Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä tätä väsymystä!:(

Vierailija
19.03.2012 |

Kaikki testattu vuosien varrella, kilpirauhanen hemoglobiini, masennuslääkkeet etc. Liikunta.

Ylipainoa ei ole. Väsyn todella helposti, vapaapäivinäkin joudun ottamaan päiväunia ja töissä käyminen välillä yhtä tuskaa. Miten tällasta jaksaalopun ikäänsä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivoja asiota tiedossa tai tekemässä aina väsyttää. Elämä suht kunnossa tällä hetkellä, takana kyllä työuupumusta (vuorotyö) ja sellasta. Mutta nyt siis mahdollisuus ollut nukkua normaalisti jo vuosikausia. Ja lisäksi olin jo teininä ja kakskymmpisenäkin hyvin väsynyt välillä, kun opiskelin oli vaikeaa pysyä suurinpiirtein hereillä tunneilla. Ap

Vierailija
22/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko kokeillut ruokavaliohoitoja? entä antioksidantteja?

sydämen vajaatoiminta? sokeritauti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oikeasti edes ne kivat jutut jätä väsymystä. Mullakin nuo kilppariarvot mitattiin, ihan normikauraa. Pitää vissiin tutkia vielä tarkemmin ne, mutta mun mielestä arvot oli jotain loistavan luokkaa... Huoh, olisi kiva olla virkeäpirteä.

Vierailija
24/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänkäyrät ja muut on otettu ja tosiaan aivosähköt etc...kaikki mahdollinen mitä ihmisestä oikeastaan voi tutkia. (tutkimukset tehtiin vuorotyö aikoina jolloin voin niin huonosti etten meinannut pystyssä pysyä) Mitää ei ole löytynyt. Ap

Vierailija
25/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ihan kunnon erikoislääkärille

Vierailija
26/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli välillä järkyttävää väsymystä ja välillä siihen liittyi kuristavaa tunnetta kurkulla ja näköhäiriöitä.

Syylliseksi paljastui allergiat. Olenkin allerginen ainakin perunalle tosi voimakkaasti ja maidolle, sellerille, tuoreelle paprikalle ja tomaatille jne.

Jos syön edes hitusen perunaa olen tosi väsy ja vetämätön. Aivan järkky olo. Myös maitotuotteet tekevät huonon olon jos syön niitä enemmälti tai esim. maitoa sellaisenaan (voin siis syödä lähinnä pitkään kypsennettyjä juustoja ja pieniä määriä maitoa leivonnaisissa).

Minun elämäni muuttui taas normaaliksi kun löytyi sopiva ruokavalio.

Vierailija
27/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lääkäri ei koskaan maininnut asiasta mitään. Verikokeita otettiin useampaan otteeseen, vatsa tutkittiin jne.

Asia korjaantui vasta jokunen vuosi sitten, kun D-vitamiinin merkityksestä alettiin yleisesti puhua.

Aloin syödä sitä säännöllisesti, ja tilanne korjaantui.

On auttanut myös huonounisuuteen ja alakuloisuuteen.

Vierailija
28/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuosia kestäneen väsymyksen syyksi löytyi lopulta astma, keliakia ja krooninen poskiontelotulehdus. Astman kerroit olevan poissuljettu, mutta entä tuo keliakia?

Mulla oli todella vahvoja uupumuskausia jolloin tuntui, että kaikki energia menee ihan perustoiminnoista suoriutumiseen. Nyt oikealla hoidolla ja lääkityksellä tämä on onneksi tasaantunut.

Ja kuten joku kirjoitti, kannattaa mennä ihan erikoislääkärin puheille kilpirauhasarvojen osalta. Kuten muutenkin.

Vierailija
29/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ei välttis näy verikokeissa. Kuurin voi ottaa myös varmuuden vuoksi, kokeeksi, ja katsoa miten vaikuttaa

Vierailija
30/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ei välttis näy verikokeissa. Kuurin voi ottaa myös varmuuden vuoksi, kokeeksi, ja katsoa miten vaikuttaa

Minkä kuurin? Tyroksiinikuurin?

Vierailija
31/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipitän taas lääkärille, ei tässä muukaan auta! Tuntuu vaan etteivät lääkärit ota asiaa vakavasti, en tiedä oikeen miten voisi väsymystään kuvailla heille. AP

Vierailija
32/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muutoin jotain sellaista, että yöuni ei "ravitse", vaan jää aina puutteelliseksi?

Voisitko päästä uniseurantaan?

Kerro sitten meille, jos löysit avun, jookos?

Vierailija
33/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisesti ottaen nukun ihan hyvin! Ainut että iltaisin olen pirteimmilläni jos niin voi sanoa ja olen siksi tähän aikaan hereillä. Kerron toki jos saan avun, en vaan enää itse jaksa uskoa siihen koska asiaa on tutkittu enemmän tai vähemmän jo useita vuosia! :( ap

Vierailija
34/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kuurin? Tyroksiinikuurin?

Sen hoidon mikä otetaan todettuun vajaatoimintaan voi ottaa myös kokeeksi

Vierailija
35/37 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muutoin jotain sellaista, että yöuni ei "ravitse", vaan jää aina puutteelliseksi?

Voisitko päästä uniseurantaan?

Kerro sitten meille, jos löysit avun, jookos?

sillä sairastan sitä itse. Ongelma on ainakin osittan leukarakenteesta johtuva. Sain uniapneadiagnoosin sykysyllä 2007 ja siihen hoidoksi cpap-laitteen johon sopeuduin kun ei ollut vaihtoehtoja. Väsymys suli hiljalleen vuodessa pois.

Nyttemmin hampaitani oiotaan leukaleikkausta varten. Minulla siirretään sekä ylä- että alaleukaa eteenpäin, jotta ylähengitysteille saadaan reilummin tilaa. Samalla kasvonpiirteeni korjautuvat lähemmäs normaalia.

Uniapnea löytyi unirekisteröinnissä, joka nykyisin tehdään usein ihan kotioloissa. Itse kävin osastolla nukkumassa yön yli. Lähetteen sain ihan tk-lääkäriltä, kun lopulta osasin ja uskalsin asian esittää selkeänä pyyntönä.

Vierailija
36/37 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sä vain olet väsynyt.

Minä olen kroonisesti väsynyt, mutta myös hiukan masennukseen taipuvainen. Tämän kanssa on opittava elämään.

Semmoinenkin diagnoosi tuli mieleeni kuin krooninen väsymysoireyhtymä.

Vierailija
37/37 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Nyttemmin hampaitani oiotaan leukaleikkausta varten. Minulla siirretään sekä ylä- että alaleukaa eteenpäin, jotta ylähengitysteille saadaan reilummin tilaa. Samalla kasvonpiirteeni korjautuvat lähemmäs normaalia.

Liian iso leikkaus hyötyihin nähden

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä