Äitipuoli allekirjoitti lapsen todistuksen
Kertokaapa mielipiteenne, nillitänkö ihan turhasta?
Kyseessä siis ala-asteikäinen poika, jonka joulutodistuksen ex-miehen uusi vaimo oli huoltajat kohtaan allekirjoittanut. Minua ei millään muotoa haittaa, jos äitipuoli kuittaa nähdyksi reissuvihkoviestejä, koepapereita yms. mutta näissä virallisemmissa papereissa en haluaisi nähdä äitipuolen leikkivän huoltajaa, eikä koulukaan käsittääkseni saisi sitä hyväksyä. Lapsen huoltajia olemme kuitenkin ainoastaan minä ja hänen isänsä.
Exän mielestä olen kohtuuton ja typerä, kun asiasta mielipiteeni ihan asiallisesti mainitsin, mutta olenko? Mitä mieltä te olette?
Kommentit (202)
välittää lapsestasi ilman sarvia ja hampaita. Sinä se vaan kitiset ja nillität ja uikutat.
Piste ap:n eksälle ja eksän nyksälle.
Selitätkö muuten miten mulla on lapsen Wilma-tunnukset? Kun koulun papereissa on selvästi huoltajat merkittynä ja minä ja mulle on annettu tunnukset, joilla kuittaan poissaolot ym?
Jos et, se on totta että teet väärin. Mutta jos koulu tämän hyväksyy, sitten hyväksyy.
voi hoitaa huoltajien ohella lapsen asioita ja siinä on minun nimeni.
Oletko virallinen huoltaja? Jos et, sinun ei pitäisi voida allekirjoittaa. Vaan sinne pitäisi tulla HUOLTAJAN allekirjoitus, pelkkä pyykkääminen ja lapsen hoitaminen ei tee susta huoltajaa ;) Mutta jos kerran tämä koululle sopii, niin sitten sopii. Virallisesti pitäisi vain olla huoltajan allekirjoitus.
on kohta niille, jotka voivat huolehtia lapsen asioista koulun kanssa. Siellä on minun nimeni ja siinä on minulle annettu oikeutus huolehtia niistä. Onko tässä jokin kohta joka jäi epäselväksi?
Tekee kotitöitä ja kuvittelee että sillä kierretään "ikävät juridiset kiemurat"?
Et ole lapsen huoltaja edelleenkään.
Ja ei, en ole kenenkään eksä, ihan ydinperheen äiti, ja täysin pöyristynyt siitä, että tämä täysin selkeä asia on näin vaikea joillekuille!
Vaikka anopitkin ovat vihattuja, ovat äitipuolet vielä vihatumpia. Varmaan olisi niin, että ap:kin vain vähän ihmettelisi, muttei lainkaan nillittäisi täällä, jos todistuksen olisi allekirjoittanut hänen ex-anoppinsa tai joku muu aikuinen, joka osallistuu lapsen elämään läheisesti.
oletko ihan varma :)
Selitätkö muuten miten mulla on lapsen Wilma-tunnukset? Kun koulun papereissa on selvästi huoltajat merkittynä ja minä ja mulle on annettu tunnukset, joilla kuittaan poissaolot ym?
Jos et, se on totta että teet väärin. Mutta jos koulu tämän hyväksyy, sitten hyväksyy.
Oletko virallinen huoltaja? Jos et, sinun ei pitäisi voida allekirjoittaa. Vaan sinne pitäisi tulla HUOLTAJAN allekirjoitus, pelkkä pyykkääminen ja lapsen hoitaminen ei tee susta huoltajaa ;) Mutta jos kerran tämä koululle sopii, niin sitten sopii. Virallisesti pitäisi vain olla huoltajan allekirjoitus.
on kohta niille, jotka voivat huolehtia lapsen asioista koulun kanssa. Siellä on minun nimeni ja siinä on minulle annettu oikeutus huolehtia niistä. Onko tässä jokin kohta joka jäi epäselväksi?
Ja onko SINULLA lukutaidossa vikaa? Enkö kirjoittanutkin että jos se koululle sopii niin sitten sopii.
Mutta tottahan se on että OIKEASTI pitäisi huoltajan allekirjoittaa nimet papereihin. Etkä sinä voi väittää sitä valheeksi :)
Ja EI, minäkin asun ydinperheessä mieheni ja lasteni kanssa :) Mutta kyllähän tämän asian tajuaa tyhmempikin? :) Ei sitä muutu viralliseksi huoltajaksi koulun antamien lupalappujen myötä :D
Tekee kotitöitä ja kuvittelee että sillä kierretään "ikävät juridiset kiemurat"? Et ole lapsen huoltaja edelleenkään. Ja ei, en ole kenenkään eksä, ihan ydinperheen äiti, ja täysin pöyristynyt siitä, että tämä täysin selkeä asia on näin vaikea joillekuille!
Valitse taistelusi ja ole iloinen, että lapsella on useita välittäviä aikuisia elämässään! Meillä isäpuolella on 100 % oikeudet ja lapsella elämässään 4 tärkeää aikuista. Se on minusta vain hienoa.
ole toista äitiä! Kyllä saa olla aika pitkä yhteinen historia sen äitipuolen kanssa että moisen sulattaisin. MInusta äitipuolelta todella tilannetajuton/ ilkeä veto. Mun puolestani mun lasta saa rakastaa ihan vaikka kuinka monta aikuista, mutta kyllä todistus esimerkiksi on sellainen asia, että kuuluu vanhemmille. Onkos sunkin lapsella toinen äiti? Mun lapsilla on vain yksi äiti ja mikäli isänsä joskus menee naimisiin uudestaan, niillä on siltikin vain yksi äiti- ja sen lisäksi sitten elämässään se isän uusi vaimo eli äitipuoli- eikä hän voi koskaan olla 100% tasavertainen äitiydessä mun kanssa. Mä ymmärrän et lapsella on kaksi äitiä silloin kun biologinen ei pysty hoitamaan äitiyttään tarpeeksi hyvin, muuten kyllä on se yksi äiti johon muut vertautuu. Näibn se menee- sori vaan-myös lapsen päässä.
Ja onko SINULLA lukutaidossa vikaa? Enkö kirjoittanutkin että jos se koululle sopii niin sitten sopii. Mutta tottahan se on että OIKEASTI pitäisi huoltajan allekirjoittaa nimet papereihin. Etkä sinä voi väittää sitä valheeksi :) Ja EI, minäkin asun ydinperheessä mieheni ja lasteni kanssa :) Mutta kyllähän tämän asian tajuaa tyhmempikin? :) Ei sitä muutu viralliseksi huoltajaksi koulun antamien lupalappujen myötä :D
silti hoitaa lapsipuolen asioita. Muilla ei ole asian kanssa ongelmaa kuin sulla. Ja ihmettelen suuresti, että minkä ihmeen vuoksi? Täällä aina valitetaan että uusperheet ovat kauheita ja sitten kun jossakin hommat toimii, niin sekin on perseestä.
Ja noilla tiedoillako sinä sitten valvot jonkun koulunkäyntiä!? Painu nyt pesemään pyttyä, sen sinä ehkä juuri ja juuri osaat.
kyselin koulusta tammikuussa lapsen todistuksesta, koska en sitä ole nähnyt. Lapsi oli joulun isällään. Koulusta vastattiin, että tässähän on äidin allekirjoitus, kyllä se on nähty. Ihmettelin kovasti, miten se on mahdollista ja selvisi, että allekirjoittaja oli isän naisystävä Pyysin kopion todistuksesta ja vein sen lastenvalvojalle. Tämä ilmoitti, että holhoojana esiintyminen on rikos! Isä oppi yhdestä kerrasta.
Ei minkäänvaltakunnan tilannetajua. Osaanottoni että joudut tuollaisen idiootin kanssa tekemisiin.
eli ei riitä, että itse ilmoitat olevasi se henkilö, joka hoitaa asioita vaan molempien huoltajien on se hyväksyttävä.
Ja noilla tiedoillako sinä sitten valvot jonkun koulunkäyntiä!? Painu nyt pesemään pyttyä, sen sinä ehkä juuri ja juuri osaat.
tän ketjun tähän.
Ja onko SINULLA lukutaidossa vikaa? Enkö kirjoittanutkin että jos se koululle sopii niin sitten sopii. Mutta tottahan se on että OIKEASTI pitäisi huoltajan allekirjoittaa nimet papereihin. Etkä sinä voi väittää sitä valheeksi :) Ja EI, minäkin asun ydinperheessä mieheni ja lasteni kanssa :) Mutta kyllähän tämän asian tajuaa tyhmempikin? :) Ei sitä muutu viralliseksi huoltajaksi koulun antamien lupalappujen myötä :D
silti hoitaa lapsipuolen asioita. Muilla ei ole asian kanssa ongelmaa kuin sulla. Ja ihmettelen suuresti, että minkä ihmeen vuoksi? Täällä aina valitetaan että uusperheet ovat kauheita ja sitten kun jossakin hommat toimii, niin sekin on perseestä.
Muistat varmaan aiheen mistä tähän ketjuun kirjoitellaan? Ok, muistat siis. Sinä kirjoitit tähän ketjuun. Joku korjaa sanomisesi. Toteaa, ettet oikeasti saisi allekirjoitella lappuja, vaan oikeasti pitäisi allekirjoittaa huoltajan. Sinä intät ja intät ja vasta myöhemmin suostut myöntämään että niinhän se on, mutta teillä on sovittu tilanne näin ja se on teille ok.
Joo joo, tuli vain korjattua että oikeasti saisi huoltaja allekirjoittaa. Sinä et saisi tehdä niin vaikka se teille sopisikin.
Hyvä että asiat sujuu ja toimii :)
Vaikka anopitkin ovat vihattuja, ovat äitipuolet vielä vihatumpia. Varmaan olisi niin, että ap:kin vain vähän ihmettelisi, muttei lainkaan nillittäisi täällä, jos todistuksen olisi allekirjoittanut hänen ex-anoppinsa tai joku muu aikuinen, joka osallistuu lapsen elämään läheisesti.
Tilanne olisi aivan sama. Anoppi on lapsen huoltaja yhtä vähän kuin äitipuolikin.
eli ei riitä, että itse ilmoitat olevasi se henkilö, joka hoitaa asioita vaan molempien huoltajien on se hyväksyttävä.
Meni todellakin jo mauttomaksi, toi aamulääke-heitto on aina se viesti, jonka väittelyn hävinnyt heittää, kun ei muuta enää keksi.
Allekirjoitti kaikenlaisia lupalappuja holhoojana. Kun tuli ongelmia, ei enää halunnutkaan olla vastuussa.
Kun se huoltajuus ei ole vain sitä, että laittaa nimensä paperiin vaan se on myös vastuuta siitä, mitä nimenlaittamisesta seuraa.
Palsta täynnä mustasukkaisia äitejä.
Olen äitipuoli, enkä ikinä ole nähnyt mitään outoa siinä ,että hoidetaan lasten asioita äidin ja isän kanssa yhdessä. Äitikin hyväksyy sen täysin ja usein pyytääkin minulta apua lasten lääkärikäynteiihin ,vanhempainiltoihin ym. Taidamme olla ainoita täysjärkisiä Suomessa.
Tämä ketju vahvistaa periaatteeni etten ikinä koskisi pitkällä tikullakaan ihmiseen, jolla on ennestään lapsia.
Pyysin kopion todistuksesta ja vein sen lastenvalvojalle. Tämä ilmoitti, että holhoojana esiintyminen on rikos!
Isä oppi yhdestä kerrasta.
Se on ihan kaikkien koulujen säännöissä. Kaikki jutut kokeista todistuksiin on tarkoitettu lapsen huoltajien allekirjoitettavaksi, muut eivät käy. Tiedän, että tätä sääntöä katsotaan usein läpi sormien, mutta niin ei mielestäni pitäisi tehdä, koska siitä seuraa juuri aloituksessa mainittujen kaltaisia ongelmia!
Jos olisin ap., niin ilmoittaisin koululle ja lisäksi pitäisi aikamoisen puhuttelun tälle "äitipuolelle".