Kylläpä järkytyin!!!! Olin ostamassa lahjaa lapseni kaverille....
Lapseni on kutsuttu jo monta kertaa synttäreille ja taas tuli kutsu. Meidän kylässä on yksi lelukauppa missä saa tehdä "synttärikorin" eli sieltä saa korin mihin lapsi voi valita lahjoja mitä toivoo kavereiltaan ja näiden on sitten helppo käydä sieltä valitsemassa, tietää mitä lapsi toivoo ja mitä hänellä ei ole.
Noh, nämä lahjat on olleet aina sellaista 2-6 euroa hinnaltaan, niissä juhlissa mihin lapseni on kutsuttu ja mitä hän on itse pitänyt. Aina on ollut tuo lahjakori-idea.
Tänään kävimme katsomassa tuon uuden kaverin lahjakoria. Siellä oli 8 lahjaa. Yksi oli jo ostettu, näkyi listasta missä on lahjojen hinnat. Tuo jo ostettu lahja oli maksanut 4,99e.
Loput lahjat maksoivat seuraavasti:
Yksi maksoi 7,99 euroa, loput 7 lahjaa maksoivat 24,99-35,99 euroa.
Siis mitä???????
Sanoin lapselleni että otetaan tämä 7,99 e maksava kun nämä muut on sellaisia, mitä toivotaan vanhemmiltaan, ei kavereilta. Tuo 7,99e lahjakin oli hieman kalliimpi mitä on tähän mennessä ollut mutta ajattelin että olkoot, mutta yli kahtakymppiä en varmasti maksa kaverin lahjasta kun ei ole edes paras kaveri!!!!
Mitähän ne on oikein ajatelleet? Luuleeko ne, että joku ostaa noita lahjoja?
Täytyy käydä vakoilemassa viikonloppuna onko niitä ostettu sieltä vai ei... Juhlat on maanantaina.
Mielipiteitä???
Kommentit (186)
jos vaikka lapsi käy useinkin lastenkutsuilla ja vielä jos on monta lasta jotka kiertää kaveriensa kutsuja, niin kuka hullu olettaa jonkun ostavan yli 20 euron lahjan, siinähän menisi vararikkoon..Hauska idea tuo lahjakori, mutta tosiaan mielestäni tuon hintaiset lahjat saa tulla vanhemmilta ja sukulaisilta..Käythän katsomassa vkonloppuna, ja kerro sitten mikä oli tulos!
Mulla on kaverisynttäreillä ollut rajana 10 euron lahja, kalliimpia en ole ostanut. Paitsi ehkä lapsen parhaalle kaverille.
Parilla eurolla en meinaa löytää lahjoja. Jos lapseni sellaisen lahjan saisin, olisi ihan yhtä hyvä kuin muutkin. Meille saa tulla juhliin ilman lahjaakin.
4-6 euroa.
Mutta mitä ihmettä sillä oikein saa?
Kerro sä AP, kun te yleensä ootte tuommoisella budjetilla ostaneet/saaneet lahjoja, niin mitä ne on olleet? Kerro vaikka kivoimmista/innovatiivisimmista!
En ikinä ostaisi kaverisynttäreille 20€ lahjaa..
joillakin on mopo lähtenyt käsistä.
eli en nyt oikein ymmärrä, mitä ihmettä tässä olisi. Paitsi tietty tuo synttärikori-idea, joka "pakottaa" ostamaan tietystä kaupasta. Minustakin se on aika outo. Ja tietty tuo hinnoittelu aina 99-loppuisesti, nykyisin se on yleensä .95.
Ostin tosiaan sen 7,99e lahjan mikä oli kiva helmisetti. Ne koriin jääneet oli jotain Barbisettejä yms kalliita leluja.
En tiedä ketä muita juhliin on tulossa kuin yhden tytön samasta rapusta joka on myös kutsuttu. Eli olisin voinut miettiä kimppalahjaa tämän äidin kanssa mutta muiden en, en tunne heitä. Tämä synttärisankari täyttää 8 v. ja omani on vielä eskarilainen.
Meillä lahjat on yleensä olleet ilmapalloja, littlest pet shoppi, saippuakuplia, tarroja, kyniä, vihkoja, jojoja, askarteluvälineitä, hiuspampuloita, polkupyöränsoittokelloja, pikku pelejä... Aina on ollut parin euron kivoja juttuja mitkä synttärisankari on laittanut itse toivekoriinsa :)
ap
kyllä 4 eurolla selviää kun katsoo esim Tiimarin aletuotteita. 1 kynämuki, 0,50 hevoslehtiö, 1 kumi, 1,5 kynä.
siis niitä vihkoja, kyniä, kumeja - kaikki huonolaatuisia ja surkeita. Miksi ei voi ostaa jotain kunnollista, vaikka ison piirustuslehtiön? Ai niin, se maksaa 8 e, ei sitä voi hankkia, mutta niitä typeriä tarroja ja koristekrääsää kannetaan innolla lapsille lahjaksi.
Minusta on parempi antaa lapselle aidosti lahja kuin kerätä halpahallista pussillinen roskiksi luokiteltavaa tavaraa. Pidän kirjaa siitä, mitä lahjoja lapseni saa ja avaimenperiä sekä alennusmyyntikirjepaperia tuovat lapset saavat omilla synttäreillään samanlaista roskaa.
ajat muuttuneet. Kun itse olin lapsi en koskaan toivonut kavereilta mitään, jokainen sai tuoda mitä halusi ja kaikista kiitin vaikka jotkut eivät olisikaan olleet sellaisia mitä mielessäni olin toivonut. Kivoja lahjoja silti aina. Parhaimmat kaverit totta kai tiesivät minkä tyylisistä jutuista tykkäsin, ja jos joku kysyi niin sitten saatoin sanoa jotain, mutta ne tavarat oli semmoisia mitkä nykyään maksaisivat alle 5 euroa. En olisi edes lapsena kehdannut toivoa kavereilta kalliimpia.
Vanhemmilta toivoin sitten jotain hienompaa, ja yleensä yhden kalliimman jutun sainkin (ja kalliimmalla tarkoitan sellaista mikä nykyään maksaisi 20-30 euroa)
Pidän kirjaa siitä, mitä lahjoja lapseni saa ja avaimenperiä sekä alennusmyyntikirjepaperia tuovat lapset saavat omilla synttäreillään samanlaista roskaa.
Ihana, takakireä emäntä siellä ruudun toisella puolella!
kuka antaa synttärilahjaksi SAIPPUAKUPLAPURKKEJA?
siis niitä vihkoja, kyniä, kumeja - kaikki huonolaatuisia ja surkeita. Miksi ei voi ostaa jotain kunnollista, vaikka ison piirustuslehtiön? Ai niin, se maksaa 8 e, ei sitä voi hankkia, mutta niitä typeriä tarroja ja koristekrääsää kannetaan innolla lapsille lahjaksi.
Minusta on parempi antaa lapselle aidosti lahja kuin kerätä halpahallista pussillinen roskiksi luokiteltavaa tavaraa. Pidän kirjaa siitä, mitä lahjoja lapseni saa ja avaimenperiä sekä alennusmyyntikirjepaperia tuovat lapset saavat omilla synttäreillään samanlaista roskaa.
Tästä on keskusteltu täällä aiemminkin. Ja aina päätyy siihen, että jossain päin 25 e / lahja on ihan tavallinen.
Musta 8-10 e olisi oikein hyvä. Mutta siinä on vaikea pitäytyä, kun muut ostavat 15-20 e lahjoja.
Veikkaan, että tämä toivekorijuttu on aika pieneltä paikkakunnalta? Joten synttärisankarin perhe varmasti tunnistaa itsensä, jos sattuu tätä lukemaan...
Kun minä olin lapsi, rakastin kaikkea krääsää, nehän oli aarteita! Onko lapset muuttuneet vai valitseeko vanhemmat nykyään myös sen, mitä lasten pitää haluta?
onko tämä pääkaupunkilaisten "ongelma"?
meillä ostetaan jokin pikkulahja ihan ilman listoja ja koreja.. aivan sairasta jos saan sanoa :D
äiti joka ei ole koskaan ikinä löytänyt mitään kivaa ostettavaa lelukaupoista (ja ihan Helsingissä asun) alle kymmenen euron! Ja siis tuo kymmenen euron lahja on ollut siis joku superaletuote. Yleensä ostan lahja 10-17 euron välillä, taisi viimeksi olla 13.99 euroa lahja, ja sekin aletuote (ovh muistaakseni 17.99).
En koskaan osta lahjaksi mitään krääsää. Mielestäni lahjan idea ei ole se, että kunhan on jotain, vaan se, että lahja oikeasti on kiva saajan mielestä! Tytöille on helpompi löytää halpoja lahjoja (esim hyväntuoksuista huulirasvaa, hiuspinnejä ja muita tukkalaitteita jne) Pojille vaikeaa löytää pienellä budjetilla mitään!
saippuakuplat on meillä hyvin toivottuja myös 6vuotiailla! Samoin tarrat, tuoksukumit, pikku vihot mihin nyherrellä kirjaimia. Meillä lapset valitsevat ne lahjat, ei aikuiset. Toiveet on pieniä!
ap
Jokainen ostaa sellaisen lahjan kuin halua/ on varaa ja synttärisankari pitää suunsa supussa arvostelun suhteen.
erityisesti. Siis että ostetaan kalliita lahjoja.
Olen sama mieltä, että pojille on vaikeampi löytää edullisia kivoja lahjoja kuin tytöille.
Mäkin ostan alesta valmiiksi. Ja menenkin muuten nyt penkomaan kaappia, sillä viikonloppuna tarvitaan lahjaa...
terv. Helsingistä
15e on kipuraja, alle kympillä ei oikein saa mitään kivaa. Meillä poika ja yleensä ostamme kavereille Legoja.