Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli allekirjoitti lapsen todistuksen

Vierailija
10.01.2012 |

Kertokaapa mielipiteenne, nillitänkö ihan turhasta?

Kyseessä siis ala-asteikäinen poika, jonka joulutodistuksen ex-miehen uusi vaimo oli huoltajat kohtaan allekirjoittanut. Minua ei millään muotoa haittaa, jos äitipuoli kuittaa nähdyksi reissuvihkoviestejä, koepapereita yms. mutta näissä virallisemmissa papereissa en haluaisi nähdä äitipuolen leikkivän huoltajaa, eikä koulukaan käsittääkseni saisi sitä hyväksyä. Lapsen huoltajia olemme kuitenkin ainoastaan minä ja hänen isänsä.

Exän mielestä olen kohtuuton ja typerä, kun asiasta mielipiteeni ihan asiallisesti mainitsin, mutta olenko? Mitä mieltä te olette?

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin se on oltava huoltajan nimi eikä isän/äidin asuinkumppanin nimi.

Yrittäkääpä hakea lapselle passia siten, että paperit allekirjoittaa huoltajana äitipuoli. Aika äkkiä palautuvat takaisin, vaikka miten väittää, että kun minä ne asiat yleensä hoidan, niin laitoin nimeni.

Meillä vain minä olen virallisesti huoltaja, miehen nimi ei kelpaa yhteenkään lasten paperiin, jossa huoltajaa kysellään. Toisaalta saan lapsille passit pelkällä omalla allekirjoituksella.

Vierailija
42/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperi kuin joku koepaperi, joten siinä pitäisi olla nimenomaan virallisen huoltajan allekirjoitus.

Et nipota ap yhtään. Minä sanoisin ihan ystävällisesti äitipuolelle (ja isälle!!), että virallisiin papreihin haluan virallisen huoltajan nimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä niitä kuittailet ja hoitelet? Ja kyllä minä ainakin lapseni kuittaukset hoidan, vaikka kuinka olenkin yrittäjä. Mitä se ammatti tähän liittyy?

kun jotain pitää allekirjoittaa. Mikä sua tässä niin kauheasti nyppii, jos lapsen äidille passaa tämä järjestely ja on kelvannut viimeiset 13v? sitä se tarkoittaa se ammatti, että joillakin ihmisillä on nuo ajatukset muissa asioissa, kuin että kenen nimi missäkin paperissa on. Pienistä asioista se sinäkin raivosi revit.

miten niin ajatukset muissa asioissa? ihan täyspäisiä ihmisiä ne yrittäjät on ja pystyvät kyllä paperin allekirjoittamaan jos vaan halua löytyy.

Vierailija
44/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin se on oltava huoltajan nimi eikä isän/äidin asuinkumppanin nimi. Yrittäkääpä hakea lapselle passia siten, että paperit allekirjoittaa huoltajana äitipuoli. Aika äkkiä palautuvat takaisin, vaikka miten väittää, että kun minä ne asiat yleensä hoidan, niin laitoin nimeni. Meillä vain minä olen virallisesti huoltaja, miehen nimi ei kelpaa yhteenkään lasten paperiin, jossa huoltajaa kysellään. Toisaalta saan lapsille passit pelkällä omalla allekirjoituksella.

minun allekirjoituksellakin, samaten kokeet jne. Turha kai tästä on vääntää?

t.lähi-äitipuoli

Vierailija
45/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä niitä kuittailet ja hoitelet? Ja kyllä minä ainakin lapseni kuittaukset hoidan, vaikka kuinka olenkin yrittäjä. Mitä se ammatti tähän liittyy?

kun jotain pitää allekirjoittaa. Mikä sua tässä niin kauheasti nyppii, jos lapsen äidille passaa tämä järjestely ja on kelvannut viimeiset 13v? sitä se tarkoittaa se ammatti, että joillakin ihmisillä on nuo ajatukset muissa asioissa, kuin että kenen nimi missäkin paperissa on. Pienistä asioista se sinäkin raivosi revit.

miten niin ajatukset muissa asioissa? ihan täyspäisiä ihmisiä ne yrittäjät on ja pystyvät kyllä paperin allekirjoittamaan jos vaan halua löytyy.

vastaan? Ja en kyllä sanonut missään etteikö mies VOISI allekirjoitusta laittaa, vaan että meillä laittaa se, kuka nyt sattuu paikalla olemaan. Onko tässä jokin ongelma? Mikä?

Vierailija
46/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sapuskat kotiin ja maksan elättämisen niin on se nyt kumma jos ei nimi kelpaa paperiin. etenkin kun äiti asuu ihan muualla ja miehen kanssa näitä asioita hoidetaan yhdessä, eikä erotella lapsia sinun, minun ja meidän lapsiin. Kaikesta sitä saakin itselleen ongelman.

Minä teen kaiken tuon saman ja silti meillä mies saa itsenäisesti allekirjoittaa paperinsa, myös lastensa osalta.

Vierailija
47/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi osua johonkin arkaan paikkaan. Laittakaa vaikka kaikki3 nimenne siihen jos se asiaa parantaa.Mulle olis ainakin joku pyymerkki sinne tänne ihan sama, eihän sillä sulta lasta riistetä. Mutta tartu ihmeessä joka asiaan jos haluat pilata välinne ja olla pain in the ass.

