Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuiset 2012!

25.01.2012 |

Hei!

En äkkiseltään huomannut, oliko joku jo ehtinyt perustaa lokakuussa lasketun ajan saaneille omaa viestiketjua?

Meidän perheeseen odotetaan kolmatta lasta, vanhin on 6v ja esikoinen nyt 4v. Tänä aamuna raskaustestiin pärähti kaksi viivaa ja ovulaatiotikutusten perusteella laskettu aika olisi 2.10! Viime kierrossa raskaus tärppäsi myös, mutta se päättyi keskenmenoon rv 6. Nyt ollaan sormet ja varpaat ristissä, että tämä kaveri pysyisi matkassa lokakuuhun asti!

Terv. Äiskäri & "Elmeri" rv 4+0 =)

Kommentit (266)

Vierailija
1/266 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu odottamaan helmikuun puolelle että selviää voinko liittyä tähän ketjuun! ^^ Toivottavasti tärppäis!! :)

Ja kiva ku vihteit perustaa tän viestiketjun! Sitte ku ilmoittautujia tulee enempi niin pitää perustaa se oma ryhmä! :)

Vierailija
2/266 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein haalean plussan. 1.5kk sitten poistettiin hormoonikierukka. La:sta ei ole ihan varmaa tietoa, kun kierto oli todella outo. Kolmet kuukautiset tai sen tapaiset. Viimeisistä kuukautisista laskettuna la olisi 3.10.

Ennestään meillä on kaksi ihanaa tyttöä -05 ja -07. Niin ja ikää minulla 33-v.:)

Testailen uudelleen lauantaina. Josko viiva olisi vahvistunut.

Mukavaa olisi olla taas täällä palstalla odottelemassa.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/266 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin tupsahti kaksi viivaa.:) Tänään selvästi eilistä vahvempana.

Viimeisistä kuukautisista laskettuna la olis 3.10, mut se tarkentunee myöhemmin.

En suoraan sanottuna ymmärrä miten olen voinut edes raskautua tässä kierrossa, kun siihen mahtui kolmet kuukautiset tai mitkä lie vuodot, epäselvä ovulaatio ym.

Hieno tunne!:D

4/266 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä odotellaan tulosta mutta menkat nyt 5 päivää myöhässä, eilinen testi kuitenkin näytti vielä negaa ja loppuviikosta olis tarkotus tehdä uusi testi. Mutta jos raskauslaskurit pitää paikkansa niin 4.10 olis laskettuaika :)

Vierailija
5/266 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi perjantain plussan jälkeen lauantain ja sunnuntain välisenä yönä vuoto ja tänään ultrattiin ja otettiin verikoe. Ei voi mitään, kesken meni.:(

Se hyvä puoli asiassa on et vuoto on ohi ja th antoi luvan yritää uutta raskautta heti.

Hyvää odotusta ja paljon plussa onnea kaikille!

Vierailija
6/266 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan äiskäri ja muut!

Täällä ollaan vielä alkumetreillä, vaikka ensimmäinen plussahaamu tuli jo 31.1. LA olisi kierron mukaan 11.10., mutta edelliset muksut (pojat 06 ja 09) tulivat eka viikon ja toinen kaksi vkoa myöhässä. Mutta eiköhän sitä olla lokakuisia i alla fall.

Olen pyörinyt kesästä alkaen kolmatta yrittävien ja pitkään tuhdanneiden pinoissa, kuukausipinolaisille olen uusi tuttavuus. Eiköhän meitä tänne kerry enemmänkin.

Terv. TaigaQ & "Tirppu" rv 4+1

Vierailija
7/266 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas täälläkin. Ekasta Terolut-kierrosta tuli. Millähän tänkin sitten salassa pitää uteliailta kavereilta. Se olis kuulemma mun vuoro tehdä vauva. Kovasti oon yrittänyt kieltää, että olis edes aikomusta raskautua. ;)

Vierailija
8/266 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki sitten plussasin ja olo on hurjan onnellinen ja sekava. Esikoinen kyseessä ja mitä nyt tulee tehdä? Varata ilmeisesti neuvolaa? Laskurin mukaan LA ois 10.10. Olen syönyt nyt foolihappoa yrityksen (2kk) ajan ja lisäksi D-vitamiinia ja Omega3. Jatkanko niitä? Kuinka nopeasti odotettavissa mahan kasvua, vaikkakin yksilöllistä?

9/266 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain plussan 31.1, kun menkkoja ei ruvennut kuulumaan. Jätin minipillerit pois joulukuun 22. ja heti tärppäsi :) Laskettua aikaa en tiedä mutta testi näytti että menossa olisi 3+ viikkkoa hedelmöittymisestä eli nyt mentäisiin 5+5. Pahaa oloa ei ole sen kummemmin ollut, ainoana oireena on vatsan nipistelyt. Mukava että täällä on näin monta odottajaa :)

T: Ritu ja kaveri

Vierailija
10/266 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä liittyy mukaan yksi tuleva lokakuun lapsosen mamma :) Eilen näytti ensimmäinen testi positiivista ja tänään oli pakko tehdä vielä toinenkin ihan vaan varmuuden vuoksi. Laskettu aika menee omien laskelmien mukaan lokakuun alkupuolelle. Esikoista siis odottelen ja puolen vuoden yrityksen jälkeen tärppäs. Oon vielä ihan sekaisin tästä, eikä tää ihan vielä tunnu todelta vaikka hymy ei oo sitten eilisen naamalta haihtunu :)

Vierailija
11/266 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan! Testi tehtiin perjantaina ja LA on luultavasti 11.10. Tää pikku pallero on meille toinen, esikoinen syntyi toukokuussa 2010. Ihanaa saada taas odotella :)

Vierailija
12/266 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi ilmottautuu!!Tämän toisen LA ois 13.10.12...jännää!!Kovin sitä yrittää "huijata" läheisiä kun kuitenkin ollaan vielä niin alussa mutta kohta saa kertoa kaikille :)

Vierailija
13/266 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja ilmoittautuu ketjuun :) tänään tein apteekin oman raskaustestin, ja kaks viivaahan sieltä tuli :D juurikaan muita oireita tähän mennessä ei ole ollut kuin omituinen vuoto, ja siksi on vähän vaikea vieläkään uskoa tätä todeksi. Edellisen kohdalla voin kyllä tosi pahoin heti alusta lähtien.

Eli toka lapsi tulossa, eka täytti juuri 10kk..melko vipinää tulevaisuudessa luvassa :) Taulukosta katsottuna LA olis tod. näk. 13.10.12, eli sama kuin lokamasun vauvalla :)

Vierailija
14/266 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin anjemaa..en käy kierroksilla :DD

Vierailija
15/266 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Suffi, muistankin sut tuolta kuumeilijoista.

Mullakaan ei oireita juuri ole, rinnat pikkuisen kipeenä..ei edes kosketusarat. Juostessa tai hyppiessä sattuu vain.

Menkkamaisia kipuja ollut pikkuisen kovempana..mä en juurikaan ikinä ole menkkakivuista kärsinyt. Vieläkään ei voi uskoa todeksi..kun oireet niin vähäiset..tein sitten vielä uudenkin testin eilen ja plussaahan se näytti..että kai tämä totta sitten on:)

Hirveän pitkältä tuntuu aika ensimmäiseen ultraan..eka neuvolakin vasta maaliskuun alussa..miten tän ajan saa kulumaan? :)

Vierailija
16/266 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon kans vasta maaliskuun puolella eka neuvola. Äkkiähän aika yleensä kuluu, mutten keksi nyt mitään konkreettista taikakonstia millä sen sais kulumaan viä nopeemmin :)

Voithan saltsi ostaa niitä odottajille tarkoitettuja tabuja, missä on se kaikki tarpeellinen. Eihän kaikki niitä syö, enkä itsekään tainnut syödä viime raskauden alussa muuta kuin foolihappoa, mutta loppua kohden söin niitä säännöllisesti. Eka tais olla ladyvita mamaa ja ihan lopussa multivita: raskaus ja imetys..

Mahan näkyminen on niin yksilöllistä etten voisi sitä sun kohdalla arvailla vaikka näkisinkin sut :) itsellä eka raskaus alkoi näkyä 14. viikon jälkeen sen verran, että saattoi joku haukansilmäinen ulkopuolinenkin sen nähä :D

Vierailija
17/266 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista:) mulle tulee mitä hassuimpia kysymyksiä mieleen kun ekaa kertaa raskaana..mä ajattelin että syön ainakin ekaan neuvolaan asti tota foolihappoa ja sen jälkeen mahdollisesti noita odottajan pillereitä.

En halua töissä kertoa asiasta kun vasta mahdollisimman myöhään..siksi mietin vatsan kasvua:)

Kyllä tämä tästä:)

Vierailija
18/266 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sit meiän täytyy ihan selkeesti alkaa oikein urakalla vertailee oireita ;)

-täälläpäin työkaverit on asettanu ne "haukankatselasit" päähän ja joka välissä tekee pienen mahan tarkistuksen, vaikka kovin yritän pitää asian salassa :)

Vierailija
19/266 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma että palstalle on tullut jo näin monta lokakuulaista! Tervetuloa vaan kaikille!

Itse olen nyt, omien laskujen mukaan, rv 6+1, vaikka kuukautisten mukaan pitäisi olla jo pari viikkoa enemmänkin.

Oireista sen verran, että ennen testin tekoa oli jo alavatsan nipistelyjä, rintojen arkuutta ja ruumiinlämpö oli n. 0,5 astetta koholla jatkuvasti. Testin jälkeen oli jonkin verran pahoinvointia päivittäin, mutta ei vielä mitenkään haitaksi asti. Väsytti kyllä normaalia enemmän ja päikkärit piti monesti iltasella ottaa.

Nyt viime sunnuntaina eli rv 5+5 oli ensimmäinen kunnon pahoinvointipäivä, tuntui että huippaa niin etten voi pystyssä olla. Sen jälkeen on muinakin päivinä ollut kovempaa pahoinvointia ja heti tulee tosi huono olo jos syömisistä on liian pitkä tauko. Myös moni ruoka tökkii vastaan, appelsiinit ja tuoremehu tuntuu ainoilta raikkailta ruuilta tällä hetkellä.

JOku kyseli mahankasvusta. =) Itse olen ruumiinrakenteeltani aika normaali, n. 160cm ja 60kg. Mulla on ennestään jo kaksi lasta ja myös heidän odostusaikana vatsa tuli hurjan aikaisin näkyviin! Esikoisen aikana muistan ostaneeni ensimmäiset äitiyshousut jo rv 8, kun entiset housut kiristi niin. Tämä siitäkin huolimatta, että koko raskausaikana tuli vain 7kg lisäpainoa, mutta vatsan koko oli kyllä muhkea lopussakin.

Vaikka tiedänkin että mun mahalla on taipumusta kasvaa melko vauhdilla, niin en siltikään käsitä miten tämä mun pötsi voi jo NYT olla näin iso!! Varsinkin illalla, kun vatsa turvottaa muutenkin, maha näkyy myös muiden mielestä aivan selvästi! Olen saanut kunnon pallon vatsan kohdalle, eli se ei ole niinkään lähtenyt leviämään minnekään vaan kohoaa suoraan eteenpäin.

Nyt olen jopa miettinyt, voisinko odottaa kaksosia, vai mikä ihme selittää näin älyttömän vatsan kasvun? Meidän suvussa kyllä on kaksosia, eli sen puolesta kuulun kyllä "riskiryhmään".

Noh. Pääasia että joku kasvaa sisällä, oli sitten yksi tai kaksi tai vaikka viisi! Viime kierron keskenmeno vähän vaikuttaa tästäkin raskaudesta nauttimisesta, kun pelkään jokaisella vessareissulla että verenvuoto alkaa. Siinä mielessä iso maha ja kovat pahoinvoinnit pitävät mukavasti mielessä että kyllä kai siellä jotakin sisällä tapahtuu!

20/266 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaan; nyt 8 testin jälkeen sen itsellenikin myönnän, että raskaana tässä taas ollaan! Positiivinen testi tehti eilen miehen kanssa ja se oli kp 37... ovulaation oletan tunteneeni kp 23 ja tästä laskien la olisi 12.10! Nyt siis menossa rv 4+5.

Neuvolaan soittelen varmaan muutaman vkon kuluttua ja hyvin tod.näk. mennään varhaisultraan, koska mies kovasti halusi. Oireita ei oikeastaan ole, mutta ei ole ollut aiemminkaan. Tylppää kipua tuntuu masussa ja vähän vetämätön olo on, lämmöt koholla... mutta siis vahvat oireet, nipistelyt ja pahoinvoinnit jne. on aina alkaneet rv 6-8. Janoa kyllä on ollut!

Minulla maha kasvaa todella nopeasti ja viime raskaudessa ultrassa sanottiinkin, että mulla on tilavuudeltaan suuri kohtu :))) Viime raskaudessa maha näkyi jo rv 10 suht selkeästi, jos vaan osasi katsoa. Foolihappoa kannattaa syödä pitkin raskautta ja rautaa tottakai C-vitamiiniporejuoman kera. Imeytyy paremmin ;)

On tämä niin ihmeellistä ja ihanaa taas. Käsittämätöntä, että on näin onnekas! Olen 27-vuotias ja on siis 3 lasta ennestään, 2+7+8-vuotiaat ja neljäs raskaus nyt. Kolme ekasta kierrosta onnistuneita, yksi pillerilapsi! Olen niin onnellinen!