Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on outo tapa, tykkään syödä sipulia sellaisenaan. Onko muita sipulin ystäviä?

Vierailija
22.11.2023 |

Ostan sipulia usein kaupasta ja kuorin sen. Syön päivittäin sipulia pari viipaletta. 

Onko täällä siis muita sipulin ystäviä ja mitä ajattelette tuosta? :D

M33

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana kyllä runsaastikin mutta muun ruoan seassa, juuri nyt sienisalaatissa. IHan noin sipulihullu en ole, mutta tuohan ei ole suinkaan huono tapa.

Vierailija
2/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään levittää voita leivälle veitsellä jolla on leikattu sipulia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, mahdat haista pahalle.

Vierailija
4/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni oli samanlainen. Hänellä oli aina sipuli yöpöydällä. Kuulemma söi sen iltasella sängyssä.

Vierailija
5/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh :D Kyllä mä suihkussa käyn päivittäin, vaatteeni on puhtaat ja legot jynssään joka aamu. 

M33

Vierailija
6/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli on terveellistä, googlettakaa.

Vierailija
7/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sipulista sen kaikissa muodoissa. Ärsyttää vaan, kun raaka sipuli kerryttää niin paljon ilmaa vatsaan, vaikka siedätyshoitoa on takana jo yli 30 vuotta.

Vierailija
8/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Outoa on."

Vierailija
9/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mä luulin että vetelet tyyliin kokonaisia sipuleita 😅 En tiedä voisiko tuossa olla jokin samanlainen viehätys kuin tulisen ruoan syömisessä..? 

Vierailija
10/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2v on aina tykännyt käydä haukkaamassa raakaa sipulia. Söisi ihan kokonaan jos vaan antaisin. Outo lapsi, haukkaa myös inkivääristä isoja paloja. En tiedä onko tuolla makuaistissa jotain vikaa.

Vierailija
11/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh :D Kyllä mä suihkussa käyn päivittäin, vaatteeni on puhtaat ja legot jynssään joka aamu. 

M33

Ei se auta, kun sipulin tuoksu puskee ihon läpi, Et vaan sitä itse huomaa, mutta kyllä sipulia syövät huomaa aina. Kamala tuoksu. 

Vierailija
12/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana se voi olla liian voimakasta, mutta menee esim. just sienisalaatissa tai aivan ohuina renkaina fetasalaatissa. Kuullotettu sipuli sen sijaan on mun juttu. Vaikkapa munakkaan täytteeksi se kuuluu olennaisesti :)

Vierailija
13/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sipulin leikkaa oikein, se ei eritä pahaa makua eikä silimät vuoda vettä!

Kurkkukin kun leikataan väärin, se on kitkerää.

Vierailija
14/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää sipulia raakana on nautinto syödä. Syön myös raakana monissa salaateissa. Mielisipulini on se pitkänomainen punainen sipuli (Tropean sipuli), sitä kun leikkaa ohuina siivuina ruisleivän päälle on herkkua. Marinoin myös matjesfileitä ja paljon sipulia joukkoon. Marinoitu sipuli se vasta hyvää onkin. Tuo ap:n pari siivua raakaa sipulia päivässä ei ole paljonkaan. Syön varmaan enemmän. 

Vierailija
15/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penskana syötiin ruisleipää, siihen sinappia päälle ja sitte ohuen ohuita sipulirenkaita, nam!

Vierailija
16/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Ei se auta, kun sipulin tuoksu puskee ihon läpi, Et vaan sitä itse huomaa, mutta kyllä sipulia syövät huomaa aina. Kamala tuoksu. 

Voi sua mussukkaa, oletko herkkis hajuille ja tuoksuille? 

M33

Vierailija
17/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Joo ei ole kamala. Jotkut ihmiset eivät voi syödä sipulia. Ent. koulukaveri kertoi, että hänellä kuten äidilläänkin on nk. hapoton vatsa, eikä siedä sipulia ollenkaan. En tiedä sitten miten paljon tuossa on perää, mutta sipulia ei voi syödä tulee huono olo oli sitten kypsennetty tai raaka sipulinpala kyseessä. 

Vierailija
18/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 2v on aina tykännyt käydä haukkaamassa raakaa sipulia. Söisi ihan kokonaan jos vaan antaisin. Outo lapsi, haukkaa myös inkivääristä isoja paloja. En tiedä onko tuolla makuaistissa jotain vikaa.

Minun tytär on kanssa tykännyt pienestä asti raa'asta sipulista ja esim. sitruunasta, syö molempia ihan isoja paloja paljaaltaan. Inkivääri meillä ei ole tainnut olla, sitä ei olla testattu :D syön kyllä raakaa sipulia itsekin joskus, sitruuna ei sentään ihan noin mene alas.

Vierailija
19/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettua sipulia voisi napsia kuin sipsejä

Vierailija
20/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penskana syötiin ruisleipää, siihen sinappia päälle ja sitte ohuen ohuita sipulirenkaita, nam!

No, mikset enää syö? On takuulla terveellisempää kuin kaikki prosessoidut leikkeleet. Asuessani Saksassa tarjottiin usein iltaruoaksi valtavia ruisleivän siivuja, päälle muutama juustosiivu ja tähän päälle kasa sipulirenkaita, vähän pippuria ja paprikaa päälle. Ai että oli herkkua tuo ja näin teen edelleen ja kuppi hyvää teetä palan painikkeeksi. Olutkin tietty sopii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme