Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjät: mitä liharuokia kaipaatte eniten?

Vierailija
23.11.2012 |

Mun TOP3:

- maksalaatikko

- lihainen jauhelihakastike

- lihapiirakka makkaralla (+kaikki mausteet).

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tulee mieleen:

-mustamakkara

-maksalaatikko (rusinoilla!)

-fish&ships

-lampaanliha

-katkaravut (niiden tuoksukin on jo niin hyvä!)

-makkarat

Ja siipiä haluaisin maistaa! Usein kavereiden kanssa käydään siipiravintolassa ja harmittaa, etten ole ikinä edes maistanut siipiä.

Oikeasti en pystyisi syömään lihaa, pari kertaa olen syönyt vahingossa (toinen ihminen tilannut minulle ruuat, joiden seassa ollut lihaa) ja kun olen huomannut syöväni lihaa, on minulla ollut loppupäivän henkisesti todella paha olo. Luultavasti myös fyysisesti, jos olisin ehtinyt syömään lihaa enemmän (olen onneksi huomannut nopeasti, ettei ruoka ole ollutkaan kasvisruokaa). Olen ollut 9-vuotiaasta asti lakto-ovovegetaristi.

Ja joku kyseli kasviskebabia, niin kebabpaikoista saa falafelia, joka on ainakin minun mielestäni todella hyvää! Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
2/60 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkinä niille jotka tykkää tulisesta sinapista, käykää syömässä kasvisushia, se vasabi joka tulee mukaan on yhtä mahtavaa kuin tulinen sinappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne soijanakit on ihan kamalia, kun maistuvat niin paljon lihalta :( Vaikka en kyllä keksi miltä voisi maistua hyvän makuiset kasvisnakit....

Alkuperäiseen kysymykseen: Joskus tosi nälkäisenä hampurilaisravintolan tuoksu houkuttelee. Tiedän kuitenkin, että jos oikeasti yrittäisin syödä jauhelihapihvihampurilaisen, ei siitä mitään tulisi.

t. Kasvissyöjäksi vähitellen muuttunut, aina punaista lihaa (hajua, makua, suutuntumaa) vihannut

RAKASTAN sinappia ja yrityksistä huolimatta en ole löytänyt sellaisia kasvisvaihtoehtoja, joille voisi tröötätä puoli tuubia turun väkevää sinappia päälle. Kun muut juhannuksena syövät makkaraa tai jouluna kinkkua, minä katson kateellisena sinappia.

Sinappi on ihanaa! Pelkkä kinkku tai makkara ei houkuttele, mutta jos päällä on kunnolla sinappia, niin sitten katson kateellisena vierestä kun muut syö. Ei sinappikaan tietenkään paljaaltaan ole hyvää, mutta nuo kombinaatiot houkuttelee. Onneksi Hälsans kök soijanakit ja makkarat ajaa saman asian kuin lihamakkarat.

Hälsans kök -tuotteet on oikeasti törkeen hyviä. Ja niiden makkaroiden päälle tosiaankin saa truutata kunnolla sitä sinappia.

Vierailija
4/60 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kebabia, kunnon jättihampurilaista (esim. edesmennyt Carrolsin Iso-Carolina), meetwurstia ja ilmakuivattua kinkkua. Myös joku hyvä etninen lihapata tai kiinalainen currykana olisi herkkua.

- kasvissyöjänä kohta 15 vuotta

Vierailija
5/60 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut en kyllä edes pystyis syömään sitä. En enää pysty olemaan ajattelematta ruoan alkuperää, joten rupeis varmasti ällöttämään, jos söisin.

Samoin jouluna paistuva kinkku tuoksuu houkuttelevalle, mutta sama juttu siinäkin, että ällöttää.

Lakto-ovona 15 vuotta. Kalaruokakausia ollut aina välillä ja hätätilanteessa (jos mummu tarjoaa) syön kalaa.

Nyt tosin harkitsen jo maitotuotteista ja munista luopumista. Mutta sit menee vaan elämä jo aika vaikeaksi... Asuispa intiassa tai jossain, missä kasvissyöjiä ymmärretään paremmin.

Vierailija
6/60 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään syön kaikkea kalaa, satunnaisesti pihvejä, aika usein pekonia, joskus makkaraa/nakkeja ja joskus jotain kinkkua leivällä. Edelleenkään en pidä broilerista missään muodossa, jauhelihasta tai mistään lihajännesuikaleista.

Olin kasvissyöjä alunperin siksi, ettei mitään lihaa vain tehnyt mieli. Myöhemmin myös eettisistä syistä. Nyt poikaystävän ruoanlaiton helpottamiseksi syön toisinaan hänen kanssaan samoja ruokia.

Vierailija
7/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tule mieleen mitään liharuokaa mitä suostuisin enää syömään.

Makumieltymykseni on vuosien varrella muuttuneet niin paljon että vanhat lempiliharuoat ei houkuta enää yhtään.

No, jos maailmanmatkalla carne asada-juhliin pääsen, voin ehkä kokeeksi palan pari maistaa. Sittenhän sen näkee onko lihanhimoa vielä jäljellä enää ollenkaan.

Vierailija
8/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lakto-ovovegenä kohta jo 20 vuotta, ikää 35-v. Syyt ovat sekä eettiset että terveydelliset.

Eniten kaipaan äidin tekemää perinteistä jauhelihakastiketta, sellaista jossa sipulissa paistettua jauhelihaa on sakeasti.

Välillä joulukinkun tuoksu houkuttelee, mutta heti kun nään possun kinkun ja siitä leikatut harmahtavat viipaleet, iskee pahoinvointi.

Kesän grillijuhlasesongin aikana pääsisi monessa paikassa helpommalla jos vain söisi lihaa.

Vierailija
9/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- isot kanankoivet

- maksamakkara

- makaronilaatikko

Vierailija
10/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mitään, sillä joissain tilanteissa on "pakko" syödä lihaa; esim anoppilassa ei vieläkään ymmärretä että kana on lihaa, kala on lihaa ja kananmuna on lihaa jne. Miksi minä tekisin itsestäni numeron ja toteaisin vanhoillie ihmisille etten syö heidän kuolleita eläimiään?

Olen kasvissyöjä siksi, että mulla on näin syöden parempi olo, kyse ei siis ole ensisijaisesti eettisydestä tai maailman parantamisesta. Saan syödä enemmän ja olen tyytyväinen, maailmani ei kaadu siihen että anoppilassa tulee kolmen kuukauden välein syötyä lihapullia.

Vierailija
11/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kasviksina noin puolet elämästään, viitisentoista vuotta.

Top 5 lihaherkut olisi itselläni:

* maksapihvit paistetulla sipulilla ja kermakastikkeella

* grillibroileri (erityisesti koivet)

* savuporo

* grillikylki

* mustamakkara puolukkahillon kera.

Tuota poroa voisi joskus kokeilla, kun se on ehkä miellyttävimmin tuotettua noista vaihtoehdoista. Ehkä jossain vaiheessa. Ja riista voisi ehkä joskus tulevaisuudessa upota, vaikka en itse metsästäkään enkä varmaan pystyisi tappamaan jotain hirveä tai jänistä. Olen samaa mieltä kuin joku edeltäjä, että kaipaan eniten sitä lihan rakennetta, en niinkään lihaa itsessään.

Vierailija
12/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tee mitään lihaa mieli, tosin lopetin lihan syönnin kokonaan 16-v. sitten koska en siitä tykännyt. Lapsille teen silti liharuokaa. Minulta usein kysellään, että maistuis varmaan sullekkin, vaikka se nimenomaan haisee mielestäni kamalalle.

Vierailija
13/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei tee mieli, mitään en kaipaa, mutta ihan uteliaisuudesta vois joskus maistaa kebabbia, poronlihaa, lohta tai mustekalaa, kun en ole niitä koskaan elämässäni syönyt.

Olen kuitenkin vasta 31v, että ehkä vielä jonain päivänä, nyt ajatus, vaikka kiehtookin, oksettaa silti.

Vierailija
14/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus teininä olin, ja muistan että eniten kaipasin jotain ihan perus pihviä.

Syön kyllä edelleen lihaa todella vähän, voisin periaatteessa alkaa uudelleen kasvissyöjäksi...

Vierailija
15/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olet(te)ko tietoinen/-sia, että käytännössä kaikki poronliha joka myydään välikäsien kautta kuluttajille, on vasaa? Asun itse lapissa, enkä koskaan syö poroa missään paikassa, jossa se ei ole itse teurastetua aikuista eläintä.

Haluan vain tuoda asian eettisen puolen esille, koska olen antanut kertoa itselleni, että kasvissyöjät/vegaanit ovat keskimääräistä tiedostavampia näissä asioissa.

Kauppojen ja ravintoloiden poronliha on siis kesällistä vasaa, joka on kohtuu rajusti erotettu emästään, jota se luonnossa seuraisi vielä kenties koko talven. Erotukset, joissa porot lajitellaan "tappoon" ja "eloon", ovat todella stressaavia käännekohtia n. puolivuotiaille poronvasoille. En edes ota esiin kuljetusta jne.

En kommentoi syytelläkseni tai aiheuttaakseni pahaa mieltä, vaan valaistakseni asiaa nille, joilla ei tietoa kenties ole, ja poroa eettisenä vaihtoehtona pitäville, ruoastaan välittäville ihmisille.

Vierailija
16/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjänäkin äidin tekemät lihapullat tuoksui ja näytti hyvältä, mutta mitään muuta lihaa ei tehnyt mieli.

(Rupesin taas syömään lihaa, koska kun aloitin treenaamaan enemmän (nyrkkeily + pitkänmatkan juoksu), minulta loppui kasvisruualla puhti... )

Vierailija
17/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mitään liharuokaa, en edes oikeastaan muista niiden makuja enää...Mutta tuoksumuistot ovat tärkeitä; muistan hyvin lapsena syöneeni mummulassa lihapullia,ne olivat arvatenkin minun pyynnöstä säilykelihapullia, muistan tölkin ulkonäönkin vielä ja tosiaan sen tuoksun.Ja jos oikein kuvittelen, luulen muistavani sen maunkin...

Vierailija
18/60 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olet(te)ko tietoinen/-sia, että käytännössä kaikki poronliha joka myydään välikäsien kautta kuluttajille, on vasaa? Asun itse lapissa, enkä koskaan syö poroa missään paikassa, jossa se ei ole itse teurastetua aikuista eläintä.

Haluan vain tuoda asian eettisen puolen esille, koska olen antanut kertoa itselleni, että kasvissyöjät/vegaanit ovat keskimääräistä tiedostavampia näissä asioissa.

Kauppojen ja ravintoloiden poronliha on siis kesällistä vasaa, joka on kohtuu rajusti erotettu emästään, jota se luonnossa seuraisi vielä kenties koko talven. Erotukset, joissa porot lajitellaan "tappoon" ja "eloon", ovat todella stressaavia käännekohtia n. puolivuotiaille poronvasoille. En edes ota esiin kuljetusta jne.

En kommentoi syytelläkseni tai aiheuttaakseni pahaa mieltä, vaan valaistakseni asiaa nille, joilla ei tietoa kenties ole, ja poroa eettisenä vaihtoehtona pitäville, ruoastaan välittäville ihmisille.

Mielenkiintoista faktaa, jota monet city-vegaanit eivät varmaan tiedosta ollenkaan. Näinhän tämä tosiaan menee.

Syökää vaan savuporoa.... :(

Vierailija
19/60 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kasvissyöjä aika kauan, enkä enää kaipaa mitään liharuokaa (tai joskus ehkä jotain kalaa...)

Vierailija
20/60 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teenkin niitä joskus (harvoin) luomujauhahelihasta.

Suomessa suhtaudutaan mielestäni erikoisruokavalioihin tunteenomaisesti: Sekasyöjät uskovat tämän olevan joku uskonto ja kasvissyöjän "saastuvan", jos syövät joskus lihaa. Pipoa löysemmälle vaan.

Parsa on parasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme