Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli allekirjoitti lapsen todistuksen

Vierailija
10.01.2012 |

Kertokaapa mielipiteenne, nillitänkö ihan turhasta?

Kyseessä siis ala-asteikäinen poika, jonka joulutodistuksen ex-miehen uusi vaimo oli huoltajat kohtaan allekirjoittanut. Minua ei millään muotoa haittaa, jos äitipuoli kuittaa nähdyksi reissuvihkoviestejä, koepapereita yms. mutta näissä virallisemmissa papereissa en haluaisi nähdä äitipuolen leikkivän huoltajaa, eikä koulukaan käsittääkseni saisi sitä hyväksyä. Lapsen huoltajia olemme kuitenkin ainoastaan minä ja hänen isänsä.

Exän mielestä olen kohtuuton ja typerä, kun asiasta mielipiteeni ihan asiallisesti mainitsin, mutta olenko? Mitä mieltä te olette?

Kommentit (202)

Vierailija
1/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoittaisi, en ole lapsen huoltaja.

Huoltaja on vastuussa lapsestaan, joten hänen kuuluu nähdä todistus.

Vierailija
2/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei siitä haittaa ole" -ajatuksella. Ja niitä, joiden mielestä sairaslomalappuun voi aina laittaa nimensä, vaikka lapsi lintsaa. Jos on välinpitämätön pienessä asiassa, on sitä yleensä isossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse taistelusi ja ole iloinen, että lapsella on useita välittäviä aikuisia elämässään!

Meillä isäpuolella on 100 % oikeudet ja lapsella elämässään 4 tärkeää aikuista. Se on minusta vain hienoa.

Ei ota koville. Erosta on jo aikaa, ja arvostan äitipuolen panosta lapsen elämässä. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, ettei lapsen elämässä voi olla liikaa välittäviä aikuisia. Äitipuoli ei kuitenkaan ole virallinen huoltaja.

mä en oikeesti pysty tajuamaan miksi kaikesta pitää täällä käydä itkemässä!

Vierailija
4/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö keskustelu viriää

Vierailija
5/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kanssa. Kun ei ole huoltaja niin ei ole. Lapsenkin on hyvä nähdä että tärkeät asiat hoidetaan niin kuin pitää eikä sinne päin.

Vierailija
6/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä?

Vierailija
7/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen järkyttynyt siitä, että näin monen mielestä on ok sekä isän että äitipuolen kävellä äidin yli. Äiti ei ollut nähnyt todistusta. Meidän perheessämme kukaan ei allekirjoita todistusta, ennen kuin perheen aikuiset ja siis lapsen huoltajat ovat molemmat sen todistuksen nähneet. Todistus on lapsen elämän tärkein asiakirja, omat koulusaavutukset koottuna yhdelle paperille. Lapset pitävät tärkeinä sitä, että molemmat vanhemmat todistuksen näkevät.

Lisäksi äitinä koen todella vieraalta ajatuksen siitä, että joku toinen voisi vähätellä äitiyttäni ja merkitystäni tuosta vain sivulauseessa ja minulla ei olisi oikeus edes älähtää. Tajuan vielä sen, että se lapsen toinen huoltaja sen todistuksen allekirjoittaa mutta että äitipuoli sen allekirjoittaa, vaikka lapsen isä on koko ajan paikalla... Se kuulostaa minusta harkitulta loukkaukselta.

Juuri tuollaisilla pienillä ja vähättelevillä eleillä nakerretaan uusperheiden toimivuutta. Miksi ei voida kunnioittaa lapsen lähellä olevia aikuisia ja heidän roolejaan? Äiti ei ollut nähnyt todistusta, joten joko laitetaan opelle viestiä, että todistus käy vielä äidillä tai sitten isä allekirjoittaa sen niin kuin nyt kai yleensä on tapana. Jos jostain syystä olisi välttämätöntä saada se allekirjoitus, silloin voitaisiin äidille soittaa ja kertoa, että äitipuolikin voisi sen allekirjoittaa.

Nyt tässä aiheutettiin pahaa mieltä mielestäni tahallaan. Halutaan näyttää, että täällä onkin perhe, joka voi hoitaa halutessaan lapsen asiat ja se äiti on ylimääräinen, se, joka ei edes koko todistusta saa nähtäväkseen, kun sitä ei ole huolehdittu lapsen mukaan joulun jälkeen.

Rajat on juuri oikea sana tähän. Jokaisen ihmisen on kunnioitettava toisia aikuisia sen verran, että tietää, mitkä ovat rajat millekin toiminnalle. Lapsesta voi huolehtia kuin omastaan ja pitää häntä kuin omanaan, mutta jossain vaiheessa on pakko kiinnostua siitä, miten pitkälle voi mennä ilman että joku taho älähtää. Nyt sitten oli vain ap:n vuoro.

