Onko muita, jotka totaalikyllästyneitä nykyiseen yhteiskuntaan?
Yhteiskuntaan missä kaikki mitataan rahassa? Työpaikka on menossa alta, ei auta vaikka olisit tehnyt parhaasi, niin kiitos ei seiso lopussa! Tekisi mieli lyödä lopullisesti hanskat tiskiin ja jäädä yhteiskunnan loiseksi ja sanoa päättäjille, että sitä saa mitä tilaa!!!!!!!
Kommentit (61)
muut etuudet tänne, jos kerran heidän kanssaan kilpaillaan?
Kiinaanhan se on verrattava, jos heidän kanssaan kilpaillaan..
Heitä linkkiä siihen millaiset irtisanomissuojat ja edut muissa länsimaissa on?
Katso vaikkapa täältä: http://www.tekniikkatalous.fi/kommentit/uutiskommentti/suomi+on+helppoj…
Lisää löytyy helposti googlettamalla. Tämä tunnustetaan jo porvarilehdistössäkin.
silkkipaita Massimo Dutti, farkut Zara, korkkarit Unisa, uudet Marc by Marc Jacobsin korut korvissa ja ranteessa.
ketä kiinnostaa jonkun pellen koreilu lainahepenillä?
Kyse on oman heikon substanssin pönkittämisestä. Eli kun ei oikein ole mikään, hankitaan kiiltävää rihkamaa. Sitten ollaan "massimo duttia", zaraa ja niin edelleen. Oikeasti tasapainoinen ihminen ei tarvitse tuekseen riikinkukon tai -kanan sulkia.
Naurettavinta on, että näitä ylihintaisia rihkamoita ostellaan velaksi !
Mikä vitun cv ja cv? Pinnallisuus vielä tähän kaiken päälle. Kiinnostaako sinua kuinka hän osaa tehdä töitä???
Olen nähnyt näitä pyrkyreitä, hyvinpukeutujia, mutta taidot ovatkin sitten pelkkää puhetta. Niin, mutta sehän kuuluu nyky-suomeen tämä jenkkiapinointi. Kaikki on ah, niin suoraan jostain MTV:ltä kopioitua. Ainoa tosiseikka on se, että Suomessa ei ole kapitalismia nähtykkään. Monopolit jyllää ja aidossa kapitalismissa siitä joutuisi vankilaan.
Mitäpä meillä ihmisillä enää tekee? Mihin tämä yhteiskunta on menossa? Ihmisiä ei oteta töihin, ihmiset eivät pääse töihin vaikka haluaisivatkin.
Kelle tätä yhteiskuntaa oikein rakennetaan? Ei ainakaan normaaleille ihmisille.
Minä olisin elänyt paljon paremmin 1700-luvulla, lukutaidottomana ja tietämättönä mistään. Silloinhan vielä oli oikeita sotiakin, johon sitten pääsi jos ei ollut edes töitä. Nyt ei ole enää sitäkään mahdollisuutta, ei ole muuta mahdollisuutta kuin vain maata ja nukkua.
Pimeätyö ja loisiminen on ainut vaihtoehto eikä edes hävetä.
Veroja en tietenkään maksa, työttömänä kortistossa olen nytkin. Olen ollut lukuisissa työhaastatteluissa nöyryytettävänä, palkkaa ei maksettaisi edes taulukon mukaan, kysellään vaan kuola valuen palkkatukien perään. No voi jumalauta, jos mulla on kokemusta kys. työstä ja olen todistetusti hyvä hommassa + asiakkaiden lemppari, what more do you need?? Eiköhän kuka tahansa osaa peruskäytöstavat, pukeutuu siististi eikä puhu omituisia haastattelijalle. Pk-seudulla jokaista paikkaa hakee 200 muutakin ihmistä eikä töitä riitä millään kaikille.
Kiire, kiire, kiire!! Raha, raha ja raha!! Minä, minä ja minä ja minun tarpeeni ja minun haluni ja muilla ei ole mitään väliä. Työtä tehdään hulluna, että saisi rahaa, että voisi näyttää naapurille, että mun audi onkin hienompi kun sun. Lasten täytyy saada virikkeitä ja aktiviteetteja joka päivä ja koko ajan. Täytyy olla merkkivaatteet, isot hienot telkkarit, pleikkarit, iso uusi omakotitalo, hieno auto. Ja koko ajan täytyy saada rahaa enemmän, koko ajan. Kyllä, tähän täysin kyllästynyt.
Nyky-yhteiskunta on pelkkää markkinaa ja suuri osa ihmisistä on enemmän tai vähemmän sekaisin. Ennen oli paremmin.
Ja aion heittäytyä minäkin toimeentuloasiakkuuteen heti kun talo on maksettu. Otan korkojen kera takaisin maksamani vero eurot. Turhaan hermonsa työelämässä menettää kun on tuo loisimisvaihtoehtokin olemassa. Eikä hävetä yhtään. Kato kun liikaa pistää yhdelle kamelille kuormaa niin sen selkä katkeaa.Eläkettäkin oon jo ehtiny tienata 45 vuotiaaksi mennessä 2000e/kk ja se mulle aivan hyvin riittää.
Todella asiantunteva ja hyväpalkkainen sossu :)
on nyt markkitalous ja kaikki mitataan rahassa. yhteisöllisyys ja empatia eivät mahdu ihmisten kaaliin. ajattele mitä nalle just sanoi ihan ääneen julkisessa mediassa?? uskomatonta, luulen että arvovallankumous on tulossa jossain vaiheessa koska ei kukaan halua sellaista yhteiskuntaa kuin amerikassa missä osa ihmisistä kuolee kadulle kun toiset elää joissain muovimaailmasssa..
muuttaa maalle, elellä ilman sähköä, ilman työtä ja kulutusta. Mutta myös ilman nettiä, muotivaatteita, autoa jne.
Ei kaikkea mitata rahassa, jokainen saa itse päättää, miksi on töissä. Mutta jos haluaa hienon talon, paljon tavaraa jne. niin sitten on itse syyllistynyt siihen, että kaikki mitataan rahassa.
Ei ole varaa ja ei ole lupaa perustaa majaa kenenkään maalle. Useiden kodittomien tönöjä tuhotaan poliisivoimin. Sitä samaa tehdään romanikerjäläisille, jotka asuttautuvat majoihin.
Ei ole mahdollisuutta muuttaa maalle ei ole varaa ei ole maita eikä lupia. On vain mahdollisuus elää vuokrakämpässä sossuntuella ja litkiä bisseä, kun muuhun ei ole varaa.
Euroopan nuoret kärsivät työttömyydestä.
Ainoa keino on verottaa lisää yrityksiä, kuten Mokiaa ja muita, jotka ovat ulkoistaneet tehtaat halpatyömaihin. Siten saadaan elintaso työttömille.
Yritykset eivät ainakaan aijo nostaa halpatyövoima maiden työntekijöiden naurettavia palkkoja, joten lisää verotusta ja rahat meille nuorille työttömille.
Käy sääliksi monia orjapalkalla työtä tekeviä...
mutta vähän huolestunut siitä mitä usein näkee ympärillään, kaikilla ei selvästikään mene hyvin. Oma elämä on kunnossa, mutta olen paljon miettinyt sitä miksi puhutaan siitä että ihmiset voisivat huonosti. Toisaalta siihen voi itsekin vaikuttaa jos muuttaa omaa elämäänsä ja on ystävällinen muille ihmisille. Ihmiset ei oikein nykyään taida tajuta sitä että pienikin arkipäivän hyvä teko ja toiselle suotu hymy ja kivat sanat luo hyvää ilmapiiriä ja saattaa pelastaa jonkun päivän.
Ihmetyttää nuo "merkkivaatteilla ja autoilla on vaan väliä" -kommentit. En mä koe, että niillä olisi mitään väliä. Sen sijaan mielekäs työ, toimiva parisuhde ja pysyvä asmumisjärjestely ovat tärkeitä. Mol.fi-sivulta löytyy iso jono työpaikkoja, joten en usko koskaan joutuvani työttömäksi, vaikka nykyinen työ loppuisikin.
Minua ärsyttää suunnattomasti yhteiskunnan varojen tuhlaaminen ylisuureen ja tehottomaan virkamieskoneistoon.
Samoin minua ärsyttää maahanmuuttopolitiikka joka tuo tänne Malminkartanon sankarien tapaista porukkaa ja muita luusereita kunnon ihmisten riesaksi.
Minua myös ällöttää se, että yhteiskunnassamme rangaistaan kunnollisuudesta ja palkitaan luuseroinnista.
Oikeusjärjestelmämme kohtelee uhreja hirvittävän huonosti ja mahdollistaa sikailun pikkusanktioilla. Ihmiselämän pilaamisesta ei juurikaan rangaistusta seuraa - se kertoo miten vähän täällä tavallisia kunnon ihmisiä arvostetaan. Ja miten paljon sikailijoita hyysätään.
Veroja maksaessani tunnen itseni totaali-idiootiksi. Haluaisin että rahat menisivät hyvään ja hyödylliseen, esimerkiksi vaikkapa tavallisten pienituloisten lapsiperheiden hyväksi.
Demarimeininki Suomessa on niin kuvottavaa, että lähtö maasta on hyvin lähellä.
tätä järjestelmää voisi lypsää. Mies muuttaisi lasten kanssa vuokralle ja nostaisi kaikki tuet + saisi ilmaiset hoitopaikat. Tekisi pimeästi silti töitä ja vuokrakämpässä voisi asua pikkusiskonsa, joka asuu virallisesti kotona, mutta on jo parikymppinen. Siis siskon kirjat tietysti kotona, mutta saisi koko kämpän käyttöön itselleen ja näin ollen eläisi mukavasti myyjän palkallaan.
Ja oikeasti. Olisiko se nyt niin paha? Tässä on viime aikoina seurattu tätä touhua, millä tavoin meidän eliitti repii rahaa, huijaa, puljaa, käyttää säätiöitä kohtuuttomasti (tyyliin Kaikkonen nostaa 3000-4000 Euroa yleishyödyllisestä säätiöstä palkkaa tekemättä mitään). Onko se nyt niin paha, jos pieni ihminen tekee samaa pienemmässä mittakaavassa? Ei täällä mitään moraalia ole muillakaan ja yläpäässä kaikkein vähiten. Olen aina inhonnut tukihuijareita, mutta viime aikoina olen alkanut ymmärtämään heitä. Onko se nyt niin synti, jos pienellä elävä ihminen huijaa muutaman satasen, kun samaan aikaan meillä on sakki, jolla ei ole mitään rajaa ja eivät joudu mihinkään vastuuseen? Puhdistus pitää aloittaa ylhäältä. vAikea se on tuolle vuokratalon Lissulle rutista harkinnan varaisten kärttämisestä. Tarpeeseen ne rahat tulee ja "pieniä on silakat joulukaloiksi".
Olen kouluttautunut akateemisesti ja olen koulutustani vastaavassa ammatissa. Koen kuitenkin jatkuvaa stressiä, painetta ja ahdistusta työni takia. Unelmani olisi melko omavarainen pienviljely päätyönä, aika kaukana tästä it-alan helvetistä...
Olen kouluttautunut akateemisesti ja olen koulutustani vastaavassa ammatissa. Koen kuitenkin jatkuvaa stressiä, painetta ja ahdistusta työni takia. Unelmani olisi melko omavarainen pienviljely päätyönä, aika kaukana tästä it-alan helvetistä...
Tarvitaan vähän säästöjä että saadaan tontti jostain perähikijältä ja aletaan viljelemään maata. Korkeintaan maito ostetaan ja sähkö...
ruskeakieliset yksinkertaiset kouluttamattomat idiootit saavat arssen nuolennasta paremman palkan kuin mitä minä saan tekemällä vain suorittavaa työtä sairaalla teholla ilman idioottejen persereiän nuolentaa.
Yhteiskunta on maksanut kalliin koulutuksen, hoitanut mun hampaat ja huolehtinut terveydestä.
Ja joo, en oo cermeperce. Oon opiskellut ja käynyt samalla töissä, olen kerran saanut potkut, olen ollut lomautettuna. Ihan itse olen löytänyt työtä, yrittäjänäkin ollut.
Pitäiskö elämän olla jotenkin lähtökohtaisesti aina vaivatonta tai helppoa????