Joulukuun 2012 joululahjat?
Kommentit (321)
mua on alkanu jännittämään jotenki ihan hirveesti :) varmaa vast nyt alkanu oikeesti tajuumaan mitä on tapahtumassa :) ja tottakai kun kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä niin luonnollista että pelottaa ja jännittää :)
hahaaa mullaki tekee mieli ranskalaisia :D olipas hauska yhteensattuma :) siis varsinki iltasin on usein paha olo ja tuntuu ettei mitään pysty syömään mut oikein rapeita ranskalaisia tekis mieli kokoajan :D
päikkäreitäkin pystyy nukkumaan vaikka kokoajan ja pitkät yöunet on tulleet tutuksi :)
huomenna tasan kuusi viikkoa.. miksi aika matelee..
miil
Kinuski: Viime kerralla huonovointisuus verensokerin laskiessa loppui samana päivänä kun oli kuollut kohtuun. Ajankohdan tiedämme hyvin, koska olimme varhaisultrassa ja sen jälkeen sikiö ei ollut enää kasvanut, enkä kärsinyt siis enää huonosta olostakaan. Rinnat olivat kipeät vielä kohdutyhjentävienkin jälkeen. Nyt pelkäänkin koko ajan että tämä etova olo loppuu... :/ Pitää vaan yrittää luottaa jotenkin.
ON: Varhaisultrassa olimme eilen. Kaikki toistaiseksi hyvin. Koon mukaan olisi eilen ollut rv8+2, itse olen laskenut että rv8+1. Siellä se pikkainen oli ja liikkuikin jonkin verran. Mieheni oli sitä mieltä että hän ehdottomasti vilkutti meille :) Minulla on kaksiosainen, sydämenmuotoinen kohtu, jossa on siis väliseinä. Kyytiläinen on oikealla puolella, minkä kyllä kiinnittymiskivuista tiesinkin. Istukka olisi tällä hetkellä muodostumassa osittain siihen väliseinään, mikä ei ole hyvä asia. Gyne kyllä sanoi että jos ei väliseinässä ole tarpeeksi verisuonia, niin istukka ryömii sieltä "paremmille apajille". Sain myös kuulla että kohtuni jakoisuuden vuoksi voi olla ettei siellä ole tarpeeksi tilaa kääntyä ympäri loppuvaiheessa. No, aika näyttää.
Olemme kertoneet vanhemmillemme ja sisaruksillemme. Kaikki olivat iloisia, mutta ymmärtävät myös kerrottuamme viimekertaisesta, että vielä pitää olla varuillaan ainakin varmoille viikoille asti.
Tänään tai huomenna olisi tarkoitus varata neuvola ja n/p-ultra. Ärsyttävää kun niihin on niin lyhyet ajanvarausajat ja aina vain keskellä päivää.
Lauantai aamupäivän jälkeen ei ole tullut rusehtavaa vuotoa. Toivottavasti sitä ei enää tulekkaan.
Alexandra + kyytiläinen rv8+2
Munkin mielestä ois hyvä perustaa se ryhmä vasta vähän myöhemmässä vaiheessa, ollaan kaikki kuitenkin niin alussa vielä. :)
Mulla on tällä hetkellä ruokahimona paahtoleivät sulatejuustolla ja kinkulla. :D
Muuten saattaa vaan ruveta tekemään mieli jotain ruokia/herkkuja, mitä ei oo pitkään aikaan käynyt edes mielessä. Esim. eilen ja tänään on himottanut ne pingviinisalmiakkikarkit, mitä laivalta saa. :D
Viimeks syönyt niitä monta vuotta sitten. :)
Ja joo, tosissaan tää hajuaistin herkistyminen ei ole niin hyvä juttu, kun melkein kaikki hajut haisee pahalle. :D
- äitsykkä90 + pikkujaska rv 8+3
Alexandra84: Kun lueskelin noita sun juttuja, alkoi vähän pelottaa. Tänään on ensimmäinen päivä, kun ei ole ollut minkäänlaisia oireita. Ei pahoinvointia, vihlontaa mahassa jne.. Toivottavasti kaikki on kunnossa.
Eilen alkoi tulemaan verta, hulahti pari kertaa vessassa käydessä ja maha on edelleenkin kipeä. Tämä on kuitenkin kolmas raskaus niin en ihan pienistä säikähdä mutta nyt säikähdin, tämmöistä ei ole aiemmissa raskauksissakaan ollut.
Aamulla vaan soittamaan omalle lääkärille että onkohan tää kaveri nyt ihan oikeassa paikassa kohdussa. Verenvuoto loppui mutta mahakivut ei hävinneet. Puoliltapäin oli lääkäri ja onneksi oli samassa talossa toimivan neuvolan ultra vapaana.
Siellähän se kaveri vielä kyydissä on, viikkoja suunnilleen se mitä pitääkin (ei alkanut mittailemaan) eli edelleen mennään 8+0 ja sydämensyke näkyi.
Ei osannut sanoa mistä vuoto johtui, sisätutkimuksessa ei näkynyt mitään ja tuo mahakipukaan ei vissiin mitään sen vaarallisempaa ole. Nyt vaan peukut pystyssä että kaikki menee edelleen hyvin :)
Ja meillä tosiaan aiemmat lapset on 11,5v ja 3,5v. Isommalle kerroin, pienemmälle kerrotaan myöhemmin. Isompi ehti jo ihmetelläkin jatkuvaa väsymystilaa. ja siitä puheenollen kaamea väsy, nyt kyllä päikkärit on paikallaan! Viime yönä ei paljoa nukuttanut.
Ei varmasti syytä huoleen. :) Muakin jäi vähän tuo asia vaivaamaan ja nyt pelkään että oireet katoaa. :/ Mutta luotetaan nyt siihen, että ei hätää vaikka katoaisikin.
moonbeam; Voi sua, mitä olet joutunut kokemaan. :( Onneksi kyytiläinen näytti olevan silti kunnossa. Nyt kädet ristiin, ettei tuommosia säikähdyksiä enää tulisi. Haleja!
ON; Valkkaria tulee tosi paljon. Tuleeko teillä muilla? Inhottavaa kun ei ikinä tiedä onko se valkkaria vai mitä, ennenkuin käy veskissä tarkistamassa.
- Mami & Rakkaus rv 9+0
Moikka!
Täällä uusi jouluihmeen odottaja ilmoittautuu mukaan. Meillä ennestään 1v 7kk ikäinen tyttönen joka on inseminaation avulla saatu, joten ihmetys ja epäusko onkin nyt melkoinen kun näin luomusti ollaan onnistuttu...:)
Viikoilla 6+3 mennään, joten pelko kulkee vielä vahvasti mukana, mutta toivotaan että pysyisi matkassa loppuun saakka. Tsemppiä kaikille jotka sen pahoinvoinnin kanssa tappelee...:/
tää vauva on kyllä niin oppikirja tapaus. kaikki oireet mitä vaan kirjasta löytyy näille viikoille, ni on. esim. ummetus ja hillitön turvotus on ihanaa
Huhhuh! Aivan kammottava kuvotus päällä, ihan koko ajan oksettaa, vaikka en vielä ole oksentanutkaan kertaakaan. Lisäksi turvottaa, väsyttää ja finnejä on jopa kulmakarvoissa! :O Ja koko homman kruunaa verenvuoto, jota on nyt kestänyt monta päivää. Ei tule paljoa, mutta koko ajan on tuhrua, myös kirkasta... :/
Jotenkin tulee sellainen olo, että olisi nyt vuotamatta tai vuotaisi kunnolla, ettei tarviisi arpoa yrjö kurkussa koko ajan että onkohan siellä edes ketään, jonka takia pitää näin kamalan huonosti voida! Plääh!
Ja tänään pitäisi lähteä tyttöjen viikonloppua viettämään kavereitten kanssa, mitähän siitäkin tulee..?
No joo, näissä vähän lannistuneissa tunnelmissa tänään, viikon päästä onneksi ultra, toivottavasti sen jälkeen vähän mieli kirkastuu. :)
Niila rv 6+2 tai 7+2
Mä rupesin uudelleen laskemaan lasketunajan aikaa, kun ihmettelen miksi olen edelleen ihan oireeton. Kuudes alkuraskaus kuitenkin jo menossa ja aina on tässä vaiheessa jo oireita ollut. Mulla on ollutkin niin pitkä kierto, että laskettuaika menee tammikuun puolelle mutta jään kuitenkin hengailemaan teidän kanssa koska, jos sinne asti selvitään niin suunniteltu sektio tullaan kuitenkin tekemään joulukuun puolella.
rv4+6
Joku kyseli noista mieliteoista tossa jokin viesti taappäin.. Mulla ainoa himon kohde on tällähetkellä salmiakki, oi nami!! Mut tosin muistan lukeneeni jostain, että salmiakkia ei sais kauheesti syödä, ku se nostattaa verenpainetta, vai oonko ihan väärässä?
Tonno ja Ötö 6+3
Tänään sitten itselleni iski ensimmäisen kerran aamupahoinvointi! Töiden oli tarkoitus alkaa 6.30 ja kuuden jälkeen kävellessäni töihin jouduin hieman käymään "pensaikossa". Töissä oloni oli aivan kauhea koko päivän ja sain lähteä onneksi tunnin aiemmin kotiin ja nyt jo hieman helpottaa! Itse kun en ole halunnut vielä tätä asiaa työpaikan tietoisuuteen, on kauhea olla sielä kun ei mitään olisikaan! Onko muilla vastaavaa, oletteko ajatelleet missä vaiheessa kertoa työpaikalla raskaudesta, etenkin esimiehellenne?
Tänään olisi alkuillasta tarkoitus mennä avopuolisoni kanssa läheisen kaveripariskunnan luokse grillaamaan. Hiukka jännittää, sillä odotukseni sielä käy varmasti ilmi, kun ihmettelevät miksi ei alkoholipitoiset juomat maistu:)
RV 6+5
paleleeko muut ihan tajuttomasti.. kokoajan tuntuu et pitää vetää lisää pitkähihasta tai peittoa korviin ja silti viluväristyksiä menee kokoajan :) tuntuu niin typerältä sätkiä jatkuvasti :D
miil :)
Öisin varsinkin aivan järkyn kylmä, saa aina vetästä villasukat jalkaan. :D
Mulla oli eilen ihan oireeton päivä ja ajattelin heti kaikkea mahdollista. No tänään "onneksi" on ollut tuttua pahoinvointia, nytkin tosi etova olo. Ja jännä muuten, miten varsinkin iltasin kun menee nukkumaan, se vaan pahenee?! Onko muilla näin?
Mua jännittää se ensi viikon lääkäri-aika, ettei tosikaan!!! Saa nähdä onko sielä edes ketään, tai onko kaikki kunnossa... Ja ihan uutta oli mulle, että lääkäri ultraa samalla. Ei kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut tämmöistä mahdollisuutta. Piti odottaa np-ultraan asti (mihin me myös mennään, jos masussa on vaan elämää).
- Mami & Rakkaus rv 9 + 2
*Mami* miullakin pahenee se etova olo iltaisin. nyt ei oo päivällä ollu ainakaan viikkoon, mut esim. kahtena viime yönä oon heränny siihen että on tosi huono olo. en kuitenkaan oksenna. lisäks siis heräilen muutenkin ku juoksen 2 kertaa yössä pissalla. :DD
miulla on tiistaina ensimmäinen neuvola. minuu jännittää jo sekin, jännä nähä miten sitten se ultra muutaman viikon päästä.. tuleekos teiän miehet mukaan sinne neuvolaan? meillä ei pääse, kun on töissä :( ei se kyl varmaan ees haluais tulla tohon ekaan, kun siellä saadaa vaan niitä lappuja. :)
nasuemilia 8+6
jooo siis oon ihmetellykin että kun nimenomaan iltasin oksettaa niin paljon että tekee mieli vaan itkeä.. eikä pysty syömään mitään kun kaikki on niin etovaa :D ihanaa että normaalia siis :)mietin jo et viittiikö hakee saikkua ku töissä niin vaikeeta olla ku kuuma ja oksettaa.. mutku en haluis siellä vielä kertoo.. :/ viikot kulukaa nopeammin
Pulla88: Ei suinkaan ollut tarkoitus pelästyttää ketään! Kannattaa yrittää muistaa että yleensä ne pahimmat ”oireviikot” ovat rv6-9, sen jälkeen jo helpottaa useimmilla käsittääkseni. Joten ehkä on vain siitä kyse.
Moonbeam: Kunnon pelästyksen aiheutti kyllä sinun pikkaisesi, onneksi kaikki kuitenkin kunnossa.
Mami: Itsellä tuli viimeksi todella paljon valkkaria, mutta nyt ei niinkään. On ihan normaalia totta kai! :) Niin ja myös minulla on usein huono-olo nimenomaan nukkumaan mentäessä.
NiNNi10: Oikein paljon onnea teille luomuraskaudesta!
Nasuemilia: Täällä myös turvotusta ja ummetusta, tuskaa! Ja ehdottomasti mies tuli mukaan neuvolaan (siis viime kerralla, nyt en ole vielä varannut aikaakaan), vaikka eipä hän siitä paljoa koostunut. :)
Niila: Onko olo yhtään helpottanut? Jos lohduttaa niin yleensä on niin että jos oireet on vahvat, on kaikki kunnossa.
Tonnotin: Muistat täysin oikein, joten yritä pysyä erossa salmiakista :)
Simpukk4: Itse en aio kertoa töissä ennen kuin rv12 on takanapäin. Onhan se välillä vaikeata, juuri jos noita huonovointisuuskohtauksia tulee, tai jos tarjotaan alkoholia (niinkun minun työpaikallani ennen vappua). Mutta, saavat arvailla mitä haluavat, kerron vasta sitten. Eihän sille sitten tietenkään mitään voi, jos tilanne on sellainen että on kerrottava.
Miil: Palelu on lähestulkoon jatkuvaa minullakin! Tuntuu naurettavalta kun muut vähentävät vaatteita kevättä kohti ja itse palelee edelleen :)
ON: Vietimme viikonlopun kaveripariskunnan kanssa, joten taas kaksi lisää tietää raskaudesta... Rupeaa olemaan jo aikamoinen porukka joka tietää. No, toivotaan että kaikki menee hyvin, niin silloin sillä ei niinkään ole väliä.
Itselläkin on ollut vähemmän etovaa oloa ja nyt sitä tietenkin jo kaipaa, kun muuten iskee se pelko että jotain on pielessä. Positiivista on se että mitään rusehtavaa vuotoa ei ole tullut enää sen 1,5 viikkoa sitten tulleen jälkeen.
Miten on, tiedättekö te, pitääkö suomalaiset pakastemarjat kiehauttaa ennen syömistä? Olin siinä käsityksessä että ulkomaiset vadelmat pitää, muttei muita. Nyt kuitenkin viikonloppuna sain raskaana olevalta ystävältäni kuulla että suomalaisetkin pakastemarjat pitää kuumentaa ennen syömistä. Syön itse viime kesänä pakastamiani marjoja päivittäin töissä, joten nyt tietenkin pähkäilen sitä että pitääkö ne kuumentaa vai ei ja olenko tehnyt väärin jo viikkoja...
Aurinkoista viikon aloitusta kaikille!
Alexandra + kyytiläinen rv8+6
Nam nyt päästiin mun lempiaiheeseen eli ruokaan ja mielihaluihin. Oon muutenkin aina ollut herkuttelija, mutta nyt tekee kokoajan mieli ranskalaisia. Siis ihan kokoajan. Kamalaa :D en siis kuitenkaan ole kokoajan niitä popsimassa, mutta kauheasti tekisi mieli.