Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KYSYKÄÄ LENTOEMÄNNÄLTÄ!

Vierailija
09.04.2012 |

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Finski nykyään lyö turvavyövalot päälle jo pari minuuttia ennen laskeutumisen alkamista 11km korkeudessa, täysin lentosäästä riippumatta? Parhaimmillaan esim Lontoon Heathrown kentälle laskeuduttaessa muutaman "kunniakierroksen" jälkeen voi joutua olemaan vöissä 45 min ennen kuin ollaan portilla/bussilla ja valo sammuu? Työmatkalaiselle Finskin koneessa on yleensä puoli tuntia tai enemmänkin vähemmän työaikaa läppärin kanssa kuin esim BA:lla.

En usko turvallisuusselitykseen, koska esim Qantas, Singapore Airlines, British Airways, American Airlines, Cathay Pacific ja monet muut korkean profiilin lentoyhtiöt laittavat valot päälle vasta noin 2km korkeudessa (5 min ennen laskeutumista) jos sää on ok.

Todella rasittavaa enemmän lentävälle. Tietenkin tekee lentoemäntien työstä helpompaa, mutta pahasti asiakkaan kustannuksella.

Toinen kysymys, montako kolmen euron iltalehteä myytte per lento ja onko joku laskenut että montako vuotta iltsikoita saatte kaupata että on johtokunnan sitouttamisbonukset maksettu?

t. Finnair Platinum-jäsen

Varmaan pääset kuselle tai paskalle tarvittaessa valon palamisesta huolimatta, vai?

t. paljon lentävä, joka ei moisiin kiinnitä edes huomiota

Vierailija
62/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikki stuertit ei ole homoja. Siis toki niitäkin on, mutta tuo on yleensä vain asiakkaiden mielikuva.

Syytä tuohon en osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika yksinkertainen vastata :=)

Vierailija
64/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin stuerteista arviolta noin puolet on heteroita.

Sitten pari oikaisua.

Finnarilla on kovat hinnat lennoilla, eikä ihme, hinnoittelvat itsensä ulos pidemmällä aikavälillä, koska palkat ovat niin hyvät. Kaukolentokohteissa esim New Yorkissa lentoemännät yöpyvät aivan kaiken ytimessä 5 tähden hotellissa.

Lentojen hinnat määräytyvät markkinahintojen perusteella, henkilökunnan palkat eivät vaikuta maa- eikä lentohenkilöston osalta. Esim. halpayhtiö Norwegianin lentävä henkilökunta tienaa paremmin kuin Finnairin. Se johtuu yhtiön erilaisesta kulurakenteesta. Finnairilla on satakertainen määrä väliportaan pomoja mutta suunnilleen sama määrä lentävää henkilöstöä kuin Norwegianilla. Vaikka Finnairin lentäjät ja lentoemännät tekisivät työnsä ilmaiseksi, se ei vaikuttaisi lentojen kuluttajahintoihin, mutta omistajat saisivat paremmat voitot.

Heidän perheenjäsenensä lentävät maksaen vain lentokenttäveron. Perheenjäseniin kuuluu puoliso, lapset ja sekä puolison että omat vanhemmat. Miettikääs tätä. Tästä edusta ei joudu maksamaan minkäänlaista veroa valtiolle.Ei ole mielestäni oikein, kun esim. kertyneistä työnantajan maksamista lennoista joista tulee lentopisteistä kaavaillaan veronalaista tuloa.

Ei ole totta, että henkilökuntalipuista maksettaisiin pelkät ns. lentokenttäverot. Puolison vanhemmat eivät kuulu lippuedun piiriin ja lapsetkin vain tiettyyn ikään asti. Lentopisteitäkään ei toistaiseksi veroteta. Kaavailut on kaavailuja, kaikenlaista kaavaillaan myös crew-lippujen suhteen.

En ole lentoemäntä mutta tiedän muuten näistä asioista.

Vierailija
65/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut saman eli turvavyövalo napsahtaa tosi aikaisin päälle. Eikä siitä enää mihinkään pääse. Viimeksi olin auttamassa lapsille vöitä kiinni, niin johan emo tulee huomauttamaan että vyö kiinni.

Mikä niissä turvavöissä rasittaa ;)?

Miksi Finski nykyään lyö turvavyövalot päälle jo pari minuuttia ennen laskeutumisen alkamista 11km korkeudessa, täysin lentosäästä riippumatta? Parhaimmillaan esim Lontoon Heathrown kentälle laskeuduttaessa muutaman "kunniakierroksen" jälkeen voi joutua olemaan vöissä 45 min ennen kuin ollaan portilla/bussilla ja valo sammuu? Työmatkalaiselle Finskin koneessa on yleensä puoli tuntia tai enemmänkin vähemmän työaikaa läppärin kanssa kuin esim BA:lla.

En usko turvallisuusselitykseen, koska esim Qantas, Singapore Airlines, British Airways, American Airlines, Cathay Pacific ja monet muut korkean profiilin lentoyhtiöt laittavat valot päälle vasta noin 2km korkeudessa (5 min ennen laskeutumista) jos sää on ok.

Todella rasittavaa enemmän lentävälle. Tietenkin tekee lentoemäntien työstä helpompaa, mutta pahasti asiakkaan kustannuksella.

Toinen kysymys, montako kolmen euron iltalehteä myytte per lento ja onko joku laskenut että montako vuotta iltsikoita saatte kaupata että on johtokunnan sitouttamisbonukset maksettu?

t. Finnair Platinum-jäsen

Varmaan pääset kuselle tai paskalle tarvittaessa valon palamisesta huolimatta, vai?

t. paljon lentävä, joka ei moisiin kiinnitä edes huomiota

Vierailija
66/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

B1 on paremmat ns.id-edut kuin Finskiläisillä.

T. se ex-finskiläinen.

Mun edellinen palkkakuitti on vuodelta 2009.

Sisälti 3 Japania (pe-su), ja yhden Lontoon yöpyvän, sain palkkaa n.2700e.

Tuossa ed.kuukauden lisiä mukana, palkka maksetaan kahdesti kuussa.

Japanin lennot on pitkiä ja paluut usein yli 12h, joten tekee sunnuntaina aika kivan potin.

Hotellien tasosta on nyt viime aikoina tingitty. Ja kuten sanoin, itse en enää lennä.

Vierailija
67/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi se on tyyliin muusia ja kastiketta? Vakuumissa maannut kastike on oksettavaa.

Eikö ruokaa voi tehdä ilman kastiketta?

Hävettääkö tarjoilla muusia ja harmaata kastetta?

Vierailija
68/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tulee cateringistä. Me emme voi siihen vaikuttaa, kuin vain lämmittämällä se sonta.

Itse en sitä syö ja musta on ihan ok, jos muuttuisi maksulliseksi. Osa lennoista on niin lyhyitä, että ei siinä ees ruokaa tarttis.

En koskaan hävenny, enemmän mä häpesin ihmisiä, jotka kännissä kuseskeli housuunsa ja paluulennoilla makseli vimosilla kolikoilla, kun alkumatkasta oli satasella maksettu esim.olut.

Vierailija
69/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavyövalot on oikeastaan vaan ihan turvallisuussyistä, kapteeni päättää milloin ne laitetaan, ja milloin sammutetaan.

Vaikka olenkin lentokapteenin vaimo, niin pakko myöntää, että kyllähän he tienaavat törkeän hyvin, plus kaikki edut päälle.

Mies saa kolminkertaista palkkaa verrattuna minuun, ja mielestäni itse tienaan ihan hyvin.

Vaikka kyllähän ne sen palkan ansaitsee. Pitää muistaa että kapteeni on lennolla vastuussa parista sadasta ihmisestä, ja yks virhe voi koitua parinsadan ihmisen kohtaloksi.

Ja ei pidä paikkaansa, että vain yksi Finnairin stuertti on homo ;)

Vierailija
70/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on lentoemäntien vuosittainen terveystarkastus?

Vierailija
71/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneruuasta: me lentoemot ei sitä ruokaa tehdä, joten me ei siis voida vaikuttaa siihen.

Suurin osa siitä on kyllä aivan syötävää! Ja sekin riippuu siitä, kuinka paljon haluat siitä maksaa.

Bisnesluokassa ruuat on toki eri laatua, mutta jos lennät turistiluokassa, pöperötkin on sen mukaista.

Vierailija
72/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hyvä olisikin. Itse olen sitä mieltä, että paljon sairastavat tapaukset ulos!! On koko ajan flunssaa ja korvaongelmaa.

35-vuoden jälkeen tarkastuskäynnit tihenee jne.

Finskillähän haettaessa ei saa olla allergioita ym, mutta ihmeellisesti ihmisille niitä sitten ilmaantuu. ;)

EX-finski

Vierailija
73/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi se on tyyliin muusia ja kastiketta? Vakuumissa maannut kastike on oksettavaa.

Eikö ruokaa voi tehdä ilman kastiketta?

Hävettääkö tarjoilla muusia ja harmaata kastetta?

Vierailija
74/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ruoka tosiaan on paljon muutakin kuin ruskeaa kastiketta ja muusia.

Joka aterialla on sämpylää (mikä on ainakin tosi hyvää) sekä salaattia. Yleensä ruokakin on tosi hyvää.

Seuraavalla kerralla kun lennät, tulet yllättyy. ;)

Vierailija
75/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hyvä olisikin. Itse olen sitä mieltä, että paljon sairastavat tapaukset ulos!! On koko ajan flunssaa ja korvaongelmaa.

35-vuoden jälkeen tarkastuskäynnit tihenee jne.

Finskillähän haettaessa ei saa olla allergioita ym, mutta ihmeellisesti ihmisille niitä sitten ilmaantuu. ;)

EX-finski

Mitä siihen terveystarkastukseen kuuluu? Onko se kovinkin perusteellinen?

Vierailija
76/136 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nilkkatatuointi mitään haittaa.

Toinen emo

Vierailija
77/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkö, painoindeksin laskeminen, katsotaan hieman sairashistoriaa ja kai verikokeetkin useimmiten.

T.ex-finski

Vierailija
78/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkö, painoindeksin laskeminen, katsotaan hieman sairashistoriaa ja kai verikokeetkin useimmiten.

T.ex-finski

Kuulostaa aika kevyelle verrattuna erääseen toiseen eurooppalaiseen lentoyhtiöön jossa tarkastus on huomattavasti perusteellisempi riisuutumisineen ym.

Vierailija
79/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin aikasemmin vois olla tiukempikin mun mielestä..

Vierailija
80/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin aikasemmin vois olla tiukempikin mun mielestä..

Saako kysyä, kuinka paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi