Tuntuu tosi epäreilulta; miksi mä en saa töitä?
Olen hakenut puoli vuotta todella aktiivisesti monenlaisia hommia, en vain tiukasti oman alani duuneja. Ei mitään, ei siis kerrassaan mitään. Olen käynyt muutamassa haastattelussa, ja pari kertaa ollut ihan kalkkiviivoilla vielä mukana, mutta paikka on mennyt jollekin toiselle.
Tiedän, että nyt on tosi hankalat ajat mutta jotenkin tuntuu silti niin äärettömän epäreilulta, että miksi minä en _koskaan_ saa töitä!
Ja joo, tiedän ettei maailma ole reilu mutta silti se ärsyttää:/
Kommentit (108)
...kyselen ap, että mitä tarkoittaa "hakea töitä todella aktiivisesti"? Eli mitä ihan konkreettisesti olet tehnyt, millä keinoin työtä haet, ja mistä jne.?
Mistä itse uskot, että homma kiikastaa (koulutus, kokemus, pätevyys, mikä?)? Ja vastaavasti, missä olet erityisen hyvä (paperilla ja naamatusten)?
kiikastaa siitä, että työnhakijoita on enemmän kuin töitä. Ja tietty varmaan esim. lääkäreitä on työttömänä vähemmän kuin valtiotieteiden maistereita, mutta eiväthän kaikki voi lääkäreiksikään ruveta, koska kuka ne muut hommat sitten tekee..
sehän se loi pätkätyöt SDP:n kanssa. Ei tule koskaan olemaan entisellään työelämä enää. Nyt maksetaan kreikkaan rahaa että ei tule tänne työttömyyttä ja enempää pahoinvointia.
Lopettakaa nyt hyvät ihmiset joku typerä puolueiden syyttely! Jos tuolla lailla ajattelee, niin ei varmasti pärjää elämässä yhtään.
Sieltä ne päätökset tuodaan työmarkkinoille. Usko pois että äänestäm,ällä kokkomusta ja muita porvaripuolueita kaikki menee päin vittua. Totta se on.
Eikös kokoomus ole yleensä yrittäjyyden, vapaan markkinatalouden kannattaja? Eli että joka yrittää ja tekee, myös hyötyy siitä. Ja vasemmistopuolueet haluavat kaikelle kaikkea hyvää, eikä kukaan loppujen lopuksi ole sitä rahaa tekemässä.
Ole pienyrittäjien puolella, lätkäisi helvetinmoiset lisämaksut verojen muodossa kaikille. Loi pätkätyöt, suosii pätkätyöllistämistä, haluaa irtisanomis uojan lakkauttaa kokonaan. Otapa asioista selvää ennen kuin alat pätemään asioilla joista et näytä tietävän yhtään mitään.
irtisanotaan vaikka olen ollut sitoutunut, innokas, en lähes koskaan poissa jne. Ei ole reilua.
on halvempaa, ja vielä halvempaa on palkata ulkomailta joku tilallesi 5€ halvemmalla.
Hyvä nuoret, että äänestätte kokoomusta. Kokoomuksen mielestä nimittäin kouluttautuminen on turhaa, paitsi johtotehtäviin.
Spesialisti maksaa firmalle useamman alemman koulutuksen saaneen henkilön verran palkkaa. Kolme neekeriä vaihtaa lampun yrityksen näkökulmasta aivan yhtä nopeasti, kuin yksi insinööri. Kolme neekeriä maksaa vain vähemmän kun yksi kokopäiväinen insinööri.
Jatkakaa samaan malliin!
sitä enää voi ajatella niin, että saa töitä ja ei saa potkuja jos vain itse on tosi hyvä, ahkera, filmaattinen, sympaattinen, fiksu jne, koska jos tulee halvemmaksi pistää hyvä työntekijä pihalle ja teetättää sen työt halvemmalla tavalla, niin sitten niin tehdään. Että yksilölliset ominaisuudet eivät ole niin tärkeitä kuin kokonaiskuva.
Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa äippäloman aikana asuinpaikkakuntaa toiselle puolen Suomea (miehen työt). Nyt on itsellä vakihomma, vähän hirvittää, että miten mahdan työllistyä pitkien vapaiden jälkeen.
No joo, mutta konkreettinen neuvo: kannattaa todella hyvin hioa CV:tä ja hakemusta, ne ovat avain haastatteluun pääsylle. Voi olla, että jos on sata hakemusta pinossa, niin ekasta kirjoitusvirheestä lentää hakemus roskiin, kun on niin paljon varaa mistä valita.
En ole saanut koko aikuiselämäni aikana kuin satunnaisia pätkätöitä. Vaikka olen yrittänyt ihan kauheasti!
Olen nyt ollut työttömänä useamman vuoden putkeen ja alan pikkuhiljaa luopua koko työnhausta. Yritin myös opiskella ja vaihtaa alaa mutta en jaksanut. Opiskelukin muuttunut niin hektiseksi ja vaativaksi, että en jaksa sitäkään enää. Vaikka aikoinaan olin luokkani parhaimpia melko pienellä vaivalla.
Joten, ei muuta kuin tervetuloa työelämästä pudonneiden ja syrjäytyneiden joukkoon! Tänne mahtuu vielä.
Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa äippäloman aikana asuinpaikkakuntaa toiselle puolen Suomea (miehen työt). Nyt on itsellä vakihomma, vähän hirvittää, että miten mahdan työllistyä pitkien vapaiden jälkeen.
No joo, mutta konkreettinen neuvo: kannattaa todella hyvin hioa CV:tä ja hakemusta, ne ovat avain haastatteluun pääsylle. Voi olla, että jos on sata hakemusta pinossa, niin ekasta kirjoitusvirheestä lentää hakemus roskiin, kun on niin paljon varaa mistä valita.
et tule saamaan sellaista enää.
Vakipaikat nimittäin loppuvat sillä aikaa ja sitten sustakin tulee pätkätyöläinen/työtön kuten niin monesta muustakin naisesta.
et tule saamaan sellaista enää.
Vakipaikat nimittäin loppuvat sillä aikaa ja sitten sustakin tulee pätkätyöläinen/työtön kuten niin monesta muustakin naisesta.
Tietystikään tästä vakipaikasta en luopuisi ihan vielä, vaan irtisanoutuisin vasta sitten aikanaan nykyisestä paikasta, kun on uusi paikka olisi tiedossa - mutta voi siinä ihan hyvin käydä niin, että muksu täyttää kolme vuotta ja yhä haen töitä, ja sitten on vain nykypaikkaan ilmoitettava, että sori, en ole palaamassa takaisin.
Huoh, ehkä mies sitten elättää, tai te muut iloiset veronmaksajat :)
enkä ole edes päässyt yhteenkään haastatteluun. It-alasta kyse ja minussa on se vika, että olen ollut 2 x äitiyslomalla viimeisen 5 v sisään, joten työkokemus on liian vanhaa ja liian pätkittäistä tältä viimeiseltä viideltä vuodelta. Vaikka ennen ä-lomia olin 7 vuotta putkeen töissä, osaan useampaakin kieltä, on useammanlaista työkokemusta jne. niin ei se ei merkkaa mitään. Mieluiten palkataan joku koulusta tullut nörtti, jolla ei ole - eikä varmaan tulekaan - lapsia.
Missä asut ja mitä osaat?
Tämä tarina kuulostaa melko uskomattomalta, koska osaajia palkataaan koko ajan.
terv rekrytoiva esimies
enkä ole edes päässyt yhteenkään haastatteluun. It-alasta kyse ja minussa on se vika, että olen ollut 2 x äitiyslomalla viimeisen 5 v sisään, joten työkokemus on liian vanhaa ja liian pätkittäistä tältä viimeiseltä viideltä vuodelta. Vaikka ennen ä-lomia olin 7 vuotta putkeen töissä, osaan useampaakin kieltä, on useammanlaista työkokemusta jne. niin ei se ei merkkaa mitään. Mieluiten palkataan joku koulusta tullut nörtti, jolla ei ole - eikä varmaan tulekaan - lapsia.
Missä asut ja mitä osaat?
Tämä tarina kuulostaa melko uskomattomalta, koska osaajia palkataaan koko ajan.
terv rekrytoiva esimies
Irtisanomisia nuo uutisoi eikä mitään työllistämistä.
no monsterissa on avoinna 117 dotnet-koodarin ja 80 java-koodarin paikkaa.
tuntitöitä, sitten sijaisuuksia, sitten osa-aikaista, sitten jos onni on myöten, pääsee vakituiseksi. Näin ainakin mulla on mennyt.
Ei kukaan mielellään palkkaa vakityöhön ketään ihan työhaastattelun perusteella.
tuntitöitä, sitten sijaisuuksia, sitten osa-aikaista, sitten jos onni on myöten, pääsee vakituiseksi. Näin ainakin mulla on mennyt.
Ei kukaan mielellään palkkaa vakityöhön ketään ihan työhaastattelun perusteella.
sijaisuuksiakaan tehnyttä. Kerran sijainen = aina sijainen, hirveän helposti käy näin.
avoimesta toimistoapulaisen hommasta ja siihen tuli yli sata hakemusta. Hakijoissa oli useampiakin maistereita, mutta heitä ei kutsuttu edes haastatteluun, sillä hommaan ei haluttu ylikoulutettua, joka mahdollisesti viihtyy siinä vain lyhyen aikaa kunnes löytää jotain parempaa. Ehkä jossain tilanteissa kannattaisi harkita cv:nsä downgreidausta...
siivoamaan ja kaupan kassalle ei nykyään pääse sen helpommin kuin muuallekaan. .
Vai ei pääse siivoamaan?? Mitenköhän niissä hommissa sitten näkee lukutaidotonta afrikan änkeriä? Sanakaan eivät osa suomea ja työnteko on mitä on
uudelleen kouluttautuminen paremmin työllistetylle alalle kysymykseen? Tai yrittäjyys omalla alallasi?
palveluihin tuntuu pääsevän todella helposti. Oletko hakenut sellaisiin?
siivoamaan ja kaupan kassalle ei nykyään pääse sen helpommin kuin muuallekaan. .
Vai ei pääse siivoamaan?? Mitenköhän niissä hommissa sitten näkee lukutaidotonta afrikan änkeriä? Sanakaan eivät osa suomea ja työnteko on mitä on
Ovat hyvin halpoja työnantajille.