Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
201/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän luona kyläily on muuttunut hieman erilaiseksi lastentulon jälkeen. Aina pyydellään kovasti kylään ja olemaan, ja esimerkiksi iltaa istumaan (kun laittavat lapset 1 ja 2 v nukkumaan), että elokuvia katsomaan sun muuta. Nykyään kyläily menee näin:

Tulen iltapäivällä. Tarjotaan ruokaa ja kahvia, jutellaan joku puoli tuntia. On mukavaa.
 SITTEN lasten vahtiminen jää minulle noin 2-4 tunniksi, kun isäntä lähtee säätämään jotain ja kaveri aloittaa siivoamiset sun muut, joita ei tunnu ehtivät tehdä muutoin kuin silloin, kun olen kylässä (vaikka molemmat ovat työttöminä ja aina kotona, luulisi toisen voivan vahtia kun toinen siivoaa tmv??)

Illalla lapsien annetaan valvoa uskomattoman myöhään, vaikka ovat noin pieniä, kun on vieraita -> isäntäväki ehtii levähtää ja katsella tv:tä, kun juoksen lapsia vahtimassa ja leikittämässä. Lakkaavat siis aina vaihtamasta vaippoja ja ruokkimasta lapsia kun tulen kylään, kaikki jää minulle.

Lopulta lapset laitetaan klo 23 nukkumaan, ja sitten voitaisiin katsella sitä elokuvaa ja jutella rauhassa, mutta olen yleensä niin poikki, että painun kotiin nukkumaan - eipä se ketään häiritsekään.

Joskus on myös pyydetty yökylään, kun mies on lähdössä viihteelle, niin vaimon seuraksi iltaa istumaan - mikä menee aina siihen, että lopulta minua pyydetään jäämään lapsia vahtimaan, että vaimokin pääsee kerrankin menemään. Ei siinä mitään, olen toisen lapsen kummikin, mutta sitä voisi kysyä suoraan, eikä sitten kun olen kyläilykamppeiden kanssa heidän katon alla, että haittaisko jos jäisit tähän sittenkin lasten kanssa et päästään molemmat... :D

Vielä kälykin tekee tätä samaa! Jos on viikonloppuna (yh) lapsen kanssa kotona, soittaa iltaa istumaan, ja siinä hetken istuttua saattaa kysyä, mitä teet illalla? No ei mulla mitään suunnitelmia, no ottaisitko sitten ton mun lapsen niin pääsen viihteelle, haen sen aamulla, kiitos! Eipä ollut taka-ajatuksia kahvikysymisillä...

Olenkohan vain liian kiltti vieras ;D

Vierailija
202/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävätär kutsui minut pääsiäisenä syömään, aloitusaika klo 14 ja kuulemma hänen sisarensa perheineen oli tulossa myös. Vein perheen lapsille pääsiöiskamaa ja emännälle kukkaset. Heti ovella emäntä katsahtaa käsiini ja kysyy että missä ovat omat juotavani. Hän, en tajunnut sellaisia tuoda. Tämä sitten huutaa miehelleen että xxxx ei tuonut mitään juotavaa, mitäs nyt tehdään. Mies siellä huikkailee takaisin, että kyllä tuolta ehkä joku siideri löytyy. Olin tosi nolona. Siinä vaiheessa kävi ilmi, että minut olikin kutsuttu saunailtaan.

Ruokana oli keitettyujä perunoita ja jauhelihaa, juomana vettä. Jossain vaiheessa iltapäivää saunottiin ja join sen yhden nolon lainasiiderini. Juhlat hiipuivat kahdeksaan mennessä ja aloin tekemään lähtöä. Ovella emäntä toteaa, että niin he muuten olivat sopineet siskon kanssa että ruuat maksetaan porukalla. Ahaa. No mikäs olisi sopiva summa. Kaksikymmentä euroa, toteaa illan emäntä. Keitetyistä perunoista ja annoksesta jauhelihaa. Sanoin ettei mukana ole nyt niin paljoa ja kaivoin kympin.

Sen verran oli vissiin emännälläkin myöhemmin kilkuttanut tai joku sanonut asiasta, koska hän maksoi sen kympin minulle takaisin nettipankin kautta eikä asiasta enää olla puhuttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 15:40"]

Ystävätär kutsui minut pääsiäisenä syömään, aloitusaika klo 14 ja kuulemma hänen sisarensa perheineen oli tulossa myös. Vein perheen lapsille pääsiöiskamaa ja emännälle kukkaset. Heti ovella emäntä katsahtaa käsiini ja kysyy että missä ovat omat juotavani. Hän, en tajunnut sellaisia tuoda. Tämä sitten huutaa miehelleen että xxxx ei tuonut mitään juotavaa, mitäs nyt tehdään. Mies siellä huikkailee takaisin, että kyllä tuolta ehkä joku siideri löytyy. Olin tosi nolona. Siinä vaiheessa kävi ilmi, että minut olikin kutsuttu saunailtaan.

Ruokana oli keitettyujä perunoita ja jauhelihaa, juomana vettä. Jossain vaiheessa iltapäivää saunottiin ja join sen yhden nolon lainasiiderini. Juhlat hiipuivat kahdeksaan mennessä ja aloin tekemään lähtöä. Ovella emäntä toteaa, että niin he muuten olivat sopineet siskon kanssa että ruuat maksetaan porukalla. Ahaa. No mikäs olisi sopiva summa. Kaksikymmentä euroa, toteaa illan emäntä. Keitetyistä perunoista ja annoksesta jauhelihaa. Sanoin ettei mukana ole nyt niin paljoa ja kaivoin kympin.

Sen verran oli vissiin emännälläkin myöhemmin kilkuttanut tai joku sanonut asiasta, koska hän maksoi sen kympin minulle takaisin nettipankin kautta eikä asiasta enää olla puhuttu. 

[/quote]

Mä en kertakaikkiaan ymmärrä, että aikuisten ihmisten kesken pitää jotain omia siidereitä kuskata mukaan kyläpaikkaan. Jos tarkoitus on juoda sidukkaa, niin isäntäväki tarjoaa, se on ollut mulle ja onneksi myös mun kaveripiirille selvää opiskeluaikojen köyhyydestä päästyämme. Jos joku jotain tuo, niin ne on tuliaisia eikä mitään nimikoituja OMIA juomia. Siskosi oli nolo. Kerran todistin vähän samanlaista tilannetta eikä emäntä todella tarjonnut mitään alkoholijuomaa sille, joka ei ollut tajunnut tuoda omia juomia mukanaan ja selvästi kuvitteli tulevansa iltaa istumaan ja rentoutumaan muutaman viinilasillisen kanssa. Toi kuitenkin tuliaisena juustoja ja rypäleitä yms. No, mä toin tuliaisiksi jotain pientä herkkua ja viinipullon, joten korkkasin sitten pokkana sen ja päätin että se onkin Mun Pullo sitten näköjään (kun ei mullekaan mitään tarjottu) ja annoin puolet tälle ventovieraalle tyypille, joka olisi muuten ollut kuivin suin. ;)

Vierailija
204/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 08:51"]

Miehen muutama kaveri on juuri tällaisia pihejä ja rahaa lypsäviä. Todella usein yrittävät maksattaa kaupassa meillä kaiken. Esim. Olemme kassalla ja heillä n. 100-150euron ostokset (todella paljon alkoholia ja tupakkaa ja muita ruokajuttuja). Juuri ennen kuin maksun aika tulee, molemmat muistavat että voi hitsi, jotain unohtui! Mies onneksi tiesi tämän tempun ja siirsi meidän tavarat toiselle kassalle. Yrittivät siis liueta maksun tullen että me maksaisimme heidänkin isot ostokset. Monta kertaa olemma odottaneet heitä tuon jälkeen jopa 20minuuttia kun kumpikin välttelee kassaa (ja tosiaankin, kassa odottaa näitä maksamaan.) Kerran kassa sitten purki koko tapahtuman ja heidän ostokset vietiin pois, siitähän oltiinkin meille sitten vihaisia. Mieheni on sen verran suora että tokaisi vain tuossa tilanteessa heidän jo olevan hänelle satoja euroja velkaa (jotka aina lupaavat maksaa) aikaisemmista kerroista.

Ja kyllä, me maksamme aina oman osamme ruuista ja omat juomamme. Usein ostamme illaksi naposteltavaa, mutta se että meillä yritetään maksattaa monta askia tupakkaa, pari kaljalaatikkoa, seuraavan viikon ruuat.. Onneksi mies tiesi millaisia ovat, sillä itse olisin kai maksanutkin ekalla kerralla heidänkin ostokset. 

[/quote]

Karmeaa. Miksi ihmeessä roikutte tuollaisten kanssa.

[/quote]

No samaa ihmettelen. Tuollaisten junttien luulisi olevan muutenkin aika urpoa seuraa.

Vierailija
205/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 08:51"]

Miehen muutama kaveri on juuri tällaisia pihejä ja rahaa lypsäviä. Todella usein yrittävät maksattaa kaupassa meillä kaiken. Esim. Olemme kassalla ja heillä n. 100-150euron ostokset (todella paljon alkoholia ja tupakkaa ja muita ruokajuttuja). Juuri ennen kuin maksun aika tulee, molemmat muistavat että voi hitsi, jotain unohtui! Mies onneksi tiesi tämän tempun ja siirsi meidän tavarat toiselle kassalle. Yrittivät siis liueta maksun tullen että me maksaisimme heidänkin isot ostokset. Monta kertaa olemma odottaneet heitä tuon jälkeen jopa 20minuuttia kun kumpikin välttelee kassaa (ja tosiaankin, kassa odottaa näitä maksamaan.) Kerran kassa sitten purki koko tapahtuman ja heidän ostokset vietiin pois, siitähän oltiinkin meille sitten vihaisia. Mieheni on sen verran suora että tokaisi vain tuossa tilanteessa heidän jo olevan hänelle satoja euroja velkaa (jotka aina lupaavat maksaa) aikaisemmista kerroista.

Ja kyllä, me maksamme aina oman osamme ruuista ja omat juomamme. Usein ostamme illaksi naposteltavaa, mutta se että meillä yritetään maksattaa monta askia tupakkaa, pari kaljalaatikkoa, seuraavan viikon ruuat.. Onneksi mies tiesi millaisia ovat, sillä itse olisin kai maksanutkin ekalla kerralla heidänkin ostokset. 

[/quote]

Karmeaa. Miksi ihmeessä roikutte tuollaisten kanssa.

[/quote]

No samaa ihmettelen. Tuollaisten junttien luulisi olevan muutenkin aika urpoa seuraa.

[/quote]

Tuossa välissä jo kommentoinkin, että muuten ihan mukavaa seuraa. Tuo mies oli mieheni lapsuuden ystävä ja olivat tuohon aikaan vielä todella läheisiä. Nykyään tapaamme (onneksi) harvemmin ja silloinkin vain parin tunnin kahvittelun ajan.

Vierailija
206/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tutun luona vierailua olen vähentänyt huomattavasti muutamasta syystä. Olen useaan otteeseen sanonut hänelle, etten juo limsaa (en ole tottunut, ihan liian makeaa), mutta kuitenkin joka ikinen kerta kahvipöydässä on valmiiksi kaadettuna puolen litran lasi fantaa tms. Huomautan joka kerta asiasta ja juon kohteliaasti lasin tyhjäksi jolloin tuttu kaataa sen heti kysymättä uudelleen täyteen, vaikka olen siis juuri sanonut etten edes pidä limsasta! Pieni juttu, mutta ärsyttää.

Ahdistavaa on myös tutun "pakkosyöttäminen" eli pöytään on sen limsan lisäksi katettu tarjoiltavat valmiiksi niin, että tietty määrä on pakko syödä tai ruokaa menee suoraan roskiin. Esimerkiksi valmiiksi tehnyt leivät lautasella yms. Ihan sama vaikka olisin puhelimessa aiemmin päivällä sanonut että olen jo syönyt, älä laita mulle mitään!

Vierailija
207/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isä joskus kutsuu mökille mukaan, ja sehän on ihan mukavaa varsinkin lapsille. Kun kysyn tuodaanko omia ruokia niin oikein loukkaannutaan että kyllä me hommataan ja onko joskus muka ollut nälkä. No on todellakin, koska heillä ei ole tapana syödä aamupalaa, lounasta eikä välipaloja, vaan illalla sitten päivällinen. Lapset kuitenkin tarvitsevat ruokaa ja on minullakin tapana syödä pitkin päivää. Sitten kun ollaan mökillä ja alan puhua että pitäisi varmaan lähteä kauppaan ostamaan aamupalaa ja lounasta jne., niin siitäkin suututaan että aijaha, eikö nyt olot kelpaakaan...

Vierailija
208/1052 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri, jonka olen tuntenut 10 vuotta, soitti aamuyöstä ja pyysi toisen kaverinsa luokse bileisiin. En ollut nähnyt tuota toista henkilöä koskaan aiemmin. Lähdin kuitenkin.

Katottiin musiikkivideoita, juteltiin ym.

Huomasin kirjahyllyssä Aikuiset ystäväni-kirjan ja sain luvan katsoa sitä. Sitten illan isäntä sanoi, että kirjoita vaan siihen.

No enpä kirjoittanut, eihän me ystäviä oltu!

Ensimmäistä kertaa tavattiin eikä myöhemminkään enää samoihin bileisiin osuttu.

Kai pistit välit poikki myös siihen kaveriisi? Miten se nyt sut tollasen STALKKAAJAN luokse kehtasi viedä?

Vierailija
209/1052 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin ensimmäisen kerran miehen veljen mökille kylään, meillä lapset silloin 3v ja 5v ja heidän 2 lastaan jo yli 10 vuotiaita. Heillä ei ollut mitään mehua, vain kivennäisvettä jota meidän lapset eivät tietenkään juo kun eivät tykkää limppareistakaan. Maitoa he eivät käytä kuin kahvissa joten sitäkään ei ollut paljoa. Onneksi olimme vain yhden yön joten lapset pärjäsivät kyllä vedellä sen ajan ja itse join lämmintä cokista joka oli ollut autossamme avattuna jo pari päivää. :D Tiedämpähän ensi kerralla ottaa omat juomat mukaan.

Siis tämähän oli varmaan provo? Mihin ihmeeseen tarvitaan mehua? Tai limuja? Eiköhän normaalit juomat ole juuri vesi ja maito (joka sekään ei ole välttämätön).

Vierailija
210/1052 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhe oli ollut viettää rauhaisasti aikaa kotioloissa.

Ystäväni, 2 ja 3 -vuotiaiden yh pakkasi laukkunsa ja jätti minut vahtimaan lapsiaan kun meni itse tuoreen poikaystävänsä luo yöksi. Seuraavana päivänä sain raahata lapset poikaystävän luo, jossa vietimmekin seuraavan päivän.

"Kiva" reissu.

Vierailija
211/1052 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään? Eivät varmaan olleet teitä siihen aikaan kutsuneet kun kerran joutuivat hyssyttelemään.

Ja ymmärrän hyvin 2 vuotiaan äitinä että jos "Kalle" ei nuku päivällä, illasta tule katastrofaalinen!

Vierailija
212/1052 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikainen kaveri, joka kävi meillä n. 1-2 kertaa vuodessa yökylässä 1-2 yötä kerrallaan. Söi aina omatoimisesti jääkaappimme tyhjäksi, eikä koskaan kysynyt mitä sopii syödä ja mikä on ehkä varattu johonkin muuhun. Nukkui tyytyväisenä vierashuoneessamme meidän petivaatteissamme.

Olimme sitten kerran lähdössä reissuun ja sovimme hyvissä ajoin, että menisimme hänen luokseen yhdeksi yöksi. Lapsemme oli tuolloin 1-vuotias ja kaverille vierailu sopi. Kun saavuomme paikkakunnalle alkuillasta, ilmoitti hän olevansa vielä töissä, joten haimme avaimen hänen työpaikaltaan ja menimme hänen asunnolleen.

Jonkin ajan kuluttua hän tuli pikaisesti käymään kotona ja ilmoitti lähtevänsä kansalaisopiston jumppaan. Koska talossa ei ollut juurikaan ruokaa, kävimme sillä aikaa kaupassa ja laitoimme ruoan. Jumpan jälkeen hän tuli kotiin iltamyöhällä ja kysyi, saako syödä ruokiamme, kun ei ole itse ehtinyt käydä kaupassa. Syömisen jälkeen hän meni yksin saunaan (siis ei sanallakaan vihjannut, että mekin voisimme käydä saunassa tms.) ja paineli sen jälkeen makuuhuoneeseensa nukkumaan.

Hieman hölmistyneinä koputimme sitten makuuhuoneen oveen ja kysyimme, missä me mahdollisesti voisimme nukkua ja olisiko jossain patjoja. Mumisi sitten sieltä peittojensa välistä, että ulkovarastossa on patjoja ja avaimet ovat siellä laatikossa. Ulkona oli 30 astetta pakkasta ja pilkkopimeää. Haimme omasta autostamme taskulampun ja pengoimme paukkupakkasessa vieraasta varastosta jääkylmät patjat, jotka levitimme olohuoneen lattialle. Onneksi oli omat petivaatteet mukana.

Aamulla kaveri sitten söi meidän loput ruokamme ja lähti johonkin (ilmeisen turhanpäiväiseen) tapahtumaan ja käski laittaa oven perässämme kiinni, kun lähdemme.

Se oli ensimmäinen ja viimeinen vierailumme hänen luonaan ja sen jälkeen myös hänen vierailuyrityksensä meille päin ovat sattuneet meidän kannaltamme kovin hankaliin ja mahdottomiin aikoihin...

Vierailija
213/1052 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hervotonta juttua =)

Vierailija
214/1052 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan ärsyttää yksien kavereiden tyyli "myöhästyä omista juhlistaan". Oli sitten tuparit,pikkujoulut,aikuisten tai lasten synttärit,niin joka_ikinen_kerta vieraiden tullessa kaikki on ihan kesken. Esim viime pikkujoulut. Vieraat oli kutsuttu paikalle klo 16 alkaen. Menimme n 16.30 jolloin tilanne oli se että pari naispuolista vierasta hääräili keittiössä,emäntä oli juuri tullut suihkusta ja säntäili pitkin kämppää tukka märkänä kylpytakissa. Isäntä ja yksi miespuolinen vieras viritteli jouluvaloja..

Emäntä vaan naureskeli miten "taas tuli kiire..",isäntä sentään näytti ihan aidosti nolostuneelta kun kysyimme voimmeko auttaa jotenkin.

Joo eihän tällanen mikään maailmanloppu ole,mutta oikeasti aika ärsyttävää mennä jonkun luokse juhliin niin että _aina_ päätyy koristelemaan kakkua/keittämään kahvia/valitsemaan emännälle vaatteita tai vähintään vahtimaan jotain uunissa paistuvaa. Koska olemme näiden ihmisten kanssa melko läheisiä,mieluummin kuitenkin autan saamaan tilanteen hallintaan kuin istua nakotan sohvalla odottamassa että etäisemmät/virallisemmat vieraat tulevat sen kaaoksen keskelle..

Vierailija
215/1052 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
216/1052 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään? Eivät varmaan olleet teitä siihen aikaan kutsuneet kun kerran joutuivat hyssyttelemään.

Ja ymmärrän hyvin 2 vuotiaan äitinä että jos "Kalle" ei nuku päivällä, illasta tule katastrofaalinen!

Huomasitko, että siinä viestissä oli mainittu myös illalla tulevat vieraat, joiden vuoksi lapsen päiväunet olivat niin tärkeät.

Nämä vieraat siis häiritsivät lasta, mutta illalla tulevien varalta piti saada nukkumaan päivällä, jotta iltavierailusta ei tulisi "katastrofaalinen".

Vierailija
217/1052 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimatkaa on 850 km ja tietenkin on hyvissä ajoin ilmoitettu milloin tullaan. He siis ensin soittavat moneen kertaan ja kyselevät, että koskas tuutte. Käydään siis kerran vuodessa.

Kerran sitten saavuttuamme appi soitti jonnekin: "Me oltais hauhean mielellämme tultu sinne, mutta nyt me ei kyllä päästä, kun nuorempi poika vaimoineen tuli käymään". Tulipa tervetullut olo! Miksei voinut sanoa meille etukäteen, ettei nyt voi tulla kun on oma meno? Ja miksi piti ruveta soittamaan meidän kuullen?

Vierailija
218/1052 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenasin maratonille, ja kun tuli pitkän matkan vieraita, sanoin että kirmaan aamulla lenkille (kerroin toki projektistani) että jos heräätte sen aikana, keitelkää kahvit rauhassa. Menin tosin jo aamu 7 juoksemaan.

Ei ollut heille ongelma

ja hän lähti aamulla juoksulenkille. Ei siinä mitään, tietty ihan kiva että arki rullaa, mutta tuntui jotenkin hölmöltä, kun olin kuitenkin pitkän matkan takaa tullut häntä vartavasten moikkaamaan. Lueskelin sitten lehtiä ja odottelin, että mitähän seuraavaksi tehdään...

Vierailija
219/1052 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huudatti joka sunnuntai jumalanpalveluksen täysillä radiosta, yritä siinä vauvaa nukuttaa... huusi että tekee hyvää sullekkin jumalansana.

Sitten ihmetteli kun vauva itki ja oli kiukkuinen koko päivän.

Vierailija
220/1052 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee mieleen että ette ole olleet toivottuja vieraita ja aikaisella siivoomisella, nukkumisjärjestelyillä jne. "varmistettu" että ette tule enää yökylään.

Meidät sijoitettiin nukkumaan sohvalle samaan huoneeseen, jossa isäntäpari nukkui. Viereiseen tyhjään huoneeseen ei saanut mennä. Emäntä aloitti aamulla samassa huoneessa imuroinnin noin seitsemältä. Oli sunnuntai. En vieläkään tajua, mistä oli kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi