Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
1041/1052 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi vakio kyläpaikkaa, joiden kanssa kyläillään puolin ja toisin. Toisessa näistä on aina kivaa ja ovat läsnä, on antoisia keskusteluja ja kaikkea, mutta toisessa...

Joskus tosi kivaa, mutta sitten joskus on sellainen päivä, että kun ollaan kylässä niin jompi kumpi vaan istuu koneella tai kun tullaan kylään niin on "just lähössä lenkittää koiraa" ja viipyy siellä koko vierailumme ajan. Joskus on niin epätervetullut olo kuin olla voi, vaikka ollaan sovittu vierailusta. Aina kuitenkin jompi kumpi yrittää vähän jutella, mutta jotain selkeästi on meneillä. Onpa kiva tulla keskelle jotain typerää suhdedraamaa. Peruisivat vaikka ennemmin! Kaikkein typerintä on se, jos nämä meille kylään tullessaan ovat tuollaisia. Kerrankin vain istuivat hiljaa sohvalla tuijottaen kaks tuntia jotain jääkiekkoa meidän telkkarista ja lähtivät.

Eli koira saa sitten kakata lattialle?

Vierailija
1042/1052 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheessä Pirkanmaalla oli tapana, isäntäväki tosin jo iäkkäämpää sukupolvea. Arkiruoka syödään pelkällä haarukalla syvältä lautaselta. Sen jälkeen kiisseli tai muu päälliruoka samalta lautaselta. Tämä selittää, miksi jotkut pyyhkivät ruokalautasen aterian päätteeksi leivänpalasella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1052 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheessä Pirkanmaalla oli tapana, isäntäväki tosin jo iäkkäämpää sukupolvea. Arkiruoka syödään pelkällä haarukalla syvältä lautaselta. Sen jälkeen kiisseli tai muu päälliruoka samalta lautaselta. Tämä selittää, miksi jotkut pyyhkivät ruokalautasen aterian päätteeksi leivänpalasella.

Tämä siis kommenttina sille joka tiedusteli "missäpäin toimitaan noin?!"

Vierailija
1044/1052 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään tuttavapariskunnan nainen alkaa AINA siivoamaan, kun on vieraita. Ei siis ole kyse mistään pelkästä pöydän pyyhkimisestä, vaan lattioilla kontataan rätin kanssa ja imuroidaan. Eikä ainakaan me sotketa ja murusteta niin paljon, että pitäisi tuollaista alkaa meidän aikanamme.

Kerran oltiin menossa ulkoporealtaaseen ja tämä nainen oli jo perässä tulossa ja käski minun vaan mennä ja meninkin. Istuin siellä ties kuinka kauan itsekseni, kunnes sitten päätin mennä katsomaan, että onko kaikki hyvin. Siellä se konttasi rätin kanssa keittiön lattialla ja sanoi kohta tulevansa!? Ehkä hänellä on joku OCD tms., joka ilmenee noin?

Tämä! Eräs sukulaisrouva alkaa aina siivota pää märkänä kun tulen käymään. Vierailen noin kerran vuodessa ja viivyn jokusen tunnin. On selvää että talo elää tavallaan, mutta tuntuisi että kahden aikuisen huushollissa mm. liinavaatteiden vaihto ei ole minuutilleen aikataulutettua. Samassa taloudessa on niin ikään tv aina päällä ja ateriat nautitaan töllön ääressä, myös jouluna. AAAAAAAAAAA! Jonkun kerran isäntäväen on pitänyt ehdottomasti lähteä jonnekin kun olen tullut käymään. Nykyään vierailen hyvin harvoin, mutta koska lähisukulaisesta kyse haluaisin pitää yhteyksiä yllä. Lisäksi kyllä antavat ymmärtää että ilahtuvat käynneistäni ja toivoisivat minun piipahtavan useammin. 

Vierailija
1045/1052 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menivät saunaan. Eihän se outoa ole, mutta kun me oltiin juuri tultu kylään kutsuttuna.

Tuttua. Tulin ystäväpariskunnan luokse yökylään. Tullessani he olivat saunassa ja viihtyivät siellä keskenään varmaan tunnin. Istuskelin toki olohuoneessa sen aikaa selailemassa puhelintani, olen aikuinen ja pärjään. Mutta itselleni ei tulisi mieleenkään..

Vierailija
1046/1052 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy säännöllisesti kylässä kaveripariskunta, kolmekymppisiä, joilla on hankalat työajat, eli kyläilyt tapahtuvat heidän vapaa-aikansa ehdoilla. He eivät tunnu tajuavan, että vaikka heillä olisi huomenna vapaapäivä tai työt alkaisivat vasta klo 10, niin minun täytyy silti herätä aamulla, enkä halua töiden jälkeen seurustella puoleenyöhön. Käyvät siis aina arkena, ei koskaan viikonloppuisin. Ei siinä auta vihjailut tai suoraan sanomisetkaan, kun viivyttelevät sitä poislähtöään aina vähintään klo 23 saakka. 

Vierailija
1047/1052 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin kahville sukulaisiin ja isäntä ja aikamiespoika kävi kusemassa ympäripäissään olohuoneen nurkkaan, kun kömpivät ensin jostain huoneesta esiin.

Vierailija
1048/1052 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät oli kutsuttu kylään 2 tunnin ajomatkan päästä, ajaksi oli sovittu klo 16. Perheessämme siis me vanhemmat ja 1v lapsi, kutsujat ovat useamman lapsen perhe. Jotenkin oletin että ilta vietetään ihan rauhassa ja lähdemme ajamaan takaisin kotiin niin että lapsemme voi nukahtaa autoon ja siirtyä suoraan yöunille eli noin klo 20-21. Kylään saavuttuamme selvisi, että koko perhe on menossa erääseen tapahtumaan sinä iltana klo 18, ja noin puolta tuntia aiemmin pitäisi sinne lähteä. Okei, ajoimme siis 1-vuotiaan kanssa kaksi tuntia, että voisimme olla teillä kylässä 1,5 tuntia ja sitten autoon takaisin?! Ei mitenkään tullut mieleen aiemmin ilmoittaa, emme tietenkään olisi tulleet. Perheen lapsia tapahtumaan lähtö poltteli koko vierailun ajan ja mankuivat joko mennään joko nyt, vanhemmat vaan myhäili. Harvoin olen tuntenut itseäni niin epätoivotuksi vieraaksi.

Meillä kävi samalla tavalla, paitsi me oltiin perillä 15 min. Perheen äiti on mun lapsuudenystävä ja kun saavuimme totesi tästä tulee nyt vähän lyhyt vierailu.

Nähtiin seuraavana kesänä yksissä juhlissa ja selitti siellä olin käynyt, mutta oli niin kiirettä. Tällä äidillä on taipumuksena kääntää kaikki niin, ettei hänessä ole mitään vikaa. Mullekin sanoi tule kylään ja ole seuraavalla kerralla pidempään. Totesin siinä sun täytyy ensiksi oppia laittamaan viestiä ajoissa. En ymmärrä miksi olit niin idiootti, ettet etukäteen sanonut. Ajettiin 4 h turhaa. 

Äiti tietty veti herneet nenään ja aivan vapaasti. Ei tollasilla ystävyyssuhteilla mitään teekään

Vierailija
1049/1052 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin miehen sukulaisten luona kylässä. Kesken kahvin juomisen kesken isäntä katosi jonnekin. Oli mennyt päiväunille.

Vierailija
1050/1052 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mihin itse olen törmännyt useinkin eri paikoissa on että keitetään kahvia puoli pannullista jolloin siitä jokainen saa vajaan muumimukillisen kahvia, ja sitten kysytään että "laitanko lisää kahvia tulemaan?" Eikö sitä voisi kerralla keittää sen koko pannullisen, joo kahvi on kallista nykyään mutta ei se nyt NIIN kallista ole..

Vierailija
1051/1052 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erään tuttavapariskunnan nainen alkaa AINA siivoamaan, kun on vieraita. Ei siis ole kyse mistään pelkästä pöydän pyyhkimisestä, vaan lattioilla kontataan rätin kanssa ja imuroidaan. Eikä ainakaan me sotketa ja murusteta niin paljon, että pitäisi tuollaista alkaa meidän aikanamme.

Kerran oltiin menossa ulkoporealtaaseen ja tämä nainen oli jo perässä tulossa ja käski minun vaan mennä ja meninkin. Istuin siellä ties kuinka kauan itsekseni, kunnes sitten päätin mennä katsomaan, että onko kaikki hyvin. Siellä se konttasi rätin kanssa keittiön lattialla ja sanoi kohta tulevansa!? Ehkä hänellä on joku OCD tms., joka ilmenee noin?

Tämä! Eräs sukulaisrouva alkaa aina siivota pää märkänä kun tulen käymään. Vierailen noin kerran vuodessa ja viivyn jokusen tunnin. On selvää että talo elää tavallaan, mutta tuntuisi että kahden aikuisen huushollissa mm. liinavaatt

Ehkä tämä rouva haluaa korostaa tarpeellisuuttaan täydellisen kodin ylläpitäjänä. Toisilla on työ, ehkä hänellä kotihommat tärkeintä.

Vierailija
1052/1052 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menivät makuuhuoneeseen hommiin vieraiden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän