Apua!! Teen ruokaa enkä tiedä
voiko samaan pastaan laittaa sekä pesula että kermaa??
Kommentit (7)
niin kyllähän sitä voi mutta en laittaisi itse. Kerma laimentaa peston liian laimean makuiseksi. Pestoa minusta kuuluu käyttää ainoana kastikkeena. Sen lisäksi sitten voi pastan sekaan laittaa muita aineita jos haluaa esin. tavallista tai aurinkokuivattua tomaatteja, mozzarellajuustokuutioita, rucolanlehtiä, tuoretta basilikaa, valkosipulia puristettuna...
niin laittaisin mieluummin oliiviöljyä peron kanssa kuin kermaa. Ei ne oikein juttele keskenään, enkä Italiassa asuessani nähnyt yhtään ruokaa, jossa olisi yhdistetty pesto ja kerma.
Peston kanssa käyvät kaikki tomaattiset asiat, sipulit ja vihreät jutut, pinjansieminet, juustot ja se oliiviöljy.
pesto ja kerma ei toimi yhdessä. Oliiviöljy toimii, sitähän siinä pestossa itsessäänkin on.
Mä teen genovese-tyylistä pestoa usein itse miksaamalla tehosekoittimessa oliiviöljyä, pecorino ja parmigiano-juustoa, pinjansiemeniä, paljon basilikanlehtiä sekä valkosipulinkynnen ja vähän suolaa. Tulee paljon parempaa kuin kaupan purkkipestot joissa usein öljy varsinkin on huonohkolaatuista auringonkukka- tms. öljyä oliivin sijaan.
Vois varmaankin lukea mitä kirjoittaa ennen kun antaa mennä eetteriin =D eli pestoa siis, Apple on eri mieltä tästäkin näköjään.
Mulla oli vaan niin vähän pestoa että se ei sit kuitenkaan riittänyt isoon pastakattilalliseen ja musta tuntui että jäi kuivaks. Paistoin pannulla vihanneksia niin sit ajattelin että jos niihin tekis kastikkeen jonka sit pyöräyttäis pestopastan sekaan.
Rakastan pastaruokia ja yleensä teen ihan perinteisiä italialaisia mutta nyt pääsi käymään näin.
Ei en suosittele pesulaa pastaan.