Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuun 2012 joululahjat?

Kommentit (321)

Vierailija
121/321 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on tullut paljon uusia ja paljon viestejä :). Tervetuloa kaikille uusille!

Väsymys ja pahoinvointi on sitä luokkaa, ettei ole pystynyt netissä pyörimään..tuntuu, että kaikki asiat jää hoitamatta.

Pahoinvointi kestää aamusta iltaan ja isommat lapsetkin jo ihmetelleet miksi äiti aina vaan nukkuu ja voi huonosti. :(

Mulla pahoinvointi on kestänyt ekassa viikolle 25, tokassa viikolle 42 ja kolmannessa ( joka siis oli keskeytynyt keskenmeno ) kesti viikolle 12+4..12+3 sain lääkkeet tyhjennykseen.

Nyt kiireellä töihin...

Tsemppiä teille kaikille!! :)

-Äitskäx2 6+5

Vierailija
122/321 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuski ja Elle81: Rusehtavaa vuotoa tuli itsellä perjantaina ja sitten hieman lauantai aamuna, sen jälkeen pelkkää valkkaria. Joka kerta kun sitä tulee, niin pistää kyllä mielen matalaksi. Yritän pysyä realistina.

Ylihuomenna vihdoin ultraan. Josko siellä kaikki sitten kunnossa, niin ehkä sitä sitten uskaltaa taas jo hieman luottaa tähän raskauteen. Toisaalta viimeksi oli rv9+3 kaikki kunnossa, mutta eipä sitten enää rv11+4.

Viikonloppuna kerrottiin miehen äidille ja veljelle. Kerrottiin samalla että saatiin km viime vuonna. Hyvin meni ja hyvältä tuntui. Ei tullut mitään riemunkiljahduksia ja se on omasta mielestäni hyvä, koska mennään niin aikaisilla päivillä. Sitten vasta riskiviikkojen jälkeen voi tehdä sitä :)

Huomenna tarkoitus kertoa omille vanhemmilleni. :)

Oikein hyvää vappua kaikille!

Alexandra + kyytiläinen rv7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/321 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Lueskelin teidän oireita ja täytyy kyllä olla tyytyväinen, että kuuluu näihin harvoihin, joilla ei sitä pahoinvointia ole..

Tekisihän se ehkä vielä enemmän todellisen tuntuista tästä raskaudesta jos olisi, mutta lohduttaudun ajatuksella, että pian on enää se kolmisen viikkoa (jos siis se tehdään viikolla 12..) ekaan ultraan. :)

Hajuaisti mulla on tullut ihan superherkäksi! Ihan tajutonta, miten voi haistaa näin herkästi.

Lisäksi yhä useampi ruoka on ruvennut etomaan ja sulatejuustoa oon ruvennut himoamaan. :D

On tää kyllä ihmeellistä ja ihanaa aikaa. :)

Ihanan iloinen olo kokoajan tän raskauden, hyvinvoivan parisuhteen, kevään, tulevan kesän ja valoisuuden takia. Oon vaan niin onnellinen! :)

-äitsykkä90 + pikkujaska rv 8+0 :)

Vierailija
124/321 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, siellä se vappupallo mahassa olla möllötti.Sydän sykki reippaasti kun käytiin tsekkaamassa tilanne yksityisellä ultrassa. Viikkoja oli vähemmän ultran mukaan kuin mitä olin laskeskellut eli nyt 7+4.Tulee todellinen joululahja sitten aikanaan :)

Vierailija
125/321 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoonne ilmottautuu uusi Joulukuulle lahjaa odottava tänään verikokeessa positiivisen raskausuutien saanut äiti. Ennestään lapsia on kolme ja tämä nelonen ilmoitti tulostaan pienenä yllärinä eikä aivoni ole vielä tänään asiaa ihan rekisteröinyt. Viikkoja kai 5+1 ja laskettuaika 30.12. Yksityiselle menen ultraaan lähiviikkoina.

Oireita: alavatsa juilii menkkakipujen tapaan ja vanha tuttu kaveri raskauspahoinvointi on ilmoitellut tulostaan pari päivää.

Vuosia sitten tältä Vauva palstalta usein siirryttiin jatkaman keskusteluja jonnekkin salaisimpiin ryhmiin, joista on ikuisia ystäviä vuoden varrella. Silloin ne olivat Yahoon ryhmiä. Mutta mikä on tapana nykyään? Itse en kauheasti tälläisellä kaikille avoimella palstalla viitsi omia asioita kirjoitella eli tykkäisin suljetummasta omasta ryhmästä mielummin eli kertokaa, jos joku sellainen perustetaan!!

Onnellista odotusta kaikille ?

Vierailija
126/321 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vauva-palstalle pystyy perustamaan suljetun ryhmän jossa voi rauhassa kertoilla asioistaan!

Vierailija
127/321 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vauva-palstalle pystyy perustamaan suljetun ryhmän jossa voi rauhassa kertoilla asioistaan!

..niin miten se tehdään??

Vierailija
128/321 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin uusi, vähän aikaa jo olen seuraillut, mutta mukaan ei meinaa uskaltaa vielä... ;) Ensimmäinen ultra on vasta ensi viikon perjantaina ja sitä ennen en ole ajatellut kellekään kertoa. Paitsi tietysti miehelle ja ultraavalle lääkäri-ystävälleni. :)

Joku kyseli ryhmän perustamisesta. Se onnistuu linkin http://www.vauva.fi/ryhmat/luo_uusi kautta. Itse en uskalla sitä vielä luoda, jos käykin niin, että itse tippuu pois porukasta, niin tuskin sitten huvittaa enää modena ryhmälle toimia...

Mutta täällä voin varovasti jo esittäytyä, minä 32v. ja mies 36v. neljättä pukkaa. :) Tämä on vähän tämmöinen ylläri-tapaus, mutta nyt jo suhtaudumme kohtuullisen iloiten uutiseen. Tai ainakin minä, miestä vielä vähän hirvittää. :D

Ja nyt siis viikot laskurin mukaan 6+5, mutta pitkän kierron takia oikeasti 5+5.

Mukavaa wappua kaikille, itse voin etovasti ja väsyneesti, joten nautin vapusta leväten... :)

Vierailija
129/321 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 27.12.2012 :DDDD

Vierailija
130/321 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihanaa kun kesä tulee. :D

Huomenna tosiaan eka neuvola ja mua jännittää ihan hirmu paljon.

Suljetusta ryhmästä, se olisi kyllä paljon kivempi kuin tämä, voisi kirjoitella enemmän sinne ja voisi paremmin tosiaan tutustua, laitella masukuvia ym. Kuka haluaisi sen perustaa?

Tervetuloa uusille, kiva kun ryhmä kasvaa. :)

- Mami rv 8 + 4

Vierailija
131/321 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän alkaa olla jo aikamoinen joukko jouluvauvan odottajia :) Kiva, että porukkaa tulee lisää ja ihanaa alkavaa odotusta kaikille!

Tuntuu, että nyt parin viime päivän aikana on maha alkanut pullottaa epäilyttävästi... Tosin onhan tässä syöty kunnolla esikoisen synttäreitä juhliessa useampi päivä ja vappugrillailut vielä päälle... Ajattelinkin, että alkaa varmasti aiemmin tuntumaan ja näkymään, kun ei nuo keskivartalon lihakset ole kovin timmissä kunnossa...

Siitä suljetusta ryhmästä... Kuulun jo ennestään yhteen ryhmään ja täytyy sanoa, että tämä avoin palsta toimii teknisesti paremmin kuin ryhmä-palsta. Siinä on jos jonkinlaista vikaa aina välillä. Aina viestin kirjoittamisen jälkeen saat errorin ja joudut hakemaan sivuston uudelleen esiin... Välillä ei meinaa päästä sisälle jne.

Toisaalta mietin myös, että esikoisen kanssa havahduin työkiireiden takia vasta kolmannella raskauskuukaudella, että olisi kiva olla jokin nettivertaisryhmä. No, silloin kyseinen odottajien ryhmä olikin jo suljettu ja mihinkään ei enää pääsyt lueskelemaan ja tuli tosi kenkku fiilis, kun olisi halunnut kuitenkin jotain silloin tällöin kirjoitella. Joten ns mattimyöhäset ja muutkin tukea hakevat jäävät ulkopuolelle... Ja vaikka kyllähän sitä jäseneksi voi hakea myöhemminkin, niin kynnys on iso, sillä et tiedä mitä ryhmä on kirjoitellut jne. Varsinkin esikoista odottavalle kaikki tällainen vertaistuki on ihan tärkeää. Mutta tehdään toki niin kuin enemmistö haluaa!

Nyt päiväunille, väsyttää ankarasti... Huomenna alkaa jo 10. viikko :)

8+6

Vierailija
132/321 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, täällä myös yksi odottaja liittyisi joukkoon. Vertaistukea ja fiilisten vaihtoa odottelen :D

Mulle oli iso ylläri plussatesti ( tai no siis, tiesin jo ennakkoon että + näyttää, mutta ei oltu ihan suunniteltu näin pian uutta...) mutta nyt muutaman viikon ajatukseen totutelleena fiilis ihan ok.

Meneillään 9. rv ja LA 8.12. Entuudestaan poika 01/11

Kivoja ajatustenvaihtoja ( ja iloisia terveitä vauvoja) odotellen!

Vierailija
133/321 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä voin varovasti jo esittäytyä, minä 32v. ja mies 36v. neljättä pukkaa. :) Tämä on vähän tämmöinen ylläri-tapaus, mutta nyt jo suhtaudumme kohtuullisen iloiten uutiseen. Tai ainakin minä, miestä vielä vähän hirvittää. :D

Meilläkin tämä neljäs on iloinen ylläri mutta meillä mies otti uutisen paljon paremmin kuin minä kuka en ehkä vieläkään ihan tajua, että se edes on totta :D Minkä ikäisiä teidän vanhemmat lapset ovat? Meillä nuorin täyttää seitsemän vuotta siinä vaiheessa, kun tämän neljännen pitäisi syntyä eli tulee ensimmäistä kertaa isompi ikäero kun toisilla lapsilla on vain kaksi vuotta ikäeroa.

Kurja, jos salainen ryhmä ei sitten teknisesti hyvä olekaan. Mulla vaan on niin kivoja muistoja muiden lasten raskausajoista ryhmistä missä jokainen uskalsi olla avoin kuvien ja nimien kera. Sovittiin tapaamisia ja monista sain ikuisia ystäviä. Joidenkin kanssa olen edelleen kymmenenkin vuoden jälkeen päivittäin tekemisissä. Mutta mulle on ihan sama miten toimitaan täällä.

Vierailija
134/321 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Uusi ilmoittautuu :)

Meille olisi saapumassa neljäs lapsi joulukuussa. Lasketuksi ajaksi olen saanut nettilaskurilla 12.12. Neuvolaan ajattelin soittaa huomenna. Tai ajatuksissa oli jo soittaa viime viikolla, mutten sitten ikinä soittoaikaan muistanut soittaa. Maanantaina ei ilmeisesti ketään ollut töissä, joten toivottavasti huomenna saisin itselleni ajan. Rv huomenna 8+0, ja pitäisi ehtiä kuitenkin terveydenhoitajalle ennen np-ultraa. :)

Olen tällä hetkellä hoitovapaalla 2-vuotiaan pojan kanssa, isommat on koululaisia.

7+6

Vierailija
135/321 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tänne on taas eksynyt uusia plussanneita :)

Oma väsymys ja etova olo jatkuu edelleen. Edelleen oon onneksi välttynyt pöntön halaamiselta, mut ihan hirveä olo on kyllä välillä.

Joku mainitsi myös tarkentuneesta hajuaistista. Haistan itsekin nykyään kaiken tosi tarkkaan. Se ei välttämättä ole hyvä asia, kun ne hajut yleensä ällöttää :<

Tollainen suljettu ryhmä olisi kyllä kiva, jos toimisi ja joku haluaisi sellaisen perustaa. Ite ainakin olisin mielelläni mukana sellaisessa :)

t. Pulla ja pikkuinen 7+0

Vierailija
136/321 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laskettu aika aikaistu, eli La 6.12. Itsenäisyyspäivänä. :)

Sain ensi viikoksi ajan lääkäriin, joka myös ultraa. Eli voi olla että näen meidän rakkauden ensimmäisen kerran, jos kaikki menee hyvin. :)

- Mami (huomisesta jo) rv 9 + 0

Vierailija
137/321 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami: mukava kuulla hyviä uutisia :)

Täällä odotetaan niin kärsimättömänä ekaa ultraa, joka tosiaan on sillon rv 12 tienoilla, jouduin töiden takia perumaan varhaus uä ajan, joka olis ollut jo 2viikon päästä, heillä olis ollut seuraava vapaa aika joskus toukokuun lopulla, ja mulla olis sillon jo ollut 10+2 niin aattelin et sama kai se sitten on odottaa :)

Tonno ja Ötö rv 6+1

Vierailija
138/321 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maman4, meillä on vanhemmat 8v. 6v. ja vajaa 1,5v. Eli ikäeroksi tulee n. 2 vuotta pienimmillekin, mikä on tosi kiva.

Täällähän on aika monta, jolle tulee neljäs, hauskaa! Itse olen vielä sellaisessa vaiheessa, että en oikein uskalla ajatellakaan koko juttua, ennen kuin ultra on käyty ja jotain elämää todettu... En tiedä miksi näin, ehkäpä vaan järkytyksen takia taikka sitten tuo jatkuva tiputteluvuoto pitää mielen varovaisena.

Sen verran vielä tuosta suljetusta ryhmästä, että olisiko ok, jos vaikka sen 12 viikon ultran jälkeen perustettaisiin? Silloin kuitenkin voisi olla jo vähän turvallisemmilla vesillä ryhmän suhteen?!

Mulle kuitenkin käy kaikki, että mitä enemmistö haluaa, niin sillä mennään! :)

Vierailija
139/321 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tervetuloa uusille ja kiva, että moni on päässyt jo neuvolaan ja ultraankin :)

Suna: Niin ne lantionpohjalihakset. Voi kun sitä on ihminen laiska. Vaikka tietää, että niiden treenaaminen on niin tärkeää ja kuitenkin ne tuppaa unohtumaan. Täytyy nyt ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Toisaalta eipähän sitä sohvalla makoillessa ole oikein muutakaan tekemistä, joten silloin vaan treenaamaan. Väsy ja oksentelu pitää meikäläisen siellä sohvalla siis edelleen...

Elle: Olipa ikävä neuvolakokemus sulla. Mä oon kans miettiny, että tuleeko noista alkoholi ja huume-kyselyistä ilmi yhtään oikeita tapauksia. Mun mielestä niissä kyselyissä on vastausvaihtoehdotkin laitettu niin, että joko oot täysin raitis tai sitten ootkin jo juoppo (näin kärjistetysti) jos otat pari alkoholiannosta viikossa. Myönnän, että itse ainakin nautin lasillisen punaviinia ruuan kanssa ja kylmän vehnäoluen saunan jälkeen oikein hyvällä omallatunnolla. (En tietenkään raskausaikana!!!!) Kännejä en kylläkään oo ottanu varmaan viiteen vuoteen.

Alexandra: Olikos sulla se ultra jo? Tiedän niin tunteen tuon vuodon kanssa. Aina kun sitä esiintyy, se pieninkin onnellisuus, jota on uskaltanu tuntea, häviää samantien ja sitä ajattelee, että taas käy huonosti. Saanko kysyä, että jatkuiko sulla raskausoireet keskenmenossa, kun pieni oli menehtynyt vai loppuivatko siihen? Mulla ei keskenmenoraskaudessa alkanut kunnon oireet, vain lievä kuvotus ja väsymys. Eräänä yönä heräsin kovaan mahakipuun ja seuraava päivänä oli kaikki oireet pois. Keskenmenovuoto alkoi vasta reilu viikko myöhemmin.

Nyt en muista, kuka kirjoitti siitä, että on vaikea salata lapsilta raskautta, kun oksentaa. Mulla se oli ihan mahdotonta ja niinpä oli pakko kertoa. Mä pidän nimittäin pönttöä halaillessa niin kovaa meteliä, että erehtyä ei voi :)))) Sori!

Onko teille tullu joitain mielihaluja, joita kroppa huutaa. Mulla on meetvursti :) En syö sitä normaalisti lähes ollenkaan, mut nyt saan sen avulla jopa syötyä ruisleipää, joka ei aiemmissa raskauksissa ole uponnu. Ihmeellistä!

Kiva, kun on tullu lisää neljännen odottajia :)

Kovasti odottelen ultrakutsua. Voi kun tulisi pian!

kinuski ja neliapila 9+6

Vierailija
140/321 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä suljetusta ryhmästä, olen samoilla linjoilla muutaman muun kanssa, että musta on tässä kohtaa liian aikaista tehdä suljettua ryhmää. Senhän voi tehdä vaikka myöhemmin. Niin pääsevät kaikki myöhemminkin mukaan tulevat mukaan ja jos joku tippuu vielä pois, niin voi jäädä pois "vaivihkaa".