Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli allekirjoitti lapsen todistuksen

Vierailija
10.01.2012 |

Kertokaapa mielipiteenne, nillitänkö ihan turhasta?

Kyseessä siis ala-asteikäinen poika, jonka joulutodistuksen ex-miehen uusi vaimo oli huoltajat kohtaan allekirjoittanut. Minua ei millään muotoa haittaa, jos äitipuoli kuittaa nähdyksi reissuvihkoviestejä, koepapereita yms. mutta näissä virallisemmissa papereissa en haluaisi nähdä äitipuolen leikkivän huoltajaa, eikä koulukaan käsittääkseni saisi sitä hyväksyä. Lapsen huoltajia olemme kuitenkin ainoastaan minä ja hänen isänsä.

Exän mielestä olen kohtuuton ja typerä, kun asiasta mielipiteeni ihan asiallisesti mainitsin, mutta olenko? Mitä mieltä te olette?

Kommentit (202)

Vierailija
201/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas vastausten seassa niiiiin paljon NAURETTAVIEN katkerien exien viestejä, että hui! Mutta hyvät naurut saa :D

Ja vaikka ne raukka-katkera-exät ei sitä kestäkään, niin sanottakoon nyt kuitenkin, että äiti- ja isäpuolet eivät ole "ketä tahansa aikuisia".

Minä kyllä asun ihan ydinperheessä :) Naimisissa, kerran mennyt, ei yhtään eroa takana :)

Mutta kyllä minä ainakin ymmärrän että ehkäpä äitipuoli/isä ei ole kuka tahansa aikuinen, mutta he eivät ole lasten huoltajia. Vaan lapsen bio-äiti ja bio-isä ovat huoltajat.

Äitipuolet ja isäpuolet voivat olla hyvinkin tärkeitä lapsen/lasten elämässä, mutta se ei tee heistä huoltajia. Elleivät adoptoi lasta.

Vierailija
202/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitipuoli eikä lapsillanikaan ole äitipuolta, ainakaan tietääkseni, mutta täytyy sanoa et ihan maalaisjärki sanoo mun päässä, etten omin nokkineni menisi hoitamaan toisen lapsen asioita- ap:n tapauksessa tyhmä on mies joka ei kunnioita lapsensa äitiä. Äitipuolella kun ei maalaisjärki näy raksuttavan. Näin ajattelen, koska en itsekää haluaisi jonkun puolitutun alkavat järkkäillä lasteni elämää. Ydinperheessä pitää neuvotella, ottaa kaikki huomioon, kunnioittaa toisia ja olla avoin vuorovaikutus, jotta se voisi onnistua. Uusperheessä tämä on välttämätöntä, koska perhe on monimuotoisempi, hajanainen ja tulkinnanvarainen sen mukaan kenen silmin katsoo. No; avioerot epäonnistuvat, koska ei osata kunnioittaa, kuunnella, ottaa huomioon, keskustella. Ja sitten perustetaan ennestään surkeilla taidoilla se vaativampi yksikkö. Tästäkin ketjusta näkyy että aika pieni prosentti kirjoittajista hallitsee perusasiat. Ennen uusperheen perustamista pitäisi pysähtyä, katsoa peiliin ja miettiä mikä ITSELLÄ meni pieleen. Harrastaa hiukan ihmisenä kasvamista jotta olis mitään mahiksia onnistua uudessa perheessä. Näinhän ihmiset harvoin tekee, viidakon lait jyllää ja heikommat eli lapset jää jalkoihin. Jee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme