Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehiä jotka elättävät perheensä?

Vierailija
28.05.2023 |

Löytyisikö täältä näitä miehiä, jotka elättävät itse perheensä? Miten elämä sujuu? Onko parisuhde parempi nyt kun nainen jäi kotiin? Onko molempien elämä nyt stressittömämpää?
Ja löytyykö täältä ihan tradwifeja pukeutumisine kaikkineen?
Ja miten talous on kestänyt tilanteen? Onko tullut koskaan kiusausta hakea vaimolle esim. työttömyyskorvausta helpottamaan tilannetta?
Ja miten päädyitte tähän ratkaisuun? Koetteko, että saatte itse myös enemmän parisuhteesta näin?

Ja miehille tarkennuksena, että etsin nyt niitä miehiä, jotka maksavat perheensä elämisen itse. Eli vaimo kotona äitiyspäivärahalla ei ole perheen elättämistä, työssäkäyvästä vaimosta nyt puhumattakaan.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on näin. Vaimo on hoitanut kodin ja perheen ja minä enempi tuon rahapuolen.

Kyllähän tämä sujuu ihan hyvin mutta vaimolla on oltava oma auto, että pääsee liikkumaan. Toinen asia minkä korona opetti on, että talon täytyy olla riittävän suuri ja ulkona riittävästi tekemistä jottei tarvitse katsella toisen naamaa koko ajan. Ne yhteiset jutut kun on aika äkkiä juteltu jos kumpikin on kotona 24/7. Lapsille se on kai ihan mukavaa kun äiti kuskaa kouluun ja harrastuksiin, paitsi nyt tähän aikaan vuodesta kun pääsee polkupyörälläkin.

Vierailija
2/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on kelan rahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan nainen ei suostu tuollaiseen.

Vierailija
4/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on näin. Vaimo on hoitanut kodin ja perheen ja minä enempi tuon rahapuolen.

Kyllähän tämä sujuu ihan hyvin mutta vaimolla on oltava oma auto, että pääsee liikkumaan. Toinen asia minkä korona opetti on, että talon täytyy olla riittävän suuri ja ulkona riittävästi tekemistä jottei tarvitse katsella toisen naamaa koko ajan. Ne yhteiset jutut kun on aika äkkiä juteltu jos kumpikin on kotona 24/7. Lapsille se on kai ihan mukavaa kun äiti kuskaa kouluun ja harrastuksiin, paitsi nyt tähän aikaan vuodesta kun pääsee polkupyörälläkin.

Et kuitenkaan elätä 100%:sti, jos oikein tulkitsen. Mitenbtämä koskee siis sinya?

Vierailija
5/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä riittää ja paljon!

Vierailija
6/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tämä homma on toisinpäin eli minä nainen elätän perheen ja mies on kotona, tekee tosin vähän osa-aikahommaa. Tienaan 2,5 x miestä enemmän joten on järkevää että minä teen töitä enemmän.

Vierailija
7/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten päädyitte tuohon ratkaisuun, jos sopii kysyä? Vai jäikö vaimo vaan jotenkin jatkamaan kotiäiteyttä puolivahingossa? Luuletko, että suhteenne toimii paremmin näin vai toivoisitko ennemmin vaimon menevän töihin?

Vierailija
8/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä riittää ja paljon!

Eikös miehet juuri etsi näitä kotiinjääviä naisia, kun sen thaivaimon haluavat?

Vierailija
9/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet istuu sohvalla ja pieree!!!

Vierailija
10/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nykypäivänä kellään on varaa yksin elättää perhettä? Meitä on 2 työssäkäyvää, eikä siltikään rahat meinaa riittää.

Vierailija
11/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän ei kuulu sinulle, jos se on jonkun muun suurin unelma. Ammatinvalinta siinä missä mikä tahansa muu ja arvostan paljon enemmän kuin jotain aikuisviihde'tähteä', vaikka jälkimmäinen ansaitsisi monin verroin enemmän.

Tietenkin edellyttäisi mm. eläkevakuutusta, omia rahoja ja muutenkin mahdollisuutta omaan elämään.

Millainen on tradwife-pukeutuminen?

Vierailija
12/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä tämä homma on toisinpäin eli minä nainen elätän perheen ja mies on kotona, tekee tosin vähän osa-aikahommaa. Tienaan 2,5 x miestä enemmän joten on järkevää että minä teen töitä enemmän.

Järkevämpäähän se on noin tietysti. Ja miehesi tekee kaikki kotityöt?

Miten itse koet tilanteen? Onko se enemmän sellainen elämää helpottava ratkaisu vai tuntuuko raskaalta tai ärsyttävältä kantaa suurempi osa elatuksesta? Sanoithan tuossa, että mies kuitenkin käy osa-aikaisesti töissä ettei ole ihan sinun vastuullasi kaikki.

Vierailija
13/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa täällä elättäisi edes 100% itseään. Velkarahalla eletään ja iso osa palkoista maksetaan julkisista varoista.

Vierailija
14/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän ei kuulu sinulle, jos se on jonkun muun suurin unelma. Ammatinvalinta siinä missä mikä tahansa muu ja arvostan paljon enemmän kuin jotain aikuisviihde'tähteä', vaikka jälkimmäinen ansaitsisi monin verroin enemmän.

Tietenkin edellyttäisi mm. eläkevakuutusta, omia rahoja ja muutenkin mahdollisuutta omaan elämään.

Millainen on tradwife-pukeutuminen?

Tradwife on jenkeistä tullut suuntaus, jossa kotiin jäävät naiset myös pukeutuvat 50-luvun tyyliin. Ihania vaatteita, mutta en itse jaksaisi tälläytyä joka päivä. Voin kuvitelka että miehelle kyllä ilo silmille kun tulee kotiin. 🙂

Vierailija
15/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elättänyt miehen ja lapset 100 %, kun mies opiskeli ja opintotukikuukaudet oli käytetty loppuun (tilanne kesti kolmisen vuotta). Kun puoli vuotta valmistumisen jälkeen sai vihdoin työpaikan, mies löysi sieltä uuden naisen ja jätti sekä minut että lapset pysyvästi taakseen.

Vierailija
16/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten päädyitte tuohon ratkaisuun, jos sopii kysyä? Vai jäikö vaimo vaan jotenkin jatkamaan kotiäiteyttä puolivahingossa? Luuletko, että suhteenne toimii paremmin näin vai toivoisitko ennemmin vaimon menevän töihin?

Kyllä se oli selvää jo alusta, että näin tullaan tekemään. Stressivapaata elämää kaikille.

Yhdessä vaiheessa vaimo pyöritti kahvilaa mutta se lopetettiin aika nopeasti yhteisellä päätöksellä. Kaikki aika meni sen kanssa eikä oikein tuottanutkaan mitään.

Vierailija
17/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nykypäivänä kellään on varaa yksin elättää perhettä? Meitä on 2 työssäkäyvää, eikä siltikään rahat meinaa riittää.

Varmaan pitää tyytyä vähän matalampaan elintasoon, vaikka miehellä hyvä palkka olisikin. Riippuu siitä mihin on tottunut.

Itsellä brutto on 2200, kyllä sillä tarvittaessa vielä miehenkin ruokkisi, mutta eihän se kovin leveää elämää olisi.

Vierailija
18/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään miehiä jotka elättää perheensä. Naiset ilmaantuu paikalle kertomaaan, että elättävät perheensä. 

Missä ne palstan kaikki naisiaan ja perhettään  palkallaan 100% elättävät miehet nyt on? Töissä?

Vierailija
19/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti, jos toinen tienaa kahden ihmisen edestä ja/tai rahankäyttö suunnitellaan huolellisesti.

Vierailija
20/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elättänyt miehen ja lapset 100 %, kun mies opiskeli ja opintotukikuukaudet oli käytetty loppuun (tilanne kesti kolmisen vuotta). Kun puoli vuotta valmistumisen jälkeen sai vihdoin työpaikan, mies löysi sieltä uuden naisen ja jätti sekä minut että lapset pysyvästi taakseen.

Tuliko ero sinulle puskista?