Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook, sukupuoli & narsismi

Vierailija
20.02.2012 |

Oletteko huomanneet seuraavanlaisia asioita:

1) miehissä on enemmän sellaisia, joilla ei ole ollenkaan fb-profiilia

2) miehissä on enemmän sellaisia, jotka eivät käytä kuvaa fb-profiilissa

3) kuvallisten profiilien miehissäkin on enemmän sellaisia, jotka käyttävät facebookia ehkä kerran tai pari kuussa, eikä lähellekään joka päivä

4) Nekin miehet, jotka facebookia käyttävät vähintään pari kertaa viikossa:

a- naisiin verrattuna esittelevät ja ylpeilevät vähemmän

b- juoruilevat toisista ihmisistä vähemmän kuin naiset

c- pelaavat sosiaalisia pelejä vähemmän kuin naiset

d- pitävät mieluummin kavereissa vain oikeasti tuntemansa ihmiset, ja jättävät statuskaverien keräämisen vähemmälle

5) Sen sijaan miehet, naisiin verrattuna

a- puhuvat enemmän politiikkaa

b- linkittävät hauskoja juttuja

c- linkittävät esimerkiksi uusia teknologisia keksintöjä

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaaan halunnut leikkiä noita hiekkisleikkejä. Kuljen omia polkujani ja siksi en ole facebookissa.

Perinteisesti on niin, ettei facebookia saa arvostella yv:lla.

Vierailija
2/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis av:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin naiset vaan pitävät sosiaalista verkottumista tärkeämpänä kuin miehet. Siis ei-ammatillista verkottumista.

Itse toimin tuossa 'miesmäisesti', en päivitä usein, en kerro henkilökohtaisia juttuja, en ole laittanut kuvaani, enkä pyydä kaikkia kavereiksi. Enkä ota. Toisaalta kavereistani ahkerin päivittelijä ja varmaan joku 700 ihmisen 'kaveri' on juuri mies. Naiskaverini kirjoittelevat kuitenkin enemmän sellaisia kaverillisia juttuja.

Vierailija
4/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde yhtään mun kavereihin, ei todellakaan.

Vierailija
5/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tulee mieleen, että asiat ovat noin sinun kaveripiirissäsi. Tai sitten näet, mitä haluat nähdä.

Esimerkiksi minun kaveripiirissäni ei ole "esittämisen ja ylpeilemisen" suhteen mitään sukupuolieroa, eivätkä naisetkaan juoruile eivätkä pelaa sosiaalisia pelejä. Kaverien hamstraajia on yhtä lailla molemmissa.

Politiikkaa, hauskoja juttuja ja tiedettä seuraavat ihan yhtä lailla molemmat sukupuolet. Jne.

Vierailija
6/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään yleistykset eivät päde niin uniikkeihin naisiin ;) Kutosen kaveriporukassa kakkakin tulee edestä ja pissa takaa. Ei saa yleistää, muistakaa se!!

Vierailija
7/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistit aikamoista kypsymättömyyttä.

Vierailija
8/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään yleistykset eivät päde niin uniikkeihin naisiin ;) Kutosen kaveriporukassa kakkakin tulee edestä ja pissa takaa. Ei saa yleistää, muistakaa se!!

minunkaan kavereihini. Taisin todella olla oikeassa sanoessani, että näet sitä, mitä haluat nähdä.

Olen aina ihmetellyt näitä, joiden on pakko ajatella, että naiset ovat esimerkiksi epäsolidaarisia ja juoruilevia tai mitä nyt milloinkin. Tai että naisia ei kiinnosta tekniikka tai he eivät ole hauskoja. Tokihan nuo joihinkin naisiin pätevät. Ihan kuten joihinkin miehiinkin. Mutta ei suinkaan kaikkiin.

Mutta jos tuollainen yksisilmäinen luokittelu tekee elämästäsi helpompaa, niin mikäs siinä. Meillä muilla on ilo tuntea muunkinlaisia naisia kuin valheellisen stereotypian mukaisia.

-7

Vierailija
9/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoin? FB:tä ei saa täällä arvostella. Joka ketju päättyy näin. Ihan jokainen.

Vierailija
11/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua haittaa niin kovasti se, että muut eivät ole huomanneet samaa? Eihän se ole meidän vika, jos sinulla on joko ihme kanoja kavereina tai sitten olet sovinisti?

Vierailija
12/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaakin olla aikamoisia mielenterveysongelmia.

Vierailija
13/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoin? FB:tä ei saa täällä arvostella. Joka ketju päättyy näin. Ihan jokainen.

tässä on ollut? Ap kirjoitti omia ennakkoluulojaan, jota muut eivät jaa.

Vierailija
14/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isä on vahvempi kuin sun isä nykytyyliin: mun fb-kaverit on kivempia ku sun fb-kaverit! Nih!

Vierailija
15/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on kamala pätemisentarve niin Facessa kuin muuallakin. Naisissa todnäk narsisteja huomattavasti useammin kuin miehissä, mutta syyttävät usein miehiä kun eivät suostu matelemaan heidän tahtonsa mukaan.

Vierailija
16/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap miettinyt, kuinka paljon tuossa olisi kyse siitä, miten itse tulkitset asiat? Jos nyt mietitään vaikka jotakin leveilyä (vai miksi sitä kutsuitkaan), niin ehkä huomaat sen vain naisissa? Ehkä he leveilevät sellaisilla asioilla, joita sinäkin haluat, tai joita yhteiskunnassa sinun oletetaan haluavan, ja siksi huomaat sen? Kun taas miehet leveilevät jollakin, mitä et halua tai sellaisella, mitä sinun ei oleteta haluavan, joten et huomaa sitä..?

Vierailija
17/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisissa todnäk narsisteja huomattavasti useammin kuin miehissä.

pidä paikkansa. Persoonallisuushäiriöt ovat miehillä yleisempiä.

Vierailija
18/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että elämästä annetaan siloitellumpi kuva mitä se on. Kauniit kuvat, söpöt kuvatekstit, kynttilänvaloa, tunnelmapaloja kuin jostain lifestyle-lehdestä. Monilla facebook on ihan sitä samaa, vaikkei sitä jostain syystä saakaan sanoa.

Vierailija
19/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isä on vahvempi kuin sun isä nykytyyliin: mun fb-kaverit on kivempia ku sun fb-kaverit! Nih!

Eihän se nyt oikeasti ole meidän syy jos ap:n kavereista vain osa on hauskoja ja fiksuja :O Jos niin kovasti haittaa niin ei muuta kuin kaikki naiset pois kaverilistalta! Ehkä sitä sitten huomaa, että päteminen ja muu ei riipukaan sukupuolesta.

Vierailija
20/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisissa todnäk narsisteja huomattavasti useammin kuin miehissä.

pidä paikkansa. Persoonallisuushäiriöt ovat miehillä yleisempiä.

MIllään kontsin tuota ei voi tutkia, joten perusuu mutuun ja AV-mammoillehan kaikki exät ovat olleet vähintään narsisteja :) Naisissa niitä ominaisuuksia vaan pidetään itsenäisen vahvan naisen tunnusmerkistöön kuuluvana vaikka oikeasti ovat puoli hulluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi