Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuun 2012 joululahjat?

Kommentit (321)

Vierailija
21/321 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut kinuski, luin väärin.. ja todella kurjaa silti.

Vierailija
22/321 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ilmoittaudun mukaan odotukseen. :) Miulla on aika epäsäännölliset kuukautiset ollu aina, joten aattelin vaan et ne tulee taas ku tulee, mutku rupes tuo kalenteri näyttämään että kp35, ja vatsassa oli tuntunut jo pari päivää menkkamaisia kipuja, niin uskaltauduin apteekkiin ostoksille. Eilen tuli sitten raskaustestiin plussa. :) Netin laskettuaika-laskimien mukaan nyt olis sitten 5+1 ja la. 10.12

Oon itse halunnut lasta avokkini kanssa jo ainakin 3 vuotta, mutta ei olla yritetty koska mies ei ole ollut vslmis. Mutta nyt kävi sitten tällänen ihana yllätys. :) (ja se mieskin oli aika onnellinen). jännittää pirusti! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/321 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin sitten sinne neuvolaan ja täti kans arpoi sitä mun laskettua aikaa. Olisi kait 7. viikko aluillaa ja laskettu aika 5.12, mutta voi siirtyä viikollakin eteenpäin. Katsotaan ja tarkistellaan sitten ultrassa. Ja vauvahan saattaa silti tulla vaikka sen 2 viikkoa etukäteen tai jälkikäteen ;) Esikoinen meni kyllä tuntia vaille lasketulle päivälle :):):)

Neuvola-aika on ma 23.4 ja kovasti kyseli muistanko kaikki jutut ennestään. Taidanpa muistaa :) Ei kait siellä mitään ihmeempiä tule, verenpaine on varmaan taas se tärkein seurattava.

Mukava, että nasuemilian perhe sai iloisen yllärin. Voihan sitä aina suunnitella kaikenlaista, ja onko sitä ikinä ihan valmis kuitenkaan muutokseen. Iso se nimittäin on, kun ensimmäinen tulee ja muuttaa koko elämän ja kaikki ihan päälaelleen... Välillä on hyvä hypätä pää edellä veteen ;)

Mutta nyt ulkoilemaan koiran ja tyttösen kanssa, ihanan ilma - kun vain pölyäisi vähän vähemmän.

Vierailija
24/321 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa että porukkaa on tullut lisää! Voi ei , mä oon niin huono päivittämään tuota nimilistaa alussa. Ei kukaan muu haluaisi ottaa sitä harteilleen? Mä en uskalla tässä alussa sittenkään välttämättä käydä täällä niin usein kun olin ajatellut, koska sit mulla ns. lähtee ajatukset lapasesta ja tuntuu etten jaksais millään odottaa että viikkoja olis jo enemmän. Joten yritän keskittyä unohtamaan koko asian. Joka on kylläkin aika vaikeaa. Mutta siis en tiedä miten usein tässä ennen rv12 olen täällä niin ajattelin, että joku muu voisi ehkä päivittää tuota meidän nimilistaa? Tiedän ettei tuota mun viestiä påääse muokkaamaan, mutta sen voisi kopioida sen listan siitä ja lisätä loput nimet siihen mukaan.

Muuten mulle kuuluu ihan hyvää, pahoinvointia on lievästi, mutta ei läheskään sellaista mitä kahdessa aiemmassa raskaudessa. Josta olen vähän huolissani (koskaan ei ole hyvin asiat) :) Väsyttää ihan hirveästi, niin paljon ettei jaksaisi käydä edes töissä. Kai tää tästä. Ja kärsimättömyys, se on pahinta, mulle tulee vähän väliä olo, että apua, viikkoja on vasta näin vähän, miten tämän voi taas muka kestää?? Joku kysyi ekan lapsen ikää, meidän pikkuneiti täyttää 3 vuotta nyt toukokuussa eli ikäeroa tulee sitten sellaiset 3,5 vuotta.

25/321 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta lasta odotan, ikää minulla 33v. Meillä uusperhe, minulla kaksi lasta (00 ja 08), miehelle tämä lapsi on ensimmäinen.

Plussasin haaleasti perjantaina apteekin omalla testillä, nyt tänään clearbluen digitaalisella kertoo että 1-2vkoa eli viikot 3-4 menossa sen mukaan.

Menkkojen mukaan laskuri antaa viikoiksi 4 ja lasketuksi ajaksi 15.12 joten katsotaan miten tuo heittää ekassa ultrassa :)

Vierailija
26/321 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista täällä siis odotellaan. Ensimmäinen haalea plussa tuli viime viikon tiistaina ja sen tummumista on nyt seurattu viikon verran.

Takana on yksi kesken mennyt raskaus. Eli, elokuussa rv12 menin ultraan, jossa todettiin sikiön kuolleen kohtuun. Pitkä juttu lyhyeksi; söin kahdesti kohdun tyhjentävät lääkkeet, kävin kaavinnassa, sain pahan kohtutulehduksen ja jouduin toiseen kaavintaan. Sairaalassa vietin verenmyrkytyksen takia viikon. Kaikesta tuosta johtuen kohdut limakalvot ohenivat lähes olemattomiin ja joulukuusta lähtien otinkin hormooneja niitä hoitaakseni ja nyt tärppäsi! Takana siis yk6+km+yk7.

Johtuen tuosta hieman traumaattisesta ensimmäisestä raskaudesta, olen varmasti keskiverto odottajaa hermostuneempi ja kaipauksella odottelen jo "varmoja viikkoja". Yritän kuitenkin ottaa nyt rennosti ja nauttia tilanteesta, huolehtiminen ei ainakaan sitä helpota.

Raskausoireita on toistaiseksi vähän. Olen onnistunut vilustuttaa itseni, joten se vie voimia.

LA tuntuisi olevan 11.12. eli tänään on meneillään rv 5+1. Varhaisultraan mennään varmasti, ajankohtaa vielä pähkäilen. Viimeksi olimme rv9+2.

Mukavasti tuttujakin täällä!

Alexandra + kyytiläinen rv 5+1

Vierailija
27/321 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa uskallaudun tällaiselle palstalle kirjoittelemaan, vaikka lukenut olen ahkerasti kaikkien kokemuksia:)Täällä siis esikoista odotellaan.30.3 haalean haalea plussa jo pärähti apteekin omaan raskaustestiin.Laskelmien mukaan nyt olisi rv4+6 menossa ja LA laskureiden mukaan 13.12.Vielä ei ainakaan suurempia oireita ole.Niin alussahan tämä vasta että ehtii varmaan oireetkin tulla aikanaan mukaan.Miten te muut olette miettineet oletteko menossa varhaisultraan?Kiva liittyä joukkoon mukaan:)

Vierailija
28/321 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie en varmaan mee varhaisultraan. odottelen ihan suosiolla sinne np-ultraan asti. eikai se oo liian aikasta jos soittaa jo ens viikolla (eli sillon 6+0) sinne neuvolaan. ja pitääkö se soittaa suoraan sinne. :D mistä sen tietää kenelle neuvolatädille pitää soittaa. oon kyl avuton. :D ei viitti kavereiltakaan kysyä, ku sit ne tietäis meidän salaisuuden. :)

millon aiotte kertoo sukulaisille yms, raskaudesta?

mitens, onko teillä pahoinvointia? miulla on nyt yövuorot menossa, ja oli aika tappelemista etten joutunu menemään halailemaan pyttyä pariin otteeseen aamuyöstä. sairaanhoitajan hommia teen, ja jotenki erinäiset ruumiineritteet teki tosi huonoa :DD

Vierailija
29/321 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka päivä, että oli kuvotusta. Esikoisen kanssa sitä oli usemapi viikko, mutta ei tarvinnut oksennella. Pysyi hallinnassa kun naposteli jotain pientä lähes koko ajan: kirsikkatomaatteja, pikku porkkanoita, pähkinöitä, riisikakkuja jne. Toki mikä nyt kellekin auttaa, mutta mulla nuo auttoi viimeksi ja ei näköjään sitten nytkään auttanut päästää itseään liian nälkäiseksi.

Alexandralle tsemppiä rankan kokemuksen jälkeen ja toivotaan, että nyt menisi matka ilman mutkia maaliin asti!

Nasuemilia: Meillä ainakin neuvolassa homma menee niin, että tietyt neuvolatädit hoitaa tiettyjä alueita. Eli sun asuinkadun mukaan määräytyisi kenet saat. Mutta soita siihen neuvolan yleiseen numeroon, niin kyllä ne sieltä ohjaa. Tai jos ei ole kuin aluenumeroita, niin soita jollekin, niin se ohjaa kyllä eteenpäin ja antaa oikean henkilön numeron. Ihan hyvä jo soitella viikolla 6, niin saat ajan sitten parin viikon päähän.

Vierailija
30/321 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suna75: Kiitos! Toivotaan parasta :) Toivottavasti sinulla ei se kuvotus pahene, ettet joudu ihan vessanpönttöä halailemaan, vaan pysyisi ruoalla kurissa. Itselläni viime raskaudessa rv6 eteenpäin tuli ensin kuvottava olo ja sitten huimausta, kylmää hikeä yms jos verensokeri pääsi laskemaan liian alas. Silloin tiesi että nyt pitää saada ruokaa ja HETI :)

Nasuemilia: On kyllä varmasti rankkaa noiden eritteiden kanssa!! Tsemppiä! Itse aion kertoa vanhemmilleni 3 viikon päästä. On sellainen tilanne että on pakko kertoa. Muuten varmasti odottaisimmekin pidempään. Viimeksi tarkoituksena oli kertoa rv12, mutta tosiaan juuri ennen sitä oli ultra jossa todettiin sikiön kuolleen, joten kukaan ei tiedä että olin raskaana silloin. Siis kukaan perheenjäsen, parille kaverille kerroin silloin kun tarvitsin tukea tilanteen ylipääsemiseksi ja ne samaiset ystävät tietävät nyt jo tästäkin :)

ON: Vähän hermostuttaa kun tuntuu että oireita on niin vähän ja vatsan nippailujakin on vähemmän nyt kun mitä oli viime viikolla. No, hyvin aikaisilla päivillähän tässä vielä mennään. Olen jotenkin asennoitunut että rv6 ne oireet sitten alkavat, kuten viimeksi. Vaikka kaikki raskaudet tosiaan ovat yksilöllisiä.

Mites, kuinka tarkkoja olette ruoka-aineiden kanssa? Olen huomannut että eri neuvolat antavat eri ohjeita määrättyjen tuotteiden syönnistä. Esimerkiksi oma neuvola sanoi että fetaa ja tuorejuustoa voi syödä, kunhan on pastöroitua. Tuorejuustoa niin että paketti pitää olla juuri avattu, ei jääkaapissa aukinaisena ollut. Mutta samalla tiedän tuttavia, jotka eivät syö ollenkaan kumpaakaan koko raskauden aikana. Itse olen kyllä tarkka siitä etten syö mitään mitä oma neuvolatäti on kieltänyt, mutta ihmetyttää nyt nuo tuorejuustot... :)

Alexandra ja kyytiläinen rv 5+2

Vierailija
31/321 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ja Onnittelut nasuemilia, moonbeam, Alexandra ja hemulinen!!

nasuemilia: Kerroin heti äidilleni ja siskoilleni kun olemme puhuneet tästä yrityksestäkin paljon heidän kanssaan. Ne on kuitenkin niin tärkeitä ja läheisiä mulle että niille kerron huonotkin uutiset. Muutamalle ystävälle myös kerroin. Minulle on tärkeää saada kertoa tärkeimmille ihmisille näin suurista asioista :) Kukin tavallaan :)

Hemulinen: Itse ajattelin mennä varhaisultraan. Tätä kun on pitkään odotettu niin en kestä odottaa kahta kuukautta ja sitten saada kenties huonoja uutisia. Painajaisia näen keskenmenoista ym niin varmaan haettava sieltä mahdollisesti sitä mielenrauhaa edes vähän.

Elle: Voithan päivittää listan sitten kerralla kuntoon kun olet saanut itsellesi varmemman olon raskaudesta. Se kerta riittää, kun ei tänne kovin kauaa ihmisiä tipu kun menevät jo sitten tammikuisiin. Tai sitten jätät päivittämättä. :)

Alexandra: Aion itse syödä kyllä tuorejuustoa ym. Olen vähän sitä mieltä että noissa ruokajutuissa on vähän liikaakin noita kieltoja. Kaikkeen ei aina ole uskominen ja maalaisjärkeä yritän käyttää ja kuunnella muita raskaana olleita järkeviä naisia että mikä on totta ja mikä ei. Se, että raakaa lihaa en syö, se on itselläkin nyt ehdoton. Pääasia että pitää huolen ettei ruoka ole vanhaa. Uskon että vauva voi hyvin jos kaikkea syö kohtuudella eikä esim maksaa joka päivä. Mutta, minun mielipide tämä, kukin tavallaan :)

OmaNapa: Varasin myös neuvola-ajan, taitaa osua viikolle 9, on 10.5. :)

Tein muuten yhden kaapissa lojuneen testin ja viiva oli vaalentunut. Tosin pissa oli rakossa juuri ja juuri tunnin ja oli laimeaa kahvin ja mehun seurauksena, ei kuulemma tarvii huolestua. En ole sen jälkeen tehnyt uusia enää, kai se on ihan turhaa. Mitäs te ootte mieltä, itse vähän huolestuin??

Onko kellään tietoa paljonko se varhaisultra maksaa?

Höpsähtänyt ja Löpperö 5+1

Vierailija
32/321 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täälä on alkanut juttua tulemaan. :)

Täälä pärähtää huomenna rv 6 käyntiin ja oikein odotan niitä oireita. ;) Esikoista kun odotin alkoi pahoinvointi, joka kesti rv 24 asti. Kuopusta kun odotin, ei ollut mitään pahoinvointia, vain heikotusta.

Tällä hetkellä mulla on ihan kauhea väsy kokoajan! Iltasin meen nukkumaan jo yhdeksän-kymmenen aikaan, kun en kertakaikkiaan jaksa enää olla hereillä. Mies on tosi ihmeissään ja (tyytyväinenkin!), kun normisti meen nukkumaan joskus kahdentoista aikaan yöllä. :D Olen kyllä itsekkin tosi tyytyväinen, kun kerrankin tulee mentyä ajoissa nukkumaan ja aamulla olen pirteänä ihmisten aikoihin ylhäällä. Heh. :D Lievää pahoinvointia on. Eilen tehtiin pizzaa ja mua edelleen ällöttää koko ajatus hajusta ja mausta. Mieliala heittelee edes takaisin, välillä olen onneni kukkuloilla ja sit yhtäkkiä saatan purskahtaa itkuun. No näitä mieliala vaihteluita oli kyllä aiemmissakin raskauksissa. Miehellä kiva kestäminen. ;)

Me ei kerrota kenellekkään ennen ekaa ultraa. Kivempi sit kertoa, kun tietää että sielä varmasti on joku ja kaikki on kunnossa. :)

En meinaa oikeesti vieläkään tajuta tätä, tuntuu niin uskomattomalta että tuolla masussa joku köllöttelee! Vaikka meillä on kaksi lasta ennestään, niin on se joka kerta vaan niin ihmeellistä... Lahja Jumalalta. :)

Mukavaa päivää kaikille. :)

- Mami (huomisesta alkaen) Rv 6+0

Vierailija
33/321 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu (raskausdementtiaa?) ;)...

Olen ollut tosi tarkkaa mitä syön raskausaikana. Jos joku on kiellettyjen listalla (tai siinä "rajalla"), niin en ole pistänyt sitä suuhun. Rakastan katkarapuja ja nyt tekee kyllä tiukkaa, kun tekis niiiin mieli niitä. :P Mutta kyllä sitä kestää olla ilman, kun on omasta lapsesta kyse. :)

Vierailija
34/321 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...uskaltauduin nyt tänne kuitenkin jo tulemaan. Jo lauantaina (dpo10) sain haalean viivan testiin ja elilen (dpo14) näytti digi 2-3 viikkoa raskaana.

Jännittää hirmusti tämmöiseen "ryhmään" liittyminen kun marraskuussa jouduin eroamaan Kaksplussan kesäkuisista keskeytyneen keskenmenon (rv 8) vuoksi. Se oli rankka kokemus. esikoista on nyt yritetty aktiivisesti viime elokuusta lähtien. Tärppi tuli syyskyyssa ja keskenmeno tuli marraskuussa. Sen jälkeen kesti 3 kuukautta ennen kuin menkat alkoi ja nyt tärppäs yrityskierrolla 4.

Haaveissa on siis esikoinen ja ikää mulla on 32 ja miehellä vuoden enempi. La on 19.12 ja nyt on vasta rv. 4+1. Miten sitä jaksaakaan odottaa 3 viikkoa varhaisultraan!

Vierailija
35/321 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä ketään hiljattain plussannut joka odottelisi kanssani joulukuun 2012 joululahjaa..? :)

Joulukuun 2012 joululahjat:

LA 5.12

Sissi78

LA 7.12

Fuyu

LA 8.12

Elle-81

LA 10.12

Mami

LA 8.12

Sarimari

Vierailija
36/321 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsähtänyt: Ruoka-aineet on kyllä sellainen asia minkä kanssa voi olla ihan hysteerisen tarkka, tai sitten yrittää löytää sellainen itselle sopiva tila. Oma neuvolatäti ei tosiaan ollut mitenkään hysteriaa herättävä, vaan antoi listan joka oli pääosin ei raakaa lihaa, eikä kalaa. Niin ja tuosta testistäsi on varmasti ihan turha huolestua, koska oli tosiaan niin haaleaa virtsaa. En usko että itsellänikään noin haaleasta tulisi mitään vahvaa plussaa. Varhaisultra oli muistaakseni noin 100-150 euroa. Mutta sinne kannattaa mennä vasta aikaisintaan rv7, jotta varmasti jo näkyy sydämen syke.

Mami: Sinulla onkin jo kadehdittavan paljon oireita! Oireetkin ovat sellainen kaksipiippuinen juttu. Ne joilla niitä on paljon, toivovat ettei ihan niin paljon olisi. Ja ne joilla niitä ei ole, toivovat että niitä olisi, jotta tuntisi konkreettisemmin olevansa raskaana. Itselläni myös viime kerralla alkoivat raskausoireet kunnolla tasan rv6, joten sitä odottelen saapuvaksi. Olo on ollut hyvinkin normaali. Iltaisin olen väsyneempi kuin aikaisemmin ja aamulla herään hyvin. Välillä nippailee vatsasta, muuten ei mitään. Noista ruoka-aineista nuo katkaravut ovat kyllä sellainen rajatapaus. Oma neuvolatätini ei ole sanonut että ne olisivat kiellettyjä, eivätkä olleet kiellettyjen listalla. Mutta kuitenkin olen kuullut että jotkut neuvolat eivät suosittele. Turhauttavaa kun on niin paljon eri suosituksia! :)

Joharran80: Pahoittelut kokemastasi keskenmenosta, nyt pitää vain luottaa siihen että tällä kerralla kaikki menee hyvin! Odottavan aika on aina turhauttavat pitkä! Itse yritän pitää kalenterin kiireisenä, niin aikakin kuluu nopeammin :)

ON: Ihanaa että on perjantai. Viikonloppu menee aina niin nopeasti ja tiistaina onkin sitten rv6. Yritän pitää muita asioita mielessä ja itseni kiireisenä, jottei tätä asiaa ihan koko ajan ajattele. Toistaiseksi on onnistunut ihan hyvin. Oireita kaipailen, niin että olo olisi konkreettisemmin raskaanaoleva. No, eiköhän ne sitten ensi viikolla ala. Viime raskaudessa tosiaan rv6 alkoi ensimmäiset oireet.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Alexandra + kyytiläinen rv5+3

Vierailija
37/321 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Kirjoittelen nyt ekaa kertaa tänne ja vajaa pari viikkoa sitten raskaustesti näytti "Raskaana 2-3". Kolmatta tässä odotellaan vähän sekavin fiiliksin. Oireettomuus suoraan sanottuna pelottaa, yksi keskenmeno on taustalla viikoilla 10+3 ennen nyt 5 ja 3-vuotiaita tyttöjä ja se tuntuu kummittelevan mielessä varsinkin kun väsymystä lukuun ottamatta ei tunnu ns. missään!

Sellaista olisin teiltä viisaammilta kysynyt että viikot itsellä on nyt 5+6 joten eikös se tarkoita samaa kuin että nyt on raskausviikko 6 menossa? Ja huomenna kun on 6+0 alkaa viikko 7? Kyselen nyt varmaan tyhmiä mutta itseäni hämää se kun latasin iPhoneen Vauvan odotus sovelluksen ja se näyttää tällekin päivälle 5+6 ja viikko 5 menossa. Viime viikolla kun oli 4+jotain niin oli aina viikko 4:sen tekstit siinä näkyvillä. Mä olen aina luullut että kun että 5+jotain on jo kuudetta viikkoa jne.

Tämä sekoilu mietityttää jo senkin takia että varasin alkuraskauden ultran 23.4 olevaksi ja mietin nyt tässä että olenko silloin rv7 vai jo rv8. Sydämen sykkeen kai pitäisi jo silloin näkyä in any case?!

Kyllä sitä voi näköjään kolmosen odottajakin ihan pihalla olla :) tai paniikissa on varmaan oikeampi ilmaus!

Just sopivan oireellista odotusta kaikille toivottaa -Ariel- :)

Vierailija
38/321 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla muidenkin oireita.Toivotaan että oireet olisi kuitenkin sen verran lieviä ettei normaali elämä hirvesti niistä kärsi.Itsellä tänään alkoi kuvotus/pahoinvointi.Syönnin jälkeen olo parani.Täytynee varmaan syödä vähän väliä jotain niin ei pääse olo huononemaan.

Ariel:Itsekkin olen ymmärtänyt juuri noin kun kerroit, että jos olet 5+6 niin olet kuudennella viikolla menossa ja huomenna tosiaan viikko

seitsemän.

Itse menen aika aikaisin varhaisultraan kun lähden pariksi viikoksi ulkomaille ja jotenkin tuntuu siltä että haluan tietää että tuolla mahassa joku on oikeassa paikassa etten ressaa reissua miettimällä mitä jos onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen.Voi olla ettei syke kuitenkaan kuulu vielä ensi viikolla, mutta ainakin pitäisi näkyä onko siellä tyyppiä ja onko kasvamassa oikeassa paikassa. Mutta hyvää viikonloppua kaikille ;)

Vierailija
39/321 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusille mukaan tulleille plussanneille!

Vähän kurkkua kuristaa, kun lukee, että teillä niin monella on ollut varhaisia keskenmenoja takana. Varmasti rankkoja kokemuksia ja yllättää vain, että ovat niinkin yleisiä :( En tiedä lohduttaako sitten ajatella, että ehkä pieni elämän alku oli viallinen ja luonto hoiti pois...? Näistähän ilmeisesti yleensä on kyse näin alkutaipaleella - olen ainakin ymmärtänyt. Itse olen koittanut ajatella, että alku menee niin kuin menee ja jos nyt jotain sattuu, niin se on sitten parempi niin ja tarkoitettu niin... Parempaa onnea sitten seuraavaan yritykseen. Ja vaikka sitä jännääkin ja miettii jo uuden vauvan juttuja, niin toisaalta koittaa olla kiintymättä liikaa... Mutta kun nämä on niitä asioita, joihin ei oikein voi vaikuttaa, niin pitää vain odotella ja katsoa miten menee. Toivotaan, että meillä kaikilla menee tällä kertaa kaikki hyvin!!!

Ruokapuolella olen jättänyt pois sushin ja raaemman lihan, samoin niitä juustopuolen juttuja. Eikös katkaravut ole ihan ok, jos ne on paistettu/keitetty? Raakana vain ei. Maksamakkaraa syön silloin tällöin vähän. Periaatteessa ohjeet vaihtelevat maittain niin paljon, että en ihan kauhean neuroottinen ole. Kun syö kohtuudella ja ei liian yksipuolisesti, niin ei varmaan ole katastrofi. Koitan ajatella maalaisjärjellä ja alkoholin olen jättänyt jo esikoista odottaessa kokonaan pois, joten pitkä aika on siitäkin... Lasillinen hyvää punkkua olisi joskus ruoan kanssa hyvää... mutta ehtiihän tuota vielä parinkin vuoden jälkeen...

Eilen iski ihan tajuton väsymys, nukuin päiväunet esikoisen kanssa ja silti koomasin koko päivän. Käytiin kyllä muskarissa ja kävelyllä, mutta muuten meni kotileikeiksi. Esikoinen kyllä pitää sen verran kiireisenä, ettei paljoa ehdi ajattelemaan raskausviikkoja... Tänään ei taas ole ollut mitään oireita, joten hassusti tämä menee. Tai ehkä pinna on vähän kireämmällä...? :)

Jännää, kun monella alkaa kohta olla ekat varhaisultrat käsillä! Se on niin liikuttavaa, kun näkee pienen elämän alun ja asia konkretisoituu.

Nyt syömään jotain, verensokeria ei auta päästä laskemaan liian alas... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
40/321 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen saatiin verikokeen vastaus: raskaana ollaan! Ollaan 27-vuotiaita ja odotellaan esikoista. Yrityskertoja on takana noin 32. Sellaset kaks ja puol vuotta siis. Hoidoissa ollaan käyty, ensin yritettiin inseminaatioilla ja nyt sitten ivf-hoidoilla tärppäsi ekasta kerrasta. Enempää en olis varmaan kestänykään. Laskettu aika osuu joulukuun alkupuolelle. Tarkkaa päivää en osaa sanoa kun en tiiä lasketaanko samalla kaavalla kun on kerran tärpännyt hoidoista. Eka ultra on toukokuun alussa. Jännittää kauheesti, onko kaikki kunnossa ja montako pikkuista löytyy. yksi alkio siirrettiin vaan, mutta onhan se voinut jakautua. :)