Joulukuun 2012 joululahjat?
Kommentit (321)
Yk 7 tärppäsi ja la. 10.12, jos oikein laskin.
Kolmas siis tulossa, jos Luoja suo. :)
Pitäiskö tuota etusivun listaa jotenkin päivitellä?
Mami, seurasin vauvakuumepuolta, kiva että siirryit tänne!
Viime maanantaina tein itse haaleista haaleimman positiivisen testin, joka keskiviikkona vahvistui tosi selkeäksi viivaksi. Nyt olisi meneillään siis ruhtinaalliset 4+3 :) ja laskettuaika sijoittuisi sinne 5.12. Meillä on 06 syntynyt tyttö, ja perheessä myös 05 poika, jonka biologinen äiti en ole. Viime raskaus meni yli kahdella viikolla yli, jos tämä tästä jatkuu odottelen joulukuun puolen välin jälkeen syntyväksi..
Oireita ei vielä kauheasti ole, paitsi aika kovakin alavatsakipu aika ajoin. Ensimmäisessä raskaudessa en voinut uskoa sitä ihan normaaliksi edes mutta sellaista se kai sitten on.
Kiva kun tänne on tullut jo muutamia muitakin :) Listasin tohon ekaan sivuun meidät, koitan päivitellä siihen nimiä sitä mukaa kun porukkaa tulee lisää.
Vielä tuntuu itsestä epäuskoiselta, tein testin eilen ja tuli vahva plussaviiva näkyviin. Jotenkin arvasin jo ennen testin tekemistä, että nyt on tärpännyt, olo oli sellainen. Olen niin onnellinen!!!
Meidän esikoinen (tyttö) täyttää parin kuukauden päästä 3vuotta, joten tämä vauva on enemmän kuin toivottu. Toivotaan, että kaikki menee hyvin, meillä kaikilla. Itsellä on takana yksi varhainen keskenmeno vuonna 2008, ennen kuin esikoisemme sai alkunsa, joten kokemusta on myös siitä odotuksen kääntöpuolesta. Kaikkea voi sattua, mutta yritän ajatella positiivisesti, että kaikki menisi hyvin.
Esikoisen kohdalla kärsin kovasta raskausapahoinvoinnista heti viikolta 5-6 alkaen viikolla 11-12 asti, toivon ettei tällä kertaa tulisi mitään.
Esikoisen kohdalla kävi niin, että hän syntyi runsas 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, joten voipi olla että tämäkin menee marraskuun puolelle, edellyttäen siis että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Meillä siis kaksi lasta, 06 & 08 syntyneet, esikoinen joulukuussa. :) Kolmatta ollaan kovasti toivottu ja toivottavasti nyt haave toteutuu.
Lapset ovat syntyneet aina reippaasti ennen laskettua, joten saa nähdä milloin tämä rakas syntyy. :)
Raskauspahoinvoinnista... Esikoista kun odotin, alkoi kamala pahoinvointi rv 6 ja kesti rv 24 asti, huh huh. Kuopusta kun odotin, oksensin vain pari kertaa. Kaikkia muita oireita tosin oli. Mutta kyllä sitä kestää mitä vain, kun on omasta lapsesta kyse. ?
- Mami rv 4 + 2 (huomisesta alkaen) Kylläpäs on vähän viikkoja, hui... Paljon tarrasukkia ja suojelusenkeleitä meidän pikkuisille matkaan. ?
Ihana saada sinut odottajien puolelle. Nyt peukut pystyyn että kaikki menee hyvin, nopeasti ne viikot etenevät, tai no myönnetään, että melko etanamaisesti :)
t. Vilmis ja Korppu 8+3
Kiitos ja sinne myös, tarrasukkia ja enkeleitä meidän muruille. ?
Elle; Teilläkö on lapsille tulossa pieni ikäero? Meidän lapsilla on ikäeroa 1v.5kk. ja hyvin on mennyt, ovat kuin paita ja peppu. Olen niin onnellinen tuosta pienestä ikäerosta. :)
Testasin tänään vielä kerran ja kyllä se plussa vaan on. ?
Oletteko kertoneet kenellekkään? Me odotetaan ensin että ollaan käyty ensimmäisessä ultrassa, aiemmin ei kyllä kerrota.
isommat lapset vuoden ikäerolla, ja mietin jo nyt että mistä pienelle sitten kaveri:),koska meille neljättä ei taida tulla. Vaikka ovatkin tyttö ja poika niin aina yhdessä ja vielä kaikki kaveritkin yhteisiä.
Ehkä minäkin jo uskaltaudun tänne. :) Kiva kun Mamikin olet täällä.
4 päivää ennen "menkkoja" tein ihan haalean haamun iltapäivällä kun oli päivän ollut vatsa kipeä ja kummallista kiristävää tunnetta esiintynyt. Siitä se haamu on vahvistunut ja hölmö kun olen niin digitestillä piti vielä varmistaa ja sieltä tuli raskaana 1-2. :) On tämä mahtava tunne. Tämä on siis minulle ja aviomiehelleni esikoinen jota kovasti olemme kuumeilleet. Tärppäsi sitten yk6. Ehkäisy ollut kuitenkin pois jo yli vuoden.
Oireita on, rinnat on kasvaneet jo ja ovat tosi kipeät. Tosin nyt taitaa alkaa jo hellittää. Pissattaa kovin usein, aamuyöstä tai yöllä joudun heräämään vessaan. Ovis tapahtui oikelta ja etenkin oikealla puolen alavatsalla on usein kiristävää tunnetta, kiva kun tuntee että jotain tapahtuu. Aamuisin on vatsa jotenkin aika kipeä mutta se menee nopeasti ohi.
Tekis mieli ostaa jo pienelle kaikkea kivaa :) Taidan kuitenkin odottaa ekaan ultraan. Mutta olen päättänyt että en aio elää siinä pelossa että menee kesken, koska siihen on kuitenkin pienempi todennäköisyys. Aion nauttia tästä täysin. Ainahan voi jotakin pelätä jos niin haluaa elää mutta minä en. Uskallan ajatella että minusta tulee vihdoin äiti! :)
Ai niin, tässä kierrossa ekaa kertaa söin teroja, lipitin punkkua ja itseasiassa lopetin tupakan polton samana päivänä kun hedelmöittyminen tapahtui. Uskon kuitenkin että iltarukoukseni kuultiin ja raskaus alkoi :)
Tulipas pitkästi asiaa :)
Höpsähtänyt (hurjat) 4+0
LA nettilaskurin mukaan 12.12.
Höpsähtänyt (ihana nimimerkki :))!!!
Eilen alkoi lievä paha olo, eiköhän parin viikon kuluttua päästä senkin suhteen viimeistään vauhtiin.. nyt siis tasa rv 5.
Tervehdys kaikille!
Plussasin vahvan Viivan clearbluen normitestillä tänä aamuna. Toinen lapsi on toiveissa, esikoinen täyttää kaksi kesällä. Joulukuusta asti on pillerit olleet katkolla ja varsinaista tikutus yritystä takana kaksi kuukautta. Laskettuaika näyttää joulukuun 17, esikoinen syntyi muutaman päivän etupeltoon eli joulukuun puolenvälin hujakoilla lienee tämänkin. Toivottavasti sinne asti päästään, kiva saada vähän odotusseuraa. Miestä lukuunottamatta meinaan pitää tämän omana tietonani ainakin sydänääniultraan asti.
Onnittelut kaikille plussanneille!
Tein testin eilen aamulla ja plussaa tuli, ei ihan vahva, mutta kuitenkin selkeä. Mulla on kierto ollut 30-37 päivää, ja sillä on vähän epävarmaa mikähän tuo laskettu aika tulee olemaan. Yleensä vasta niskapoimu-ultrassa saadaan tarkempi päivä, mutta veikkailen noin 10.12 tienoille. Olisin sitten viikolla 5. Ostin vielä sen digitaalisen testin ja ajattelin huomisaamuna tsekkailla mitä viikkoja se antaisi. Vähän uskomattomalta tuntuu, sillä tämä nyt sitten näköjään tärppäsi kertalaakista?!? Ei edes vielä kunnolla yritetty, kun ajateltiin, että jos koitettaisiin enempi tähdätä ensi vuoden alkupuolelle... Mutta iloinen yllätys tämä todella oli :) Joululahja todellakin!
Ei ole oikein ollut vielä mitään raskausoireita, paitsi pientä nipistelyä alavatsassa. Meillä on ennestään kohta 1v ikäinen vilkas tyttö ja mukava kuin sisaruksille tulee pieni ikäero. Esikoisen kanssa raskausoireet olivat paljon selvemmät ja oli välillä aika kipeäkin olo alavatsan kanssa, sitä jonkun mainitsemaa kiristyksen tunnetta ja toispuolista vihlontaa koko raskauden ajan, vähän kuin olisi ollut menkat 10kk :( Samoin rinnat oli alkuun kipeänä ja lievää kuvotusta sinne noin 12 viikolle asti. Ja muistan kyllä kun vessassa sai juosta yhtenään heti alusta asti :) Viimeiset 4kk olinkin pitkälti saikulla supistusten ja liitoskipujen takia... Ei ihan normiraskaus :) Vauva oli kyllä mahassakin sellainen melskaaja, että sillä varmaan supisteli. Toivotaan että tämä raskaus menisi yhtä sutjakasti, niin jaksaa touhuta vilpertin kanssa ja onneksi näin kotona ollessa voi vähän kontrolloida omaa touhuamistahtia ja sillä saisi nuo supistukset pysymään aisoissa. Tai jospa tämä kaveri olisi vähän rauhallisempaa sorttia?!? :)
Me kerrottiin heti omalle perhepiirille eli vanhemmille ja sisaruksille. He kyllä tiesivätkin että toinen lapsi on suunnitelmissa piakkoin, ja yksi siskoistani on nyt myös raskaana ja saavat kakkosen syyskuun alussa. Meillä on koko perheellä läheiset välit ja jos nyt huono tuuri on ja menisi itsellä kesken, niin on heistä sitten tukeakin asian suhteen. Kavereille ajattelin kertoa vasta ultran jälkeen. Sen verran on pömppämahaa vielä edellisen jäljiltä, että eivät ehkä heti arvaa uutta raskautta, jos käyttää löysiä vaatteita. Raskauskiloja jäi esikoisesta vielä noin 3kg, silloin paino nousi 14kg. Nyt jos saisi pidettyä vähän paremmin vielä aisoissa ja liikuttua hissukseen, niin jaksaisi ehkä paremmin. Selkä on vähän oireillut esikoista kannellessa...
Oletteko jo soitelleet neuvolaan? Pähkäilin tässä juuri, että mitenhän pian sinne pitäisi varata aika, kun ei ole esikoinen kyseessä...
Mutta nyt aamupäiväunille, esikoinen kukkui jostain syystä jo kuuden jälkeen hereillä. Yleensä nukkuu yhdellä yöheräämisellä klo 21-8 eli mielestäni ihan mukavasti jo. Nyt sammahti ja mä menen myös unten maille!
Yk 15 tuotti toivotun tuloksen ja plussasin kp 24/26. Nyt menossa kp 26/26 eikä menkoista tietoakaan. Huomenna testaan uudelleen.
Voisiko joku valaista miten nuo raskausviikot lasketaan. Tai oikeastaan päivät perässä? Eli jos viimeiset menkat alkoi ke 14.3,niin onko ensi ke 11.4 4+0 vai 4+1?
Onnea kaikille plussanneille!
Yanna
Ihanaa kun saadaan lisää porukkaa tänne. ?
Yanna; Eli sulla olisi silloin Rv 4+0. :)
ON; Mulla tissit edelleen tosi kipeät ja turvonneet. Mutta mieshän on vain innoissaan. ;D
- Mami Rv 5+2 (Milloinkohan sitä soittaisi neuvolaan... Kun ei tätä edes meinaa uskoa todeksi, hih. ?)
Mami - varmaan voit soitella neuvolaan heti ensi viikolla, saat ainakin ajan joka sulle sopii. Itsekin varmaan ensi viikolla soitan, ollaan lähdössä viikoksi reissuun ensi viikon jälkeen ja haluaisin perjantaille ajan kun en ole töissä. Ei sitten tartte kenellekään selittää miksi häviää kesken päivän pois.
Itse ajattelin käydä varhaisultrassa yksityisellä kun työpaikka korvaa yksityislääkärin melkein kokonaan, tosin sekin on ajankohtaista vasta matkan jälkeen. Mites muut? Meinaatteko odottaa ekaa seulontaa?
t. UnduS 4+0 (ihan kuin kello olisi käännetty taaksepäin, tuntuu että vastahan sitä oli loppumetreillä edellisestä raskaudesta vaikka aikaa onkin jo kulunut melkein 2 vuotta)
Juu, ajattelin ensi tai sit seuraavalla viikolla varata ajan. Ei niitä sydämen lyöntejä vielä moneen viikkoon kuulu mulla, kun mulla on kohtu taaksepäin kallistunut (ainakin toisessa raskaudessa oli niin).
Voi apua näitä vähäisiä viikkoja, välillä ihan paniikki iskee, kun mietin kokoajan että olispa jo "turvallisemmalla" puolella.
Kaunista Sunnuntaita. ?
Yanna, hienoa että vihdoin pitkän piinan jälkeen tärppäsi, paljon tarrasukkia sinne! :)
Itse olen täällä myös pohtinut että jos menisi varhaisultraan. Saa sieltä sen verran varmistusta että jos syke kuuluu niin on 90 % todennäköisyys että pikkuinen jatkaa kasvuaan eikä tule kesken. Vähän rauhoittaisi mieltä kun väkisin sitä miettii koko ajan kun täällä ei ole vielä edes 5 viikkoa täynnä. :) Neuvolaan ajattelin soittaa kun tulee 5 viikkoa täyteen ylihuomenna ja alkaa kuudes viikko. Jos tämä aika kuluisi sitten nopeammin. :)
Onko teillä ollut tuota kiristävää tunnetta, mietin onko normaalia että se on pääasiassa vain sillä puolen mistä tapahtui ovis? :)
Mami: Täällä on kans tissit edelleen kipeät. Niiden kasvusta ei niin kovin olla täällä iloittu kun seksikin jäänyt vähän vähemmälle. Plussatestin jälkeen ekaa kertaa tänään pitkästä aikaa. :) Jotenkin ei edes haluta kun pelottaa kauheasti touhuilla. Sanoohan ne että seksiä saa ihan normaalisti harrastaa mutta toisaalta olen kuullut että jos vain malttaa niin kannattaa jättää vähän vähemmälle ennen sitä viikkoa 12.
Mites teillä muilla tuon asian suhteen?
Höpsähtänyt ja Löpperö 4+5 lähtee lenkille nauttimaan viimeisestä aurinkoisesta päivästä. :)
Täällä uskaltautuu lmoittautua mukaan taas uusi odottaja. Neljättä kullannuppua odotetaan meille. Isommat lapset on -03, -05 ja -10 syntyneet. 34-vuotiaita ollaan miehen kanssa. Tätä odotusta varjostaa helmikuinen keskenmeno seitsemännellä raskausviikolla. Tulin keskenmenon jälkeen heti raskaaksi uudestaan ja vuotoja on ollut taas. Niinpä pääsin ultraan viime viikolla ja sain ainakin vähän rauhoitettua mieltä, kun pieni rusinan kokoinen ihme siellä köllötteli ja sydän pomppi vimmatusti. Nyt vuotoa ei ole muutamaan päivään ollut, joten toivo elää. Raskausoireet on todella voimakkaat kuten aikaisemmissakin raskauksissa. Hirveä väsy ja paha olo koko päivän. Oikeastaan mikään ruoka ei meinaa maistua ja oksennus ei ole enää kaukana. Mutta jospa oireet tietäisi hyvää ja pieni pysyisi matkassa.
La on mulla ultran mukaan 29.11. mutta kuopus meni puolitoista viikkoa yli, joten tullaan suosiolla tänne joulukuisiin.
Kiva päästä vaihtamaan kuulumisia teidän kanssa :) Ja suuret onnittelut teille jokaiselle plussasta! Mennään yhdessä päivä kerrallaan kohti niitä turvallisempia viikkoja!
kinuski 6+4
Kiva, että tulee näinkin paljon heti jo porukkaa mukaan!
Mä tein sitten tänä aamuna toisenkin Clearbluen testin, kun en vieläkään oikein usko asiaa todeksi... Plussaa näytti tämä digitaalinenkin testi heti ja viikkoja 3+ eli menkoista laskettuna yli 5. Olisinko sitten 6 viikolla :) Taidan maanantaina soitella neuvolaan, niin jos saisin vaikka ajan samalle päivälle kun esikoisen 1v neuvola...
Viimeksi mulla oli kerran vuotoa ja käytiin sitten varuiksi viikolla 9 yksityisellä ultrassa. Kaikki oli hyvin ja mulla on vain kohdun limakalvoa levinneenä pidemmälle ja se vuotaa herkästi seksin yhteydessä... Mutta kyllähän se vähän rajoittaa haluja näin alkuun... Saatiin kyllä sitten hasssusti se niskapoimu-ultra heti viikolle 11, joten tuli melkein heti perään. Oli yksityisellä puolella vaan paljon paremmat laitteet ja kuvat :) Nyt ajattelin odotella ihan rauhassa sitä np ultraa, enkä käydä yksityisellä.
Mulla on niin onneton nimimuisti, etten nyt muista oliko se Undu, joka kyseli siitä alavatsan kireydestä. Se on kuule ihan normaalia. Ei huolta! Mullakin nipisteli ja kiristi koko esikoisen raskauden ajan ja vasemmalle puolelle. Kohtu kuulemma vain elää muutosten mukana. Kait se mulla nyt sitten on ennestään niin venynyttä sorttia, ettei nyt tunnu mitään?!? Vähän kaipailen jotain raskausoireita, että tämä tuntuisi konkreettisemmalta, mutta kait se 2 testin jälkeen on jo todettava.
Kovasti sitä vähän jo miettii mitä hankintoja pitää tehdä ja mitä voi käyttää esikoiselta. Esikoinen tulee olemaan syntymän tienoilla 1v7kk, joten sisarusrattaat ainakin pitää hommata, toinen pinnasänky ja uusi turvakaukalo. Eiköhän niillä pääse alkuun...
Aika jänskää ja ihanan helluista kun mieskin on niin onnellinen ja suunnittelee jo vaikka mitä. Pitäisi vielä vähän malttaa ja toivoa, että seuravat 6 viikkoa menisi hyvin. Sitten olisi jo varmempi olo!
Ihanan aurinkoinen keli ja käytiinkin pitkällä kävelyllä koko perhe + koira. Samalla mietittiin jo, että mitenhän ison koiran + lapset + rattaat + matkatavarat saa mahtumaan reissuilla autoon... Se suksiboxi matkatavaroille taitaa olla ehdoton, mutta mahtuvatkohan koira ja isommat rattaat takakonttiin... Pitää alkaa tutkimaan malleja jo hyvissä ajoin!
kaikille uusille.
Täällä ei mitään uutta oikeastaan. Tänään 5+5. Pahoinvointi käväisee välillä mutta katoaa sitten. Silti olo on selvästi sellainen, että on raskaana. Nukahdan kymmeneltä illalla sekunnissa ja ruoka maistuu jotenkin tosi hyvälle :). Joku manitsikin ne raskauskilot..Syön yleensäkin terveellisesti mutta yritän nyt tosiaan pitää painon kurissa. Viime raskaudessa painoa tuli 20 kiloa, ja vaikka alhaisista lukemista lähdettiin niin silti itselleni liikaa, ja vauvakin kokooni nähden tarpeettoman suuri.
Vähän vakavampiin aiheisiin, KINUSKI: pahoittelut keskenmenosta!
Tänne pärähti eilen haalea mutta selvä plussa. Maanantaina vielä varmistellaan, mutta oireet kertovat kyllä puolestaan. :)
Esikoinen on nyt puolivuotias. Häntä yritettiin alulle vuosi, joten näin nopea tärppi ei käynyt mielessäkään. Minulla ei ole edes kuukautiset alkaneet, joten ekasta oviksesta lähti.. Huhhuh.
Hiukka jänskättää tulevaisuus, minulla oli esikoisesta aika kaamea pahoinvointi. Miten pärjään vauvan kanssa, jos yrjöän about 10-15 kertaa vuorokaudessa.. :O Lapsille tulee melko pieni ikäero, mikä on kyllä hyvä. Oma pärjääminen vaan mietityttää, mutta eiköhän kaikki selviä, heh. :)
Takana on esikoisen yrityksestä kaksi varhaista keskenmenoa, joten sekin on mielessä kokoajan. Mutta avoimin mielin mennään eteenpäin.
MUOKS: Piti sanoa vielä, että LA:n oon tihrustellu tuonne 7.12 paikkeille. :)