Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu tosi epäreilulta; miksi mä en saa töitä?

Vierailija
14.02.2012 |

Olen hakenut puoli vuotta todella aktiivisesti monenlaisia hommia, en vain tiukasti oman alani duuneja. Ei mitään, ei siis kerrassaan mitään. Olen käynyt muutamassa haastattelussa, ja pari kertaa ollut ihan kalkkiviivoilla vielä mukana, mutta paikka on mennyt jollekin toiselle.

Tiedän, että nyt on tosi hankalat ajat mutta jotenkin tuntuu silti niin äärettömän epäreilulta, että miksi minä en _koskaan_ saa töitä!

Ja joo, tiedän ettei maailma ole reilu mutta silti se ärsyttää:/

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut... ei muuten pääse tuosta vaan, kokemusta vaaditaan tai joku laitoshuoltajan koulutus.

Vierailija
42/108 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 10:38"]

Mutta minä en ole saanut edes kutsua haastatteluun. Osaan pukeutua siististi, olen tosi hyvä kassahommissa (= kokemusta löytyy), asiakaslähtöinen ja kielitaitoinen. Ihan sama olenko hakenut sähköpostilla, käynyt paikan päällä, lähettänyt kirjeen...kutsua haastatteluun ei tipu.

Todella ärsyttävää lukea näitä "lista itsestäänselvyyksiä"-kirjoituksia, joissa vihjataan että syy työttömyydelle olisi maalaisjärjen puute!

t. ei vieläkään kassahommia

[/quote]

Ohops, mun lukiopoika pääsi lähikaupan kassalle kesäksi kahdeksi kuukaudeksi. Kävi ensin kysymässä, kannattaako hakemus laittaa. Vastasivat, että kyllä ja samalla jo sopivat aloituspäivän. Tänään kävi kirjoittamassa sopparin alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 14:23"]

Olen hakenut myyjän töitä joitakin kuukausia. Tiedän olevani hyvä hommassa, työharjoittelussa sain tosi paljon kehuja asenteestani ja palvelualttiudestani. Myyjän ammatti myös ns. kulkee suvussa äitini puolella. No, ei löydy töitä, ei...sen sijaan tapaan väkisinkin paljon sellaisia myyjiä, joista en olisi palkannut ensimmäistäkään: asenne on kamala, laiskotellaan, ei tiedetä edustamansa liikkeen perusasioitakaan, katsekontakti välttävä. Joka ikinen kerta tulee paha mieli näistä ihmisistä, ei sille mitään voi.

[/quote]

Hihih. Isäni on insinööri. Näin ollen minäkin olen ns. luontaisesti insinööri. XD

Vierailija
44/108 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl meille aineki töihin tarvittais välittömästi työntekijää.. Koulutustakaan ei tarvis välttämättä olla. -kyllä töitä riittää!

Vierailija
45/108 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 10:38"]

Mutta minä en ole saanut edes kutsua haastatteluun. Osaan pukeutua siististi, olen tosi hyvä kassahommissa (= kokemusta löytyy), asiakaslähtöinen ja kielitaitoinen. Ihan sama olenko hakenut sähköpostilla, käynyt paikan päällä, lähettänyt kirjeen...kutsua haastatteluun ei tipu.

Todella ärsyttävää lukea näitä "lista itsestäänselvyyksiä"-kirjoituksia, joissa vihjataan että syy työttömyydelle olisi maalaisjärjen puute!

t. ei vieläkään kassahommia

[/quote]

Ohops, mun lukiopoika pääsi lähikaupan kassalle kesäksi kahdeksi kuukaudeksi. Kävi ensin kysymässä, kannattaako hakemus laittaa. Vastasivat, että kyllä ja samalla jo sopivat aloituspäivän. Tänään kävi kirjoittamassa sopparin alle.

[/quote] No ohops, todella hyvä tilanne! Itse olen tehnyt myyjän työtä kymmenisen vuotta, myös esimiestasolla. AMK-tasoinen koulutus löytyy sekä yliopisto-opintoja. Uudelle paikkakunnalle muuttaessani hain erilaisia myyjän toitä, mutta kiinnostus työnantajataholta tasan nolla. Järjetöntä. 

Vierailija
46/108 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 20:51"]

Kyl meille aineki töihin tarvittais välittömästi työntekijää.. Koulutustakaan ei tarvis välttämättä olla. -kyllä töitä riittää!

[/quote]

Mistä voi tulla kysymään? Koulutustakin löytyy melkoisesti :)

Vierailija
47/108 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten sisustusarkitehti tuttu sai vakituisen paikan vaikka tehnyt osa-aika työtä opintojen ohella(Aalto-maisteri ohjelma) Ja sitten sanoi että pitää hakea vaan työtä , mitä se hakeminen auttaa jos ei onnea ole ja paljoo työkokemusta niin ei tuu duunia koskaan-paitsi työharjoitteluja. Kyllä työn saanti on todella hyvää tuuria jos hakee ja sitten saakin hakemisen jälkeen. Arkkitehtien työtilanne on aika huono ja jos et ole sairaanhoitaja/lääkri vai vastaava ammatiltasi et saa töitä.

Ja koska itse olen tavallinen nuori 25v mies ilman isoja työhistorioita , on aika turhaa odottaa työtä. Ja minä olen katkeroitunut jo, terv ap:lle vaan. Ärsyttää kun sanotaan hae vaan tai että ei pidä katkeroitua kyllä vittu arkkitehtikin olisi masentunut ja katkeroitunut pahasti jos ei olisikaan saannut aktiivisella haulla työtä. Kaunko sitä töitä voi hake 6kk , vuoden 5 vuotta ? ei varmastikaan jos vuodes laittaa 10 hakemusta päivässä niin nostan hattua , itekkin laittelen mutta ei tärppää. Mutta hei ei mulla onnea muutenkaan ole elämässä, työtön , perheetön , sinkku , antaa paskan olla !

Haluan tehdä työtä mutta näyttää että kaikki kaverini ovat työllistyneet ja minä jäin rannalle :/ Minulla on perintöverot maksettavana vuosien kuluttua, millä työtön maksaa 30 000 euron verot omaisuudesta ? myydä en halua omaisuutta mutta työtä josta voisi säästää ei löydy. Mutta kaikki urpot, lusmut ja pääkyyryssä saavat työtä. Osa pelkällä peruskoululla. Terveisiä vaan keravan terveyskeskuksen kahvilatyöntekijälle, nainen ei osaa kunnolla hommia eikä työkokemustakaan ole mutta hän vaan meni töihin huh hih.....ja tietty jo 18/19v iässä . Kyllä rikkaiden vanhempien pentujen täytyy säästää rahaa ja työllistyä kun hän tarvitsee rahaa...kun asuu upporikkaiden vanhempien luonna. Talokin 500 neliöö ja hehtaarin piha just. Oletteko muuten koskaan valehdelleet tökokemusta ? :D olisi aika härskiä...

Vierailija
48/108 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut ettei työhönotossa ole ikinä kyse parhaan valinnasta. Suurin osa ihmisistä on vähän vajakkeja ja työporukoihin halutaan joku samankaltainen, ´hienoja´ ihmisiä vihataan. Myös rekrytoijat etenkin miesvaltaisilla aloilla suosivat itsensä kaltaista henkilöä, saa olla vaikka hakemus täynnä kirjoitusvirheitä.

Vierailija
49/108 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolisesti on kokemusta, on koulutusta, on korkea työmoraali. Töitä ei.

Kiitos vain kotomaa. Omaisuus lähti myyntiin jotta pääsen ulkomaille töihin, mutta sekoan sohvalla makaamisesta. Tulee karmea ikävä takaisin, mutta minkä teet. Ilman töitä olen arvoton.

Vierailija
50/108 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 04:21"]

Monipuolisesti on kokemusta, on koulutusta, on korkea työmoraali. Töitä ei.

Kiitos vain kotomaa. Omaisuus lähti myyntiin jotta pääsen ulkomaille töihin, mutta sekoan sohvalla makaamisesta. Tulee karmea ikävä takaisin, mutta minkä teet. Ilman töitä olen arvoton.

[/quote]

Ilman töitä olet arvoton? Siis mitä häh? Tuohan on aivan orjan puhetta. Työ on vain rahan ansaitsemista varten, jolla voidaan rahoittaa erilaisia hankintoja. Itsessään raatamisella ei ole mitään arvoa. Yhtä lailla voit heitellä kiviä järveen jos se siitä näennäisestä tekemisestä on kiinni arvosi. Ja - hei kuolema korjaa kuitenkin ja kukaan ei sinua muista muutaman kymmenen vuoden kuluttua teit mitä tahansa elämässäsi.

Vierailija
51/108 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 16:37"]

enkä ole edes päässyt yhteenkään haastatteluun. It-alasta kyse ja minussa on se vika, että olen ollut 2 x äitiyslomalla viimeisen 5 v sisään, joten työkokemus on liian vanhaa ja liian pätkittäistä tältä viimeiseltä viideltä vuodelta. Vaikka ennen ä-lomia olin 7 vuotta putkeen töissä, osaan useampaakin kieltä, on useammanlaista työkokemusta jne. niin ei se ei merkkaa mitään. Mieluiten palkataan joku koulusta tullut nörtti, jolla ei ole - eikä varmaan tulekaan - lapsia.

naiselle tuntuu olevan alalla muutenkin vaikeaa päästä duuniin. Mä olen nyt työsuhteessa isossa alan firmassa jossa olen ollut jo 10 vuotta. Haluaisin vaihtaa, mutta yhteenkään paikkaan en pääse edes haastatteluun vaikka osaamiseni pitäisi olla juuri sitä mitä kaikki haluaa. Ne haluaa nörttipoikia eikä yli kolmevitosia ämmiä :(

Tyypillistä naisille luulla että johtuu sukupuolesta ;)

Vierailija
52/108 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 14:18"]

Hakemuksia lähetin jokaiseen paikkaan, joka yhtään voisi sopia.

Itsetunto tässä menee ja työnhaun alkuinnostus on jo ihan takana, pakkopullaa enkä itsekään enää luota itseeni.

Ja sitten olen huomannut sellaisen piirteen, että mietin miksi joku on saanut työtä. Esim. työkkärin täti, joka sählää tietokoneen kanssa ja mietin, että miks sillä pällillä on työpaikka ja mulla ei.

[/quote]

Samoja ajtuksia. Sitä katselee miten joku tumpeloi ja on täysin alalle epäsopiva ja silti on töitä. Itse olen aina ollut ahkera työntekijä enkä lusmuillut kuten monet.

Vierailija
54/108 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toihan selittää heti, miks ap ei ole saanut työtä. Hän on lisääntymisiässsä oleva nainen. Sellaista ei yksinkertaisesti kannata palkata.[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 14:25"]

mulla on myös usean vuoden hyvä työkokemus, runsaasti kansainvälistä kokemusta ja ok kielitaito. Mutta: ei mitään.

Ja olen myös hakenut kaupan kassallekin, sekä esimerkiksi pariin sisustusliikkeeseen jne. Olen tyylikäs, siisti ja huoliteltu. Kohtelias, hyvätapainen ja ihan sieväkin. Eli siitäkään ei voi olla kiinni. Ikääkin nippanappa 30.

[/quote]

Vierailija
55/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän se loi pätkätyöt SDP:n kanssa. Ei tule koskaan olemaan entisellään työelämä enää. Nyt maksetaan kreikkaan rahaa että ei tule tänne työttömyyttä ja enempää pahoinvointia.

Lopettakaa nyt hyvät ihmiset joku typerä puolueiden syyttely! Jos tuolla lailla ajattelee, niin ei varmasti pärjää elämässä yhtään.

Sieltä ne päätökset tuodaan työmarkkinoille. Usko pois että äänestäm,ällä kokkomusta ja muita porvaripuolueita kaikki menee päin vittua. Totta se on.

Vierailija
56/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvässä vakituisessa työssä, mutta olen hakenut yhtä toista työpaikkaa kun se kiinnostaisi ihan mielettömästi.

Lähinnä tässä odottelen että koska se puhelin oikein soi. Mutta kun luin ap:n kirjoituksenm, rupesi hieman epäliyttämään että ehkä se ei olekaan nykypäivänä niin yksinkertaista...

Vierailija
57/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyselen ap, että mitä tarkoittaa "hakea töitä todella aktiivisesti"? Eli mitä ihan konkreettisesti olet tehnyt, millä keinoin työtä haet, ja mistä jne.? Mistä itse uskot, että homma kiikastaa (koulutus, kokemus, pätevyys, mikä?)? Ja vastaavasti, missä olet erityisen hyvä (paperilla ja naamatusten)?

joka on ollut avoinna. Olen lähetellyt avoimia hakemuksia, ottanut yhteyttä entisiin ja nykyisiin tuttuihin ja kysellyt töitä. En tiedä, mistä kiikastaa. Olen mielestäni ihan yhtä hyvä kuin ne, jotka valitaan. Alan itse uskoa, että olen vain niin huono ihminen etten ansaitse päästä töihin...:/ ap

Tai vähintään erittäin hyvä? Kun sanot, että olet "yhtä hyvä" kuin ne jotka valitaan, niin mietipä missä olet parempi (tai ainakin uskot olevasi;-))? Pyri sen tyyppisiä tehtäviä kohti, minkä uskot olevan sinulle ominaisia. Rinta rottingille vaan, työn hakeminen on kova itseluottamusta vaativa laji.

Mun omalla spesifillä erikoistumisalalla vielä vähemmän. Kilpailu on vaan niin kova, ettei mun työkokemus riitä:/ Ahdistaa, musta tulee sellainen tyypillinen lama-ajan väliinputoaja. Tai on jo tullut.

Vierailija
58/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän se loi pätkätyöt SDP:n kanssa. Ei tule koskaan olemaan entisellään työelämä enää. Nyt maksetaan kreikkaan rahaa että ei tule tänne työttömyyttä ja enempää pahoinvointia.

Lopettakaa nyt hyvät ihmiset joku typerä puolueiden syyttely! Jos tuolla lailla ajattelee, niin ei varmasti pärjää elämässä yhtään.

Sieltä ne päätökset tuodaan työmarkkinoille. Usko pois että äänestäm,ällä kokkomusta ja muita porvaripuolueita kaikki menee päin vittua. Totta se on.

Eikös kokoomus ole yleensä yrittäjyyden, vapaan markkinatalouden kannattaja? Eli että joka yrittää ja tekee, myös hyötyy siitä. Ja vasemmistopuolueet haluavat kaikelle kaikkea hyvää, eikä kukaan loppujen lopuksi ole sitä rahaa tekemässä.

Vierailija
59/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, olen itse juuri aloittanut työnhaun.

Vierailija
60/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanotaan vaikka olen ollut sitoutunut, innokas, en lähes koskaan poissa jne. Ei ole reilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi