Rupesi kusipäällä puntti tutisemaan, kun tajusi että päivähoitomaksu 450€ tulee sen maksettavaksi.
Pistin eilen tuulemaan ja hain itselleni yksiötä ja ilmoitin kusipäälle, että voi vaihtaa kakaroiden osoitteen luokseen vaikka samantien.
Ja samalla päivämäärällä kun pentujen osoite vaihtuu, vastaa kusipää myös lasten päivähoitomaksuista, jotka on sen tuloilla maksimi, 450€/kk.
Elareita kusipää ei tule kelalta saamaan ennenkuin se saa minut allekirjoittamaan elatussopparin ja sitähän mä en allekirjoita ennenkuin kusipää antaa kelalle selvityksen ettei vastusta sitä että lapsilisät maksetaan mulle.
Sen siitä saa kun uhoaa joka päivä vaihtavansa lasten osoitteen luokseen.
Tosipaikan tullen menee kuset housuun köyhältä luuserilta, joka on pa vaikka tekee kahta työtä.
Kommentit (65)
teillä pieni maksimimaksu. meillä jo yhdestä 254, toisesta parikymppiä vähemmä.
nähnyt, kun Huutiksen keskustelupalstalla kehut sitä hyväksi isäksi.
niin voin käydä kattoo josko ostaisin jotain..
Ottamatta kantaa tuohon teidän sairaaseen kuvioon, niin ei noi raha-asiat mene ihan kuten kuvittelet.
Lapsilisät maksetaan aina lähihuoltajalle, joten ne lähtee sulta ennen pitkää, jos kusipää osaa kelassa asioida.
Elatusapu sopparia sun ei tarvitse tosiaan tehdä. Kusipää voi hakea elatustukea heti, kun olet jättänyt maksamatta. Päivähoitomaksuihin hän saa neuvoteltua maksusuunnitelman, mikäli nuo mainitut tuet tulevat viivellä.
Lähivanhempi saa myös asumistukea melko korkeallakin palkalla ja toi päivähoitomaksu viittaa siihen, että alkaa ropisemaan asumistukikin, tuskin kusipää omistaa asuntoa sentään.
Muistaakseni AP on aikoinaan kertonut olleensa siinä elämän tilanteessa kun kusipään tapas täysin masentunut ja sekaisin eikä välittänyt mitä teki ja kenen kans.
Nyt hänellä menee paremmin paitsi sen osalta et on tajunnut ryssineensä kun meni lapset sen miehen kans tekeen.
Ottamatta kantaa tuohon teidän sairaaseen kuvioon, niin ei noi raha-asiat mene ihan kuten kuvittelet.
Lapsilisät maksetaan aina lähihuoltajalle, joten ne lähtee sulta ennen pitkää, jos kusipää osaa kelassa asioida.
Elatusapu sopparia sun ei tarvitse tosiaan tehdä. Kusipää voi hakea elatustukea heti, kun olet jättänyt maksamatta. Päivähoitomaksuihin hän saa neuvoteltua maksusuunnitelman, mikäli nuo mainitut tuet tulevat viivellä.
Lähivanhempi saa myös asumistukea melko korkeallakin palkalla ja toi päivähoitomaksu viittaa siihen, että alkaa ropisemaan asumistukikin, tuskin kusipää omistaa asuntoa sentään.
Kela ei maksa elatustukea ilman käräjäoikeuden päätöstä.Ei todellakaan riitä se et viedään vaan hakemus kelaan.Mä asioin oikeusaputoimistossa saman asian tiimoilta viime elokuussa vuonna 2011 eikä päätöstä ole tullut vielä ruuhkien yms.takia.En ole saanut senttiäkään kohta vuoteen.
Ainoa positiivinen puoli on se et oikeuden paperilla saan takautuvasti elokuusta asti,muutoin kela maksaa takautuvasti 3kk ajalta.
koska sillä ei ole voimassaolevaa elatussopparia, jonka minä olisin allekirjoittanut.
Ja takautuvasti saa vasta siitä päivästä kun laittaa elatusriidan vireille käräjäoikeuteen.
Ja nykyään lapsilisä voidaan maksaa joko isälle tai äidille, hakemuksen mukaan.
Jos kusipää ryssii oman osuutensa sopimuksesta ja alkaa lapsilisiä vaatimaan, tulee pitkä ja yhteiskunnalle kallis elatusriita.
Omat tuloni pidän niin pieninä loppuikäni, ettei ikinä ulosottomies saa euroakaan perittyä.
ja asuu omistusasunnossa, eli se ei tule saamaan asumistukea tai sossunrahaa euroakaan.
Mun kanssani jos kusipää alkaa rahasta riitelemään, niin häviölle jää.
Mulla ei ole mitään hävittävää, sossun normien mukaan saan rahaa nytkin, ulosotto ei toisi mun tuloihin minkäänlaista lovea.
Muistaakseni AP on aikoinaan kertonut olleensa siinä elämän tilanteessa kun kusipään tapas täysin masentunut ja sekaisin eikä välittänyt mitä teki ja kenen kans. Nyt hänellä menee paremmin paitsi sen osalta et on tajunnut ryssineensä kun meni lapset sen miehen kans tekeen.
Onneksi psykoosi helpotti ja tulin järkiini. Tiedän mitä en ainakaan halua, lapsiperhe-elämää kusipään kanssa.
Rapatessa roiskuu ja virheitä tulee tehtyä, mutta niistä voi oppia.
Lapset sinällään eivät ole virhe, mutta se kenen kanssa ne tuli tehtyä, ni hoh hoijaa.
minkä voi lapsilleen saada, vaikka se onkin mallia perseelle potkittava ja äitinsä passaama lapamato.
Huonomminkin olis voinu valita vaikka jonku linnanvenkulan tai kulttuurinrikastajan.
Mut ei se sitä tarkota että mä parisuhteessa kusipään kaltaisen kanssa olla tahtoisin, en tosiaankaan.
Mites nää kaikki viestiketjut, joissa haukut Kusipään isävalmiudet täysin?
...ei saanut mitään elareita ellei elatussopparia tehty. kokemuksella tiedän. lasten isä tienas n 500 e enemmän / kk ku minä, joka siis opiskelin mutta mitään en saanut ennen sopparin tekoa. joku silloin vielä väitti että takautuvsti saa, mutta paskat. niin tuota vaan eleltiin lasten kanssa vuoden verran ennen ku soppari viimein saatiin ja sitä kautta elarit alkoivat juoksemaan, mutta kusipääksi en eksääni sano, sanonpahan vain että olen huomattavasti parempi äitinä kuin hän koskaan isänä.
niinku kalastaa ja korjaa autoa, muttei kusipäällä ole ilman perseelle potkimista mitään käsitystä siitä millaista hoivaa ja huolenpito lapsi tarvitsee, varsinkaan jos lapsi ei itse osaa vaatia.
Samat vaatteet kakaroilla päällä viikonkin ja muutenkin elävät kuin pellossa ja lapsen pitää olla todella sairas ennenkuin kusipää tajuaa että joku on vialla.
Mutta mikäpä minä olen kusipään lastenhoitoon puuttumaan jos se kerran sossuille riittää.
Onneksi päiväkodin akat pistävät kusipäätä välillä ruotuun ja kertovat että mitä lapsi tarvitsee.
me molemmat vanhemmat rakastamme lapsiamme kumpikin omalla tavallamme, eikä se Luojan kiitos vaadi perheenä elämistä.
kengät ostamatta jos lapsilisät maksettaisiin kusipäälle.
Löysin toiselle kakaralle sattumalta poistomyynnistä talvikengät, vedenpitävät ja laadukkaat -80% alennuksella ja hintaa jäi 6,99€
Kusipää ei olisi taatusti edes ostanut kenkiä, pienempi joutuisi kulkemaan isoveljen 4 numeroa liian isoissa, kun kusipää tuhlaisi lapsilisät omaan käyttöönsä.
Jonka ei olisi ikinä pitänyt lisääntyä. Juuri tuollaisten ääliöiden kakarat sitten pilaavat muiden elämän. Että kiitos sinulle.
päiväkodissa jo opettaa hienostopiiperöt ihmisten tavoille.
Ja isommasta kasvatan työtä vieroksuvan taiteilijan.
upea juttu onkaan, kun moisen roskaväen touhut eivät kosketa minua!
Siis oikeesti: vaihdan viestiketjua ja asiaan ei tarvitse ikinä enää palata!
Heippa!
sääliks käy aloittajan lapsia jos tää nyt ei taas oo joku provo.
Mutta tiedän kyllä ihan irl äitejä jotka jättäneet lapsen isälle täysin.
Itse en pystyis olemaan KUSIPÄÄ äiti.
Eli aloittaja,sinä se kusipää taidat olla eikä eks miehes.
PM on harvoja, joilla on oikeasti hauskoja juttuja :D
olin vaan niin vitun sekasin ettei mitään väliä kenen kanssa lisääntyy ja nussii.
Ja nyt kun mä en oo enää sekasin, en halua jatkaa entisellä tyylillä.
Mä muutan keskustaan yksiöön ja se on hyvä.