Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä et uskonut itsellesi tapahtuvan?

Vierailija
08.04.2012 |

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työtön. Kymmenen vuotta tulee valmistumisesta ja olen tehnyt töitä tänä aikana yhteensä vuoden, senkin palasina :-( Ihmisarvoni on mennyttä, olen katkera ja köyhä ämmä, jonka tulevaisuudensuunnitelmat meni ihan uusiksi. Piti valmistua ja mennä oman alan töihin, hankkia lapsi ja jäädä äitiyslomalle (=saada palkanmukaista äityspvärahaa). Mutta ei, olin työtön ja sain minimiäippärahaa ja olen hoitanut lapsiani kotona kituuttaen 400€/kk, miehen siivellä ja vanhempien avustuksella. Hävettää! En olisi uskonut, että keskellä parasta aikuisikää mietin elämän tyhjyyttä ja itsemurhaa. Välttelen ihmisiä, vaikka ennen olin seuran ilopilleri. Tällainen luuseri minusta sitten tuli, yhteiskunnan varoilla.

Olen ollut samanlaisessa tilanteessa, enkä muuta osaa sanoa, kuin että keskity elämäsi hyviin asioihin. Sinulla on perhe ja olet saanut viettää paljon aikaa lastesi kanssa, se on hienoa!

Itse pääsin työttömänä akateemisena takaisin työelämään työharjoittelun kautta. Alkuun se oli raskasta. Olin tukityöllistetty ja samassa työpaikassa oli vastavalmistuneita henkilöitä "oikeissa töissä", paremmissa asemissa ja vakituisissa työsuhteissa. Osaaminen kuitenkin karttui, pääsin mukavasti töihin sisälle ja nyt olenkin vakituisessa työsuhteessa.

Pakko uskoa, että joku päivä onnistaa. Varsinkin, kun joka päivä jankutetaan, että Suomessa on työvoimapula (ehkä aivan ilmaisista työntekijöistä?) eikä tekijöitä meinata saada. Millä alalla, häh? Masentaa vähemmästäkin, kun lokeroidaan aina samaan porukkaan alkoholistien, työnvälttelijöiden ja muiden yhteiskunnan siipeilijöiden kanssa.

t. Se Työttömyyden maisteri

Vierailija
102/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saan enemmän elämältä kuin olen toivonut.

En myöskään uskonut (halunnut uskoa) vielä pari vuotta sitten, että mummoni oikeasti joku päivä kuolee kunnes sitten niin tapahtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että olen suhteessa jossa henkistä väkivaltaa, mieheni syyttää minua kaikista ongelmistaan.

...että tekisin abortin.

...että minulla on kolme lasta.

...että minulla on vammainen lapsi.

...että kamppailen menneisyyteni kanssa näin kauan, 20 v. (terapiaa ja eteenpäinmenoa, hitaasti)

Vierailija
104/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olevani kolmekymppisenä 4 lapsen yksinhuoltaja

Vierailija
105/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääväni leskeksi 25 vuotiaana :`(

ihan sama täysin samassa iässä. Onko teillä yhteisiä lapsia? Mulle jäi kolme tosi tosi pientä lasta...

eli sullekin jäi lapsia. Se on ihanaa

osa viestistä jäi jonnekin matkalle :O Kyselin vielä, että kauanko sulla on leskeytymisestä? Itsellä on nyt yli 5v. Ja noista lapsistakin oli vielä, että on ihanaa kun jäi lapset :) Mä olen joka päivä onnellinen noista meidän yhteisistä lapsista, että ehdittiin heidät saada

2 vuotta... tuntuu eiliseltä...

Vierailija
106/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai että muuttaisin maalle.

Vierailija
107/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä uskonut, että menisin naimisiin mieheni kanssa. Tutustuin häneen nimittäin 13v ja hän oli silloin 27 ja siis silloin meillä ei tietenkään ollut mitään suhdetta, mutta siis en olisi ikinä osannut kuvitella, että päätyisimme joskus yhteen. Ja nykyään olemme siis onnellisesti naimisissa ja meillä on lapsi.

Sit en ois ikinä uskonu, että mulle jouduttais tehdä keisarinleikkaus ja että mun synnytys ylipäätään menis niinku menis. Kuvittelin, et mulle tulis ihan "normaali" synnytys, mutta olikin sitten kahen tunnun ponnistusvaihe imukuppeineen ja lopulta hätäsektio.

Enkä ois varmaan uskonu imettäväni 1v 7kk. Tai muuttavani takasin syntymäpaikkakunnalleni, josta lähdin asenteella "en tuu tänne enää ikinä takasin". En myöskään ois uskonu olevani näin "rupsahtanu" 22-vuotiaana.

Vierailija
108/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minusta tulisi ateisti ja että olisin ateistina onnellisempi, kuin kristittynä. Luulin tosissani, että tulen aina uskomaan ja että jos lakkaisin uskomasta, niin elämällä ei olisi mitään merkitystä. Mutta kävikin niin, että ilman uskoa, elämä onkin paljon merkityksellisempää ja onnellisempaa.

Vierailija
109/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt itseäni "järki-ihmisenä"... Nyt olen hämmentynyt ja joudun pohtimaan elämääni uusiksi.

Vierailija
110/119 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni sairastui syöpään.

Vierailija
111/119 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-saisin keskenmenon

-kärsisin masennuksesta

-rakastaisin kahta lastani näin mielettömästi

-menisin ensimmäisen rakkauteni kanssa naimisiin

Vierailija
112/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-eroan lasteni isästä

-seuraava mieheni ja paras ystävättäreni pettävät minua yhdessä

-että kaikesta huolimatta pääsen tuosta pettäjämiehestä eroon (se oli vaikeaa, todella, vuosien prosessi, tuo petos oli ratkaiseva)

-että löydän maailman ihanimman miehen aviopuolisokseni, vaikken koe ansaitsevani häntä

-hautaan lapsenlapseni, 2 vuotiaan

Vierailija
113/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama täysin samassa iässä. Onko teillä yhteisiä lapsia? Mulle jäi kolme tosi tosi pientä lasta...

Vierailija
114/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
115/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAKSI rakastamaani miestä :´(

Enkä kyllä sitäkään, että nyt nelikymppisenä olen aivan mielettömän ihanassa parisuhteessa. Että sain kokea tällaista onnea ja rakkautta vielä kerran.

Vierailija
116/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa viestistä jäi jonnekin matkalle :O

Kyselin vielä, että kauanko sulla on leskeytymisestä? Itsellä on nyt yli 5v.

Ja noista lapsistakin oli vielä, että on ihanaa kun jäi lapset :) Mä olen joka päivä onnellinen noista meidän yhteisistä lapsista, että ehdittiin heidät saada

Vierailija
117/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAKSI rakastamaani miestä :´(

Enkä kyllä sitäkään, että nyt nelikymppisenä olen aivan mielettömän ihanassa parisuhteessa. Että sain kokea tällaista onnea ja rakkautta vielä kerran.

On kyllä niin epäreilua, että kahteen kertaan olet tuon kauheuden joutunut kokemaan :(

-Tuo 25v. leskeksi jäänyt, joka juuri tuossa naputteli omaa vastaustaan-

Vierailija
118/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAKSI rakastamaani miestä :´( Enkä kyllä sitäkään, että nyt nelikymppisenä olen aivan mielettömän ihanassa parisuhteessa. Että sain kokea tällaista onnea ja rakkautta vielä kerran.

On kyllä niin epäreilua, että kahteen kertaan olet tuon kauheuden joutunut kokemaan :( -Tuo 25v. leskeksi jäänyt, joka juuri tuossa naputteli omaa vastaustaan-

Mutta lasten avulla tästä on selvitty ja olen ikionnellinen, että mieheni elää niin selvästi lapsissani *sydän*

Vierailija
119/119 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että elämällä on niin paljon hyvää ja ihanaa annettavaa. Nyt 62-vuotiaana voin sanoa, että olen saanut hienon elämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän