Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
161/1052 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyläilemässä tuttavapariskunnan luona. Istuimme sohvalla kaikki, ja äkkiä mies nousi ylös ja työnsi mulkkunsa naisen suuhun! Siinä sitten muija otti ahnaasti suihin minun istuessa vieressä.

Vierailija
162/1052 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyläilemässä tuttavapariskunnan luona. Istuimme sohvalla kaikki, ja äkkiä mies nousi ylös ja työnsi mulkkunsa naisen suuhun! Siinä sitten muija otti ahnaasti suihin minun istuessa vieressä.

Taisi olla päihteillä osuutta asiaan? Vai pyöritkö noin muuten ehdoissa wt-piireissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1052 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin kovasti tuttavapariskunnan luokse. Tämä pariskunta on perhetuttu. Emme ole paljon tekemisissä mutta jostain syystä he kovasti pyytelivät minua kylään. Emäntä oli humalassa keskellä päivää. Joi siinä viinaa ja tarjosi minullekin. Itse en juo ollenkaan ja mainitsinkin tästä hänelle useaan otteeseen. Mies makoili sohvalla tv:tä katsoen. Hieman epämukava olo tuli. Enimmäkseen pälpätti tämä emäntä kännipäissään. En ole toista kertaa siellä käynyt eikä suoraan sanottuna kiinnostaisikaan. Jostain syystä he pyytävät minua vieläkin sinne.

Vierailija
164/1052 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan kun isäntäpari ei ollu kotona,ei saatu puhelimel kiinni edes. Olivat keksineet lähtee shoppailee vähän ennen. :D

Vierailija
165/1052 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kertonut, että isäntäperhe on laittanut vieraat maksamaan joko kaikki ruoat tai oman osuutensa niistä. Sitten valitatte, että teillä kyläillessä ei tule kuuloonkaan, että vieraat maksaa ruoat. Miksi ihmeessä?

Jos joku on niin tonttu että pistää teidät maksamaan ruoat kun olette kylässä, niin miksi ette tee samaa näille ihmisille kun he ovat teillä kylässä? Jos se on heidän tapansa, niin sitten noudattakaa sitä. Eipähän tarvitse jälkeenpäin harmitella, kun te joudutte aina tarjoamaan ruoat, oli tilanne mikä oli. Parhaassa tapauksessa tyypit tajuavat toimintansa typeryyden, kun joskus teette samalla tavalla kuin he.

Vierailija
166/1052 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kovin kummallista.

Vierailija
167/1052 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ruoan jämät. yrittää kasvattaa meidän lasta uhkailemalla ettei äiti tykkää lapsesta enää jos lapsi ei syö lautasta tyhjäksi. ja tiedossa on lapsen huono syöminen ja stressaa älyttömästi ruokailutilanteissa.

Vierailija
168/1052 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
169/1052 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka puunaa aina kämpää kun siellä on kylässä, pesee pyykkiä, tekee ruokaa, tiskaa, pyykii pölyjä, imuroi...ei pysty lopettamaan hetkeksikään. olisi mukavaa istua alas ja jutella kahvikupposen ääressä, mutta tuo teho äiti ei vaan pysty pysähtymään. En viitsi enää käydä kylässäkään kun on niin ärsyttävää puhua toiseen huoneeseen tai juosta perässä kun toinen luuttuaa lattiaa.

Vierailija
170/1052 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haki meidät perjantaina iltapäivällä, ei tarjonnut mitään koko iltana. Myöhällä keksi, että mennään lähipizzeriaan, jokainen tietysti maksoi omansa. Lauantaina meni aamu, aamupäivä, iltapäiväkin jo pitkälle.. Onneksi minulla oli lapselle mukana riisikakkupaketti, söi niitä sitten aamiaiseksi ja lounaaksi. Lopulta emäntä teki ruuan ja sitä saikin syödä riittävästi. Loppuiltana ei sitten tarjottukaan mitään. Kun vein lapsen nukkumaan, kuulin emännän käyvän kaapilla ja syövän jotakin, lusikan kilahtelu kulhoon kuului toiseen huoneeseen. Sunnuntainakaan ei tarjottu mitään ennen kuin joskus 12 jälkeen emäntä mainitsi, että eilistä ruokaa saa ottaa, jos on nälkä.

Hauskinta tässä on, että emäntä nimenomaan sanoi jo kutsuessaan, että hän tarjoaa ruuat. Kuitenkin vein mennessäni mehua ja keksejä, jotka emännän lapset tuhosivat keskenään ja vielä valittelivat, että enemmän olisi pitänyt olla. Ja kyseessä on työssäkäyvät ihmiset, minä taas yh ja hoitovapaalla.

Vierailija
171/1052 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi niin että olin itse isäntänä,vieraita odotettu jo pitempää ja pitkästä matkasta,mukavaa porukkaa kaikinpuolin,meillä lapsi kipeänä reilun viikon ja vaikka alkoi olemaan jo paremmassa kunnossa heräili 1h välein kitisemään,eikä suostu käymään millään nukkumaan ja lauantai iltana vieraat paikalla on syöty,olutta kylmässä,saunalämmin,lapsi kylvetetty,pitkin päivää ollut ohjelmaa ja ajattelin että se on väsynyt,käy hyvin nukkumaan ym. ja paskan marjat,kitisee,huutaa,ei suostu millään makaamaan sängyssä,väkisin pystyyn vaan ja helvetillinen huuto,miten se edes voi jaksaa niin pitkään vastustella nukkumaan käymistä??? melkein 2h meni ennenkuin kävi nukkumaan,siinä kohtaan vitutti ja väsytti niin kovasti että menin itse kanssa nukkumaan ja tuli muutama kirosanakin viljeltyä,pentukin heräili varmuuden vuoksi melkein tunnin välein kitisemään,sunnuntai kun valkeni ja lapsi herää lopullisesti klo5 joka aamu,tuntui kuin olisi voinut hautautua maahan kenenkään huomaamatta,näytin kyllä parhaat puolet vieraille,toivottavasti eivät saaneet pahoja traumoja,kiintiö vain tuli täyteen just siinä kohdassa. ja lapsi on ihan kunnollinen,mutta sairauden takia nukkuma hommat vaan meni sekaisin.

Vierailija
172/1052 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kutsuttiin lapsen kanssa lapsen kerhokaverin synttäreille. Tunsin siis sen kerhokaverin äidin myös. Synttärisankari täytti 4 vuotta. No mentiin kylään, ojennettiin lahjat, tervehdin muita äitejä jotka olivat kylään tulleet ja lapset lähtivät leikkimään keskenään. 

Siirryttiin olohuoneeseen, ja mä istuin sohvalle. VIRHE! "Katsos kun me istutaan lattialla niin lapset näkevät meidät paremmin". Siellä ne muut äidit todellakin istuivat lattialla, sohvathan tosiaan ovat jo niiiiiin korkealla tuollaisille 3 - 5 vuotiaille. 

Synttärikahvit sentään sai juoda ihan pöydän ääressä, tuolilla istuen.

Vierailija
173/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-anoppilassa sai ruokaa vain kerran päivässä, yleensä klo 17 aikoihin. Aamulla joivat kupin kahvia kun heräsivät (klo 10-11) ja klo 12 alkaen aloittivat oluen juonnin. Sitten viideltä oli ruoka. Ja mainittakoon että aika monta olutta ehtivät päivän aikana juoda. Koko päivänä (minään päivänä) ei tehty mitään muuta kun juotu olutta ja poltettu tupakkaa. Ei mikään kauhean kiva kyläpaikka pienten lasten kanssa. Muutaman kyläilyn jälkeen opin kyllä pakkaamaan omat eväät, ja tajusin että täytyy itse tehdä lasten kanssa juttuja. Ex-mieheni siis myös vain joi äitinsä ja äitinsä miehen kanssa, valvoi myöhään, nukkui pitkään. Minä elin lasten kanssa normaaliaikataulua, vieraalla paikkakunnalla, suht kaukana palveluista jne.

Ystäväni kyläilee perheineen meillä mielellään. Jos haetaan jostain ruokaa, minä maksan, Jos syödään meillä, minä maksan. Usein syövät meillä kaikki päivän ateriat vaikka saattavat aterioiden välissä tehdä itse juttuja. Joskus tekevät aikuisten kesken juttuja ja minut jätetään lastenvahdiksi. Kuitenkin jos menemme hänen luokseen kylään, syödään ulkona (jokainen maksaa omansa) tai jos syömme heiltä hän jakaa kuitista ruoat siinä suhteessa kun niitä on syöty ja vaatii minulta rahat. Hän siis ihan tosissaan tarkkailee kuka söi mitenkin paljon mitä ruokaa, ja jakaa sitten siinä suhteessa.

Sisareni ei tuo lapsilleni ikinä syntymäpäivälahjoja tm vaikka tulee syntymäpäiville. Hän on hyvässä työssä ja hänen miehensä erityisen varakas. Heidän lapsilleen vien lahjat aina. Outoa tulla lapsen synttärijuhlille tyhjin käsin.

Toisen ystäväni luo mennessä kaikki on keskeneräistä kun saapuu siihen aikaan kun on kutsuttu. Jos on kutsuttu lounaalle klo 12, niin ruokaa saa aikaisintaan klo 14. Ei niin kiva lasten kanssa.

Yksi ystäväni tullessaan meille kylään ei ikinä vahdi lapsiaan yhtään. Lapsi saa tehdä ihan mitä vaan. Viimeksikin sanoin monta kertaa ettei saa vetää astioita alas kaapista. Lapsen äiti ei sanonut tai tehnyt mitään estääkseen lastaan. Muutenkin vaikea vahtia lapsia joita ei tunne (samalla siis vahdin omiani, laitan tarjoiluja jne) kun ei tiedä mitä saattavat keksiä. Kurjaa kun vieraan lapsi hakkaa telkkariruutua jollain lelulla, pudottaa pleikkakonsolin, vetää keittiön alakaapista astiat alas jne jne jne.

Ja sitten on vielä tämä taaperoimettäjä joka syöttää isoa lastaan hyvin monta kertaa lyhyekin vierailun aikana. Huokaus.

Vierailija
174/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena en oikein osannut valita seuraani...Entinen ystäväni poikaystävänsä kanssa oli kyllä ihan kahjoa seurattavaa. Olin heillä kylässä, ja jostain saivat riidan aikaiseksi, olisiko ollut tv-kanavan valitsemisesta. Juttu vaan paisui ja paisui "Vn lehmä", "h*lv*tin minimuna". Minun istuessa siinä sohvalla tvtä katsoen. Menin parvekkeelle tupakalle "karkuun".. No ei hemm, kauhukaksikko seuraa minua sinne, ja sotkevat minutkin vielä mukaan. "Mitä mieltä sinä olet, kumpi on oikeassa?!"... "Älä sotke Xää tähän!" ja taas mentiin.. Kaverini jakoi kuulemma rasiaansa kaikille ja poikaystävä oli säälittävä tumputtaja. Join yhden oluen vielä ja sitten läksin kotiin. Pian onneksi älysin jättää heidät omaan arvoonsa :P

Vierailija
175/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin keskelle tuttavapariskunnan kunnon perheriitaa, mies ärsytti tahallaan naista erinäisillä jutuilla ja nukkuivatkin sitten lopulta niin, että vaimo passitti miehen sohvalle. *oli kyllä tunnelma katossa ja niin rattoisaa*

Vierailija
176/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri 18 täyttänyt. Mentiin samanikäisen kaverini poikaystävän (24v) luokse iltaa viettämään. Juotiin kolmestaan pullollinen viiniä ja kateltiin leffa. Jäin sohvalle yöksi kun en uskaltanut rattiin lähteä, kaverini ja poikakaverinsa nukkuivat huoneen toisessa päässä sängyllä (yksiö keittokomerolla kyseessä). Oon aina ollut herkkäuninen ja yöllä sitten heräsinkin ähkynään ja puhinaan. Siellä ne harrastivat seksiä oikein perusteellisesti niin, että sänky vaan natisi. Ikuisuudelta tuntui kun viltin alla makasin ja puristin silmiä kiinni ja esitin nukkuvaa. Aamuyöllä kun hiivin vessaan niin sain bonukseksi vielä näkymän, jossa kaverini retkottaa tissit paljaina puoliksi peiton alla ja poikaystävänsä täysin alasti siinä peiton päällä. Traumat jäi. Miten jotkut kehtaakin...

Vierailija
177/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen muutama kaveri on juuri tällaisia pihejä ja rahaa lypsäviä. Todella usein yrittävät maksattaa kaupassa meillä kaiken. Esim. Olemme kassalla ja heillä n. 100-150euron ostokset (todella paljon alkoholia ja tupakkaa ja muita ruokajuttuja). Juuri ennen kuin maksun aika tulee, molemmat muistavat että voi hitsi, jotain unohtui! Mies onneksi tiesi tämän tempun ja siirsi meidän tavarat toiselle kassalle. Yrittivät siis liueta maksun tullen että me maksaisimme heidänkin isot ostokset. Monta kertaa olemma odottaneet heitä tuon jälkeen jopa 20minuuttia kun kumpikin välttelee kassaa (ja tosiaankin, kassa odottaa näitä maksamaan.) Kerran kassa sitten purki koko tapahtuman ja heidän ostokset vietiin pois, siitähän oltiinkin meille sitten vihaisia. Mieheni on sen verran suora että tokaisi vain tuossa tilanteessa heidän jo olevan hänelle satoja euroja velkaa (jotka aina lupaavat maksaa) aikaisemmista kerroista.

Ja kyllä, me maksamme aina oman osamme ruuista ja omat juomamme. Usein ostamme illaksi naposteltavaa, mutta se että meillä yritetään maksattaa monta askia tupakkaa, pari kaljalaatikkoa, seuraavan viikon ruuat.. Onneksi mies tiesi millaisia ovat, sillä itse olisin kai maksanutkin ekalla kerralla heidänkin ostokset. 

Vierailija
178/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 08:51"]

Miehen muutama kaveri on juuri tällaisia pihejä ja rahaa lypsäviä. Todella usein yrittävät maksattaa kaupassa meillä kaiken. Esim. Olemme kassalla ja heillä n. 100-150euron ostokset (todella paljon alkoholia ja tupakkaa ja muita ruokajuttuja). Juuri ennen kuin maksun aika tulee, molemmat muistavat että voi hitsi, jotain unohtui! Mies onneksi tiesi tämän tempun ja siirsi meidän tavarat toiselle kassalle. Yrittivät siis liueta maksun tullen että me maksaisimme heidänkin isot ostokset. Monta kertaa olemma odottaneet heitä tuon jälkeen jopa 20minuuttia kun kumpikin välttelee kassaa (ja tosiaankin, kassa odottaa näitä maksamaan.) Kerran kassa sitten purki koko tapahtuman ja heidän ostokset vietiin pois, siitähän oltiinkin meille sitten vihaisia. Mieheni on sen verran suora että tokaisi vain tuossa tilanteessa heidän jo olevan hänelle satoja euroja velkaa (jotka aina lupaavat maksaa) aikaisemmista kerroista.

Ja kyllä, me maksamme aina oman osamme ruuista ja omat juomamme. Usein ostamme illaksi naposteltavaa, mutta se että meillä yritetään maksattaa monta askia tupakkaa, pari kaljalaatikkoa, seuraavan viikon ruuat.. Onneksi mies tiesi millaisia ovat, sillä itse olisin kai maksanutkin ekalla kerralla heidänkin ostokset. 

[/quote]

Karmeaa. Miksi ihmeessä roikutte tuollaisten kanssa.

Vierailija
179/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä omituista, mutta todella junttia! Appivanhemmat kutsuvat usein syömään meitä - laittaen yleensä pihviä ja perunaa ja lisukkeeksi vihersalaatin. Eli ihan illallisen jonka kanssa on viiniä. Itse en vaan syö lihaa, joka tarkoittaa sitä sitten että minulle on tarjolla vihersalaattia ja paljastaa perunaa. Näin on ollut jo kymmenen vuoden ajan - enkä jaksa siitä enää edes enempiä välittää.

Mutta kun tiedän että kyse ei ole siitä etteiväh he osaisi laittaa kasvisruokaa - koska ne kyllä voivat tehdä joskus itselleen ihan lihatonta ja ovat monesti ihan miehelleni tehneet, kun hän oli nuorempi. Enkä todellakaan tungeksi vaan alusta alkaen he ovat sanoneet että "kai x tulee syömään", "tuleeko x syömään" tai "ota x mukaan syömään".

En asiasta loukkaannu, mutta onhan se vähän junttia ettei viitsitä miettiä yhtään, sillä onhan se vähän tylsää juoda punkkua ja syödä salaatti-tomaatti-kurkku -salaattia ja kuivaa keitettyä perunaa.

Vierailija
180/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläillessäni kaverin luona, hän laittaa pyykkejä, siivoaa, käy välillä facebookissa eikä kuule sanaakaan. Pari kertaa olen huomauttanut, että olisi kiva jos istuisit hetkeksi. No onnistuu ehkä minuutin ajaksi, sitten jatkuu hääriminen ympäri kämppää. Ja kyse on yleensä 30-60min vierailuista..