Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu tosi epäreilulta; miksi mä en saa töitä?

Vierailija
14.02.2012 |

Olen hakenut puoli vuotta todella aktiivisesti monenlaisia hommia, en vain tiukasti oman alani duuneja. Ei mitään, ei siis kerrassaan mitään. Olen käynyt muutamassa haastattelussa, ja pari kertaa ollut ihan kalkkiviivoilla vielä mukana, mutta paikka on mennyt jollekin toiselle.

Tiedän, että nyt on tosi hankalat ajat mutta jotenkin tuntuu silti niin äärettömän epäreilulta, että miksi minä en _koskaan_ saa töitä!

Ja joo, tiedän ettei maailma ole reilu mutta silti se ärsyttää:/

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös usean vuoden hyvä työkokemus, runsaasti kansainvälistä kokemusta ja ok kielitaito. Mutta: ei mitään.

Ja olen myös hakenut kaupan kassallekin, sekä esimerkiksi pariin sisustusliikkeeseen jne. Olen tyylikäs, siisti ja huoliteltu. Kohtelias, hyvätapainen ja ihan sieväkin. Eli siitäkään ei voi olla kiinni. Ikääkin nippanappa 30.

se sinusta olekaan kiinni, vaan siitä, että samoilla ominaisuuksilla varustettuja hakijoita on vain liikaa vapaana oleviin paikkohin nähden. Ja ehkä sinusta ajatellaan, että olet ylikoulutettu kaupan kassan työhön, koska työhönottajat ehkä luulevat, että hetkenä minä hyvänsä saat oman alasi töitä (toivottavasti toki saatkin..)

Vierailija
102/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös usean vuoden hyvä työkokemus, runsaasti kansainvälistä kokemusta ja ok kielitaito. Mutta: ei mitään. Ja olen myös hakenut kaupan kassallekin, sekä esimerkiksi pariin sisustusliikkeeseen jne. Olen tyylikäs, siisti ja huoliteltu. Kohtelias, hyvätapainen ja ihan sieväkin. Eli siitäkään ei voi olla kiinni. Ikääkin nippanappa 30.

No, nyt kun avasit asiaa enemmän, niin ihan varmasti noiden "kaupan kassojen/myyjien" palkkaajat pitävät sinua aivan liian ylikoulutettuna. He yksinkertaisesti ajattelet, ettei tämä ihminen todennäköisesti meillä pysy kauaa kuitenkaan, kun on "liian koulutettu".

Niinpä kysyisin, että mikä se on se oma alasi? Mitä haluaisit tehdä? Ja kun sanot, että sinulla on hyvä työkokemus, niin entistä enemmän ihmettelen, miten et saa mitään omaan alaasi viittaavaa duunia? Mistä itse luulet sen johtuvan? Entäpä olisko omalla alallasi jotain matalapalkkaista tai jopa palkatonta harjoittelumahdollisuutta? Eli tyyliin pyrit sinua kiinnostaviin firmoihin, sillä mentaliteetila, että "tiedän olevani hyvä, haluan vain mahdollisuuden näyttää, ottakaa minut hintaan X puoleksi vuodeksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän se loi pätkätyöt SDP:n kanssa. Ei tule koskaan olemaan entisellään työelämä enää. Nyt maksetaan kreikkaan rahaa että ei tule tänne työttömyyttä ja enempää pahoinvointia.

Lopettakaa nyt hyvät ihmiset joku typerä puolueiden syyttely! Jos tuolla lailla ajattelee, niin ei varmasti pärjää elämässä yhtään.

Vierailija
104/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli muutama vuosi sitten työttömänä vähän yli vuoden.

Sen vuoden aikana suoritin oman alani syventäviä koulutuksia ja hain töitä koko ajan. Joka viikko lähetin useita hakemuksia ja soittelin työpaikkoihin. 5 haastatteluun pääsin, mutta en jatkoon, vaikka aikaisemmin olin saanut aina töitä jos olin päässyt haastatteluun :/

Lopulta työttömyys päättyi kun edellisestä työpaikasta otettiin yhteyttä ja pyydettiin takaisin.

Kannattaa ylläpitää ja syventää omaa osaamistaan opintojen parissa. Yliopistosta, amk:sta, ammattikoulusta ja työkkäristäkin löytyy yllättävän paljon hyviä kursseja.

Opinnoilla saa ainakin CV:n aukkoja lyhyemmiksi :)

Tsemppiä työnhakuun.

Vierailija
105/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliselläkin työkokemuksella varustettu. Ja kaikissa töissä joissa olen ollut, olen pärjannyt hyvin tai erinomaisesti, opinnoissa myös.

Olo muuttuu jotenkin katkeraksi, nyt pitää keksiä jotain, etten muutu ihan happamaksi marjaksi :)

Vierailija
106/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

demareitakaan.

Vierailija
107/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös usean vuoden hyvä työkokemus, runsaasti kansainvälistä kokemusta ja ok kielitaito. Mutta: ei mitään. Ja olen myös hakenut kaupan kassallekin, sekä esimerkiksi pariin sisustusliikkeeseen jne. Olen tyylikäs, siisti ja huoliteltu. Kohtelias, hyvätapainen ja ihan sieväkin. Eli siitäkään ei voi olla kiinni. Ikääkin nippanappa 30.

No, nyt kun avasit asiaa enemmän, niin ihan varmasti noiden "kaupan kassojen/myyjien" palkkaajat pitävät sinua aivan liian ylikoulutettuna. He yksinkertaisesti ajattelet, ettei tämä ihminen todennäköisesti meillä pysy kauaa kuitenkaan, kun on "liian koulutettu".

Niinpä kysyisin, että mikä se on se oma alasi? Mitä haluaisit tehdä? Ja kun sanot, että sinulla on hyvä työkokemus, niin entistä enemmän ihmettelen, miten et saa mitään omaan alaasi viittaavaa duunia? Mistä itse luulet sen johtuvan? Entäpä olisko omalla alallasi jotain matalapalkkaista tai jopa palkatonta harjoittelumahdollisuutta? Eli tyyliin pyrit sinua kiinnostaviin firmoihin, sillä mentaliteetila, että "tiedän olevani hyvä, haluan vain mahdollisuuden näyttää, ottakaa minut hintaan X puoleksi vuodeksi".

En ole oikeasti mikään taukki, joka ei tällaisia ymmärtäisi.

Vierailija
108/108 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyselen ap, että mitä tarkoittaa "hakea töitä todella aktiivisesti"? Eli mitä ihan konkreettisesti olet tehnyt, millä keinoin työtä haet, ja mistä jne.? Mistä itse uskot, että homma kiikastaa (koulutus, kokemus, pätevyys, mikä?)? Ja vastaavasti, missä olet erityisen hyvä (paperilla ja naamatusten)?

joka on ollut avoinna. Olen lähetellyt avoimia hakemuksia, ottanut yhteyttä entisiin ja nykyisiin tuttuihin ja kysellyt töitä. En tiedä, mistä kiikastaa. Olen mielestäni ihan yhtä hyvä kuin ne, jotka valitaan. Alan itse uskoa, että olen vain niin huono ihminen etten ansaitse päästä töihin...:/ ap

Tai vähintään erittäin hyvä? Kun sanot, että olet "yhtä hyvä" kuin ne jotka valitaan, niin mietipä missä olet parempi (tai ainakin uskot olevasi;-))? Pyri sen tyyppisiä tehtäviä kohti, minkä uskot olevan sinulle ominaisia. Rinta rottingille vaan, työn hakeminen on kova itseluottamusta vaativa laji.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme