Äitipuoli allekirjoitti lapsen todistuksen
Kertokaapa mielipiteenne, nillitänkö ihan turhasta?
Kyseessä siis ala-asteikäinen poika, jonka joulutodistuksen ex-miehen uusi vaimo oli huoltajat kohtaan allekirjoittanut. Minua ei millään muotoa haittaa, jos äitipuoli kuittaa nähdyksi reissuvihkoviestejä, koepapereita yms. mutta näissä virallisemmissa papereissa en haluaisi nähdä äitipuolen leikkivän huoltajaa, eikä koulukaan käsittääkseni saisi sitä hyväksyä. Lapsen huoltajia olemme kuitenkin ainoastaan minä ja hänen isänsä.
Exän mielestä olen kohtuuton ja typerä, kun asiasta mielipiteeni ihan asiallisesti mainitsin, mutta olenko? Mitä mieltä te olette?
Kommentit (202)
kuin lapsen huoltajana esiintyminen. Se on rikos.
Palsta täynnä mustasukkaisia äitejä.
Olen äitipuoli, enkä ikinä ole nähnyt mitään outoa siinä ,että hoidetaan lasten asioita äidin ja isän kanssa yhdessä. Äitikin hyväksyy sen täysin ja usein pyytääkin minulta apua lasten lääkärikäynteiihin ,vanhempainiltoihin ym. Taidamme olla ainoita täysjärkisiä Suomessa.
Vaan siitä VIRALLISESTA puolesta :D Äitipuoli ei ole lapsen virallinen huoltaja :)
Ellei sitten tämä äitipuoli ole adoptoinut lasta.
kuin lapsen huoltajana esiintyminen. Se on rikos.
hoitavat lapsen asioita. Tuskin kukaan linanan joutuu vaikka todistukseen tai koepaperiin nimensä laittaisi, jos samassa huushollissa asuu.
mutta ei se sinusta silti tee lapsen huoltajaa. Edelleenkään sinulla ei ole oikeutta laittaa nimeäsi virallisiin papereihin huoltajan kohdalle lapsipuolen asioita hoitaessa.
Olen äitipuoli, enkä ikinä ole nähnyt mitään outoa siinä ,että hoidetaan lasten asioita äidin ja isän kanssa yhdessä. Äitikin hyväksyy sen täysin ja usein pyytääkin minulta apua lasten lääkärikäynteiihin ,vanhempainiltoihin ym. Taidamme olla ainoita täysjärkisiä Suomessa.
"Kuka muu aikuinen" -tms. anopin nimen ja yhteystiedot. Anoppi sai sitten keploteltua itselleen tunnukset Wilmaan ja hoiteli aikansa lapsen kouluasioita. Laittoipa se kerran nimensä todistukseenkin, kun halusi sen nähdä ja lapsi näytti.
Mutta tuo kaikkihan on ihan OK, onhan? Nimi kuin nimi.
Paperihan ei ole mitenkään virallinen asiakirja mikä kenenkään teistä elämään vaikuttaisi. Allekirjoitus on siinä vain siksi, että opettaja tietää todisuksen käyneen näytillä kotona. Exäsi on fiksu mies!
jos isän uusi naisystävä rupeaisi leikkimään äitiä. Lapsiin voi mun puolesta luoda ihan millaisen suhteen haluaa, mutta koska ei ole lasten vanhempi, pitäisi olla sen verran itsetuntoa että kunnioittaa sitä vanhemmuutta. Silloin hänenkin asemaansa lapsen elämässä läsnäolevana aikuisena on helpompi kunnioittaa. Lapsen kannalta on tietenkin kurjinta äitipuoli joka vihaa häntä, mutta kyllä melkein yhtä inhoittavaa on äitipuoli- tai naisystävä- joka yrittää kävellä oikean äidin yli. Lapsen paras on taatusti se että se toinen nainen osoittaa arvostusta ja kunnioitusta lapsen silmissä tämän äidille. Mut tää taitaa olla liikaa vaadittu suurimmalta osalta isien uusia. Vastoin tän palstan infoa, mun kokemukseni on että suuri osa niistä lasten äideistä on kuitenkin tervepäisiä, lastensa parasta ajattelevia ja heitä hyvin hoitavia naisia- ja usein vielä niin että se arjen vastuu todellakin lepää heidän niskassaan siinä missä isä pomii rusinat pullasta uusien ystävättäriensä kanssa tai ilman. En tunne yhtään tällä palstalla esiintyvän kaltaista katkeraa, itsekästä, rahanahnetta äitiä- jonka tarkoitus olisi tehdä exälleen tai tämän uusille kiusaa. Normaaleja, sydämellisiä naisia, jotka kuluttaa paljon energiaa siihen että arki ja lasten asiat sujuisivat hyvin.
mutta ei se sinusta silti tee lapsen huoltajaa. Edelleenkään sinulla ei ole oikeutta laittaa nimeäsi virallisiin papereihin huoltajan kohdalle lapsipuolen asioita hoitaessa.
Palsta täynnä mustasukkaisia äitejä. Olen äitipuoli, enkä ikinä ole nähnyt mitään outoa siinä ,että hoidetaan lasten asioita äidin ja isän kanssa yhdessä. Äitikin hyväksyy sen täysin ja usein pyytääkin minulta apua lasten lääkärikäynteiihin ,vanhempainiltoihin ym. Taidamme olla ainoita täysjärkisiä Suomessa.
Kyllä meillä asiat yleensä sujuvat ihan hyvin, ja kuten sanoin, toki arvostan äitipuolen panosta asiassa. Kritisoin vain ja ainoastaan sitä, että "esiintyy" lapsen huoltajana virallisessa paperissa. Ei kai se kohtuutonta ole?
jos isän uusi naisystävä rupeaisi leikkimään äitiä. Lapsiin voi mun puolesta luoda ihan millaisen suhteen haluaa, mutta koska ei ole lasten vanhempi, pitäisi olla sen verran itsetuntoa että kunnioittaa sitä vanhemmuutta. Silloin hänenkin asemaansa lapsen elämässä läsnäolevana aikuisena on helpompi kunnioittaa. Lapsen kannalta on tietenkin kurjinta äitipuoli joka vihaa häntä, mutta kyllä melkein yhtä inhoittavaa on äitipuoli- tai naisystävä- joka yrittää kävellä oikean äidin yli. Lapsen paras on taatusti se että se toinen nainen osoittaa arvostusta ja kunnioitusta lapsen silmissä tämän äidille. Mut tää taitaa olla liikaa vaadittu suurimmalta osalta isien uusia. Vastoin tän palstan infoa, mun kokemukseni on että suuri osa niistä lasten äideistä on kuitenkin tervepäisiä, lastensa parasta ajattelevia ja heitä hyvin hoitavia naisia- ja usein vielä niin että se arjen vastuu todellakin lepää heidän niskassaan siinä missä isä pomii rusinat pullasta uusien ystävättäriensä kanssa tai ilman. En tunne yhtään tällä palstalla esiintyvän kaltaista katkeraa, itsekästä, rahanahnetta äitiä- jonka tarkoitus olisi tehdä exälleen tai tämän uusille kiusaa. Normaaleja, sydämellisiä naisia, jotka kuluttaa paljon energiaa siihen että arki ja lasten asiat sujuisivat hyvin.
elämää uuden perheen kanssa, niin kerrotko mikä täsäs on sellainen, joka estää sen lapsen asioiden hoitamisen? Äitiä ei näy koulun juhlissa, ei synttäreillä, ei missään ja silti pitäisi vain kunnioittaa ja antaa asioiden olla hoitamatta?
Mutta minäpäs teen niin siltikin ja sinä et sille mahda mitään :)
Etkö oikeasti tajunnut :D Virallisesti sinä et saisi laittaa :D
Kovapäisiä jotkut xD
Tämä kirjoitus kiteytti asian hyvin!
niihin kelpaa vaikka mummon allekirjoitus. Todistuksista en osaa sanoa.
elämää uuden perheen kanssa, niin kerrotko mikä täsäs on sellainen, joka estää sen lapsen asioiden hoitamisen? Äitiä ei näy koulun juhlissa, ei synttäreillä, ei missään ja silti pitäisi vain kunnioittaa ja antaa asioiden olla hoitamatta?
Tämä ei ole tilanne ap:n tapauksessa. Vanhemmilla on yhteishuolto, ja molemmat ovat tasavertaisesti läsnä lasten elämässä.
Itse olen myös ydinperheen äiti ja lapseni jo aikuiseksi kasvattanut. Tuntuu, että täällä ne agressiivisimmat kommentoijat ovat juuri näitä uusia puolisoja, äitipuolia. Ikävä kyllä totuus on se, että te olette virallisesti lapselle kavereita, ette muuta vaikka kuinka niin haluaisitte. Kannattaa tehdä ne omat lapset, niin ei tarvitse toisten lapsia koittaa omia.
AP:lle: ilmoita kouluun asiasta. Aluksi ajattelin, että antaa olla, mutta näitä kommentteja luettuani, on parempi, että koulu joutuu selvittämään, miksi se ei ole reagoinut väärän ihmisen kuittauseen. Tuleepahan asia selväksi tätä kautta myös ex-miehesi nykyiselle puolisolle.
Mutta minäpäs teen niin siltikin ja sinä et sille mahda mitään :) mutta ei se sinusta silti tee lapsen huoltajaa. Edelleenkään sinulla ei ole oikeutta laittaa nimeäsi virallisiin papereihin huoltajan kohdalle lapsipuolen asioita hoitaessa.
Palsta täynnä mustasukkaisia äitejä. Olen äitipuoli, enkä ikinä ole nähnyt mitään outoa siinä ,että hoidetaan lasten asioita äidin ja isän kanssa yhdessä. Äitikin hyväksyy sen täysin ja usein pyytääkin minulta apua lasten lääkärikäynteiihin ,vanhempainiltoihin ym. Taidamme olla ainoita täysjärkisiä Suomessa.
niihin kelpaa vaikka mummon allekirjoitus. Todistuksista en osaa sanoa.
Äitipuolen allekirjoitus kokeissa ei minua häiritse. Siinähän lukeekin yleensä vain teksti:"Nähnyt:" eikä vaadita HUOLTAJAN allekirjoitusta, kuten todistuksessa vaaditaan.
Itse olen myös ydinperheen äiti ja lapseni jo aikuiseksi kasvattanut. Tuntuu, että täällä ne agressiivisimmat kommentoijat ovat juuri näitä uusia puolisoja, äitipuolia. Ikävä kyllä totuus on se, että te olette virallisesti lapselle kavereita, ette muuta vaikka kuinka niin haluaisitte. Kannattaa tehdä ne omat lapset, niin ei tarvitse toisten lapsia koittaa omia. AP:lle: ilmoita kouluun asiasta. Aluksi ajattelin, että antaa olla, mutta näitä kommentteja luettuani, on parempi, että koulu joutuu selvittämään, miksi se ei ole reagoinut väärän ihmisen kuittauseen. Tuleepahan asia selväksi tätä kautta myös ex-miehesi nykyiselle puolisolle.
Mutta minäpäs teen niin siltikin ja sinä et sille mahda mitään :) mutta ei se sinusta silti tee lapsen huoltajaa. Edelleenkään sinulla ei ole oikeutta laittaa nimeäsi virallisiin papereihin huoltajan kohdalle lapsipuolen asioita hoitaessa.
samalla viivalla. Minä olen meillä tasavertainen aikuinen miehen kanssa ja miehen exän kanssa on myös hyvät välit. En ole kenenkään lapsia "ottanut", hoidan kyllä ja mielelläni, koska meillä asuukin.
ok, koska ne on hoidettu ilmeisesti kaikkia osapuolia kunnioittaen ja niin että ne sopivat kaikille. Mut ei ole ihan sama asia jos isin tämänvuotinen tarjatuulikkikristiina haluaa leikkiä äiskää- en mä olis edes mustasukkainen vaan minua loukkaisi se että haluan ihan itse hoitaa lasten kouluasiat- ja lasten isä kantakoon oman vastuunsa. Meillä ainakin se todistus on siinä mielessä merkittävä ja perinteinen juttu että siihen tiivistyy koko lukukauden vaivannäkö- myös vanhempien osalta- ja oli todistus millainen tahansa, se on pieni juhlan aihe, koska työ on saatu päätökseen ja voi hetken hengähtää. Eli siihen liittyy perheen tapoja- lapsille tärkeitä jotka oli jo ennen iskän uusia. On ihan eri asia sitten jos naisytävä on ollut kuvioissa vuosia. Mitä ihmeellistä muuten on siinä että äiti kokee äitiytensä ja suhteensa lapseen esi-sijaiseksi ja tärkeäksi, kyseenalaistamattomaksi? Eikös se ole vähintäänkin normaalia? Toisekseen, on todellakin olemassa naisia, jotka haluaa "varastaa"- miehen, lapsen, huomion, ykkösaseman. Ennenhän nainen oli jotain vain jonkun eli miehen tai lapsen kautta. Edelleen on naisia, joilla ei ole mitään omaa, vaan elämä on valtataistelua miesten suosiosta- ja samalla logiikalla- jos ei omia lapsia ole- niin äitiydestä- josta lapseton nainen ei edes tajua mitään.
oli koulun lapussa kohta johon pystyi merkitsemään henkilön, joka voi hoitaa nuoren asioita koulun kanssa. Lieneekö koulukohtaista, mutta tuskin lainvastaista. Kyseessä ei ole kuitenkaa passi tms vaan kouluasiat.