Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuun 2012 joululahjat?

Kommentit (321)

Vierailija
101/321 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine erinomainen ja muutenki kaikki ok.

Itse pelästyin, kun paino noussu yli 3kg viidessä päivässä, mutta sanoi ett on ihan normaalia alkuvaiheessa.

Treenata saan ihan normisti, kroppaa kuunnellen tietenkin. (Pyrin käymään n. 4 kertaa viikossa zumbassa tai kiinteytyksessä)

Synnytyssairaalankin sai jo valita. :)

Lasketuks ajaksi tuli 10.12., eli päivällä heitti oma ja nettilaskurin arvio.

Päivä ennen omia synttäreitä siis. :)

Nyt odottelen into piukkana ensimmäistä ultraa, joka kuulemma pyritään tekemään jo viikolla 12, eli neljän viikon päästä, kivaa!

Tekee kuitenkin niin paljon konkreettisemmaks tämän, kun näkee tyypin. :)

Seuraava neuvola on vasta n. vkolla 17 eli joskus heinäkuun alussa (9vkon päästä). Ottavat vasta ekan ultran yhteydessä verikokeet.

-äitsykkä90 rv 7+2 + toistaiseksi työnimetön tyyppi :)

Vierailija
102/321 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten paljon meitä joulukuisia onkin liittynyt remmiin, tarra sukkia hirmuisesti vaan kaikille1 =)

Onkin vierähtänyt tovi viime kirjoitteluista, ja ketju venynyt pitkäksi, joten sorry, kun tulee omaa napaa.

Joku, oliko se Elle, joka kärsi kamalasta migreenistä? Toivottavasti se kamaluus pysyy poissa loppu ajan! Tiedän kokemuksesta, että se on aivan järkyttävää. Itsekkin pitäisi päivittää omat migreeni lääkkeet, jos odottaville tosiaan on jotain tarjolla.

Ihanaa, kun muutamat ovat päässeet jo käymään ensimmäisessä neuvolassa. Sitä odotellessa, oma aika vasta 14.5.

Alexandra: Voin myöntää, täällä myös yksi proactiv solutionin käyttäjä =) se on kyllä hyvä tuotesarja!

Menisi nämä piinaviikot nopeammin. Jotenkin ei vieläkään uskalla täysillä intoilla, kun niin alussa vasta mennään. Ei pitäisi maalata piruja seinille...

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille!

Kiss Kiss

5+5(myös työnimetön vielä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/321 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuski: Voi kun mukavaa että pääsit ihan julkiseen ultraan mieltäsi helpottamaan! Murehtiminen vuodon takia on onneksi pikku hiljaa loppumassa, koska sitä ei enää ole ollut ja koska se olikin niin vähäistä. Toivottavasti jatkuu näin! Kyllä säälin sinua ihan tosissaan kun olosi on noin hirveä! Mutta se hyvä puoli raskausoireissahan on yleensä se että se on merkki siitä että pienokaisella on kaikki hyvin.

Äitsykkä90: Ihanaa kun joku pystyy ajattelemaan että ”jo 4 viikon päästä”. Itsestä se tuntuu jotenkin tällä hetkellä ikuisuudelta…

Kisskiss: Olisi kyllä ihanaa jos nämä riskiviikot tosiaan olisivat jo ohi. Voisi sitten ehkä jo erilailla luottaa että tämä pikkuinen pysyy mukana. No, eiköhän sekin päivä vielä tule.

ON: Raskausoireet ovat pahentuneet, lähinnä huonovointisuus ja vatsakivut. Eilen töissä oli kyllä aivan hirveä päivä kun tuntui ettei millään helpottanut. Olin jo ihan varma että olisin saanut tartunnan vatsatautiin. Sitten menin kotiin ja söin kunnolla ja huonovointisuus katosi kun taikaiskusta :) Tänään olenkin sitten yrittänyt varustautua paremmin, eli mukana on enemmän ruokaa... :) Toivottavasti se auttaa ja työpäivä menee paremmin!

Alexandra + kyytiläinen rv7+2

Vierailija
104/321 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeee täällä tänään tasan rv 5 :) olo on vieläkin uskomaton että onko tämä todella totta, mutta niin kai se pitää uskoa :)

pahoinvointia on ollut täälläkin.. maanantaina jouduin kesken jooga koulutuksen lähteä oksentamaan, mutta jännää miten se helpottaa samantien :)ja varsinkin iltasin kun menee nukkumaan ja käy makuulle niin paha olo iskee.. mutta tätä hetkeä on odotettu :)

Vierailija
105/321 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin odotellaan riskiviikkojen päättymistä.. tuntuu ettei aika kulu mihinkään.

Nyt siis tosiaan menossa VASTA rv 5+2

Varasin sitten sen varhausultrankin.. se olis nyt sitten toukokuun toisella viikolla,sillon olis sitten rv 7+6, eli jotain pitäisi näkyä jo jos on näkyäkseen..

Vierailija
106/321 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lauantaina näytti apteekin testi selkeätä plussaa ja neuvolasta kun aikaa varasin, meneillään olisi 5 + 3 tänään ja LA jouluaattona 24.12:) Hyvin jännittävää aikaa, ensimmäinen raskaus itselläni olisi ja kaikki aivan uutta. Hirveän väsynyt olen alati vaikka yhdeksän kymmenen tunnin unia joutunut alkaan nukkumaan. Onko teillä muilla tämmöistä suurta väsymyksen tunnetta?

nim. odottava 24-vuotias

Vierailija
107/321 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaankin sitten melkein samoissa, mulla nyt 5+2, ja LA olid 25.12 :D täälläkin on ihan järkyttävä väsymys, ihan kokoajan, ruoka ei maistu, ja näläntunnetta en muista omistaneeni hetkeen. :)

Terkuin 20v esikoista odotteleva :D

Vierailija
108/321 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄTÄ VÄSYMYSTÄ, ei oikeasti jaksas tehdä yhtään mitään, niin saamaton olo. Ja olen sen takia tosi kiukkunen ja itkuherkkä.

Tänään tuli laput neuvolasta, mitkä pitää täyttää valmiiksi kun menee sinne. Kyllä tämä on niin uskomatonta kyllä, vaikka kolmas lapsi kyseessä. :D Olen niin fiiliksissä välillä, hih. Kunpa kaikki vaan menisi hyvin.

- Mami & Rakkaus (huomisesta alkaen) Rv 8+0 (aika, mene nopeampaan!!!)

Vierailija
109/321 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy siis kohtalotovereita LA:n suhteen sekä myös muita joita tuntuu jatkuva väsymys painavan. Olen myös itselläni huomannut kauheita vilunväristyksiä myös päivän mittaan. Ja myös pienet vihlaisut/pistokset tuntuvat silloin tällöin varsinkin istuessa eli varmaan liittyvät tosiaan tähän kiinnittymiseen:)

Vierailija
110/321 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu väsymystä löytyy täältäkin edelleen. Nyt en oo saanut edes öisin nukuttua kunnolla niin oon iha zombina sitten työpäivät.

Eilen tuli neuvolasta papereita ja niitä oon yrittänyt täytellä parhaani mukaan. Alkoi jo jännittää eka neuvola, joka on siis 8.5.

Mites teidän vanhemmat on suhtautuneet raskauteen, mikäli ootte jo kertoneet? Mun äitini on ollut aivan ihana. Oli käynyt jo shoppailemassa pikkuselle jotain ja muutenkin vaikuttaa olevan tosi innoissaan :)

111/321 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on järkyttävät lonkkakivut myös, joten otin jo extrapeiton patjan päälle pehmikkseeksi että lonkkakivut ei haittaisi unta. Pahoinvointi on tullut tosi voimakkaana, aiemmissa raskauksissahan sitä ei ole ollut. Viimekin yönä heräsin pahaan oloon :O Oksennukseen asti olo ei mene kutta kuvotus on tosi voimakas, yökkimistä on.

Väsymys on superpaha verrattuna kahteen aiempaan raskauteen. Kohta tarttee harkita sairaslomaa, koska en tämän jatkuessa koe olevani turvallinen työtehtavissäni.

Me ei olla vielä kerrottu. Ajateltiin odottaa äitienpäivään, ja keksiä joku hassu tapa kertoa. Tämä on äidilleni 6. lapsenlapsi ja miehen äidille 4. joten sekoamista tuskin on ilmassa mutta eiköhän tämä odotettu uutinen ole, ollaan 4v oltu yhdessä ja ikää tosiaan minulla 33v ja miehellä kohta 31v.

Soittelin eilen varhaisultrista hintoja ja kuinka nopeasti saisi ajan jos haluaisi, mutta aikaa ei varattu kuitenkaan. Maha on pullahtanut esiin, kaksi työkaveria on huomannut raskauden!!!! Toinen sanoi nähneensä että raskauden. Tosin ovat saattaneet arvata tästä väsymyksestäkin.

Onneksi on perjantai ja vkonloppu, saa levätä!

Moonbeam 7+1

Vierailija
112/321 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

simpukk4: vähän naurahdin kun kysyit tuota väsymyksen tunteesta. :D mulla on nyt vapaapäivinä mennyt tää nukkuminen niin että oon nukkunu 17h vuorokaudessa. :D

ON: oon nyt ollu pari päivää pois töistä kun oksensin niin rajusti eilen. (keskelle pihaa, oujee..) ja vatsakin oli koko eilisen ihan sekaisin. syytän kyllä ennemmin töissä ollutta ROTAa ku tätä vauvaa.

paleltaa täälläkin koko ajan.

hei painosta. onko teillä noussu jo paino yhtään?

mulla on noussut puoltoista kiloa 2kk:dessa enkä oo yhtään innoissani tästä. eihän sen vielä pitäis nousta???

sokerirasitus here i come tätä menoa...

Vierailija
113/321 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo niin tarkkaan seurannut tota painonnousua, mut kai kilo tullut lisää. En odota innolla tätä painonnousua, koska en oo ikinä ollut iso ja vähän pelottaa oma suhtautuminen siihen, jos kiloja tuleekin paljon. Tiedän kyllä, että sitä painoa tulee väkisinkin, mutta ei paljoo naurata jos synnytyksen jälkeen oon edelleen kuin plussapallo. Silti himoitsen ja syön herkkuja paljon. Ihanan ristiriitasta.

Tosta väsymyksestä sen verran, että kaverit (jotka ei tiedä raskaudesta) ovat jo vähän ottaneet nokkiinsa, kun en enää jaksa lähtee pitkin öitä riekkumaan jonnekin. Tosi ärsyttävää.

Vierailija
114/321 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEi vaan,

löysin itseni taas täältä vauva-palstalta. Tuntuu että vastahan sitä on täällä roikuttu kun esikoinen syntyi viime kesänä ja nyt odotellaan toista, la 5.12. Ikäeroa ei tule kuin 1v5kk että se vähän jännittää miten pärjätään. täytän tänä vuonna 35v joten siksikin haluttiin yrittää toista lasta heti kun vaan mahdollista. Ja sehän tärppäsi toisesta kierrosta :) Neuvolaan soittelin ja varasi mulle lisäaikaa että katotaan munkin jutut samalla kun tytön neuvola on.

Väsymystä on ollut ja finniä pukkaa, jee. Ekan raskauden aikaan naama kukki ihan kamalasti, alkoi kyllä heti kun lopetin pillerit. toivon kovasti ettei taas naama ole yhtä näppyä. Hermot on ollu kireellä eikä tämä taas uusinut nuha asiaa paranna yhtään.

Yksityiselle meen varhaisultraan maanantaina, pääsee toteamaan tilanteen että kaikki masussa hyvin. Paino ei oo vielä lähtenyt nousuun mutta kyllä se ehtii, edellisessä raskaudessa tuli +17kg joista suurin osa lähti synnytyksen jälkeen, tuli turvotusta ihan kamalasti käsiin ja jalkoihin. Loppujen kanssa sai tehä töitä ja nyt ollaan kevyempiä kuin ed raskauden alkaessa :)

ootteko monille vielä kertoneet raskaudesta? Me on kerrottu toiselle mun siskoista ja anopille. Varmaan äitienpäivänä paljastetaan muulle lähipiirille sitten :)

-teija

Vierailija
115/321 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli tullut uusia odottajia, tervetuloa mukaan :)

Joku kyseli väsymyksestä... Täältä löytyy myös! Ihmeellistä vaan, että aikaisemmissa raskauksissa oon nukahdellu joka paikaan tän väsymyksen kanssa, mut nyt en meinaa saada unta illalla enkä päivällä vaikka kuinka väsyttää. Outoa!

Nostan todella hattua teille kaikille, jotka jaksatte töissä puurtaa alkuraskaudessa! Itsekin muissa raskauksissa oon ollu töissä ja kyllä kaikki mehut on menny. Nyt, kun kuopuksen kanssa ollaan kotona, voi heittäytyä sohvalle useammin.

Ja sohvalla mun aika on mennykin aika pitkälti niin kun neuvolasta määrättiin. B-vitamiinia oon nyt syönyt myös. Oksentelu ei ole hävinny mihinkään, mut se on positiivista, että oon pystyny syömään vähän paremmin :) Sitä ruskeaa vuotoa vaan taas tuli toissa päivänä :( Vitsi kun ei tajua pysyä poissa!!!!

Me ollaan kerrottu muutamalle raskaudesta, mut aika varovasti mennään, kun on se keskenmeno taustalla ja vielä tuota vuotoakin.

Iloista vappua kaikille!

kinuski ja neliapila 9+2

Vierailija
116/321 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi finnejä täälläkin puskee. :/ inhottavaa ku koskaan ei oo oikein ollu finnejä ni nyt sitten kukkii naama urakalla.

jotenkin tuntuu myös, että alavatsa on jo vähän turvoksissa ja monet housut painaa.

voiko se muka olla jo tässä vaiheessa mahdollista kun vasta kuudes viikko meneillään?

mekään ei olla vielä monelle kerrottu, koska vähäiset viikot vielä jännittävät.. mun vanhemmmille ja siskoille, sekä parille parhaalle kaverille, jotka tiesi että yritettiin ja aina kyseli onko menkat alkanu :)

miil 5+2

Vierailija
117/321 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että vieläkin tupsahtelee uusia mukaan! Onnittelut uusille plussanneille :)

Tosi keljua lukea, että niinkin monella on pahoinvointia. Ei siinä varmaan auta kuin syödä mikä nyt sattuisi pysymään sisällä, ja toivoa, että jossain vaiheessa helpottaa! Tsemppiä ja koittakaa jaksaa.

Itselle tutumpaa on juuri tuo väsymys ja taitaa olla kyllä pinnakin kireämmällä... Mies ainakin väittää niin :) Ehkä kun väsyneenä koittaa kuitenkin tehdä kaikkea mahdollista... Lisäksi tuntuu että hiukset rasvottuvat ihan heti, näppyjä ei ole kuitenkaan tullut. Viime raskaudessa sain runsaasti koholla olevia pieniä luomia, jotka kyllä sitten lähtivät imetyksen lopettamisen jälkeen. Kaikenlaista sitä onkin...

Pitäisi aloittaa taas treenaamaan niitä lantionpohjan lihaksia. Raskaana ollessa ei kuulia saakaan käyttää, joten on palattava perusharjoituksiin. Tämä on sitä tylsää hommaa, jonka aina meinaa unohtaa... Mutta uskokaa, että kannattaa! Ja varsinkin sitten heti synnytyksen jälkeen!!!!

Joku mietti niitä kiloja ja painonnousuja. Kyllä ne siitä tasaantuu. Osalla tulee alussa enempi ja osalla lopussa, mutta yleensä kaikenkaikkiaan koko raskauden ajan kilot on monilla aika samoilla lukemilla - mitä nyt olen galluppia tehnyt tuttavapiirissä. Ja se maha ei ikävä kyllä jää laitokselle kuin vain parilla harvalla ja onnekkaalla vartalotyypillä. Tyhjää nahkapussia kannellaan vielä useampi viikko ympäriinsä, ennen kuin kroppa alkaa palautua!!! Se vähän hätkähdytti itseä... Mutta kyllä se maha siitä lähtee aikanaan. Kenen sitä tarttee olla ihan heti bikinikunnossa! Parempi kuin keskittyy hoitamaan vauvaa ja pitää huolta itsestänsä ja jaksamisesta alun rankkoina viikkoina. Kuntoilemaan ehtii sitten kun on saanut rutiinit tutuksi ja jonkinlaista unirytmiä :)

Itsellä ainakin ensimmäiset 6 viikkoa esikoisen kanssa olivat aika rankkoja ja vauva ei oikein nukkunut eikä viihtynyt kitisemättä kuin sylissäni, joten oma uni jäi todella vähälle ja syödäkin ehti kuin vain hotkaisi joskus jotain... Isä ei kelvannut millään :( Vauvat on toki erilaisia ja jotkut nukkuvat heti alusta asti hyvin, mutta itselle oli totaalinen shokki, että jopa oma aika esim hampaiden pesuun ja suihkussa käyntiin oli haastavaa ensimmäinä viikkoina. Älkää nyt toki säikähtäkö mun kokemusta!!!!

Muuten ei täällä suunnalla mitään ihmeempää. Hieman nännit on hellinä, mutta ei pahasti. Jännä kun esikoisen aikana oli rinnat tosi kipeinä koko raskauden ajan. Ja sitten kipeinä kun imetti... :) Nyt olen nauttinut kun vielä olen pystynyt nukkumaan mahallani :)

Tulipa sitten kerrottua kavereillekin tällä viikolla. En malttanut enää odottaa... Tänään on kyllä ollut niin turvonnut olo, että alkaa tuntua että maha näkyy jo. Vai voisiko vielä syyttää esikoisen synttärikakkumässäilyä ;) Kiva, kun pikku hiljaa saa oikeasti taputella ja silitellä mahaa, eikä vain miettiä että onko vai eikö :)

Nyt nukkumaan!

8+3

Vierailija
118/321 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra ja Kinuski: teillä taisi ainakin olla sitä rusehtavaa vuotoa. Mullakin sitä on tullut aina sillöin tällöin, myös ennen tuota ekaa ultraa. Uskoisin ja muistelen että myös ekassa raskaudessa mulla oli sitä. Valkovuodon seassa näkyy siis rusehtavaa. Valkovuoto on myös itsessään lisääntynyt kovasti. Ekassa raskaudessa jossain rv 20 paikkeilla kerran pelästyin että nyt multa lorahti lapsivettä, kun sitä vuotoa tulee välillä niin paljon. Mutta valkovuotoa se oli vaan silloinkin. Joten mielestäni kaikki tällainen on normaalia.

Itsekin kärsimättämänä odottelen, että pääsisi turvallisille rv 12 viikoille. Menisi aika nopeasti!!! Onneksi nyt on kevät niin aika menee edes vähän nopeammin kuin syksyllä tai talvella. Ja kesä menee myös nopeasti, niin pian ollaankin jo syksyssä :) (optimistisena)

Mulla oli eka neuvola tällä viikolla (ke 25.4.) ja kesti yli puolitoista tuntia. Jotenkin tää Suomen systeemi on kyllä vähän kankea. Neuvolatäti kirjoitti kaikki ensin neuvolakorttiin ja sitten vielä tietokoneelle. Tietokone tilttasi vähän väliä. Otettiin toki sitten myös paino (indeksi oli 20) ja verenpaine 85/129 ja hemoglobiini oli jotain päälle 130. Alkoholitestistä sain 5 p vaikka sanoin etten ole juonut alkoholia kuin viimeksi marraskuussa jossain firman pippaloissa, enkä normaalistikaan sitä ennen juonut kuin ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Mutta lopuksikin neuvolatäti muisti mainita, että tämä "alkoholiongelma" voidaan ottaa esille vielä myöhemmin. Siis hohhoijaa, eli muistakaa valehdella siinä testissä! Ite vastasin yhteen kysymykseen, jossa kysyttiin määriä mitä juo, silloin kun juo, että kyllä mä nyt oon kännit silloin vetänyt (eli siis viimeksi silloin marraskuussa). Vastasin myös, ettei mulle tulisi koskaan mieleenikään ottaa pisaraakaan alkoholia raskaana. Mua vähän ärsyttää oikeesti tällainen, että sitten todelliset ongelmatapaukset jää piiloon, kun eihän sellaiset edes mene neuvolaan, kun se ei kenellekään ole pakollinen. Esim huumeiden käyttäjät, kuka niistä nyt menee neuvolaan? Ja sitten meiltä kysellään, että oletko käyttänyt huumeita. Ihan kuin sellaiseen joku huumeidenkäyttäjä edes vastaisi rehellisesti. Toinen mikä mua siellä ärsytti, oli se, että ultrassa lasketuksi ajaksi annettiin itsenäisyyspäivä ja neuvolatäti laittoi korttiin ja koneelle, että la on 4.12. Syynä: järjestelmä sanoo niin, sitä ei voi muuttaa!!! Vaikka ultrasta näkee paljon tarkemmin todellisen lasketun ajan. Anteeksi nyt vaan, mutta tuli taas sellainen olo, että neuvolasysteemi olisi hieno, jos se vaan toimisi ja päivitettäisiin tähän päivään.

Toivottavasti muilla on parempia kokemuksia neuvolasta. Itse jotenkin odottaisi parempaa palvelua sieltä,kun nyt kuitenkin eletään jo 2012 vuotta. Viime raskaudessa hakeuduin yksityisen kautta äitiyspolille runsaan lapsivesimäärän takia (neuvola vaan kehotti olemaan syömättä niin paljon kun paino nousee koko ajan)vaikka mulla oli ennenaikaisen synnytyksen riski jo rv:lta 26 alkaen. Sitä seurattiin polilla loppuraskauden ajan. Lisäksi olen rh- joten niitä vasta-aineita veressä piti myös seurata neuvolassa, mutta neuvolatäti ei muistanut ottaa multa niitä verikokeita, ellen muistuttanut häntä erikseen. Ja lisäksi en saanut lähetettä pelkopolille, vasta kun neuvolatäti oli lomalla ja hänellä oli tuuraaja, tämä toinen teki minulle sen lähetteen. Tässä raskaudessa en suostunutkaan ottamaan samaa terveydenhoitajaa kuin viime raskaudessa vaan sain toisen.

No, nyt odotellaan sitten aikaa sinne äitiyspolin ultraan, sieltä mulla on hyviä kokemuksia viime raskaudestakin, kun ottivat mun synnytyspelot tosissaan + seurasivat raskautta säännöllisesti ja lopulta vielä pyynnöstäni käynnistivät synnytyksen pari viikkoa etuajassa.

Sorry, tällainen vuodatus tällä kertaa. Toivottavasti jaksoitte lukea.

Vierailija
119/321 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pahoinvointia. :( Inhottavaa kun melkein heti ruuan jälkeen täytyy halata pönttöä. Pakko aina veskissä laittaa ovi lukkoon ja vesihana päälle, ettei lapset huomaa. Nehän kertois heti mummulle ja vaarille. ;) Niin ja mehän kerrotaan vasta kun ultrassa on käyty.

Eikös vauvalla pitäisi kaikki olla hyvin, kun on pahoinvointia? Näin mulle sanottiin kun esikoista odotin ja oksensin rv 6-24. Se oli rankkaa se.

Voimia meille kaikille!

- Mami rv 8 + 2

Vierailija
120/321 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi haluan onnitella teitä kaikkia uusia plussaneita, ihanaa kun täälä on niin paljon muitakin joulukuisia! :) Tää väsymys on kyllä jotain niin sanoin kuvaamatonta, töissäkin haukottelen aivan tuhottomasti, ja vieä asiakaspalveluammatissa olen. Muutoin samat oireet;väsymystä, palelua, etovaa oloa päivittäin mutta ei oksentamista sekä rintojen arkuutta.

Sain kanssa varattua ensimmäisen neuvolan ja aika olisi 8.5, aika tuntuu menevän kyllä niin kovin hitaasti... :)

Täällä kyseltiin ollaanko kerrottu monelle raskaudesta. Itse en ole halunnut vielä kertoa, ainoastaan kolmelle läheisimmälle ystävälleni jotka tiesivät, että pillerit on jätetty aika päiviä sitten poies. Ja olemme avopuolisoni kanssa päättänytkin että haluamme odottaa nämä riskiviikot. Tuntuu sen jälkeen sitten ehkä kivemmalta kertoa. :)

nim. odottava 24-vuotias