Onko muita, jotka totaalikyllästyneitä nykyiseen yhteiskuntaan?
Yhteiskuntaan missä kaikki mitataan rahassa? Työpaikka on menossa alta, ei auta vaikka olisit tehnyt parhaasi, niin kiitos ei seiso lopussa! Tekisi mieli lyödä lopullisesti hanskat tiskiin ja jäädä yhteiskunnan loiseksi ja sanoa päättäjille, että sitä saa mitä tilaa!!!!!!!
Kommentit (61)
kysyi, että miten työttömyys on päättäjien vika. No siten, että päättäjät vaikuttavat melko lailla Suomessa toimivien yritysten elinvoimaisuuteen, mm. verotuksen, työnantajamaksujen jne kautta.
Ja ei, en ole työtön, halusin vain tämän mainita.
ja ay-ihmisten pitäisi aidosti yhteen hiileen puhaltamalla miettiä sitä, miten työpaikat saataisiin pysymään Suomessa. Se on yhteiskuntamme todellinen ongelma. Fakta on kuitenkin se, että ilman työtä ei ole hyvinvointia..
Mutta miten suomalainen työelämä pärjäisi globaaleilla markkinoilla, kas siinä pulma..
Jokainen meistä vaikuttaa siihen ankeuttamalla tai ilostuttamalla. Ei se niin mene, että ankeuttajasta tulee ilmoisen yhteiskunnan onnellinen jäsen jos muuttaa muualle.
kysyi, että miten työttömyys on päättäjien vika. No siten, että päättäjät vaikuttavat melko lailla Suomessa toimivien yritysten elinvoimaisuuteen, mm. verotuksen, työnantajamaksujen jne kautta.
Ja ei, en ole työtön, halusin vain tämän mainita.ja ay-ihmisten pitäisi aidosti yhteen hiileen puhaltamalla miettiä sitä, miten työpaikat saataisiin pysymään Suomessa. Se on yhteiskuntamme todellinen ongelma. Fakta on kuitenkin se, että ilman työtä ei ole hyvinvointia..
Mutta miten suomalainen työelämä pärjäisi globaaleilla markkinoilla, kas siinä pulma..
Jos fiksut saisivat opiskella ja korkean osaamisen työtä rohkaistaisiin. Nykyään vaan ongelma on se, että kukaan ei oikein enää viitsisi nähdä vaivaa.
Jokainen meistä vaikuttaa siihen ankeuttamalla tai ilostuttamalla. Ei se niin mene, että ankeuttajasta tulee ilmoisen yhteiskunnan onnellinen jäsen jos muuttaa muualle.
vaan siitä, että töitä ei ole enää kaikille halukkaille. Eikä se ole edes kiinni yksilön itsensä kouluttautumisesta tai innokkuudesta työnhaussa vaan työpaikat karkaavat pois täältä tiettyjen suomalaisten yritysjohtajien/politiikkojen toimesta.
Milläs sitten niitä veroja maksat tai hyvinvointia lisäät jos ei jengi käy töissä??????
niin kannattaisi katsoa peiliin. Jos se elämä ei aukene siellä kotipaikkakunnalla, sinne ei kannata jäädä makaamaan. Muuta elämääsi itse, niin se alkaa muuttumaan.
Toisekseen olen rekrytoijana huomannut, että nämä passiiviset ihmiset tulevat työhaastatteluun epäsiistinnäköisenä, olemus on passiivinen ja laiskan oloista, joko ollaan tosi välinpitämättömiä tai sitten ylihermostuneita.
Tekisi mieli sanoa, että skarppaa nyt edes vähän hyvä ihminen! Ei kukaan työllistä sitä luuserin ja laiskan oloista hakijaa, jolla kirjoitusvirheitä CV:ssä, tai CV muutenkin ihan puolihutasemalla tehty!
Ja ei, en ole työtön, halusin vain tämän mainita.ja ay-ihmisten pitäisi aidosti yhteen hiileen puhaltamalla miettiä sitä, miten työpaikat saataisiin pysymään Suomessa. Se on yhteiskuntamme todellinen ongelma. Fakta on kuitenkin se, että ilman työtä ei ole hyvinvointia..
Jos fiksut saisivat opiskella ja korkean osaamisen työtä rohkaistaisiin. Nykyään vaan ongelma on se, että kukaan ei oikein enää viitsisi nähdä vaivaa.
Verokertymät eivät alkuukaan riitä kattamaan yhteiskunnan menoja, mikä olisi ideaali. Jos ihmisille olisi töitä tarpeeksi, niin verojakin olisi helpompi kerätä/maksaa.
Ja miten niin fiksut eivät saisi opiskella?
Tosin asennekasvatustakin täällä tarvittaisiin, en sitä kiellä.
ja ay-ihmisten pitäisi aidosti yhteen hiileen puhaltamalla miettiä sitä, miten työpaikat saataisiin pysymään Suomessa. Se on yhteiskuntamme todellinen ongelma. Fakta on kuitenkin se, että ilman työtä ei ole hyvinvointia..
etsiä vertailukohtaa suomalaiseen työelämään? Kiinastako? Kas kun Suomessa työntekijöiden tuottavuus on monasti vähintään yhtä hyvä ja etuudet vastaavasti paljon heikommat kuin muissa länsimaissa, joita kannattaisi ehkä tässä yhteydessä käyttää viitekehyksenä. Muun muassa irtisanominen on Suomessa kansainvälisessä mittakaavassa erittäin helppoa ja halpaa.
niin kannattaisi katsoa peiliin. Jos se elämä ei aukene siellä kotipaikkakunnalla, sinne ei kannata jäädä makaamaan. Muuta elämääsi itse, niin se alkaa muuttumaan.
Toisekseen olen rekrytoijana huomannut, että nämä passiiviset ihmiset tulevat työhaastatteluun epäsiistinnäköisenä, olemus on passiivinen ja laiskan oloista, joko ollaan tosi välinpitämättömiä tai sitten ylihermostuneita.
Tekisi mieli sanoa, että skarppaa nyt edes vähän hyvä ihminen! Ei kukaan työllistä sitä luuserin ja laiskan oloista hakijaa, jolla kirjoitusvirheitä CV:ssä, tai CV muutenkin ihan puolihutasemalla tehty!
ehdit kuitenkin palstailla netissä kesken päivän. Mitähän työnantajasi sanoisi tuollaisesta maksetun työajan väärinkäytöstä?
toivon todella, että saat kenkää tänä vuonna etkä työllisty mihinkään seuraavan 5 vuoden aikana vaikka kuinka yrittäisit.
etsiä vertailukohtaa suomalaiseen työelämään? Kiinastako? Kas kun Suomessa työntekijöiden tuottavuus on monasti vähintään yhtä hyvä ja etuudet vastaavasti paljon heikommat kuin muissa länsimaissa, joita kannattaisi ehkä tässä yhteydessä käyttää viitekehyksenä. Muun muassa irtisanominen on Suomessa kansainvälisessä mittakaavassa erittäin helppoa ja halpaa.
Heitä linkkiä siihen millaiset irtisanomissuojat ja edut muissa länsimaissa on?
Yhteiskuntaan missä kaikki mitataan rahassa? Työpaikka on menossa alta, ei auta vaikka olisit tehnyt parhaasi, niin kiitos ei seiso lopussa! Tekisi mieli lyödä lopullisesti hanskat tiskiin ja jäädä yhteiskunnan loiseksi ja sanoa päättäjille, että sitä saa mitä tilaa!!!!!!!
miten päättäjät on syyllisiä sinun työttömyyteesi? Jos sinulle ei ole töitä niin ei ole.
mutta mua ottaa päähän elämäntapatyöttömät, nämä "mua ei vaan HUVITA mennä töihin" -tapaukset. Tuttavapiirissä muutama. Itse olen opiskelija, tällä hetkellä en nosta opintolainaa vaan elän sillä alle 450e kuukaudessa ja koko ajan kamala kituutus. Tosin opintolaina harkinnassa, oon kyllästynyt olemaan peeaa. Töitäkin olen hakenut, muttei vielä ole tärpännyt.
Ottaa päähän että ihminen, joka ei edes yritä pärjätä elämässä, saa enemmän tukia kun mä, joka jonain päivänä olen työelämässä ja maksan veroja, jotta narkit, alkoholistit ja työttömät saavat edelleen istua kotona.
Tietenkin eri asia on niillä, jotka aktiivisesti hakevat töitä, käyvät kursseilla ja yrittävät tehdä jotain, mutta kun sitten on näitä "ei mun tarvitse mennä töihin" -tapauksia. Miksi mun pitäis yrittää jaksaa kun muidenkaan ei tarvii?
En silti työkyvytön, mutta tällä menolla syrjäytymässä hyvää vauhtia. Saan keskusteluapua masennukseeni, mutta työntekijöitä tulee ja menee, keneenkään ei ehdi muodostua kummempaa suhdetta. Tuntuu että olen taakka.
Olen hakenut osapäivätöitä niitä kuitenkaan saamatta. Lopulta annoin periksi, kun luin cv-netistä mitä upeampien ihmisten hakemuksia (mm. kokemusta, koulutusta ja ulkomailta meriittejä), jotka viruivat kuukaudesta toiseen siellä. Minulla ei ole edes koulutusta, miten voisin edes kilpailla tuollaisten kanssa??
Ennen pääsi töihin jos kävi koulun kunnolla, osasi käyttäytyä ja oli valmis oppimaan. Nykyään pitää olla paitsi koulutuksia, kokemusta ja mielellään ulkomailtakin työtehtävä tai pari. Lapsia ei saa olla eikä tulla, aina pitää olla valmiudessa töihin. Palkkaa ei maksettaisi juuri mitään vaativastakaan hommasta, oma auto täytyisi olla, kolmivuorotöissä vuorot ilmoitetaan viime tinkaan ja ne ovat joka päivä eri vuorokaudenaikaan. Ilmaisilla harjoittelijoilla pyöritetään pörssiyrityksiä. Yritetään saada nuoret töihin laittomasti, maksamalla minimipalkkaa pienempää palkkaa muka "kannustimena". Sairasta.
Kaikki pyörii työnteon ja kannattavuuden ympärillä. Ei ole väliä ihmisarvosta, on vaan kiire. Kaikilla.
Olisitteko te olleet onnellisempia 1700-luvulla?
Mutta kun on työvoimapula, niin kelpaa lähes kuka vain, kunhan tulee töihin. Siinä ei katota koulutusta jne. Mutta näitä aloja ei pahemmin ole
silkkipaita Massimo Dutti, farkut Zara, korkkarit Unisa, uudet Marc by Marc Jacobsin korut korvissa ja ranteessa.
Kyllä minä ainakin olen yrittäjä, ja olen ollut jo 15 vuotta. Aika harvoin on tarvinnut yötä myöten töitä tehdä ja vaikkei tulot juuri suomalaisen keskituloa ylitä, olen oikein tyytyväinen. Lomansa saa pitää milloin haluaa, eli matkustellaan paljon ja halvalla. Kaipa minäkin olisin voinut nämä vuodet nostaa tukia, mutta miksi viitsisin kun työntekokaan ei rasita ja sillä tulee kuitenkin toimeen suht kivasti. Jos tekisin täysiä päiviä ja verottaja veisi suhteessa isomman potin töideni hedelmistä, saattaisin ollakin kyllästynyt yhteiskuntaan.