Kasvissyöjät: mitä liharuokia kaipaatte eniten?
Mun TOP3:
- maksalaatikko
- lihainen jauhelihakastike
- lihapiirakka makkaralla (+kaikki mausteet).
Kommentit (60)
Mun TOP3:
- maksalaatikko
...keitettyä kieltä (ja muitakin sisäelimiin laskettavia lihoja: maksaa, munuaisia).
Maitopuolelta kaipaan rahkajälkiruokia. Vaikka sitä ei nyt kysyttykään. Ja pannacottaa.
Suurin syy miksi lopetin lihan syönnin heti kun pystyin oli se et liha on pahaa.
En kaipaa ollenkaan mitään liharuokaa, en eläintä enkä lintua. Kalaa syön.
Mielenkiintoista faktaa, jota monet city-vegaanit eivät varmaan tiedosta ollenkaan. Näinhän tämä tosiaan menee.
Syökää vaan savuporoa.... :(
Tuskin vegaani syö savuporoa, heh heh.
Kiitos sinulle joka kerroit poronlihan alkuperästä.
Ja häpeä sinulle, joka käytät tällaista tietoa pilkkaamaan niitä jotka edes yrittävät löytää eettisesti kestävämpiä vaihtoehtoja lihatarjonnasta - itsehän et edes yritä.
Olen ollut kasvissyöjä yli 20 vuotta, ja liha ei merkitse minulle enää ruokaa.
- Kebabbia
- Salamia ja parmankinkkua
- hampurilaista lihapihvillä
pääosin kasvisruokaa suhteemme ajan.
Olisin voinut muuttua kasvissyöjäksi, mutta lempiruokani on salamipitsa.
koska liha kaikissa muodoissaan on mielestäni pahaa. Kasvissyöjä jo lapsuudesta lähtien.
kasvismömmöä pelkästään naamaan jos on lihaa ikävä?? Ei liha kohtuudella ole vaaraksi, eikä maailma muutu sen paremmpaksi paikaksi vaikka ette niitä ihania pikku possuja mussutakkaan naamaanne.
Tulikin mieleen kuva, missä lehmä paskantaa niitylle ja siihen oli lisätty teksti "Katso, minun ruokani paskantaa sinun ruokasi päälle"
HAHAHAHAHAHAHAHHAHA
Olen itse ollut lakto-ovo-vegetaristi reilu kymmenen vuotta ja ei ole vielä tehnyt lihaa mieli, jos alkaa tekemään niin sitten täytyy sitä varmaan syödä. En pysty syömään lihaa, koska se ällöttää samoin kananmunat, mutta niitä voin syödä jos ovat sellaisessa muodossa, etteivät erotu, esim. leivonnaisissa taikinassa. Minulla ei siis ole mitään eläimiä-ei-saa-tappaa-periaatetta.
Jos joku haluaa syödä lihaa niin syö, miksi tehdä elämästä niin kovin vaikeaa?
Mun TOP3:
- maksalaatikko
nää on just sitä tyyppiä, joita alas yrittäessäni oksentaisin takuuvarmasti. ei maistunut edes sekasyöntiaikoina:D
- kirjolohi
- kermainen broilerpasta
- tortillat kanalla tai naudanjauhelihalla
jauheliha ja broiler on hyvin korvattavissa vegefärsillä ja soijaviipaleilla, mutta kalalle ei vain löydy korvaavaa. mulla on ikävä lihan rakennetta, ei makua. mausta korkeintaan mausteet ja ne nyt on helppo laittaa mihin vain. :)
t. kasvissyöjänä 7 vuotta, ikää 20v
poronkäristys
suolattu lohi
hampurilainen
Oikeestaan kaikelle muulle löytyy korvike paitsi tolle.
Olen itse ollut lakto-ovo-vegetaristi reilu kymmenen vuotta ja ei ole vielä tehnyt lihaa mieli, jos alkaa tekemään niin sitten täytyy sitä varmaan syödä. En pysty syömään lihaa, koska se ällöttää samoin kananmunat, mutta niitä voin syödä jos ovat sellaisessa muodossa, etteivät erotu, esim. leivonnaisissa taikinassa. Minulla ei siis ole mitään eläimiä-ei-saa-tappaa-periaatetta.
Jos joku haluaa syödä lihaa niin syö, miksi tehdä elämästä niin kovin vaikeaa?
En pidä oikeana syödä eläimiä, joten en toki ala tinkiä eettisistä periaatteistani siksi että minusta joskus vaikka Hesen kerroshampurilainen voisi olla hyvää.
Eikä mulla mitään kauheaa näiden liharuokien himoa ole koskaan, vaan nyt kun erityisesti kysyttiin mitä ruokia kaiholla muistelee lihansyöntiajoilta niin tuli mieleen sentään vielä että mistä silloin tykkäsin. Arjessa ei mitään "lihanhimoja" kuitenkaan esiinny eikä ole "elämä vaikeaa".
t. 2
Miksi pitää tulla inisemään jokaiseen ketjuun jossa vähänkään asiallisesti yritetään keskustella? On se ihme, miten täytyy toisten ruokavaliosta noin kovasti ottaa itseensä.
Eikä mulla mitään kauheaa näiden liharuokien himoa ole koskaan, vaan nyt kun erityisesti kysyttiin mitä ruokia kaiholla muistelee lihansyöntiajoilta niin tuli mieleen sentään vielä että mistä silloin tykkäsin. Arjessa ei mitään "lihanhimoja" kuitenkaan esiinny eikä ole "elämä vaikeaa".t. 2
"No kertokaa nyt joku miksi ette syö lihaa, jos sitä himoitsette?"
Miksi pitää tämäkin keskustelu pilata tällä aiheella.
Itse en ainakaan lopettanut lihan syöntiä siksi että liha maistuu pahalle. Jotkut nyt vaan tekevät päätöksiä elämässään jonkun muunkin kuin makuhermojensa mukaan. Syitä sille, miksi noudattaa jotain ruokavaliota, on monia. Mitä väliä sillä on? Tässä nyt yritetään keskustella siitä mitä liharuokia kaipaa, ei viritellä mitään ikuista tappelua siitä miksi kasvissyöjä ei syö lihaa.
Olen ollut niin kauan kasvissyöjä, etten enää edes muista miltä mikäkin eläin maistuu. Enemmin tulee ällötys liharuokien hajusta. Mikään ei haise kammottavammalle kuin avaat jonkun broilerisuikale tms. paketin, se haju joka niistä pelmahtaa esiin on jotain aivan hirvittävän kuvottavaa...
Myönnän, että vegeilyni alkuaikoina mieleni teki välillä lihapiirakoita nakilla. Nykyään nekin ällöttävät.
T: 17 vuotta kasvissyöjänä.
Sen sijaan sellainen kasvissyönti, joka perustuu siihen, että joku ei vain pidä lihan mausta, on kannaltani ymmärrettävämpää. Mikäpä siinä.