Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka totaalikyllästyneitä nykyiseen yhteiskuntaan?

Vierailija
19.02.2012 |

Yhteiskuntaan missä kaikki mitataan rahassa? Työpaikka on menossa alta, ei auta vaikka olisit tehnyt parhaasi, niin kiitos ei seiso lopussa! Tekisi mieli lyödä lopullisesti hanskat tiskiin ja jäädä yhteiskunnan loiseksi ja sanoa päättäjille, että sitä saa mitä tilaa!!!!!!!

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin 80-luvulla ja kyllä silloin tavallinen ihminen osasi vielä käyttäytyä. Nykyään saa päivittäin pöyristyä moukkamaisuudesta ja ihan puhtaasta tietämättömyydestä! Onneksi olen löytänyt pari samaan ikäluokkaan kuuluvaa kaveria, joiden kanssa on kiva parantaa maailmaa ;).

Vierailija
22/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä menoa Suomesta tulee ihan kauhea maa asua. Mitään hyviä uutisia ei enää ole, eikä yhteiskuntaa huolleta eikä rakenneta enää millään tavalla. Kaikki vanha hyvä vaan revitään alas jos sellaista on vielä jäljellä. Ihmisistä ei välitetä ja kaikki mitataan rahassa ja tuottavuudessa. Ihmisarvo on 0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus muutan maalle, viljelen ja yritän löytää jotain työtä, tosin koulutusta ei vielä ole.

Olen aika onnellinen luonnossa liikkuessani, suvun lasten kanssa.

Tai sitten lähden vapaaehtoistyöhön kauas, pois länsimaista, johonkin kivaa yhteisöön.

Vierailija
24/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silkkipaita Massimo Dutti, farkut Zara, korkkarit Unisa, uudet Marc by Marc Jacobsin korut korvissa ja ranteessa.

Menee yli mun sietokykyni tuollainen pröystäily.

Vierailija
25/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi yrittää itse. Niin ne vähemmän koulutetut ovat ennenkin tehneet. Jos tukia ei tulisi, olisi tässäkin maassa paljon enemmän yrittäjiä.

Ja juu, en ole kyllästynyt yhteiskuntaan. Koskaan ei asiat ole olleet paremmin. Olen köyhä ja pienituloinen, ja silti on varaa käydä etelänmatkalla kerran vuodessa ja syödä hyvin. Nurkista ei vedä ja sairaalaan pääsee tarvittaessa.

Vierailija
26/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on nyt jo kylmä, karu maa, jossa ihmiset ei osaa käyttäytyä. Kaikkilla on kiir ja koko elämää pyörittää työ.

Elämästä ei osata/voida nauttia, tosin tämä kylmyys myös aiheuttaa sen ettei ihmiset liiku missään vaan jämähtävät koteihinsa. Rikastuminen on mahdotonta vaikka töitä tekee hullun lailla. Verotuksella on tehty mahdottomaksi kohottaa elintasoa.

Itse haaveilen, ja koko ajan yritän elää niin, että muutaman vuoden kuluttua voin muuttaa toiseen maahan, elää rennommin ja iloisemmin. Ilman että mun verotuloilla kustanetaan yhdenkään kossuholistin elämää!

Vierailija
27/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti työkyvytön, mutta tällä menolla syrjäytymässä hyvää vauhtia. Saan keskusteluapua masennukseeni, mutta työntekijöitä tulee ja menee, keneenkään ei ehdi muodostua kummempaa suhdetta. Tuntuu että olen taakka.

Olen hakenut osapäivätöitä niitä kuitenkaan saamatta. Lopulta annoin periksi, kun luin cv-netistä mitä upeampien ihmisten hakemuksia (mm. kokemusta, koulutusta ja ulkomailta meriittejä), jotka viruivat kuukaudesta toiseen siellä. Minulla ei ole edes koulutusta, miten voisin edes kilpailla tuollaisten kanssa??

Ennen pääsi töihin jos kävi koulun kunnolla, osasi käyttäytyä ja oli valmis oppimaan. Nykyään pitää olla paitsi koulutuksia, kokemusta ja mielellään ulkomailtakin työtehtävä tai pari. Lapsia ei saa olla eikä tulla, aina pitää olla valmiudessa töihin. Palkkaa ei maksettaisi juuri mitään vaativastakaan hommasta, oma auto täytyisi olla, kolmivuorotöissä vuorot ilmoitetaan viime tinkaan ja ne ovat joka päivä eri vuorokaudenaikaan. Ilmaisilla harjoittelijoilla pyöritetään pörssiyrityksiä. Yritetään saada nuoret töihin laittomasti, maksamalla minimipalkkaa pienempää palkkaa muka "kannustimena". Sairasta.

Kaikki pyörii työnteon ja kannattavuuden ympärillä. Ei ole väliä ihmisarvosta, on vaan kiire. Kaikilla.

Vierailija
28/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä kannata kokeilla jos ei ole takuuvarma omasta onnistumisestaan. Ja sittenkin. Sen verran montaa yrittäjää olen läheltä seurannut, että kateeksi ei käy. Yötä päivää saa tehdä töitä ja sittenkään ei pääse minkäänlaisille tuloille. Ja työttömyyskorvauksen saaminen on mahdotonta sen jälkeen jos olet yrittäjänä ollut.

Vierailija
29/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaa maalle, elellä ilman sähköä, ilman työtä ja kulutusta. Mutta myös ilman nettiä, muotivaatteita, autoa jne.

Ei kaikkea mitata rahassa, jokainen saa itse päättää, miksi on töissä. Mutta jos haluaa hienon talon, paljon tavaraa jne. niin sitten on itse syyllistynyt siihen, että kaikki mitataan rahassa.

Vierailija
30/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jäädä odottamaan, että yhteiskunta tarjoaa teille yhtään mitään! Yhteiskunta kohtelee samalla mentaliteetilla kaikkia!

Jos asutte paikkakunnalla, josta ei saa töitä, muuttakaa pois, niin tekevät ne tuhannet muutkin, jotka ovat työllistyneet esim. tänne pääkaupunkiseudulle.

Toisekseen niitä töitä saa helpommin, kun kouluttautuu. Opiskelkaa! Hakekaan koulutukseen, oppilaitokset esim. kustavantavat oppilasvaihtoja ulkomaille, ja saatte korotettua opintotukea, jos kahdehditte niitä joilla on sitä "meriittiä" ulkomailla opiskelusta ja työskentelystä.

Mitä enemmän kouluttaudutte, sitä paremmat mahdollisuudet teillä on saada töitä, lisäksi saada parempia töitä paskaduunien sijaan.

Olkaa viisaita, älkää opiskelko alaa, jossa on ihan paskapalkka (ellei ala kiinnosta erityisestei ja palkkkaus ei teitä vaivaa) tai aloja joissa on ylisuuri tarjonta työntekijöistä kuten media-ala, ei kannata opiskella myöskään mitään "vapaita-taiteita" jne, vaan ihan kunnon ammatti tai tutkinto, josta työllistyy!

Turha ruikuttaa, niin meistä jokainen on joutunut ponnistelemaan saavuttaakseen asioita elämässään, harvalle mitään tulee kultalautaselle.

Ps Sossu avustaa muutossa ja netistä, sanomalehdistä on helppo etsiä pääkaupunkiseudun/isojen kaupunkien avoimia työpaikkoja.

T Yksi, joka haki lähes sataan kesätyöpaikkaan, ja sai siksi huippukesätyön nuorena, ja opiskeli ja sai työkokemusta kun kävi opintojen ohella töissä ja on nyt hyvässä työpaikassa töissä

Vierailija
31/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jäädä odottamaan, että yhteiskunta tarjoaa teille yhtään mitään! Yhteiskunta kohtelee samalla mentaliteetilla kaikkia!

Jos asutte paikkakunnalla, josta ei saa töitä, muuttakaa pois, niin tekevät ne tuhannet muutkin, jotka ovat työllistyneet esim. tänne pääkaupunkiseudulle.

Toisekseen niitä töitä saa helpommin, kun kouluttautuu. Opiskelkaa! Hakekaan koulutukseen, oppilaitokset esim. kustavantavat oppilasvaihtoja ulkomaille, ja saatte korotettua opintotukea, jos kahdehditte niitä joilla on sitä "meriittiä" ulkomailla opiskelusta ja työskentelystä.

Mitä enemmän kouluttaudutte, sitä paremmat mahdollisuudet teillä on saada töitä, lisäksi saada parempia töitä paskaduunien sijaan.

Olkaa viisaita, älkää opiskelko alaa, jossa on ihan paskapalkka (ellei ala kiinnosta erityisestei ja palkkkaus ei teitä vaivaa) tai aloja joissa on ylisuuri tarjonta työntekijöistä kuten media-ala, ei kannata opiskella myöskään mitään "vapaita-taiteita" jne, vaan ihan kunnon ammatti tai tutkinto, josta työllistyy!

Turha ruikuttaa, niin meistä jokainen on joutunut ponnistelemaan saavuttaakseen asioita elämässään, harvalle mitään tulee kultalautaselle.

Ps Sossu avustaa muutossa ja netistä, sanomalehdistä on helppo etsiä pääkaupunkiseudun/isojen kaupunkien avoimia työpaikkoja.

T Yksi, joka haki lähes sataan kesätyöpaikkaan, ja sai siksi huippukesätyön nuorena, ja opiskeli ja sai työkokemusta kun kävi opintojen ohella töissä ja on nyt hyvässä työpaikassa töissä

Uskomatonta sinisilmäisyyttä!

Vierailija
32/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aion heittäytyä minäkin toimeentuloasiakkuuteen heti kun talo on maksettu. Otan korkojen kera takaisin maksamani vero eurot. Turhaan hermonsa työelämässä menettää kun on tuo loisimisvaihtoehtokin olemassa. Eikä hävetä yhtään. Kato kun liikaa pistää yhdelle kamelille kuormaa niin sen selkä katkeaa.Eläkettäkin oon jo ehtiny tienata 45 vuotiaaksi mennessä 2000e/kk ja se mulle aivan hyvin riittää.

Vierailija
33/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aion heittäytyä minäkin toimeentuloasiakkuuteen heti kun talo on maksettu. Otan korkojen kera takaisin maksamani vero eurot. Turhaan hermonsa työelämässä menettää kun on tuo loisimisvaihtoehtokin olemassa. Eikä hävetä yhtään. Kato kun liikaa pistää yhdelle kamelille kuormaa niin sen selkä katkeaa.Eläkettäkin oon jo ehtiny tienata 45 vuotiaaksi mennessä 2000e/kk ja se mulle aivan hyvin riittää.

Muuten tuo eläkekertymä ei ole mahdollinen.

Vierailija
34/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samat ajatukset kuin ap:llä. Olen hoitovapaalla työstäni ja kohta menen takaisin töihin. Koko ajan kuulen, miten kollegoita painostetaan kovempiin työsuorituksiin, jotta kvartaalin tulos saadaan näyttämään paremmalta (eli siis jatkuvasti pitäisi tuloksen kasvaa). Miksi näin? Mä en jaksa tällaista yhteiskuntaa.

Vierailija
35/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä kannata kokeilla jos ei ole takuuvarma omasta onnistumisestaan. Ja sittenkin. Sen verran montaa yrittäjää olen läheltä seurannut, että kateeksi ei käy. Yötä päivää saa tehdä töitä ja sittenkään ei pääse minkäänlaisille tuloille. Ja työttömyyskorvauksen saaminen on mahdotonta sen jälkeen jos olet yrittäjänä ollut.

Kuten palstamamayrittäjät ovat täällä kirjoittaneet, he tienaavat useita kymppitonneja kuussa vaikka käyvät työmaalla korkeintaan parina päivänä viikossa. Ja voivat milloin vaan ottaa kuukauden loman, kyllä asiakkaat odottavat.

Yrittäjät ruikuttavat silloin kun pitäisi veronmaksajien kukkarolle päästä.

Vierailija
36/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päätetään jäädä yhteiskunnan varaan. Sitten kun yhteiskunta on romahtanut niin oppivatpahan päättäjät!

Vierailija
37/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten palstamamayrittäjät ovat täällä kirjoittaneet, he tienaavat useita kymppitonneja kuussa vaikka käyvät työmaalla korkeintaan parina päivänä viikossa. Ja voivat milloin vaan ottaa kuukauden loman, kyllä asiakkaat odottavat.

Yrittäjät ruikuttavat silloin kun pitäisi veronmaksajien kukkarolle päästä.

Palstamammojen yrittäjyys on yhtä todellista kuin heidän miestensä tulot :D

Vierailija
38/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päätetään jäädä yhteiskunnan varaan. Sitten kun yhteiskunta on romahtanut niin oppivatpahan päättäjät!

Ja osuu vain köyhimpien nilkkaan, rikkailla on rahaa ja omaisuutta edelleen, koulutetut voivat vaihtaa maata jne.

Vierailija
39/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi, että miten työttömyys on päättäjien vika. No siten, että päättäjät vaikuttavat melko lailla Suomessa toimivien yritysten elinvoimaisuuteen, mm. verotuksen, työnantajamaksujen jne kautta.

Ja ei, en ole työtön, halusin vain tämän mainita.

Vierailija
40/61 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa enää hakea töitä kun se on niin turhaa. olen vuosikausia ollut työttämänä ja lyhyissä työnpätkissä ja olen ihan loppuun palanut.

Suomalainen yhteiskunta on mennyt ihan kauheaksi, ei täällä jaksa vähän heikompi ja kiltimpi ihminen elää.