Joulukuun 2012 joululahjat?
Kommentit (321)
Pakko oli tulla kurkkimaan, kun huomasin Alexandran täällä iloisissa merkeissä! Ihanaa! :) Toivottavasti teillä menee kaikki nyt niin kuin pitääkin ja saatte maailman parhaan joululahjan itsellenne. Olette todellakin sen ansainneet kaiken kokemanne jälkeen!!! :)
Paljon onnea myös kaikille muille joululahjaa odottaville ja tsemppiä alkuraskauden oireiluhin ja hermoiluihin!
sopaka & seelis rv 28+2
Heips!
Täällä yks uusi joukkoon uskaltautunut, rv 6+5 (tai no nyt sunnuntain puolella 6+6), kolme viikkoa sitten plussannut 21- vuotias esikoisen odottelija :)
Marraskuun alussa lopetin pillerit ja tärppäs ilmeisesti about tossa 20.4. tienoilla.
Laskettuaika laskureiden mukaan 11.12., omana synttäripäivänä.
Toivottavasti pysyy kyydissä loppuun asti, niin saan maailman parhaimman synttärilahjan ikinä :)
Ekan neuvolan varasin jo pari päivää testin tekemisen jälkeen.
Tai siis testien, oli vaikeeta uskoa todeksi, joten pääsiäisenä tein torstaina, perjantaina, lauantaina ja vielä sunnuntaina testit. Ensimmäiset kolme oli niin haaleita, etten ollut varma näenkö omiani, vaikka mieheke sanoi kyllä näkevänsä myös tooositositosi haalean viivan. Sunnuntain, eli neljännen ja viimeisimmän testin tulos oli sitten sen verran vahvempi, että uskalsi iloita ja vein varmistukseksi sen vielä äidillekin näytiksi. :D
Ensimmäinen neuvola mulla ensi viikon keskiviikkona, 25.4. :)
Oireet ollut aika mitättömiä (ainakin vielä).. Rinnat on ollut kyllä arat varmaan kolme-neljä viikkoa putkeen, enempi tai vähempi kokoajan ja nyt tällä ja viime viikolla jotkut ruoat ei oo oikein maistunu, vaikka normaalisti olis ihan lemppareita.
Tälläsiä mm. kanaviillokki, ketsuppi, tomaattikastike ja maustekurkku :D
Niin ja alavatsassa ollut pari-kolme viikkoa kihelmöintiä ja muita erilaisia tuntemuksia. Ei mitään kipuja kuitenkaan. :)
Tällä viikolla nyt muutenkin ruoka uponnut vähän huonommin, kun tulin kipeeksi tiistaina, kuumetta ollut 38,5kin enimmillään..
Lääkäristä diagnoosina keuhkoputkentulehdus.
Vähän hirvitti antibioottikuuri ja yskänlääke, toivotaan että lääkäri katsoi oikein, että noita lääkkeitä saa ottaa.. (Amorion + Resilar).
Kiva kun joukkoon liittyy koko ajan uusia :)
Omaa napaa: Hetki kerrallaan yritän olla, kuvittelen jopa etten olekaan raskaana jos vuoto vaikka alkaisikin.. Sain siis edellisessä raskaudessa keskenmenon samoilla viikoilla kuin millä nyt olen.. Kerroin eilen äidilleni, joka oli tosi iloinen että uskalsimme yrittää keskenmenon jälkeen uudelleen, sillä oli pelännyt etten haluaisi :) Haluan hänen tietävän jos jotain käykin, voi sitten vaikka olla isompien lasten hoitoapuna ilman selittelyitä..
Minulla on refluksitauti, joka pysyy aisoissa ruokavaliolla. Nyt olen viime viikkojen raskausväsymykseen juonut kahvia silloin tällöin ja vatsani ei kestä sitä yhtään --> siispä nyt vatsa on todella kipeä ja närästää ja oksettaa koko ajan kun hapot nousevat.. pari päivää olen syönyt vain kaurapuuroa, keitettyä perunaa ja porkkanaa, ym. maustamattomia helposti sulavia.. mustikkakeittoa.. yäk, mutta olenpa saanut muuta ajateltavaa etten ajattelisi vain raskaudenkestoa :)
Rinnat SSAAAiraaan HIIRwwän kipeät + väsymystä, muuten melko oireettomana edelleen. Hiukan pahoinvointia jos verensokeria laskee mutta myös refluksitaudista johtuvaa.
Kiva kun tulee loppuvuoden vauvoja! Meidän tyttömme nyt 7v on syntynyt joulupäivänä.. ja mieheni kanssa olemme nauraneet että suunnitellaan muut lapset syntyväksi muina vuodenaikoina.. poika syntyi keväällä ja edellinen keskeytynyt oli laskettu syntyvän elokuussa.. eli saimmepa opetuksen, ei vauvoja tehdä tilauksessa vaan ne saadaan jos saadaan ja taas olisi jouluvauva, alkukuusta tosin tällä kertaa.
Kätilöopistolla tyttö sai tonttulakin päähänsä kun syntyi, saimme jouluaterian osastolla ja synnytyksen aikaan radiosta kuului joulurallit :) Ihana muisto! Tyttömme tosin kovasti suree olevansa luokan nuorin ja sattuu muutenkin olemaan lyhyin ja hentoluisin.. ja oppi lukemaan ennen koulua ja oli koulukypsä niin ei edes harkittu koululykkäystä.
Neuvolaan soitin vihdoin, ei tarvitse kuin hakea lähete np-ultraan ja verikokeisiin poikani 5v tarkastuksen yhteydessä kun keskenmeno oli vasta hetki sitten ja sitä ennen päivitimme tietojani.. eli 8.5 neuvolassa pikakäynti.
Ihanaa kevässunnuntaita siskot!
Carol81 7+4
Sopaka: Ihanaa kun kävit kurkkaamassa! Ja kiitos tsempeistä! Toivotaan parasta!!! Ja oikein ihanaa odotusaikaa myös sinulle, teillähän alkaa jo loppu häämöttämään :)
Carol81: Toivottavasti tällä kertaa pikkuinen pysyy mukana loppuun asti! Ihmeen paljon tässä ketjussa on keskenmenon kokeneita. Toivottavasti se tarkoittaa sitä ettei kenenkään tarvitse sitä tällä kertaa käydä läpi.
ON: Rinnat ovat alkaneet kipeytyä ja määrätyt ruoat eivät maistu. Viikonlopun olin hieman stressaantunut että jos vuodot alkaisivat. Otin viikko sitten viimeisen lugen ja pelkäsin että josko vain ne ovat pitäneet vuodot poissa ja ne lopettaessa vuodot alkavatkin. No, ainakaan toistaiseksi ei ole ollut minkäänlaisia vuotoja koko raskauden aikana. Toivotaan siis parasta. Ensi viikolla olisikin sitten varhaisultra ja aika kertoa molempien perheille. Voi kun aika siihen kuluisi nopeasti!
Alexandra + kyytiläinen rv 6+6
Kiitokset kommenteista liittyen migreeni/pahoinvointikohtaukseen! En ole enää oksentanut, vaikka kuvottava olo onkin parin tunnin välein, mutta pystyy töissä onneksi olemaan.
Tänään olin ultrassa yksityisellä, viikot täsmäsivät kokoon nähden täydellisesti ja olivat nyt 7+4. Pää ja "katkarapu"-muoto näkyi selkeästi, pituutta oli huimat 12,5 mm :) Syke oli reipas/normaali ja näin sen itsekin selvästi ruudulta. En olisi uskonut että pääkin näkyi jo noin selvästi. Toki se oli sellainen "yli-iso" vielä tässä kohtaa. Mutta siis kaikki hyvin. Lasketuksi ajaksi täsmentyi 6.12 tai 7.12. Lääkäri vähän arpoi niiden välillä ja sanoi lopuksi että sellainen itsenäisyyspäivän vauva. Ylihuomenna voinkin nyt mennä hyvillä mielin ekaan neuvolakäyntiin, nyt kun tietää että siellä on tosiaan elämää. Pahoittelen, etten kommentoi muiden kirjoituksia, tämä päivitys näin nopeasti!
Elle81, rv 7+4
Elle: Hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin!
ON: Eilen minulta tuli haaleasti rusehtavaa valkkaria ja tuntuu jatkuvan tänäänkin... Huoli on suuri, vaikka tiedän että vasta selkeästi verinen vuoto pitäisi huolestuttaa... Miten on, onko teillä muilla ollut vastaavaa? En tiedä miten kestäisin sen jos tämäkin menisi kesken...
Alexandra + kyytiläinen, rv7+0
Alexandra; Voithan soittaa neuvolaan ja kysyä? Voimahalit sinne, kädet ristissä ettei olisi vakavaa (ja monestihan sanotaan ettei rusehtava vuoto haittaa, kunhan ei muutu veriseksi.)
ON; Soitin tänään neuvolaan ja varasin ajan. Olipa ihana neuvolatäti puhelimen toisessa päässä. Ensi viikon keskiviikkona olisi aika ja kyllä jännittää, vaikka tämä on kolmas!!! :D
Raskausoireita; Ankara väsymys, lievä pahoinvointi, ilmavaivat (jee...), tissit edelleen tosi kipeät (siitä lähtien kun tulin raskaaksi), muuta? Ei onneksi. :D
- Mami & Rakkaus rv 7 + 4
Muoks. Tulipa sitten halailtua pönttöä ekan kerran tänään, sinne meni aamupala. :P
Huomenta vaan kaikille!
Olen ihan uusi täällä keskusteluissa, toki lukenut näitä olen jo pitkään, mutta kirjoittanut en vielä ennen tätä.
Eli hartaasti toivottu plussa tuli pääsiäisen aikaan ja nyt siis ensimmäistä odotellaan :)
Laskureiden mukaan la olis 10.12.
En vielä aiemmin uskaltanut edes tänne kirjoittaa ja kyllä sitä edelleen on niin taikauskoinen, että hirvittää. Mutta niin onnellisia ollaan tulevasta joulunyytistä :)Toivotaan vaan, että pysyy matkassa. Meillä kaikilla!
Neuvolaan suuntaamme "vasta" 9.5 ensimmäisen kerran. Alan nyt ajatuksella lukemaan ketä täällä on ja kirjoittelen taas :)
Jarosa ja pikkuinen 7+0
No niin, ekassa neuvolassa käyty nyt jo, vkot tänään 6+6. Siksi näin aikaisin kun pitää päästä lääkärille päivittämäänm allergia- ja migreenilääkkeet raskausajalle sopiviksi. Teen täyttä työpvää ja saan neuvolan ja nlalääkärin käynnit työajalla joten nlalääkäriin pääsen nyt to päivittämään lääkkeet kun on eka neuvola takana. Ei siis tarvitse tässä kaameassa väsymyksessä tehdä ylitöitä/ottaa palkatonta työterveyttä/yleislääkäriä varten :)
Hemoglobiini 129 eli ihan ok. Painosta tuli ainoastaan sanomista, onhan tuo noussut jo 3kg tässä muutamassa vkossa :O Eli neuvolakorttiin mitoiksi saatiin 170cm/87kg joten painoindeksi tasan 30. Se tarkoittaa sokerirasitustestiä sitten keskiraskaudessa :( Aiemmissa raskauksissa en ole siihen joutunut joten mitähän on odotettavissa? Kamalanmakuisen litkun juontia paastoten, vai? Lisäksi seulontaa varten sain lähetteen sekä ajan niskapussiultraan.
Hirveä väsymys vaivaa, rinnat on tosi arat ja lonkkakivut on tulleet tässä raskaudessa nyt jo, viimeksi taisi mennä neljännelle kuulle. Jos ehtii nälänpuolelle mennä niin tulee huono ja etova olo, muutoin ei pahoinvointia ole juurikaan ollut. Välillä semmoisia aaltoja muttei jatkuvaa. Varsinaista nälkää en tunne eli se on uutta, kai se tuohon ruokahaluttomuuteen liittyy.
Varhaisultraan ei mennä, näin päätettiin miehen kanssa vaan odotellaan se reilu kuukausi sinne seulontaultraan.
Nyt vaan toivon että kaikki menee hyvin meillä kaikilla ja saadaan jouluksi nyytit kainaloon :)
Neuvolakäynti on nyt meilläkin takana. Yllättävän pitkään sinä meni, olin varautunut vain pikaisiin mittojen ja arvojen ottoon, koska edellisestä raskaudesta on kuitenkin vain vuosi aikaa... Oltiin kuitenkin täysi tunti paikalla ja kaikki käytiin uudelleen läpi, vaikka sanoin muistavanikin pitkälti asiat. No, kertaus on opintojen äiti :)
Kaikki ok, hemppari 135, painoindeksi 24, ei ole paino vielä noussut yhtään - edellisestä raskaudesta on todellakin edelleen se muutama kilo ja löllömaha... Verenpaine ok onneksi näin alkuun ainakin, viimeksi nousi riskirajoille lopussa. Lasketuksi ajaksi laitettiin nyt 5.12, mutta katsellaan sitten np-ultrassa vielä tarkemmin. Vähän sain ohjeita varoa vanhan selkävamman takia nosteluita ja samoin haravointi kiellettiin, kun mulla on se edellinen supisteluherkkä raskaus takana. Ja olin juuri viikonloppuna haravoimassa ja sen jälkeen olikin kiristävä ja hankala olo... Joten jätetään osa pihahommista sitten miehelle!
Koska nyt on toinen raskaus, ja edellinen meni sokereiden osalta ok, niin ei onneksi tarvitse mennä sinne sokerirasitustestiin. Siinä joutuu todellakin olemaan 12h syömättä ja juomatta (max 1 vesilasi), sitten juodaan muistaakseni 3dl sokerilitkua minuutissa, otetaan 2h aikana pari kertaa verikoe ja verrataan niitä lähtöarvoihin. Ihan ok, saa vain istuskella ja lueskella odottaessa, mutta mulle tuli hieman huono olo, kun tyhjään vatsaan veti sitä ällönmakeaa. Näin kuulemma tapahtuu usein. Muutenkin inhottavaa, kun kaikki maksa-arvokokeet jne on yleensä paastotestejä ja viime raskaudessakin olin tuolla labrassa useamman kerran jonottamassa nälkäisenä... Sen ainakin opin, että menen vasta klo 10, sillä klo 7 siellä on kaikki eläkeläiset jonottamassa.
Meillä onkin sitten seuraava neuvola vasta viikolla 22, kun on jo toinen muksu ja kaikki tuttua. Sitä ennen on se np ja rakenneultra.
Muuten menee ihan kivasti, välillä vain väsyttää, maito maistuu navetalle ja satunnaisesti on huono olo.
Siitä ruskeasta vuodosta... Neuvolatäti kertasi mullekin taas, että siitä ruskeasta ei tartte huolestua, sitä voi tulla ns menkkojen ja ovulaation aikana parina päivänä. Toivottavasti tämä rauhoittaisi! Valkovuodosta vielä, että mulla se on aina raskauden aikana lisääntynyt reilusti, ilman että on mitään tulehduksia tms, eli sekin on ihan normaalia.
Sori, nyt oma napa, mutta tuli vieraita. Kiva, että on tullut niin paljon uusia mukaan ja toivotaan, että kaikki menee meillä hyvin jatkossakin!!!
7+6
laskettu aika meillä menkkojen mukaan 12.12.12 :D
Ja tosiaan toista neuvolakäynti ei varattu, sanoin että soittelen sitten kun olen käynyt ultrassa ja labroissa eli menee sinne vkon 16 tietämille varmaan vasta.
Heissulivei :)
Kiva lueskella teidän nla päivityksiänne, mulla ensimmäinen käynti vasta 15.5 ja sinne on niiiiiin pitkä aika :(
Osaisiko kukaan teistä valistaa mua että millä viikolla kannattais mennä tohon varhaisultraan? rv7-8 varmaan vai? :)
Tonno + Ötö 5+0
Elikkäst nyt ajattelin minäkin uskaltautua mukaan, täällä siis kirjoittelee 28 vuotias esikoistaan odotteleva (toivottavasti) tuleva äippä :) Raskaus sinänsä tuli meille molemmille suurena positiivisena yllätyksenä, olemme siis olleet ilman ehkäisyä viime kesästä lähtien sillä kaavalla että lapsi on meille erittäin tervetullut jos meille sellainen ilo ja onni suodaan... Nyt siis meneillään rv 7+4 ja laskurin mukaan laskettu aika olisi 06.12.2012. Olen torstaina menossa ensimmäiselle neuvolakäynnillille, jonka hermostuksissani varasin heti kun olin kahtena peräkkäisenä päivänä saanut testeistä erittäin vahvan plussan... Kyllä jännittää kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Oireina mulla oli jo heti alussa rintojen turvotus ja arkuus, mikä jatkuu edelleen. Ja nyt viimeiset kolme viikkoa olen kärsinyt tosi rajusta pahoinvoinnista ja oksentelusta (10-20x/vrk), välillä yksinkertaisesti mikään ei pysy sisällä ja ruoka-aineet jotka tällä hetkellä edes menevät alas ovat hyvin vähissä... Välillä pelkkä sohvalta vessaan pääseminen tuntuu melkein liian raskaalta, eli oksentelu vetää kyllä voimat ihan minimiin, mutta pitää vaan jaksaa uskoa siihen et kai se tästä ohi menee, viimeistään sitten synnytyksen muodossa :)
-F+Onni rv 7+4-
Täällä olen pikku hiljaa totutellut ajatukseen uudesta vauvasta ja kyllähän se tietysti hyvältä tuntuu. Neuvolan taidan varata huomenna, kun saan puhua rauhassa puhelimessa ilman työkavereiden kuuntelevia korvia.
Joku mietti sokerirasitusta. Mulla on tehty kahdessa aiemmassa raskaudessa kovan diabeteksen sukurasituksen takia. Itse tutkimus on ihan helppo, mutta tylsä, koska aikaa menee labrassa niin tolkuttomasti. Kannattaa varata luettavaa mukaan. Tässä raskaudessa on taas todennäköisesti rasitus edessä. Koskaan sokereissa ei ole ollut häikkää, mutta nythän on jo ikääkin enemmän ja valitettavasti myös painoa, joten eihän sitä ikinä tiedä.
Miten olette suhtautuneet hiusten värjäykseen/kosmetiikan käyttöön? Luin artikkeleja asiasta, mutta kampaaja-aika oli varattuna jo ennen plussaa, enkä viitsisi tämän kahden sentin juurikasvunkaan kanssa olla.
Feeling: Tosi paljon voimia pahoinvoinnin kanssa! Kuulostaa hurjalta. Ota ihmeessä puheeksi neuvolassa. Tiputus voi olla tarpeen.
Mahtavaa, kun tänne on tullut uusia odottajia :)
Tänään 6+0 ja olo vaihteleva. Oon jo niin kyllästyny tähän väsymykseen. Töiden jälkeen ei vaan yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään. Pahoinvointia on ollut aina välillä, muttei onneksi ole tarvinnut halailla pönttöä.
Salmiakkisisu78: Mä en ole edes miettinyt/tiennyt, että kosmetiikalla ja hiusten värjäyksellä voi olla jotain haittaa. Mitä haittoja siinä voi olla? Kyllä mä ainakin olen meikannut ihan normaalisti... hmm.
Jos saa udella ihmisiltä, että onko teidän ihossa tapahtunut muutoksia? Mulle on iskenyt naamaan aika paljon näppyjä yhtäkkiä. En oo kovin innoissani tästä :(
Tosiaan, en tuossa aamupäivällä kirjoittanutkaan mitään oireista.
Pahoinvointia on lähes ympäri vuorokauden, pahimmillaan silloin, jos nälkä ehtii tulla ja sitten syö nopeaan. Vielä on kuitenkin toistaiseksi ruuat pysyneet sisällä. Monet ruuat eivät mastu ollenkaan, esim leipää ei nyt tule syötyä. Väsyttää myös koko ajan, erityisesti iltavuorot ovat tuskaisia. Ja sitten tämä iho!!!
pulla 88: Minulla on aina ollut melko huono iho. E-pillereiden käytön aikaan iho oli jopa hyvä, mutta niiden lopetuksen jälkeen ollaan menty vain huonompaan ja tämän raskauden myötä iho on aivan kamala. Ihotautilääkärin mukaan pitäisi toisella kolmanneksella helpottaa. Minun kohdalla en kyllä usko, pahalta ainakin näyttää. Todella inhottavaa tämä on, kun asiakaspalveluammatissa on niin eipä voi töihin tai minnekkään muuallekkaan mennä ilman meikkiä. Ja itseä ärsyttää vaikka muut ei niin huomaisikaan.
Salmiakkisisu78: Olen itsekkin tuota ajatellut ja lukenut. Mielessä kyllä kävi, että voisi käydä jollain kampaajalla, joka käyttäisi lempeämpiä aineita, kuin mitä nuo tavalliset hiusvärit on. Tiedä sitten tuleeko käytyä. Meikkiä täällä on ainakin pakko käyttää tuosta ylläolevasta syystä, vaikka mietityttää onko aina ihan hyvästä edes itselle.
-Jarosa
Moi pitkästä aikaa!
Tonnotinko se kyseli sopivaa ajankohtaa varhaisultralle, just ne viikot 7-8 on hyvä ajankohta mennä. Itse kävin niin että luulin että viikkoja 7+2 mutta olikin 6+5 ja erittäin vahva syke lääkärin mukaan näkyi.
Mites Alexandra, onko vuodot jatkunu vai jopa loppunu? Koita olla murehtimatta, vaikka hyvin tiedän miten kaameen vaikeeta se on tässä tilassa.
Ellikin oli käyny ultrassa ja ihan mahtavaa kun viikot täsmäs niin täydellisesti. Sulla on varmaan nyt aika kivan rauhallinen olo :)
ON: Mua nyt sitten murehduttaa just se kun varhaisultrassa oli 4 päivän heitto taaksepäin. Lääkäri ei ollut pätkääkään huolissaan, sano just vaan että tosi vahva syke ja kaikki näyttää hyvältä. Mut mua häiritsee älyttömästi se että tiedän tasan tarkkaan sen kerran kun tää pikkutyyppi sai alkunsa kun ei muita kertoja ollut koko kuussa :), joten onks se oikeesti normaalia että neljällä päivällä heittää? Odottaako ne uimarit oikeesti noin kauan jos ovulaatio onkin ollu myöhemmin kuin just sen kerran kohdalla? Onko kellään ollu vastaavaa esim aikasemmissa raskauksissa? Hitto kun pitää olla niin murehtivaa lajia...
Ariel 6+6
Mami: Kiitos tsempeistä! Yritän epätoivoisesti ottaa rennosti. Valkkari oli siis ihan lievästi rusehtavaa, ei mitenkään selkeästi. Jos en olisi niin hysteerinen asian suhteen, en varmasti olisi huomannut sitä ollenkaan. Eilenkin tuli vielä mutta ehkä hiukan vielä haaleampana. Toivon siis että oli vain joku yksittäinen juttu, eikä vuotoja enää tule.
Moonbeam: Harmi että joudut sokerirasitustestiin :(
Suna75: Kiitos rauhoittavista sanoistasi tuohon vuotoon liittyen! Tiesin että ns. menkkojen aikaan voi sitä tulla, mutta tuo ovis tuli ihan uutisena ja laskujeni mukaan voisi olla juuri tuo ovisajankohta nyt.
Tonnotin: Ennen rv7 ei käsittääkseni suositella mentäväksi, jotta varmistetaan se että varhaisultrassa sitten tosiaan myös näkyy se syke. Itse olin viimeksi rv9+3 ja nyt ollaan menossa rv8+1.
Feeling: Sinua kyllä nyt koetellaan alkuraskauden oireilla! Toivottavasti helpottaa pian! Tsemppiä!
Salmiakkisisu78: Itsekin luin jostain että jotkut hiusvärit voivat aiheuttaa ties mitä. Olen itse menossa huomenna kampaajalle värjäyttämään hiukseni ja ajattelin mainita hänelle että olen raskaana, koska käsittääkseni kampaajan pitäisi tietää mikä väri voi silloin olla ”ei suositeltavien” joukossa. Hysteeriseksi en sen asian suhteen kuitenkaan meinaa alkaa.
Pulla88: Itsellenikin tulee juuri nyt todella herkästi aknea. Saa olla tosi tarkka kasvojen pesusta ja hoidosta. Viime raskaudessa sain yhden viikonlopun aikana koko otsan täyteen hormooninäppylöitä, jotka katosivatkin sitten vasta km:n jälkeen. Tsemppiä!
Jarosa ja Pulla88: Minulla on itsellänikin aina ollut huono iho. Olen syönyt 2 vuotta sitten Roaccutan kuurin, joka auttoi tasan niin kauan kun sitä söin. Se oli parasta aikaa (ihoni kannalta) elämäni aikana, ei yhtään näppyä missään! Sen jälkeen ihon kunto onkin sitten tasaisesti mennyt huonompaan, kunnes epätoivoisena eräänä lauantaina tilasin (hävettää myöntää!!) proactive-paketin, joka vissiin on joku tv-shop tuote. Ainakin omalla kohdallani se toimii! Olin yrittänyt vaikka mitä, mutta vasta tämä auttoi. Jos olette yhtä epätoivoisia, niin testatkaa sitä. Sen saa muistaakseni palauttaa, jos ei toimi.
Ariel: Ei ole vuodot ainakaan lisääntynyt. Ja siis eihän se varsinaista vuotoa ollutkaan, vaan tosiaan hieman värjääntynyttä valkkaria. Eilen aamulla oli tullut sitä vielä, nyt ei ole valkkaria pahemmin tullut, saa nähdä. Kiitos, yritän olla murehtimatta. Tiedän ettei se auta… Meillä viime raskaudessa sikiön koko heitti muistaakseni tuon 3 päivää oletettuun, mutta ei kyllä silloin tiedetty hedelmöittymishetkeäkään. Yritä itsekin olla murehtimatta! :)
ON: Kirjoittelinkin jo tuossa että vuoto/väri valkkarissa ei ainakaan ole lisääntynyt. Toivon nyt vain sydämeni pohjasta että tämä raskaus kestäisi loppuun asti ja samalla yritän olla murehtimatta (mahdotonta). Vatsa on tällä viikolla ilmoittanut olemassaolostaan enemmän, enemmän kipeä ja paineen tunnetta.
Alexandra + kyytiläinen, 7+2
Voi apua, miten paljon tänne oli tullu uusia viestejä. Niinpä näin yleisesti toivottelen kaikki uudet tervetulleiksi ja neuvolassa ja ultrassa käyneille onnittelut taas yhden rajapyykin saavuttamisesta! Ja niitä tarrasukkia meille kaikille tasapuolisesti :)
Elle: Hyvä kuulla, että olet voinut nyt paremmin ja että ultrassa oli hyviä uutisia!
Alexandra: Tuo sun vuoto kuulostaa onneksi normaalilta ja ihan mun vuodolta pari viikkoa sitten. Mulle sanottiin myös, että ruskea vuoto on ihan normaalia ja syy jää usein mysteeriksi. Mä pääsin tuon vuodon takia kuitenkin heti julkiseen ultraan rauhoittamaan mieleni.
ON: Mulla oli kans eilen eka neuvola. Hb oli 133 ja verenpaine hyvä. Mun paino oli laskenu kolmen viikon aikana neljä kiloa, joten neuvolatäti oli jo vähän huolissaan. Eipä tuo ole ihme, kun oikein mikään ei pysy sisällä. Oksennusta toisen perään ja voimat on ihan finito. Niinpä mut määrättiin lepoon (tosi helppo kolmen lapsen äidille) ja jos ei parin viikon sisällä painonlasku lopu, niin sit sairaalaan nesteytykseen. Toivon todella, ettei sinne tarvii mennä. Vaikka olenkin ihan tiskirätti, niin ajattelen, että jospa tällä kertaa kaikki menisi nyt hyvin, kun oireet on näin valtavat.
kinuski ja neliapila 8+6
Liityn vielä mukaan!
Olen jokseekin pyörällä päästäni, mutta niin vaan tänään epäilyni vahvistui ja vahva plussa ilmestui clearblue testiin. Perheeseen odotetaan sitten kolmatta lasta. Meillä on pojat (06 ja 07). Ensimmäinen lapsi on saanut alkunsa ivf:llä ja toinen sitten luonnollisesti heti perään. Kolmatta emme varsinaisesti yrittäneet, mutta annoimme sille mahdollisuuden. Vuoden taisimme olla ilman ehkäisyä.
Jännittää ja heiman pelottaakin. Edelliset lapset olivat erittäin itkuisia ja valvoivat kaikki yöt noin kolmen vuoden ajalla. Mitän jaksan enää uudet yövalvomiset? Samalla mietityttää tuleeko kolmannesta yksinäinen. Pojat kun ovat toistensa parhaat kaverit. Mutta tämä kolmas saa kyllä olla viimeisemme.
Olen onnellisesti unohtanut kaikki neuvolan ohjeet. Mitenkäs tässä nyt etenisi? Samoin valitettavasti myös miltein kaikki vauvan tarvikkeet on annettu pois. Ihanaa kuitenkin, että voin olla kotona laittamassa molemmat lapseni koulutielle :) Kuitenkin myös vähän kotiaikojen yksinäisyys mietityttää. Viihdyn työssäni ja aikuinen seura on mulle elinehto.
Viimeiset kuukautiset olivat joskus maaliskuun puolivälissä. La sit ehkä joulukuun 20. tai jotain sinne päin.
Onnellinen kyllä olen ja mies vielä enemmän, jos mahdollista