Vierailija
48/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sapuskat kotiin ja maksan elättämisen niin on se nyt kumma jos ei nimi kelpaa paperiin. etenkin kun äiti asuu ihan muualla ja miehen kanssa näitä asioita hoidetaan yhdessä, eikä erotella lapsia sinun, minun ja meidän lapsiin. Kaikesta sitä saakin itselleen ongelman.

Minä teen kaiken tuon saman ja silti meillä mies saa itsenäisesti allekirjoittaa paperinsa, myös lastensa osalta.

Ja kohta nuori allekirjoittaa paperinsa itse, kun 18v täyttää.

Vierailija
49/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin se on oltava huoltajan nimi eikä isän/äidin asuinkumppanin nimi. Yrittäkääpä hakea lapselle passia siten, että paperit allekirjoittaa huoltajana äitipuoli. Aika äkkiä palautuvat takaisin, vaikka miten väittää, että kun minä ne asiat yleensä hoidan, niin laitoin nimeni. Meillä vain minä olen virallisesti huoltaja, miehen nimi ei kelpaa yhteenkään lasten paperiin, jossa huoltajaa kysellään. Toisaalta saan lapsille passit pelkällä omalla allekirjoituksella.

minun allekirjoituksellakin, samaten kokeet jne. Turha kai tästä on vääntää? t.lähi-äitipuoli

koska olet allekirjoittanut paperin, johon nimesi ei kelpaa ja siten harhauttanut viranomaisia.

Vierailija
50/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidan tällaiset asiat. Se, että se sua nyppii, ei muuta asiaa mitenkään.

Vierailija
51/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun allekirjoituksellakin, samaten kokeet jne. Turha kai tästä on vääntää? t.lähi-äitipuoli

koska olet allekirjoittanut paperin, johon nimesi ei kelpaa ja siten harhauttanut viranomaisia.

menevät? Ei voi kuin ihmetellä.

Vierailija
52/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos paperissa on jonkun muun nimi, tarkoittaa se sitä, että lapsi ei ole näyttänyt koepaperia tai todistusta vanhemmilleen.

Siitä kun on kyse: että huoltaja on nähnyt lapsen koetulokset tms. eikä lapsi ole hakenut nimeä siihen vaikka kaupan kassalta tai joltain satunnaiselta bussipysäkkitutulta.

Vierailija
53/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta ihan turhasta ap nillittää ja lisäksi kohdistaa kiukkunsa ihan väärään henkilöön. Mies ja isähän tässä se "syyllinen" on, jos sellaista pitää etsiä. Se, mistä on syytä nillittää, on se, ettei ap nähnyt todistusta kuin vasta paljon jälkikäteen. Siihen verrattunakin nimirike on to-del-la pieni.

Miehille ei tule mieleen, että äitiys on niin arka paikka äideille. Voin hyvin kuvitella, että mies pyysi äitipuolta kirjoittamaan nimen tai ei vaan ollut paikalla, kun nimi piti laittaa. Lapselle oli parempi lähteä kouluun edes jokun nimi paperissa kuin kokonaan ilman nimeä.

Vierailija
54/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todistus kun tulee esittää huoltajalle, ei kenelle tahansa aikuiselle

Vierailija
55/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain pätemisen haluasi, kun joka paikkaan pitää nenänsä tunkea...

Ja jos joku on niin tyhmä, että tekee jonkun toisen puolesta kotitöitä niin ei se silti mitään valtuuksia anna!

Vierailija
56/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todistus kun tulee esittää huoltajalle, ei kenelle tahansa aikuiselle

yhtäkkiä lapsen todistuksia viimeisen 10v ajalta ja tutkimaan nimmareita.

Ei hitto, taattua av-laatua nämä jutut ;D

Selitätkö muuten miten mulla on lapsen Wilma-tunnukset? Kun koulun papereissa on selvästi huoltajat merkittynä ja minä ja mulle on annettu tunnukset, joilla kuittaan poissaolot ym?

Vierailija
57/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan? Ja en kyllä sanonut missään etteikö mies VOISI allekirjoitusta laittaa, vaan että meillä laittaa se, kuka nyt sattuu paikalla olemaan. Onko tässä jokin ongelma? Mikä?

Te teette niin, ok.

Annetaanko ap:n olla halutessaan erimieltä. Ja tämän sinun kanssa inttäjän?

Vierailija
58/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain pätemisen haluasi, kun joka paikkaan pitää nenänsä tunkea... Ja jos joku on niin tyhmä, että tekee jonkun toisen puolesta kotitöitä niin ei se silti mitään valtuuksia anna!

Vierailija
59/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitätkö muuten miten mulla on lapsen Wilma-tunnukset? Kun koulun papereissa on selvästi huoltajat merkittynä ja minä ja mulle on annettu tunnukset, joilla kuittaan poissaolot ym?

Jos et, se on totta että teet väärin. Mutta jos koulu tämän hyväksyy, sitten hyväksyy.

Vierailija
60/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo, eli äitini anoppi, jonka kanssa ei tullut eikä edelleenkään tule toimeen, mutta eipäs se mun äitiä haitannu, kun oli itse töissä eikä ollut muistanut allekirjoittaa niin mummo oli ainut aikuinen lähellä niimpä todistuksen hain.. miehesi vika jos ei ole viitsinyt kirjoittaa lapselle kuitenkin on tärkeää että on joku nimi paperissa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä