Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ilmoitti yhtäkkiä, ettei halua lapsia enempää. Jätänkö miehen vai unelmani?

Vierailija
21.03.2012 |

kyllä, olen aina ajatellut, että meidän arki on tasaista ja täynnä rakkautta. Kunnes PAM, ehkä liika manailu teki tämän, että joudun tekemään asiasta aloituksen.

Meillä on yksi lapsi, minä olen töissä ja mies työttömänä. Mies etsii töitä, uppoutuu enemmänkin musiikkiinsa. Heitti jonkin aikaa sitten tämän pommin; En halua enempää lapsia. Olemme aina puhuneet, että ainakin kaksi lasta. Itse unelmoin neljästä lapsesta. Mies oli keksinyt jo nimiäkin tuleville muksuille. Mitä nyt yhtäkkiä? Mies kertoi, että häntä ahdistaa. Hän haluaa tulla ja mennä ilman rajoituksia, yhden lapsen kanssa on helppoa. Sitten itki, ettei halua että minä jätän hänet.

Luovunko omista unelmistani, edes yhtä muksua suuremmasta perheestä, vai heitänkö kaiken kaivoon? Olen aina tukenut miestäni kaikessa ja uskonut hänen unelmiinsa musiikkinsa suhteen. Minä en ole saanut mitään. Minä käyn töissä ja maksan miehen elämisen. Tunnen oloni niin petetyksi, hyväksikäytetyksi. Minulla on myös väkisinkin sellainen olo, ettei mies olisi halunnut ensimmäistäkään lastamme tosissaan :( "Tämä arki nyt vielä menee". Olen niin helvetin raivoissani, kuin olisin heittänyt vuosia elämästäni hukkaan moisen lusmun vuoksi. MITÄ teen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sitä tarkoittanutkaan, että vaadin mieheltä lapsia kun elätän hänet. Tällä hetkellä elätän miehen ryyppäämiset, huvitukset sun muut. Mies ei halua lapsia enempää, koska haluaa juosta vapaasti baarissa ja ystäviensä luona heti kun soitto tulee. Eli mies haluaa yhtäkkiä viettää villiä teinielämää. Ei mitään stressiä työnhausta, täällä istuu kotona perse hiessä eikä tee yhtään mitään.

ap

Sun täytyy miettiä MITÄ SINÄ HALUAT, mikä on sulle tärkeää ja voit todellakin asettaa itse jaksamisellesi rajat ja toteuttaa unelmiasi. Jos hyvään elämääsi kuuluu hoitaa se yksi lapsi ja rahoittaa miehesi biletys ja itsensä etsiskely niin siitä vaan. Mutta jos haluat perheen, sitoutuneen miehen jolla on samanlainen käsitys hyvästä elämästä kuin sulla, niin nykyisesi ei taida olla se oikea...? Mieti, mä kärvistelin pelkuruuttani 10v ihan ok suhteessa, joka kuitenkin esti mua olemasta sellainen kuin olen ja toteuttamasta unelmiani. Kun suhde päättyi huomasin et lapsiluku on täynnä koska olen liian vanha ja n 10v meni jossain puoliksi apatian kynsissä, ulkopuoliset tietysti oli tyytyväisiä kun kaikki näytti niin kivalta. Ja mieskin oli kun ei hän toivonut elämältä yhtään mitään, kunhan sai vaan olla. Elämä ei ole ikuinen ja jonakin päivänä et voi enää saada lapsia. Mun elämänkokemuksella keskustelisin vakavasti miehen kanssa omista tarpeistani- miehen tarpeethan jo sinä tiedät- ja jos kokisin ettei minulla tärkeät asiat toteudu riittävän hyvin, niin todella vakavasti miettisin suhdetta. Kyllä parisuhde on kahden kauppa, ei siinä toinen sanele ja toinen vaan tyydy siihen mitä jäljelle jää. Toivon et miehesi pääsee yli tuosta..Yritä katsoa tulevaisuuteen, miltä siellä elämäsi vaihtoehdot näyttää....

Vierailija
22/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostan kamalan itsekkäältä, mutta miehen kanssa on pohdittu paljon tulevaisuutta. Vähintään kaksi lasta, kolmekin. Mies itse oli keksinyt lapsille nimetkin. Tuntuu, että hän antoi minun elää unelmissani, sitten ilmoittaakin ettei halua yhtään enempää lapsia. Valehteliko hän minulle? Tunnen vain oloni petetyksi, mies loi mieleeni kuvan täydellisestä perheestä, jonka sitten murskasi kylmästi vetoomalla omaan vapauteensa.

Tällä hetkellä olen vittuuntunut siitä, ettei mies käy töissä. Eihän asialle mitään voi, mutta eipä mies näytä tekevänkään mitään työllistymisensä eteen. Mies ei saa työttömyyskorvausta, edellinen työsuhde niin lyhyt ja kieltäytyy koko ajan työkkärin tarjoamista töistä. Tuntuu, että mies on muuttunut täydelliseksi kakaraksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nuo muut asiat, joista ap kertoo. Eli ap:ta ottaa koko mies muutenkin päähän ja lapsiasia oli viimeinen niitti.

Kannattaa kyllä muistaa, että työttömäksi jääminen voi olla kriisi ihmisen elämässä, ja jotkut reagoivat kuten ap:n mies, joka saattaa olla masentunutkin (ainakin näillä vähäisillä tiedoilla noin voisi ollakin). Ap:n asemassa yrittäisin selvittää ensin noita muita asioita ja sitten vasta miettisin lastenhankkimisia.

Vierailija
24/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on toista neuvoa. Lapsiarki pääsee helposti yllättämään. Viestisi pohjasävy on kuitenkin sen verran katkera, että sinuna jättäisin miehen, mutta kävisin kuitenkin vielä kerran vakavan keskustelun lapsiluvusta eli antaisin miehelle mahdollisuuden muutta mielensä.

Vierailija
25/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieshän voi miettiä mitä haluaa, isomman perheen velvoitteineen vai poikmieselämän ilman sinua.

Se on kasvun paikka nyt tai ei koskan.

Vierailija
26/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hukuttaa murheensa alkoholiin. JOko potkit hänet liikkeelle, töihin, kotitöihin ja elämään tai sitten potkit hänet pihalle. Itse en ikinä suostuisi moista lusmua elättämään, en tosiaan!

Vierailija
27/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että lisää ei tule. Sitten kun musta ja miehestäni joskus aika jättää, niin sisaruksilla on toisensa. Onhan se rankempaa, kun on kaksi pientä lasta, mutta se aika on lyhyt. Meillä on lapset kahden vuoden ikäerolla ja alkuun oli rankkaa. Nyt lapset leikkivät jo keskenään mukavasti, eivät ole lahkeessa ihan koko aikaa kiinni. Arki sujuu mukavasti. Yritä vielä jutella miehesi kanssa. Luulen, että miehelläsi on kriisi tuosta työttömyydestä ja se nuilottaa nyt jonkin aikaa. Älä pidä rahaa kukkarossasi ja mahdollista miehen juomista!

Vierailija
28/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän asialle mitään voi, mutta eipä mies näytä tekevänkään mitään työllistymisensä eteen. Mies ei saa työttömyyskorvausta, edellinen työsuhde niin lyhyt ja kieltäytyy koko ajan työkkärin tarjoamista töistä

Siis mitä?! Työttomyydelle ei mitään voi ja kuitenkin kieltäytyy työkkärin tarjoamille paikoille?!? No olishan tuo voinut työttömyydelleen siis jotain!

Miksi haluat edes tehdä tuollaiselle miehelle enempää lapsia? Ihan oikeasti, miksi?

mies juo ja roikkuu kavereiden kanssa eikä käy töissä. Halautko lisää lapsia ettet tunne itseäsi niin yksinäiseksi? Vai ajatteletko että uusi lapsi sitoo miehen paremmin kotiin? Niin tai näin, metsään menee.

Vierailija
29/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pitkälle se kantaa?

Vierailija
30/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia mekään emme enempää lapsia halua, koska emme ehdoin tahdoin halua rikkoa tätä hyvin toimivaa arkeamme.

Mutta tässä AP:n tapauksessa taitaa ongelman perimmäinen syy olla jossain muualla kuin lapsiluvussa. Ja tyypilliseen AV-tyylin AP kertoo avauksessaan tilanteesta vain yhden tai kaksi asiaa, ja tiputtelee sitten lisää faktoja sitä mukaa, kun miehen kanta saakin puolustajia. Itsekin pidän miestä siinä suhteessa järkevänä, että hän suoraan sanoo, että ei halua lisää lapsia. Aika usein nämä isot perheet kuitenkin ovat vaimon päähänpinttymiä ja sitten täällä AV:lla itketään, kun mies ei osallistu ja tekee pitkää työpäivää ja pyörii harrastuksissa tai baareissa...

Toisaalta miehen mieli voi muuttua, jos/kun hän saa töitä. Itse työttömyyden kokeneena tiedän, että se on varsin iso kriisi, joka vaikuttaa paitsi rahatilanteeseen, myös itsetuntoon ja identiteettiin, varsinkin jos työ on aina ollut tärkeä ja iso osa elämää. AP:n mukaan mies ei hae töitä, mutta onkohan tilanne oikeasti niin? Jospa mies "perse hiessä" laittaa kymmeniä hakemuksia päivässä, mutta tulosta ei vain tule. Ainakin asiantuntijatason työpaikkoihin on vaikea päästä edes haastatteluun, joten niitä hakemuksia voi joutua laittamaan kymmeniä ja satojakin ennen kuin tärppää. Ulkopuolisen silmissä se saattaa näyttää siltä, että ei edes yritä työllistyä. Kuinka kauan mies on ollut työttömänä? Saako hän työttömyyskorvausta? Minkä ikäinen mies on? Nämä ovat kaikki sellaisia yksityiskohtia, joiden tietäminen auttaisi tilanteen arvioinnissa.

Vierailija
31/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla hetkellinen masennus. MUTTA jos mies ei halua apua eikä itse tee mitään, ei sellaista tarvitse katsoa. Edes rakkaudesta. Täällä av:lla on omituinen kaikkivoipaisuuskäsitys, jonka mukaan naisen tulee aina olla kaiken yläpuolella hoitamassa, jaksamassa, kestämässä- näin ei ole. JOkainen ihminen on tasavertainen ja jos toinen- vaikka olisi mies!- ei ota vastuuta ja hoida omaa osuuttaan, sen toisen ei todellakaan kuulu ruveta miksikään maailmanparantajaksi ja ottaa vastuulleen toisen ongelmia.

Vierailija
32/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajattelee vain äärirationaalisesti, niin vaikeahan sitä on perustella, miksi toisen pitäisi tehdä enemmän lapsia kuin haluaa, mutta. Minusta et kuulosta lainkaan itsekkäältä. Miehesi pistää sinut todella hankalaan tilanteeseen. 2 lasta (vs. 1) on hirveän ymmärrettävä toive, ja vielä kun asiasta on aiemmin keskusteltu ja molemmat ovat olleet kahden kannalla. Nyt saadaksesi toisen sinun pitäisi rikkoa perhe, ja samaa isää et lapsille saisi.

Mutta jotenkin kuulostaa siltä, että miehellä on joku ikäkriisi, jonka mentyä ohi hän voi ajatella asioista vallan eri tavalla.

Vierailija
33/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärin tarjoamista töistä? Tuskin tuo työttömyys miehelle sitten mikään kriisi on. Mun mies joutui muutama vuosi sitten työttömäksi kuin salama kirkkaalta taivaalta. Jonkin aikaa se oli vaisun oloinen ja sitten työkkäri laittoi sen jollekin kurssille, jossa piti itse etsiä itselleen harjoittelupaikka. No mies haki oman alansa harjoittelupaikkaa, sai sen ja nyt on vakinaistettu sinne. Koskaan ei tiedä mistä tärppää. alkuun mieheni kirosi raskaasti tuollaisia "perkeleen haista paskan kursseja", mitä niistä on hyötyä? No tuossa se hyöty nähtiin.

Pointti on nyt siinä, että älä helvetissä pidä rahaa kotona. Äläkä anna sen juopotella sun rahojasi. Tuollainenhan se vasta mahdollistaakin kotona lusmuilun. Ei ihme ettei sitä työt kiinnosta. Mikäs on ollessa, kun eukko kantaa tilipussin kotiin, siivoaa, pyykkää ja on valmis ruokapöytä mihin tulla. Jos mun mieheni olis kieltäytynyt työkkärin jutuista, niin olis saanut elättää kyllä itse itsensä. Työttömyydelle ei mahda joskus mitään. Mutta tuo työkkärin töistä kieltäytyminen on kyllä mieheltäsi helvetin törkeää.

Vierailija
34/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aika harvoin sellaisia, että niistä mitään tulisi. Sieltä voidaan tarjota mitä vaan, sellaistakin mihin ei vaan voi mennä kun ei ole osaamista. Oikeita työpaikkoja en ole kuullut sieltä kenenkään saaneen.

Siis mitä?! Työttomyydelle ei mitään voi ja kuitenkin kieltäytyy työkkärin tarjoamille paikoille?!? No olishan tuo voinut työttömyydelleen siis jotain!

Vierailija
35/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap miettii nyt aivan vääriä asioita. Siis ei tuollaisessa liitossa kannata miettiä tehdäänkö lisää lapsia vaan sitä haluatko jatkaa tuollaista liittoa.

- Mies ei ole työssä eikä halua mennä töihin joten on täysin elätettävä

- Mies ei tee kotitiöitäkään

- Mies haluaa vaimon kustantavan hänelle ryyppäämiset ym.

Minä en jäisi tuollaiseen liittoon. Enkä todellakaan haluaisi toista lasta joka näkee noin hienon "miehenmallin".

Vierailija
36/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun rahoilla syö mutta -voi...

Minkälainen isä ja äiti sut on kasvattanut elättämään loisia?

Vierailija
37/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoin, ettei mies ole minulle millään tavalla tilivelvollinen. Mies ajattelee, että työttämänä elämä on helppoa ja rentoa, voi tulla ja mennä miten haluaa. Nappasi lompakostani 20€ ja lähti kaverinsa kanssa pubiin. Tällaista elämää meillä on. Mies teki kantansa selväksi, lapsia ei tule koskaan enempää. Minä haluan ainakin yhden lapsen vielä, joten minun siis täytyy vaan antaa asian olla, unohtaa unelmani ja uskoa tähän lusmuun, elättää hänet ja totella hänen sääntöjään? Mies ei tee kotona kotitöitä, ei yhtään mitään.

ap

Mies ei kunnioita sua- ei sellaisella suhteella mitään tee. Tulet 100% katkeraksi- sinuna vääntäisin tilanteen miehelle rautalangasta, antaisin mahdollisuuden ja jos ei kelpaa niin vaihtaisin pikkuhiljaa maisemaa. Joka asia jonka mies jättää harteillesi, huonontaa sun hyvinvointia ja jaksamista.

Vierailija
38/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jättää senkin sinun huoleksesi.

Vierailija
39/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä painosta!

Meillä oli joskus vähän samankaltainen tilanne ja nyt kolme lasta.

Ei minunkaan mieheni tahtonut työttömänä lisää lapsia. Se oli muutenkin kova paikka hänen itsetunnolleen olla minun "elättinä".

Itse en ajatellut niin, mutta kannustin häntä kuitenkin hakemaan töitä.

Olen itsekin elänyt "mieheni siivellä" joten en nähnyt senkään vuoksi mitään kamalaa siinä että maksoin koko perheen menot vuorostani...

Miehet ajattelee eri tavalla

Vierailija
40/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on tajunnut, että jos saatte toisen lapsen, sinä jäät äitiyslomalle ja sulla ei oo enää rahaa antaa baarireissuihin ja muihin huvituksiin eli hänen olisi hankittava töitä ja rahoitettava myös sun ja lasten elämä.

Suostuisitko itse miehesi tilanteessa luopumaan kaikesta vapaa-ajasta ja aina avoinna olevasta rahahanasta?