Joulukuun 2012 joululahjat?
Kommentit (321)
Täältä ilmottautuu mukaan toinenkin 13.päivä perjantaina plussannut :D
Ymmärrykseni mukaan nyt olisi 6+0 ja LA olisi suurinpiirtein 18.12.
On kyllä ollut niin pyörremyrskyä nämä pari päivää plussaamisen jälkeen. Pahoinvointia on ollut, maha pömpöttää ja mieliala pomppii ylös ja alas kokoajan. Lisäksi väsyttää ihan kauheasti. Voisin nukkua vaikka koko päivän putkeen, jos ei olisi töitä.
Ensimmäistä pikkuista tässä nyt siis odotellaan :)
Johanna80: Saanko udella mistä päin löytää lääkärin joka ultraa alle 40€? Voisin mennä monta kertaa sillä hinnalla :D. Ei vaan millään jaksais odottaa, että näkee onko kaikki hyvin!
KissKiss: Sama fiilis..tämä tuntuu ekalta raskaudelta, koska edellisestä raskaudesta mulla on aikaa jo seitsemän pitkää vuotta ;)..isommat lapseni ovat syntyneet -02 ja -04.
Carol81: Sinulla on myös hurja kokemus takana :(. Tiedän tunteen kun näkee sen epämääräisen alkio/sikiö möntin tulevan ulos. Nyt vaan katse kohta uusia haasteita, uskotaan, että tällä kertaa kaikki meidän pikkuiset pysyy kyydissä! :)
Elle-81: Kuulostaa pahalta migreeni raskauden aikana:(. Toivottavasti saat helpotusta ja lopussa ison palkinnon kärsimyksistä :).
Alexandra84: Kiitos kauniista sanoistasi
Johanna80: Saanko udella mistä päin löytää lääkärin joka ultraa alle 40€? Voisin mennä monta kertaa sillä hinnalla :D. Ei vaan millään jaksais odottaa, että näkee onko kaikki hyvin!
KissKiss: Sama fiilis..tämä tuntuu ekalta raskaudelta, koska edellisestä raskaudesta mulla on aikaa jo seitsemän pitkää vuotta ;)..isommat lapseni ovat syntyneet -02 ja -04.
Carol81: Sinulla on myös hurja kokemus takana :(. Tiedän tunteen kun näkee sen epämääräisen alkio/sikiö möntin tulevan ulos. Nyt vaan katse kohta uusia haasteita, uskotaan, että tällä kertaa kaikki meidän pikkuiset pysyy kyydissä! :)
Elle-81: Kuulostaa pahalta migreeni raskauden aikana:(. Toivottavasti saat helpotusta ja lopussa ison palkinnon kärsimyksistä :).
Alexandra84: Kiitos kauniista sanoistasi
Kirjoitin tooooosi pitkän viestin ja tämä pätkäsee sen :(. Kirjotan myöhemmin uudestaan.
Onnittelut uusille plussanneille! Meitä alkaa olla jo melkoinen joukko :)
Ellen migreeni/pahoinvointi kuulosti kyllä kauhealta omaan kuvotukseen verrattuna, vaikka sekin on jatkuvaa. Mutta tsemppiä teille kaikille, jotka voitte todella pahoin!! Kyllä se toivottavasti muutaman viikon päästä helpottaisi!!!
Joku mainitsi palelun ja mä olen ihmetellyt voiko se olla raskausoire itsellänikin? Esikoisen kanssa oli koko ajan kuuma, nyt taas tuntuu että viluttaa koko ajan. Ihme homma!
Urheilusta olen kuullut monenlaista ja nyrkkisääntöhän on, että sitä voi jatkaa mitä jo ennestäänkin tekee. Tosin pitää kuunnella omaa kroppaa vähän tarkemmin. Tiedän monia, jotka harrastaa lenkkeilyä ja tekevät sitä todella pitkään. Itsellä taas pienikin rasitus laukaisi supistukset esikoisen kanssa, joten liikunta rajoittui hissukseen ulkoiluun. Kukin oman vointinsa mukaan. Nyt ajattelin koittaa jumpata kotosalla niin pitkään kuin vain pystyn ja koiran kanssa tehdään lenkkejä voinnin mukaan. Ja uiminenhan on sopiva laji kaikille! Jos vain se kohdunsuu pysyy kiinni!
Viestien pätkimisestä, eli kokemukseni mukaan kirjautumiselle on tietty maksimiaika ja jos se umpeutuu, niin sen jälkeen ohjelma heittää lopun tekstin pihalle. En tosin ole seurannut mikä se pituus voisi olla, mutta olen huomannut, että jos puuhastelen välillä kotihommmia jne, niin näin tapahtuu. Otan varuiksi aina tekstin talteen ctrl+c:llä ennen kuin tallennan, niin onpa varuiksi tallessa pitkät tekstit, jos ohjelma kysyykin sitten uusiksi kirjautumista, kun onkin heittänyt mut jo pihalle...
Mutta nyt nukkumaan. Esikoinen oli tosi touhukas tänään ja parempi itsekin painua unten maille, että jaksaa leikkiä huomennakin.
...on kyllä näitä pätkimisongelmia, mut usein vaikka tulee joku virheilmoitus tms. niin viesti saattaa siltikin tulla perillekin. Ja jotkut erikoismerkit muuten joskus pätkäsee viestin. Esim sydänmerkki.
äitskäx2: Porista tämmöisen lääkärin löysin kun keskenmenon jälkeen soitin mehiläiseen ja kyselin halvinta gynegologia:P Ekassa raskaudessa ultra maksoi 120 euroa, joten oon tosi tyytyväinen, että löysin kyseisen herran. Pentti Kilkku on nimi ja kokenut, pätevä gyne on kyseessä. Kantsii soitella omassa kaupungissa eri paikkoihin ja kysellä rohkeasti halvinta lääkäriä. Ja sen jälkeen vaikka netistä etsiä kokemuksia kyseisestä lääkäristä. Itse löysin Kilkusta hyviä kokemuksia ja uskalsin mennä ja oon ollut tyytyväinen tähän asti:)
Joharran 4+6
Piuli: Pahoittelut myös sinulle varhaisesta keskenmenostasi! Onneksi raskauduit nopeasti uudelleen.
Pulla88: Minullakin oli eilen rv6+0 ja olen laskenut että LA olisi 11.12. Tai, käytin netin laskuria sen laskemiseksi. Ihmettelen lähinnä sitä että meidän LA:t ovat viikon erolla. :)
Äitskäx2: Itsekin ihmettelen jo että koska palelu loppuu!! Tuntuu jotenkin ihan naurettavalta vetää koko ajan vaan lisää vaatetta päälle, vaikka kesää kohti jo mennään :)
Suna75: Kyllä se palelu on raskausoire :)
ON: Täällä on nyt sitten 7:nnen viikon kunniaksi alkanut raskausoireet lisääntymään. Kuvotusta on enemmän ja eilen jumpasta kotiin ajaessa piti ihan tosissaan alkaa suunnittelemaan että mihin oksennan... No, en kuitenkaan joutunut oksentamaan, onneksi. Pitää ilmeisesti olla tarkempi verensokerin laskun kanssa.
Minkälaisia alavatsatuntemuksia teillä on? Itsellä on sellainen outo tunne. Välillä ihan nippailee kiinnittymiskohta, mutta sen lisäksi voi jomottaa koko alavatsaa, tai tuntua jopa siltä että vatsassa tavallaan kiertäisi.
Tänä aamunakin oli etovaa oloa, kunnes aamupuuron sain syötyä... :) No, kunhan ei tästä pahene, niin helpollahan tässä pääsee. Jotkut parat oksentelee ihan hirveästi, joten tyytyväinen tässä saa olla :)
Raskausoireet on kyllä ainakin ihan erilaiset kun viime kerralla, otan sen positiivisena merkkinä! :)
Alexandra + kyytiläinen rv6+1
Yksi odottaja tulisi joukkoon mukaan! Mulla olisi laskujen mukaan nyt siis viikkoja huimat 5+2 ja LA siis 17.12. Ihanaa!
Itse olen siis 26.v ja mies 28.v. Meillö on kaksi tytärtä 4 ja 1 vuotiaat. Viimeinen vauveli toiveissa.
Sellaista kysyn teiltä viisaammilta että onkohan kunnalliseen ultraan mahdollista päästä jos on epäselvää raskauden kestossa? Mulla oli viimeksi TODELLA niukat menkat ja aloin miettimään että mitä jos raskaus olisikin kuukautta edellä? Yksityiselle toki pääsee mutta halvempaa olisi jos saisi neuvolasta lähetteen ultraan. Ekaa kertaa painin tällaisetn ongelmien kanssa vaikka lapsia jo onkin!
Kävin viime raskaudessa varhaisultrassa viikoilla 7-8 ja oli se ihanaa saada tietää että sydän sykkii!
Onnea kaikille odotukseen, tää tuntuu vielä niin kaukaiselta jutulta... Jouluvauva !
T: Valva 5+2 (toivottavasti tää viesti tulee perille)
Alexandra: Kiitos tsempeistä! Kävin tosiaan kaksi viikkoa sitten ultrassa ja silloin pienen pieni puolisenttinen ihanuus löytyi kohdusta ja sydän sykki.
Ellelle tosi isot tsempitykset! Oot kyllä joutunut alottamaan auvoisen odotuksen pahimman kautta. Toivottavasti ei enää tule uudestaan ja saat nauttia.
Piuli: Meillä onkin aika samanlaista taustaa. Kummallakin neljännet lapset kyseessä, voimakkaat raskausoireet, keskenmeno viikolla 7 tämän vuoden puolella ja myös minä lopetin vasta yksivuotiaan imetyksen. Imetin vielä kerran päivässä keskenmenoon johtaneen raskauden aikana, mutta nyt plussauksen jälkeen lopetin imetyksen varmuuden vuoksi. Todennäköisesti imetys ei vaikuttanut keskenmenoon, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Täällä oksennetaan joka päivä ja eilen jopa kahdesti. Paha olo on ihan koko ajan ja tää väsy. Kääk! Palelu, varsinkin iltaisin, on myös oireena. Mutta vuotoa ei ole tullu viikkoon. Jokohan uskaltaisi edes hieman iloita...
Hyviä vointeja pahoinvointien keskelle :)
kinuski ja neliapila 7+6
Alexandra84: Oho siis mitähän mä oon ajatellut eilen :D Siis mulla on nyt 5+1 (eli eilen oli 5+0 eikä 6+0). Sori sekoiluni.
Sain tänään varattua ajan ekaa neuvolakäyntiä varten. Se olisi sitten 8.5. Vähän jänskättää jo, että mitä siellä tapahtuu.
Onko muilla ollut semmosta outoo ja ärsyttävää "vihlontaa" mahassa? Mulla on nyt joka päivä ollut semmosta vasemmalla puolella.
Ja kertokaa tyhmälle tarkottaako vuoto siis verta vai ihan valkovuotoa?
miullakin aika ekalle käynnille 8.5. yllättävän paljon jännitti toi soittaminen. :D Kädet tärisee vieläkin. Uskomatonta että vaikka töissä puhuu puhelimessa joka päivä, ni silti hyvä etten paperille kirjottanu mitä sanon siinä puhelimessa. :DD
pulla88 miullakin on vihlontaa mahassa. aika voimakasta miun mielestä, kestää jonkun 5-10 sekunttia ja loppuu sitten. kai se kuuluu asiaan?
outo olo kun ei tiedä mistään mitään, kun ei ole ennen ollut raskaana. :)
meillä tää elämä nyt meni aika sekaisin tän vauvan takia, mies haluaisi vaihtaa alaa, ja se on nyt mietinnän alla onnistuuko se, kun tää yllätyskin on nyt tulossa. :)
niin ja hei mitä ootte mieltä, että onko ihan tyhmä idea kertoa miehen vanhemmille vauvasta äitienpäivänä (esim. onnea mummille-kortilla)?
ne saa varmaan jonkun halvauksen kun kuulevat. ovat viimosen vuoden vihjailleen enemmän ja vähemmän läpinäkyvästi siitä että olis kiva jos olis lapsenlapsia... :D mies on sitten sitä mieltä että lapsi saa itse kertoa tulostaan kun on tarpeeks vanha muodostaakseen lauseita. ehhehhee.. :D
nasuemilia: Juu veikkaan kanssa, että kuuluu asiaan tuo vihlonta. On vaan välillä tosi ilkeen tuntusta ja tottakai pelkää, että joku on vialla. Mullakin ihan tyhmä ja outo olo, kun ei tiedä mistään mitään, kun itsekin odotan nyt ensimmäistä kertaa. Tuo korttijuttu olis sinänsä ihan hauska, kunhan sen kortin antaa sitten kasvotusten eikä lähetä postissa :D Ja varmasti ottavat asian hyvin, kun ovat kerran vihjailleet asiasta :)
Itse kerroin omalle äidilleni maanantaina. Pelotti ihan kauheasti, mutta äiti otti asian tosi hyvin. Oon asiasta tosi helpottunut, että hän tukee ja on mukana mun kanssa näin isossa elämänmuutoksessa. Poikaystävän perheen puolelta ei tullut positiivista palautetta asiasta, mutta toivotaan että hekin innostuvat asiasta kunhan saavat rauhassa sulatella asiaa.
pulla88 toivotaan että ne kohta tajuias miten ihana asia lapsi on. :) sulatelkoot rauhassa ensin. onhan se iso asia varmasti tulla isovanhemmiksi. :)
Tonno liittyy joukkooon!
Tonno ja Ötö Rv 4+1 eli la olis joulukuun viimisillä viikoilla :D
toivotaan että pysyy kyydis loppuun saakka :)
muoks. LA olis omien laskujeni mukaan 25.12 :)
Tein tällä viikolla raskaustestin, tai oikeastaan kaksi, kun en ollut uskoa pitkään odotettua positiivista tulosta :) Olen siis 25-vuotias ja ollaan yritetty esikoista jo yli vuosi. Nyt toivottavasti tärppäsi kunnolla. Nyt raskausviikot n.4+5. Eli jos raskaus sujuu onnekkaasti, niin laskettu aika olisi 21.12 :)
Pakko tulla vielä kommentoimaan, ettei tule väärinkäsityksiä... Eli pulla88: Kun olen kirjoittanut vuodosta, niin olen tarkoittanut rusehtavaa tiputteluvuotoa. Valkovuoto, runsaskin, kuuluu ihan normaaliin raskauteen. Joten ole huoletta, jos sulla sitä löytyy :)
kinuski
Kinuski: Syöminen ei sinulla siis auta huonovointisuuteen tarpeeksi, vaan joudut ihan oksentamaan asti? :( Itsekin palelen koko ajan mutta juuri mainitsemasi varsinkin iltaisin pitää paikkansa! Tuntuu ettei sitä millään saa tarpeeksi vaatetta päälle! :D
Pulla88: Ihmettelin lähinnä että onko omakin LA vasta myöhemmin :D Sen verran voin kertoa ensimmäisestä neuvolakäynnistä että siellä saa antaa virtsanäytteen, joten ei ihan heti ennen kannata käydä vessassa :) Pitäisi kai sitä pikku hiljaa itsekin varata sitä neuvola-aikaa. Toisaalta olin viimeksikin vasta rv8+6, eipä sillä vielä niin kiire ole :) Tuon mainitsemasi vihlonnan tulkitsisin kiinnittymiskivuiksi, joita itselläni ainakin on. Minkä takia tulevat isovanhemmat eivät olleet raskaudestasi innoissaan? Harmi!
Nasuemilia: Jos vain haluatte kertoa jo äitienpäivänä niin mielestäni olisi oikein söpö idea kertoa silloin! Itse olin viimeksi todella tarkka siitä että kaikille kerrotaan vasta rv12. Tällä kertaa pakon edessä kerromme aikaisemmin, koska meillä oli suunnitelmissa lähteä perheeni kanssa kaukomatkalle loka-marraskuussa ja se nyt peruuntuu meidän osaltamme. Matkat pitäisi varata 2 viikon päästä, joten silloin kerromme vanhemmilleni.
Tonnotin: Mahtavaa!! Tervetuloa!!!
ON: Eilen kärsin etovasta olosta joka kerta kun olin ollut noin 1,5h syömättä... Se tietenkin johti siihen että lähes koko päivän sai olla tunkemassa jotain suuhun :) Rusinalaatikko onkin nyt käsilaukussa mukana, niitä on helppo syödä sitten jos tulee paha tilanne. Muuten olen syönyt hedelmiä. Toivottavasti tällä pärjäisi, muuten alkaa kyllä varmasti paino nousta, jos pitää vielä enemmän syödä :)
Alexandra + kyytiläinen, rv6+2
Kirjoitin tänne jo mielestäni aiemmin tänään, mutta ei näköjään tullutkaan viesti perille asti.
Kinuski: Kiitti selvennyksestä. Oon ollut vähän huolissani, mutta nyt ei ehkä tarviikkaan panikoida (ainakaan tätä asiaa :))
Alexandra84: Okei hyvä tietää, että kyse on luultavasti kiinnittymiskivuista eikä mikään ole toivottavasti vialla :) Aika ikävän tuntuisia kipuja vaan välillä. Eihän tää vaan kestä koko raskausajan? Eihän? Ja tosiaan noi isovanhemmat eivät ole olleet kovin innoissaan, koska ei olla seurusteltu kuin vasta hetki eikä kumpikaan ollut ajatellut perustaa perhettä vielä vuosiin. Mutta nyt kävi näin.
Huomenna pitäisi lähteä reissuun. Kävinkin ostamassa kasan hedelmiä evääksi, ettei iske pahoinvointi. Pitää myös ottaa suurinpiirtein jotkut toppavaatteet mukaan ettei jäädy, kun jatkuvasti palelee. On tää rankkaa, kun joutuu kaikkea tommosia miettimään :D
Pulla88: En osaa yhtään sanoa että miten kauan kivut kestää. Mutta käsittääkseni kohdun kasvaminen aiheuttaa sitten ihan omanlaisia kipujaan. Itsellä kyllä yksi raskaus takana, mutta sehän päättyi jo rv12, joten en osaa sen pidemmälle sanoa.
ON: Ihanaa kun on viikonloppu edessä! Aika kuluu niin paljon nopeammin silloin ja odottelen jo malttamattomana että ne varmat viikot tulisivat jo eteen. Siihen on kuitenkin vielä matkaa... Odottavan aika on pitkä :D
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Alexandra + kyytiläinen rv 6+3
Täällä myös ollaan raskaana ja laskettuaika sijoittuisi 4.12 tienoille omien laskujen mukaan. Tämä on meidän perheen 4. lapsi, meillä on 17-, 15- ja 1-vuotiaat pojat ennestään. Itse olen 37-vuotias.
Meillä oli myös keskenmeno tammikuussa, 7 viikolla. Raskausoireita ei tullut koko aikana ja sitten alkoikin verenvuoto, jonka seurauksena alkio tuli ulos. Kohtu onneksi tyhjeni itsestään ja saimme luvan alkaa yrittää heti yksien kuukautisten jälkeen uudelleen ja tärppäsi heti, niinkuin usein käy.
Raskausoireita on ihan omiksi tarpeiksi tällä kertaa, kuvotus ja pahoinvointi vie voimat ihan täysin. Rinnat ovat turvonneet, mutta eivät ole kipeät (johtuen varmasti siitä, että vasta kuukausi sitten lopetin kuopuksen yli vuoden kestävän imetyksen) ja mieli on herkkä.
Kiva nähdä, että meitä on näin monta matkassa.
Kivaa viikkoa kaikille!
Pia 7+0