No niin mammat! "Hallitus on lyhentämässä kotihoidontukea"
Hallitus harkitsee HS:n tietojen mukaan kotihoidontuen keston lyhentämistä. Nyt kotihoidontukea voi saada siihen asti, kun lapsi täyttää kolme. Jatkossa tuki voi loppua lapsen täyttäessä kaksi.
Muutos sekä säästäisi valtion rahoja että patistaisi naiset nopeammin töihin tienaamaan veroeuroja.
Hoitotuen euromäärän leikkaamista hallitus ei suunnittele.
Hallituspuolueista kristillisdemokraatit vastustaa muutosta. Leikkausta voisi pehmentää sallimalla osittaisen hoitorahan käytön edelleen kolmeen ikävuoteen asti.
Asiasta päätetään kehysriihessä muiden säästöjen yhteydessä maaliskuun lopussa.
Aiheesta lisää perjantain Helsingin Sanomissa.
Kommentit (106)
Mikä laji se on?
Hei se olen minä=)
Olen 1v, 3v ja 5v lasten kanssa kotona. Me katotaan jokapäivä piirrettyjä, juon kahvia monta kertaa päivässä, istun leikkipuiston reunalla, makaan lastenhuoneen lattialla ja esitän kiinnostunutta, istun tietokoneellakin, syön suklaata pitkin päivää, nukutan lapset aikaisin, en herää niiden kanssa aikaisin (isi herää), olen väsynyt usein, olen ylipainoinen, olen sosiaalisesti ihan rajoittunut, olen mökkihöperö, olen kiukkuinenkin välillä, olen kyllästynyt konttaamaan pöydän alla rättikädessä, haisen usein hielle, vaatteeni ovat kuolassa ja nuhassa, käytän myös valmisruokia, en passaa miestäni, ja koska emme käytä päivähoitoa saamme siitä jonkun naurettavan pienen korvauksen. Mutta olen onnellinen. Olen onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin elämäni aikana, olen urani huipulla. Ammattini on laiska läskiperse kotiäiti.
Mulla on yks lapsi, n.1,5 v..mä istun myös koneella päivän aikana kun lapsi nukkuu ja välillä muutenkin. siivoan yksin, teen ruuan (en käytä valmisruokia tai lastenpurkki ruokia juuri lainkaan) vietän aikaa lapseni kanssa..kyllä illala tuntuu joskus kun olisi työpäivän tehnyt ;) voin kuvitella mitä se on 3 lapsen kanssa :) Kotiäitiys
Mäkin taidan kuulua tuhon lajiin.
Jos ne laiskat äidit ovat vaan kotona? Itse olen ollut palkollisena koulun ohella 14-vuotiaasta saakka ja olen työlläni saanut jo jotain aikaiseksi. Olin ennen lapsia oikea työholikki, mutta nyt minulle on tärkeintä lapsemme. Ja jos olen mieheni kanssa luoneet taloudellisen pohjan jossa pärjäämme minun 300 euron tuloilla, ei pitäisi olla nokan koputtamista. Kyllä nuo apurahat olemme maksettu moneen kertaan. Minä olen syvästi katkera jos houdun töihin ennen kuin sinne haluan, kuopus on vasta yli yhden. Näin ne toisten elämänilot on helppo talloa jalkoihin. Jos tästä näin päätetään yhtään idiottia en enään äänestä vaaleissa, kaikkea kukkua lupaavat ja täyttä paskaa tarjoilevat.
Mikä laji se on?
Hei se olen minä=)
Olen 1v, 3v ja 5v lasten kanssa kotona. Me katotaan jokapäivä piirrettyjä, juon kahvia monta kertaa päivässä, istun leikkipuiston reunalla, makaan lastenhuoneen lattialla ja esitän kiinnostunutta, istun tietokoneellakin, syön suklaata pitkin päivää, nukutan lapset aikaisin, en herää niiden kanssa aikaisin (isi herää), olen väsynyt usein, olen ylipainoinen, olen sosiaalisesti ihan rajoittunut, olen mökkihöperö, olen kiukkuinenkin välillä, olen kyllästynyt konttaamaan pöydän alla rättikädessä, haisen usein hielle, vaatteeni ovat kuolassa ja nuhassa, käytän myös valmisruokia, en passaa miestäni, ja koska emme käytä päivähoitoa saamme siitä jonkun naurettavan pienen korvauksen. Mutta olen onnellinen. Olen onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin elämäni aikana, olen urani huipulla. Ammattini on laiska läskiperse kotiäiti.