Miten paljon maksatte marjan poimijoille
Meidän teini on poiminut useana vuonna puolukoita mummuille ja muille sukulaisille. Nyt kun on kirjoitukset niin oltiin sovittu, että ei kerää, mutta oli sopinut parin luokalla olevan ulkomaalaistaustaisen tytön kanssa, että he poimivat ja meidän teini myy ne eteenpäin. Oli luvannut heille 13 euroa kymmenestä litrasta, mutta kun käytiin viemässä marjoja, niin esim. yksi täti oli sairastellut, joten ei raaskittu pyytää sitä viittä euroa litralta mitä yleensä ovat maksaneet. Ajattelin, että olisi varmaan ok sopia uudestaan tyttöjen kanssa, että maksetaan heille kymmenen euroa kymmeneltä litralta, kun olosuhteet on muuttuneet. Teini ei vaan tahtoisi muuttaa sopimusta, mutta kun kyseessä on jo valmiiksi suullinen sopimus, niin sitä voi muuttaa jälkikäteen. Mitä mieltä ootte marjojen hinnoista nykyään?
Kommentit (3)
Olen maksanut 8€/l, kunhan vaan olen saanut valitsemani määrän enkä myyjän päättämää ämpärillistä. Puolukoiden hinnat noin muuten näyttää olevan keskimäärin 20-30€/ämpäri (10l). Kuulostaa ihan sopivalta, vaikka itse en noin paljon ostaisikaan.
Otin muutaman n**kerin töihin tiluksilleni ja käskin työnjohtajaani laittaa ne raatamaan kunnolla.