Ap, minäkin älähtäisin. Laittaisin viestin sekä kouluun että isälle. Kouluun ilmoittaisin totuudenmukaisesti, että en koko todistusta ollut edes nähnyt - nythän siellä luullaan, että kyseessä oli äidin allekirjoitus. Ex-miehelle ilmoittaisin, että tästä eteenpäin minä allekirjoitan kaikki todistukset ja että niitä ei tarvitse sinne exän puolelle edes viedä, kun kerta on se ja sama, kuka naapuri tai tuttava sen allekirjoituksen siellä raapaisee eikä exää siis varmaan haittaa, vaikka hakisin allekirjoitukset todistukseen baarista.

Törkeää käytöstä exältä ja äitipuolelta. Jokaisen ihmisen vanhemmuutta on osattava kunnioittaa tai sitten tapahtuu näitä. Pienistä asioista sen kunnioituksen puutteen juuri huomaakin. Ja niistä pienistä kasvaa se iso virta.

Vierailija
8/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ehditä syynätä jokaisen paperin ja lappusen allekirjoituksia, että onkos tässä nyt varmasti äidin tai isän nimi, ja vielä muisteta että mikäs sen Marjatta-Jennikan äidin nimi nyt olikaan että onko se tämä.

AP tehköön selväksi miehelle ja äitipuolelle, että todistukset sun muut allekirjoittaa huoltaja, jos niin nakertaa.

Vierailija
9/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen järkyttynyt siitä, että näin monen mielestä on ok sekä isän että äitipuolen kävellä äidin yli. Äiti ei ollut nähnyt todistusta. Meidän perheessämme kukaan ei allekirjoita todistusta, ennen kuin perheen aikuiset ja siis lapsen huoltajat ovat molemmat sen todistuksen nähneet. Todistus on lapsen elämän tärkein asiakirja, omat koulusaavutukset koottuna yhdelle paperille. Lapset pitävät tärkeinä sitä, että molemmat vanhemmat todistuksen näkevät.

Lisäksi äitinä koen todella vieraalta ajatuksen siitä, että joku toinen voisi vähätellä äitiyttäni ja merkitystäni tuosta vain sivulauseessa ja minulla ei olisi oikeus edes älähtää. Tajuan vielä sen, että se lapsen toinen huoltaja sen todistuksen allekirjoittaa mutta että äitipuoli sen allekirjoittaa, vaikka lapsen isä on koko ajan paikalla... Se kuulostaa minusta harkitulta loukkaukselta.

Juuri tuollaisilla pienillä ja vähättelevillä eleillä nakerretaan uusperheiden toimivuutta. Miksi ei voida kunnioittaa lapsen lähellä olevia aikuisia ja heidän roolejaan? Äiti ei ollut nähnyt todistusta, joten joko laitetaan opelle viestiä, että todistus käy vielä äidillä tai sitten isä allekirjoittaa sen niin kuin nyt kai yleensä on tapana. Jos jostain syystä olisi välttämätöntä saada se allekirjoitus, silloin voitaisiin äidille soittaa ja kertoa, että äitipuolikin voisi sen allekirjoittaa.

Nyt tässä aiheutettiin pahaa mieltä mielestäni tahallaan. Halutaan näyttää, että täällä onkin perhe, joka voi hoitaa halutessaan lapsen asiat ja se äiti on ylimääräinen, se, joka ei edes koko todistusta saa nähtäväkseen, kun sitä ei ole huolehdittu lapsen mukaan joulun jälkeen.

Rajat on juuri oikea sana tähän. Jokaisen ihmisen on kunnioitettava toisia aikuisia sen verran, että tietää, mitkä ovat rajat millekin toiminnalle. Lapsesta voi huolehtia kuin omastaan ja pitää häntä kuin omanaan, mutta jossain vaiheessa on pakko kiinnostua siitä, miten pitkälle voi mennä ilman että joku taho älähtää. Nyt sitten oli vain ap:n vuoro.

Ap, minäkin älähtäisin. Laittaisin viestin sekä kouluun että isälle. Kouluun ilmoittaisin totuudenmukaisesti, että en koko todistusta ollut edes nähnyt - nythän siellä luullaan, että kyseessä oli äidin allekirjoitus. Ex-miehelle ilmoittaisin, että tästä eteenpäin minä allekirjoitan kaikki todistukset ja että niitä ei tarvitse sinne exän puolelle edes viedä, kun kerta on se ja sama, kuka naapuri tai tuttava sen allekirjoituksen siellä raapaisee eikä exää siis varmaan haittaa, vaikka hakisin allekirjoitukset todistukseen baarista.

Törkeää käytöstä exältä ja äitipuolelta. Jokaisen ihmisen vanhemmuutta on osattava kunnioittaa tai sitten tapahtuu näitä. Pienistä asioista sen kunnioituksen puutteen juuri huomaakin. Ja niistä pienistä kasvaa se iso virta.

Tämä kirjoitus kiteytti olennaisen loistavasti. Kiitos siitä.

Vierailija
10/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ehditä syynätä jokaisen paperin ja lappusen allekirjoituksia, että onkos tässä nyt varmasti äidin tai isän nimi, ja vielä muisteta että mikäs sen Marjatta-Jennikan äidin nimi nyt olikaan että onko se tämä.

AP tehköön selväksi miehelle ja äitipuolelle, että todistukset sun muut allekirjoittaa huoltaja, jos niin nakertaa.

Minkä takia niitä allekirjoituksia sitten pyydetään ollenkaan, jos on sama vaikka siellä olisi talkkarin allekirjoitus?

Valitettavasti isä ei tuntunut ottavan mielipidettäni asiassa huomioon lainkaan.

Ehkäpä pyydän jatkossa postittamaan todistuksen lapsen viralliseen osoitteeseen...

Vierailija
11/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse taistelusi ja ole iloinen, että lapsella on useita välittäviä aikuisia elämässään! Meillä isäpuolella on 100 % oikeudet ja lapsella elämässään 4 tärkeää aikuista. Se on minusta vain hienoa.

Vierailija
12/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä asuvien mieheni lasten todistuksia. Toki olen perheessä äidin roolissa, mutta lapsen äiti ja huoltaja en ole. Minulla on tärkeä tehtävä kasvattavana aikuisena, mutta sekään ei tee minusta virallista huoltajaa.

Vierailija
13/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katso mitä koulusta sanotaan. Tuskin mitään, koska tuskin niitä edes niin tarkoin lukevat. KAtsovat vaan, että näyttää aikuisen käsialalle :D

Mutta totta on, että ei virallisiin papereihin äitipuolen nimi kelpaa. Tuskin äitipuoli on välitodistusta niin tärkeäksi paperiksi ajatellut.

Vierailija
14/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se isä allekirjoittanut???

Vierailija
15/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ollut lapseni elämässä 10vuotta, mutta minä olen lapsen huoltaja ja allekirjoitan kaikki paperit.

Vierailija
16/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaltaisessasi tilanteessa, mutta jos olisin, niin takuuvarmasti nillittäisin.

Eihän hän ole mikään huoltaja, joten siltä kantilta katsottuna todistuksessa on nyt väärennetty allekirjoitus. Miten se edes koululle kelpaa?

Vierailija
17/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katso mitä koulusta sanotaan. Tuskin mitään, koska tuskin niitä edes niin tarkoin lukevat. KAtsovat vaan, että näyttää aikuisen käsialalle :D

Mutta totta on, että ei virallisiin papereihin äitipuolen nimi kelpaa. Tuskin äitipuoli on välitodistusta niin tärkeäksi paperiksi ajatellut.

Todistus kävi jo koulussa, ja opettajalle sellaisenaan kelpasi. Asia ei toki ole suuren suuri, mutta ottaahan se päähän, kun viivan alla lukee huoltaja ja äitipuolen nimi komeilee siinä päällä.

Vierailija
18/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäsin miestä esittämään todisteen siitä, että äitipuoli on huoltaja. Koululle ilmoittaisin, että lapsen todistusta EI ole allekirjoittanut huoltaja vaan satunnainen aikuinen.

Meillä ei äitipuolen nimi kelpaisia edes koepapereihin.

Vierailija
19/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se isä allekirjoittanut???

En tiedä. Onhan se todistuksen tietenkin katsonut, joten luulisi että olisi saman tien voinut allekirjoittaa itsekin.

Vierailija
20/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaltaisessasi tilanteessa, mutta jos olisin, niin takuuvarmasti nillittäisin.

Eihän hän ole mikään huoltaja, joten siltä kantilta katsottuna todistuksessa on nyt väärennetty allekirjoitus. Miten se edes koululle kelpaa?

Ihmettelin tuota itsekin, sillä vaikkei nimenselvennystä ole, on allekirjoitus ihan selvästi luettavissa. Voi kun opettaja olisi itse älähtänyt asiasta... Ex-vaimoa pidetään aina turhasta nipottajana, vaikka kuinka nätisti asiasta sanoisi ja ihan aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä