Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuiset 2012!

25.01.2012 |

Hei!

En äkkiseltään huomannut, oliko joku jo ehtinyt perustaa lokakuussa lasketun ajan saaneille omaa viestiketjua?

Meidän perheeseen odotetaan kolmatta lasta, vanhin on 6v ja esikoinen nyt 4v. Tänä aamuna raskaustestiin pärähti kaksi viivaa ja ovulaatiotikutusten perusteella laskettu aika olisi 2.10! Viime kierrossa raskaus tärppäsi myös, mutta se päättyi keskenmenoon rv 6. Nyt ollaan sormet ja varpaat ristissä, että tämä kaveri pysyisi matkassa lokakuuhun asti!

Terv. Äiskäri & "Elmeri" rv 4+0 =)

Kommentit (266)

Vierailija
21/266 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä virallisesti ilmottau'u mukaan. Mutta ajattelin päivittää tilaani ku heti tämän viestiketjun ilmestyttyä innostuneena tähän jo kirjotin! :D Eli siis säännölliset menkat on neljättä päivää myöhäsä. Raskaustesti näytti vielä 3päivää sitte negaa. Ja ootan että postipate tuo niitä lisää että pääsen jatkaan testailua. :)

Kaikki maholliset alkuraskauen oireet oon jo kokenu, sekä aijot että kuvitteelliset ;) Kipuja, hajuja, nälkää, janoa, erimielialoja jne ja lämmöt on edelleen 37,2-37,5...

Mutta vielä joutuu jännittään muutaman tunnin (posti tulee n.2h päästä :D)! ^^

Niin ja ONNITTELUT KAIKILLE jo ryhmään liittyneille lokavauvan saaville!! :)

Vierailija
22/266 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli maanantaina positiivisia uutisia vessassa ;) Menkat jopa päivän myöhässä ja hyvin selvä plussa! Tänä aamuna tein toisen testin se myöskin positiivinen LA on 14.10.2012! :) Raskausoireita ei sinänsä ollut, ainut et heti hedelmöittymisen seuraavana päivänä 4 päivää maha oli kipeä kun esikoista odottaessa rv:lta 20 lähtien ja ne kivut loppui synnytyssairaalaan ja niitä ei ollut puoleentoista vuoteen, kunnes... Äitiysneuvola aika varattu ja on jo 28.2. vaikka itse ajattelin, että menee maaliskuun alkuun samoille viikoille kuin esikoisen kohdalla. Eli siis toinen lapsi tulossa, yritystä ollut viime syksystä lähtien ja nyt tärppäsi! Vauvakuume vaivannut vuoden verran ja nyt olen onneni kukkuloilla, mies taas kauhuissaan (vaikka lapsi suunniteltu ja yhteisesti toivottu)! Meidän perheen jäsenillä on ikää minä 24, puoliso 25 ja esikoispoika melkein 1v7kk ja eipäs unohdeta koiraa vähän reilu 3v! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/266 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Satsille:)

Mitä mieltä te olette varhaisultran kannattavuudesta? Olin ajatellut etten semmoiseen viitsi rahoja pistää, mutta toisaalta stressaan kauheasti että onko kaikki hyvin, kun oireet tosi vähäiset edelleen. Ja millä viikoilla olette käyneet jos olette. Mulla nyt 5+1, jos mä oikein lasken:)

Uuten oireena tosin tullut itkuherkkyys, sai mies eilen osansa:) Pillittelin pitkin iltaa ties mille.

Vierailija
24/266 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultra? Onko se se missä toiset käy ennen rv 8 ? vai ennen vko 12? Minulla ainaki oli ensimmäisen lapsen kohdalla ensimmäinen ultra, jossa katsottiin todennäköisin LA rvkolla 9+6, joka vastasi viikkoja 8+6, eli 8+6 oli se ultra siis silloin. Minusta se oli hyvinkin varhaisessa vaiheessa, joten tässäkin raskaudessa odotan sitä ensimmäisenä, se tulee yllättävän äkkiä! Varsinkin, kun on pieni lapsi kotona niin kuukaudet vierähtää hyvinkin äkkiä, vastahan oli marraskuun pimeydet ja "masennus" kun toista lasta ei kuulu, sitten olikin jo joulu.. ja nyt onkin jo yllättävän pitkälle iltapäivään asti valosaa ja plussaa tuli alkuviikosta! :) Eli siis aika kuluu äkkiä..

25/266 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille odottajille :)

Mä kävin keskimmäisen ja kolmannen kohdalla varhaisultrassa 8+0 ja 8+2. Näkyi hyvin selkeästi vauva, sydämensyke ja kaikki tarpeellinen. Aiotaan nytkin mennä, koska vaikka se vähän lompakkoa verottaa, keventää se mieltä niin julmetusti kuitenkin. Eka ultra polilla, kun vasta rv 12-14. Nyt varmaan varan ultran jo 7+ viikolle. Suosittelen kyllä!

Ensimmäiset päivät kyllä mateleeeeeeeee aina.

Vierailija
26/266 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sats: Ihan kunnallisellako puolella oli noin aikaisin eka ultra? Me asutaan vantaalla ja täällä eka ultra on vkolla 10-12.

Mä yritän kuitenkin nyt sinnitellä sinne saakka:) Olen huomannut ettei saisi liikaa surffailla raskaus aiheista täällä netissä, tulee paniikki :)

Vierailija
27/266 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä varovaisesti ilmoittautuu yksi uusi odottaja! Tänään plussattu, rv3+5.

Vierailija
28/266 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on pikkukakkonen 1v7kk esikkotytön kaveriksi. :) LA olis laskurin mukaan 20.10, saapa nähdä meneekö pitkäksi pari viikkoa kuten edeltäjänsäkin. Jos näin käy, voin sitten loka-marraskuun taitteessa vaihtaa marraskuisiin :DD

Oireet yhtä vähäiset kuin viikotkin, ajoittaista palelua ja väsymystä, joskus etoo ja joskus ei, joskus juilii ja jomottaa alavatsaa - joskus ei.(: Se, mistä arvasin raskauden alkaneen, olivat järkyttävät v*tutus aallot ihan tyhjänpäiväisistä asioista. Viimeksi käyttäytynyt noin lapsellisesti esikkoa odotellessa. Onnea vaan miehelle :D

Mille viikoille olette saaneet ensimmäistä neuvola-aikaa? Mietin ettei itseni kai kannata ihan vielä edes soitella sinne?

Vierailija
29/266 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saltsi: Ihan kunnallisella puolelta, ylimääräisiä maksuja en ole ultrista maksanut, kunnalliselle puolelle päästiin esikoista odottaessa jo rakenneultraankin eli maksoi n.30€, eli poliklinikkakäyntimaksun verran. mutta toki varmaan vaihtelee paikkakunnittain. En tiedä Jyväskylässä asustelen. Toki viime keväänä muutettiin ja neuvola muuttui mut olettaisin et täälläkin mennään samoilla linjoilla odottelen, että pääsen viim. rv 10 ekaan ultraan, saas nähdä. :) Ja tuo on kyl ihan totta, liikaa ei saisi raskautta netistä katsella ja kaikkea mitä voi olla, ku jo ihan valmiiks pelkää ettei kaikki olisikaan kunnossa niin sit kaikesta epämiellyttävästä lukeminen saa aikaan hysteriaa...:/

Mutta toivotaan, että kaikilla jo ilmottautuneilla ja uusilla kaikki menee hyvin! Ja lokakuussa päästään kuunteleen pientä tuhisijaa

Vierailija
30/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnea Edeliallekkin:)

Hyvä tietää että muillakin noita kiukunpuuskia ja tunteiden heittelyitä. Mulla näköjään joka ilta sama juttu..keksin ihan mistä vain kauhean riidan aiheen..voi mies parkaa tosissaan. Töissäkin koko ajan "herkkänä" ja meinasi juuri itku tulla kun asiakas vähän ilkeemmin ilmoitti asiansa:/ Kivaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
31/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ensimmäistään odottava myös :)! Tehtiin positiivinen testi 2.2., nyt mennään 6+6. Toki kierto ollut hiukan epäsäännöllinen ja välillä pitkä, ja ei tarkkaa varmuutta ovulaatiopäivästä. Mutta edellisistä menkoista laskettuna la olisi 12.10, tarkentunee sitten ultrassa :)!

Yrittää ehdittiin reilu ½ vuotta. Tuntemuksina rintojen arkuutta ja mahan jomotusta aina iltaa kohden enemmän. Ja väsynyt oon ollut kyllä myös!! Eka nla-aika on viikon päästä maanantaina, silloin rv 8+2. Varhaisultraa ollaan mietitty, mut ehkä odotetaan toi eka neuvola ainakin ensin ja katotaan, kuinka pitkälle kunnan kautta saatava ultra menee :)!

Tosi epätodellinen fiilis on edelleen!! Nyt vaan toivoo, että kaikki menis hyvin tästä eteenkipäin :D! Onnea hirmuisesti kaikille muillekin loka-mameille!! Hienoo et tää ketju oli jo perustettu, niin pääsee fiilistelemään, kun ei tietenkään nyt kauheesti vielä muuten viitti asiasta hehkuttaa...

Ai niin ja se vielä, et itellä ikää 27v, mies vuoden vanhempi.

Vierailija
32/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antju, onnea!

Taitaa vähän kaikilla olla epätodellinen olo vielä! Mä ensimmäisen kohdalla uskoin vasta ultrassa, että kyllä siellä vauva on, siihen asti mietin että kuvittelenkohan vain! Ja Ihanaa, että olet keksinyt keksinyt tulla tänne fiilistelemään, minä en itse tajunnut sitä ensimmäistä odottaessani parisen vuotta sitten, joten sillon oli aikasta yksinäistä, kun meillä mies ei ymmärtänyt minua ennen rakenneultraa juuri olleskaan...

Vierailija
33/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Antju:)

Mä en oikein ole perillä näistä viikoista, mun laskujen mukaan nyt ois 5+2. Miten voi olla että Antju sulla jo noin pitkällä..kun mun LA olisi 10.10 ja sun kaksi päivää myöhemmin? Johtuuko tämä ero että sinulla niin paljon pidempi kierto? Olen aina ajatellut että jos LA sama niin viikotkin samat?

Terveisin. Blondi:)

Vierailija
34/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saltsi: http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

tuossa on ainakin minulle ihan oikein näyttävä laskuri. Siihen laitat edellisten kuukautistesi alkamispäivän ja kierron pituuden.. tai jos tiedät esim. hedelmöitysmipäivän niin sen laitat niin näyttää sinulle tuloksen. itselläni on esim. 8.1.2012 ja kierto ollut 28 päivää, joten olen raskaana 4vkoa ja 5 päivää ja LA on 14.10. tai sitten jos tiedät hedeltöittymispäivän niin laitat sen jolloin ei tarvitse laittaa kuukautiskiertoja.. itselläni hedelmöitymispäivä on ollut 22.1.2012 niin se antaa mulle saman päivän määrän ku kuukautisten perusteella.. Toki nuo päiväthän voi heittää ja ne voivat myös sitten neuvolassa heittää, mutta neuvolassahan ne laskee yleensä sen 28 kiertopäivän mukaan ja ultrassa katsotaan koon mukaan, joten heitot voi olla suuretkin... itselläni esikoisen kohdalla kuukautisten ja ultran LA heitti viikon, mutta todellisuudessa esikoinen syntyi 2 päivää "oikean" LA:n jälkeen eli jos olisi hedelmöitysajan kohdasta katsottu eli poika syntyi rv 39+4 6h ja 27min jälkeen! Ja mitäkö siitä opin, en ikinä enää koskaan ota spinaalipudutetta (tai mitään muutakaan sellaista)! :D Sori tämä ei liittynyt mitenkään enää asiaan! :D

Vierailija
35/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan oikein mä olen laskenut 5+2 nyt ja LA 10.10. :) Hyvä hyvä

Vierailija
36/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan pakko käydä ostaa vielä yks testi et se ihan varmasti näyttää plussaa ja niinhän siinä luki "raskaana" =) apteekin täti katto pitkään ku tiskillä oli se testi ja raskaudenajan vitamiinipurkki... ihan täpinöissäni olen!

oireista vois luetella univaikeudet ja aivan törkee väsymys, vähän huippausta ja oksutautia muistuttava olotila jos laitan jotain makeeta suuhuni...toisaalta pekonia voisin sit syödä aamupalaks, välipalaks, lounaaks, salaatin joukossa iltapalaks ihan koska vaan... :)

Vierailija
37/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sats - Sama mullakin, esikon ajoilla jäi nämä foorumit hyödyntämättä. Kuin myös moni muukin juttu jotka aattelin ottaa tässä odotuksessa takaisin! Esim vauvajoogaan aion mennä, se on varmaan ihanaa! Ja kun vauva syntyy, niin ne pienet käden ja jalanjäljet! Esikosta otettiin vasta kolmikuisena. On niin paljon, mitä ei ekalla kertaa tajunnut.

Aiotteko ottaa äitiyspakkauksen? Siitä tulee kuulemma ihana ensi syksystä alkaen, uusi kuosi laatikossa ja kaikkea. :)

Anjema - Ihana tuo pekonihimo :D Itselle ei ole vielä tullut mielitekoja, ei kyllä ollut viime raskaudessakaan. Paitsi sitrus hedelmät! :) Ja mieletön suolakurkkuinho.

Vierailija
38/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikkoa pungettiin 12h joista ponnistusvaihe vei hieman yli tunnin. En ottanut selkäpuudutteita, sen paraservikaalin laittoivat loppupuolella. Minullon muutenkin suht hyvä kivunsieto kyky, ammeella pärjäsi pitkälle. Se, etten ottanut epiduraalia tjsp, teki ainakin sen, että itse ponnistaminen tuntui ihanalta ja helpottavalta, ei sattunut. Eikös moni sano että juuri ponnistus on kivuliasta jos epiduraali ei enää vaikuta?

Kestostaan huolimatta synnytyksestä jäi tosi hyvä fiilis, kuinka muilla? :)

Vierailija
39/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa etteikö minulla olisi korkea kivunsieto kyky, koska olin 10senttiä auki siinä vaiheessa kun spinaalipuudute alkoi auttamaan, avauduin 45min, mutta kätilö kerkesi sen tilaamaan, ja siinä vaiheessa, kun alkoi ponnistuttamaan niin en osannut sanoa että älkää laittako sitä enää! Toki olinhan minä kipeä, sattuihan se, mutta kyl mä mielummin ne synnytyskivut otan kun sen raskauden aikasen mahataudin jossa oli helvetinmoinen päänsärky yhtenä oireena (ei ollut migreeniä, koska olisi mennyt nopeammin ohitse ja migreeni ei aiheuta oksentelua sekä ripulointia, ainakaan mulla!) Ja kivunlievitys otetaan avautumisvaiheeseen joka saattaa olla hyvinkin pitkä, mutta ponnistusvaihe nopeampi yleensä ja ponnistuksen varte helpottaa sitä.. itse ponnistin loppujen lopuksi väkisin ja päässä takoi, että pakko ponnistaa sitä ei imukupilla pois oteta kun katoin ku toinen hoitaja jo imua valmisteli.. ja tuli ilman, onneksi! Ja itselleni jäi synnytyksestä tosi hyvä fiilis ja haluan seuraavan ehdottomasti ilman ponnistuksen tarvetta vievää kivunlievitystä... koska tiedän saavani silloin alle 5h pikkuisen syliin (seuraava synnytys on yleensä nopeampi kuin ensimmäinen ja ekassa odotin 2h että spinaalipuudute lopettaa vaikuttamasta, minulle ei keritty ensimmäisessäkään synnytyksessä antamaan epiduraalia, joka yleensä annetaan ensisynnyttäjille, koska avautumisvaihe kestää niin kauan!) Joten synnytystä odotellessa!

Mitenkäs te joilla on jo ennestään lapsia kuin kauan aijotte viihtyä sairaaalassa synnytyksen jälkeen? vai onko kukaan ajatellut jo koti synnytystä?

Itse haluaisin lähes heti synnytyksen jälkeen pois sairaalasta (olettaen, että lapsi on täysin terve), koska siellä ei oo mun hyvä olla... Esikoisen kohdalla lähdin heti toisen päivän lääkräin tarkistuksen jälkeen, vaikka ainakin täällä päin ensisynnyttäjiä pidetään mielellään 3 päivää synnytyksen jälkeen sairaalassa ja seuraavia 2 päivää...

Vierailija
40/266 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinaan ottaa äitiysavustuksen rahana, ensimmäiseltä on pakkaus vaikka niistä en vieläkään niin tykkää, mut on siellä joitaki mistä tykkään.. ja ensimmäisen lähes kaikki 50-68 vaatteet on tallessa.. joten rahana, otan niin saan ostella mieleisiäni vaatteita tai ostaa sitten kankaita että itse saan tehdä vaatteet ja vaipat! täytyy oottaa sen aikaa, että voi kertoo isovanhemmille niin toinen mummo on luvannut ostella kestovaippakankaita ku ostellu isommallekin.. niin saan tehdä sitten lisää pikkuvaippoja.. :D no joo se ei liittynyt tähän taas mitenkään..

Mutta äitiysavustuksesta sen verran, että kyllä toisaalta suosittelen sitä varsinkin ensisynnyttäjille siellä on ns. kaikki tarpeellinen (tosin tällä hetkellä tosi pieniä vaatteita koko 50 meni meidän esikoiselle 2vkoa!) joten toisaalta vähän hyödyttömän kokoisia..

Mutta jossain vauva lehdessä oli joskus juttu siitä, että mitä vauvalle hankkinut niin siinä oli joku joka kertoi että kaikki oli sanonut et ota ihmeessä äitiyspakkaus ja oli ottanut ja todennut että ei ollut hyvä, että samat jutut olisi saanut kirpparilta lähes yhtä hyvä kuntoisena.. Kirppareilla nimittäin myydään tosi hyvä kuntoisia vauvan vaatteita ja mitä pienempiä niin sitä parempi kuntoisia... toisaalta miksipä niitä ei voisi ostaa vähän käytettyinä kirppareilta...

Anjelma, et ole ainut pekonihimoinen itse aloin ensimmäisen kohdalla haluta pitsaan pekonia ja sen jälkeen olen syönyt pitsassa pekonia.. raskaana suostun syömään pitseeriapitsojakin pekonilla mut en enää sen jälkeen... mut pekoni nam!