoidan kaikki kotityöt siivouksesta hajulukon avaamiseen, kokkailuun ja kauppakassien kantamiseen. Hämähäkkien tappaminen on ainoa aktiviteetti, jonka pyydän mieheni tekemään. :>

Olin aikaisemmin työelämässä, ja meidän elämänlaatu on parantunut huomattavasti. Olen iloisempi, energisempi ja seksi on loistavaa...

[/quote]

Mulle tulee lähinnä mieleen piika/seksiorja.

Vierailija
90/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä miehiä paljonkin. Aika usein heidän vaimonsa on aasialainen. Sattuneesta syystä.

Vierailija
91/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:32"]Mulle tulee lähinnä mieleen piika/seksiorja.[/quote]

Niin no, meillä kyseessä ei ole mikään pakkotilanne, että mun olisi siivottava ja annettava seksiä, että saan ruokaa ja katon pään päälle. Mulla on koulutus ja halutessani mahdollisuus työntekoon, mutta olen valinnut toisin. Tämä on 100-prosenttisen oma valinta, johon olemme mieheni kanssa molemmat tyytyväisiä.

Vierailija
92/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mies on tarjonnu jo vuosia sitten mahdollisuuden jäädä kotiin. Itse en ole halunnut jättäytyä vielä pois työelämästä koska koskaanhan ei tiedä miten elämässä käy ja eläkettäkin olisi kiva saada, jos sitä mun eläkeiässä enää saa kukaan. Olen itse 36v, mies 46v.

Meillä mies tienaa siis älyttömän paljon enemmän kuin minä ja minäkin tienaan ihan kivasti: 4200€/kk ja satunnaisia bonuksia. Palkka tulee vielä nousemaankin, uskoisin näin. Minä olen hoitanut lapset kun he olivat pieniä, mies kyllä on oman osuuden tehnyt kotona ollessaan vaikka työn puolesta tekeekin pitkiä päiviä välillä ja reissaa. Mies myös ottaa muksut mukaansa jos lähtee lomalle sellaiseen aikaan jolloin minä en pääse lomailemaan. On kahden lapsen kanssa kiertänyt Venezuelat, Brasiliat kuin Euroopassakin ja on erittäin läheinen lastensa kanssa. Tai lähtee muksujen kanssa mökille laskettelemaan, golfaamaan, kalastelemaan jne. Haluaa nimenomaan viettää vapaansa perheen kanssa eikä tykkää riekkua missään baareissa (toki sielläkin voi joskus kavereiden kanssa käydä.) Ja kotona kokkaa, pyykkää, siivoaa ja tekee perheelle aamiaiset viikonloppuisin.

Jokusen vuoden päästä voi hyvinkin olla mahdollista että mies pystyy jättäytymään pois työelämästä. Silloin minäkin katson mikä tilanne on, josko itsekin voisi jättäytyä vaikka osa-aikaiseksi tms. Mutta tällä hetkellä olen työelämässä enkä halua jättäytyä miehen rahojen varaan vaikka mahdollista olisikin. Muiden ratkaisut taas ei kuulu mulle.

Vierailija
93/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pohjoisesta minäkin mieheni löysin. Mies on koko kotirouva-aikani maksanut mulle melko hyvää eläkevakuutusta, tulen saamaan kutakuinkin samanverran kuin olisin saanut, jos olisin jatkanut työssäni. Ja kyllä mieheni eläkevakuutuskin on hyvä, joten emmeköhän pärjää. Jos mieheni kuolee ennen minua, niin jäähän minulle omaisuutta. Samoin jos ero tulee (mitä en usko tapahtuvan), saanhan puolet omaisuudesta, mm. omakotitalo, 2 autoa, metsää, asunto-osake ja arvopapereita. Ja onhan minulla kuitenkin ammatti, varmasti jotain työtä löytäisin tai voisin ryhtyä yrittäjäksi. Ystäväni oli ollut kotona 30 v kun halusi töihin ja heti löytyi töitä. Perinnön varaan en laske, mutta sitäkin on sitten aikanaan jonkin verran tulossa, ei nyt miljoonia, mutta mitä nyt tavallisilta ihmisiltä jää.

En todellakaan koe itseäni piiaksi tai seksiorjaksi, kyllä tämä viimekädessä on oma valintani. Tiesin mieheni mielipiteen jo ennen avioitumista. Miksi se on niin paha jos oma mieheni haluaa elättää minut ja lapsemme? Miksi on paha jos viihdyn kotona piikana ja no, sanotaan nyt vaikka seksiorjana. Jos tämä elämä on piikuutta ja orjuutta, niin sitten minä vain satun pitämään noista rooleista! Eipä tarvitse miehen riidellä kotitöistä, eikä valittaa seksinpuutetta ;)

Vierailija
94/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on juuri sellainen joka elättää koko perheensä ja on ylpeä siitä.

Ikinä ei ole "pihi" omista rahoistaan vaan kaikki on yhteistä niinkuin silloinkin oli kun opiskelimme ja minä olin se varakkaampi ja kaikki oli yhteistä.

Minä naisena olen saanut päättää lapsiluvun koska miehen mielestä se on niin oikein koska minähän se olen raskaana ja synnytän.

Olen saanut vapaasti valita olenko lasten kanssa kotona, opiskelenko vai menenkö töihin. Olen valinnut kotiäitiyden ja olen ylpeä siitä enkä koe olevani elätti vaan tasavertainen kumppani joka hoitaa oman osansa eli lapset ja kodin ja hyvin hoidankin.

Mies taas on oman valintansa mukaan saanut tehdä uraa joka on hänelle myös henkisesti tärkeää...monen miehen ego kun perustuu yhä vielä työhön.

Meille tämä on sopinut erinomaisesti ja olemme olleet yhdessä jo 22v.

Uransa lisäksi mies on vielä hyvä isä joka viihtyy illat ja viikonloput kotona ja puuhailee kaikkea lasten kanssa ja tekee remonttihommia ja harrastaa ruuanlaittoa ja osallistuu lasten harrastuksiin aktiivisesti.

Eli kyllä löytyy hyviä miehiä vielä :)

Vierailija
95/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:34"]

Onhan näitä miehiä paljonkin. Aika usein heidän vaimonsa on aasialainen. Sattuneesta syystä.

[/quote]

Hassua kyllä, tässä on totuuden siemen. Useimmiten näitä miehiä panetellaan, mutta tässä ketjussa he ovat suoraselkäisiä sankareita!

Vierailija
96/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:38"]

Mulle mies on tarjonnu jo vuosia sitten mahdollisuuden jäädä kotiin. Itse en ole halunnut jättäytyä vielä pois työelämästä koska koskaanhan ei tiedä miten elämässä käy ja eläkettäkin olisi kiva saada, jos sitä mun eläkeiässä enää saa kukaan. Olen itse 36v, mies 46v.

Meillä mies tienaa siis älyttömän paljon enemmän kuin minä ja minäkin tienaan ihan kivasti: 4200€/kk ja satunnaisia bonuksia. Palkka tulee vielä nousemaankin, uskoisin näin. Minä olen hoitanut lapset kun he olivat pieniä, mies kyllä on oman osuuden tehnyt kotona ollessaan vaikka työn puolesta tekeekin pitkiä päiviä välillä ja reissaa. Mies myös ottaa muksut mukaansa jos lähtee lomalle sellaiseen aikaan jolloin minä en pääse lomailemaan. On kahden lapsen kanssa kiertänyt Venezuelat, Brasiliat kuin Euroopassakin ja on erittäin läheinen lastensa kanssa. Tai lähtee muksujen kanssa mökille laskettelemaan, golfaamaan, kalastelemaan jne. Haluaa nimenomaan viettää vapaansa perheen kanssa eikä tykkää riekkua missään baareissa (toki sielläkin voi joskus kavereiden kanssa käydä.) Ja kotona kokkaa, pyykkää, siivoaa ja tekee perheelle aamiaiset viikonloppuisin.

Jokusen vuoden päästä voi hyvinkin olla mahdollista että mies pystyy jättäytymään pois työelämästä. Silloin minäkin katson mikä tilanne on, josko itsekin voisi jättäytyä vaikka osa-aikaiseksi tms. Mutta tällä hetkellä olen työelämässä enkä halua jättäytyä miehen rahojen varaan vaikka mahdollista olisikin. Muiden ratkaisut taas ei kuulu mulle.

[/quote]

Täytyy kommentoida, että mun mies on myös pohjoisesta ;)

Vierailija
97/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tai jos mies kuolee? Miehethän kuolevat naisia nuorempina. Vai oletteko kauasnäköisesti ottaneet itseänne nuoremman miehen?

Vierailija
98/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:34"]

[/quote]

Hassua kyllä, tässä on totuuden siemen. Useimmiten näitä miehiä panetellaan, mutta tässä ketjussa he ovat suoraselkäisiä sankareita!

[/quote]

Ei nämä suomalaiset kotirouvat kyllä pidä siitä että heitä verrataan aasialaisiin vaimoihin, vaikka käytännössä ovat täysin samanlaisessa asemassa.

Vierailija
99/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole omaa kunnianhimoa, tarvetta tehdä jotain? 

Vierailija
100/148 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:29"]

[/quote]

Ihan säästöillä ja eläkkeellä ajattelin elää. Jos mies ottaa avioeron, saan puolet omaisuudesta ja menen töihin - en mä työntekoa kuitenkaan pelkää.

- 6

[/quote]

Miten kuvittelet saavasi töitä, jos olet ollut poissa töistä vuosikausia?