Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu tosi epäreilulta; miksi mä en saa töitä?

Vierailija
14.02.2012 |

Olen hakenut puoli vuotta todella aktiivisesti monenlaisia hommia, en vain tiukasti oman alani duuneja. Ei mitään, ei siis kerrassaan mitään. Olen käynyt muutamassa haastattelussa, ja pari kertaa ollut ihan kalkkiviivoilla vielä mukana, mutta paikka on mennyt jollekin toiselle.

Tiedän, että nyt on tosi hankalat ajat mutta jotenkin tuntuu silti niin äärettömän epäreilulta, että miksi minä en _koskaan_ saa töitä!

Ja joo, tiedän ettei maailma ole reilu mutta silti se ärsyttää:/

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole edes päässyt yhteenkään haastatteluun. It-alasta kyse ja minussa on se vika, että olen ollut 2 x äitiyslomalla viimeisen 5 v sisään, joten työkokemus on liian vanhaa ja liian pätkittäistä tältä viimeiseltä viideltä vuodelta. Vaikka ennen ä-lomia olin 7 vuotta putkeen töissä, osaan useampaakin kieltä, on useammanlaista työkokemusta jne. niin ei se ei merkkaa mitään. Mieluiten palkataan joku koulusta tullut nörtti, jolla ei ole - eikä varmaan tulekaan - lapsia.

naiselle tuntuu olevan alalla muutenkin vaikeaa päästä duuniin. Mä olen nyt työsuhteessa isossa alan firmassa jossa olen ollut jo 10 vuotta. Haluaisin vaihtaa, mutta yhteenkään paikkaan en pääse edes haastatteluun vaikka osaamiseni pitäisi olla juuri sitä mitä kaikki haluaa. Ne haluaa nörttipoikia eikä yli kolmevitosia ämmiä :(

Vierailija
82/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole edes päässyt yhteenkään haastatteluun. It-alasta kyse ja minussa on se vika, että olen ollut 2 x äitiyslomalla viimeisen 5 v sisään, joten työkokemus on liian vanhaa ja liian pätkittäistä tältä viimeiseltä viideltä vuodelta. Vaikka ennen ä-lomia olin 7 vuotta putkeen töissä, osaan useampaakin kieltä, on useammanlaista työkokemusta jne. niin ei se ei merkkaa mitään. Mieluiten palkataan joku koulusta tullut nörtti, jolla ei ole - eikä varmaan tulekaan - lapsia.

naiselle tuntuu olevan alalla muutenkin vaikeaa päästä duuniin. Mä olen nyt työsuhteessa isossa alan firmassa jossa olen ollut jo 10 vuotta. Haluaisin vaihtaa, mutta yhteenkään paikkaan en pääse edes haastatteluun vaikka osaamiseni pitäisi olla juuri sitä mitä kaikki haluaa. Ne haluaa nörttipoikia eikä yli kolmevitosia ämmiä :(

Sitäkin, että 30-vuotiasta naimisissa olevaa naista ei kukaan halua palkata:/?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntitöitä, sitten sijaisuuksia, sitten osa-aikaista, sitten jos onni on myöten, pääsee vakituiseksi. Näin ainakin mulla on mennyt. Ei kukaan mielellään palkkaa vakityöhön ketään ihan työhaastattelun perusteella.

Työlainsäädännössä sanotaan ettei pätkätyötä saa käyttää koeajan korvikkeena. Vaan mitenpä tuota valvoo. Jos pätkätyöläinen yrittää vedota tuohon pykälään, ei hän saa töitä ollenkaan.

Yhden tapauksen tiedän, jossa työnhakija sai toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen kun ei suostunut tekemään määräaikaista sopimusta. Hän ei kuitenkaan ollut pätkätyöläinen vaan oli vakityössä toisessa firmassa.

Vierailija
84/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhteenkään työpaikkaan en päässyt, koska olin myös ylikoulutettu ns. liukuhihnahommaan. Tahtoa olisi ollut ja monessa paikassa vakuuttelin kaikenlaisen työn kelpaavan ja kerroin myös että oman alani työtä on hyvin vähän tarjolla. On niin alentavaa käydä jossain työhaastattelussa, johon huomaa sen oman työhakemuksensakin olevan liian hieno.

Yhdessä paikassa haastattelija luki työhakemustani ja CV:täni haastattelutilanteessa ja yhtäkkiä yllättyneenä huudahti "sähän olet käynyt lukionkin!" Olin hieman hämilläni ja vastasin vain "niiiiiiiin olen.....?" Kertonee kaiken siitä minkä tasoista väkeä he olettivat heille hakevan :) en päässyt sinne(kään)

Onneksi omalta alata sainkin yllättäen pidemmän sairasloman sijaisuuden, seuraavaksi voikin sitten hakea taas kesätöitä. Ihanaa olla 30v ja hakea kesätöitä.

Vierailija
85/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut sijaista ruosintunneille tällä viikolla, kun ei ole sijaisia!! Niinpä me muut ollaan hoidettu tunnit oman opetuksemme yhteydessä. Sama tilanne koulunkäyntiavustajien puolella...

Vierailija
86/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t

Ole pienyrittäjien puolella, lätkäisi helvetinmoiset lisämaksut verojen muodossa kaikille. Loi pätkätyöt, suosii pätkätyöllistämistä, haluaa irtisanomis uojan lakkauttaa kokonaan. Otapa asioista selvää ennen kuin alat pätemään asioilla joista et näytä tietävän yhtään mitään.

Pienyrittäjän etu on oikeasti se, että työntekijöiden irtisanomissuojaa heikennetään. Se on kaikkien työnantajapuolella olevien etu. Mutta erityisesti pienten työnantajien, joille irtisanominen voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa konkurssin. En tiedä mistä lisämaksuista puhutaan, mutta esim. arvonlisäveron korotushan ei ole yrityksen vaan kuluttajan ongelma. Yritystoiminta on väärin suunniteltu, jos alvia ei pystytä kantamaan. Mutta jokaisen työnantajan etu on se, että velvollisuuksia vähennetään. Että vaikea ymmärtää tuota ylläolevaa kommenttia.

Vierailija
87/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t

Ole pienyrittäjien puolella, lätkäisi helvetinmoiset lisämaksut verojen muodossa kaikille. Loi pätkätyöt, suosii pätkätyöllistämistä, haluaa irtisanomis uojan lakkauttaa kokonaan. Otapa asioista selvää ennen kuin alat pätemään asioilla joista et näytä tietävän yhtään mitään.

Vierailija
88/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten olen huomannut sellaisen piirteen, että mietin miksi joku on saanut työtä. Esim. työkkärin täti, joka sählää tietokoneen kanssa ja mietin, että miks sillä pällillä on työpaikka ja mulla ei.

Kun olin työtön ja jouduin asioimaan TE-toimistossa, oli siellä ihan outoja tapauksia töissä. Ekalla kerralla virkailija puhui ihan tilanteeseen sopimattomia (valitin asiasta esimiehelleen jälkikäteen), toisella kerralla taas toinen virkailija puhui suomea niin huonosti, että oli vaikea ymmärtää puolin toisin... Olin itse hakenut mm. työvoimaneuvojan paikkoja (koulutukseni ja osaamiseni olisivat sopineet vähintäänkin yhtä hyvin kuin noiden).

Oli tosi karua istua siellä vuoronumero kourassa ja katsoa, kun asioita hoidettiin tiskin toisella puolella NIIN hitaasti ja tehottomasti.. Itse omassa entisessä työssä oli juossut niska limassa aamusta iltaan..

No, olen sittemmin työllistynyt ja töissä edelleen. Onneksi. Enkä tosiaankaan enää kadehdi työvoimaneuvojia..

Vinkiksi työnhakuun: Älä tyydy avoinna oleviin työpaikkoihin. Niihin hakee ihan hirveästi ihmisiä. Ota yhteyttä suoraan kiinnostaviin työnantajiin ja lähetä avoimia hakemuksia. Soita aina perään ja kysy ovatko saaneet hakemuksesi jne. Itse sain vuoden työttömyyden jälkeen töitä juuri näin! Sen jälkeen työpaikka on vaihtunut ja pääsin ihan julkisessa haussa.

Ymmärrän kyllä niin hyvin turhautumisesi ja huonon itsetunnon iskemisen. Koko yhteiskuntamme pyörii työelämän ympärillä ja työttömänä tuntee itsensä todella ulkopuoliseksi. Ja sitten jotkut rinnastavat keskusteluissa aina työttömät=alkoholistit ja ihmettelevät miksi työttömät eivät voisi mennä (ilmaiseksi) pomimaan kadulta roskia..

Tsemppiä!!

Vierailija
89/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tarvitsetko lisätienestiä? Oletko valmis tapaamaan uusia ihmisiä?

Olemme puoli vuotta Pirkanmaan alueella toiminnassa ollut seuralaispalvelu. Toiminnassamme on mukana tällä hetkellä 10 seuralaista. Kysyntä on kovaa, joten nyt olisi muutama uusi paikka avoinna.

Kyseessä EI ole seksin myyminen, eikä ilotyttötoiminta. Seuralaisemme ovat tasokkaita, toimintamme on arvostettua.

Oletko etsimämme henkilö? Ota rohkeasti yhteyttä, kerro itsestäsi, niin kutsumme sinut haastatteluun! :)

Yhteydenotot: puh. 040 320850 /

seuralaispalvelupirkanmaa@gmail.com

Vierailija
90/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietysti auta, mutta hyvin monet muutkaan ei saa töitä johtuen ihan vain maailman tilanteesta, kyse ei ole universumin harjoittamasta epäreiluudesta juuri sinua kohtaan..

Vierailija
91/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoamaan ja kaupan kassalle ei nykyään pääse sen helpommin kuin muuallekaan. Niihinkin on todella paljon hakijoita. Puhelinmyyjäksi yleensä pääsee, mikä johtuu siitä, että siitä ei makseta käytännössä palkkaa ja työ on niin vaikeaa, ettei siinä 99% pärjää ja joutuu viikon päästä ulos.

Vierailija
92/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusit just kokoomuksen muroihin, ne sanoo että nyt on huutava työvoimapula. Tarvitaan 150.000 ulkomaalaista paikkaamaan työvoimapulaa välittömästi.

Vierailija
93/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksia lähetin jokaiseen paikkaan, joka yhtään voisi sopia.

Itsetunto tässä menee ja työnhaun alkuinnostus on jo ihan takana, pakkopullaa enkä itsekään enää luota itseeni.

Ja sitten olen huomannut sellaisen piirteen, että mietin miksi joku on saanut työtä. Esim. työkkärin täti, joka sählää tietokoneen kanssa ja mietin, että miks sillä pällillä on työpaikka ja mulla ei.

Vierailija
94/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. hän, joka on hakenut kys. duunia yli vuoden ja kokemusta, hyvät työtodistukset ym. on!

Vierailija
95/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut myyjän töitä joitakin kuukausia. Tiedän olevani hyvä hommassa, työharjoittelussa sain tosi paljon kehuja asenteestani ja palvelualttiudestani. Myyjän ammatti myös ns. kulkee suvussa äitini puolella. No, ei löydy töitä, ei...sen sijaan tapaan väkisinkin paljon sellaisia myyjiä, joista en olisi palkannut ensimmäistäkään: asenne on kamala, laiskotellaan, ei tiedetä edustamansa liikkeen perusasioitakaan, katsekontakti välttävä. Joka ikinen kerta tulee paha mieli näistä ihmisistä, ei sille mitään voi.

Vierailija
96/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia töissäkäyviä idareita maailma täys, niihin törmää kaikkialla. :/

Vierailija
97/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös usean vuoden hyvä työkokemus, runsaasti kansainvälistä kokemusta ja ok kielitaito. Mutta: ei mitään.

Ja olen myös hakenut kaupan kassallekin, sekä esimerkiksi pariin sisustusliikkeeseen jne. Olen tyylikäs, siisti ja huoliteltu. Kohtelias, hyvätapainen ja ihan sieväkin. Eli siitäkään ei voi olla kiinni. Ikääkin nippanappa 30.

Vierailija
98/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyselen ap, että mitä tarkoittaa "hakea töitä todella aktiivisesti"? Eli mitä ihan konkreettisesti olet tehnyt, millä keinoin työtä haet, ja mistä jne.?

Mistä itse uskot, että homma kiikastaa (koulutus, kokemus, pätevyys, mikä?)? Ja vastaavasti, missä olet erityisen hyvä (paperilla ja naamatusten)?

Vierailija
99/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän se loi pätkätyöt SDP:n kanssa. Ei tule koskaan olemaan entisellään työelämä enää. Nyt maksetaan kreikkaan rahaa että ei tule tänne työttömyyttä ja enempää pahoinvointia.

Vierailija
100/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyselen ap, että mitä tarkoittaa "hakea töitä todella aktiivisesti"? Eli mitä ihan konkreettisesti olet tehnyt, millä keinoin työtä haet, ja mistä jne.?

Mistä itse uskot, että homma kiikastaa (koulutus, kokemus, pätevyys, mikä?)? Ja vastaavasti, missä olet erityisen hyvä (paperilla ja naamatusten)?

joka on ollut avoinna. Olen lähetellyt avoimia hakemuksia, ottanut yhteyttä entisiin ja nykyisiin tuttuihin ja kysellyt töitä.

En tiedä, mistä kiikastaa. Olen mielestäni ihan yhtä hyvä kuin ne, jotka valitaan. Alan itse uskoa, että olen vain niin huono ihminen etten ansaitse päästä töihin...:/

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi